9 - Robert Lewandowski

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af Dytrax »

Lewandowski will leave Barça at the end of the season. [Guillem Balague]

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 25594
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 511 gange
Blevet takket: 1870 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dytrax skrev:
søn apr 26, 2026 8:34 pm
Lewandowski will leave Barça at the end of the season. [Guillem Balague]
Mon de har skejserne til at betale hvad han forlanger? Kunne sagtens se ham i Serie A.


Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af Dytrax »

Robert Lewandowski has received a concrete and official offer from Al-Hilal, and he’s close to accepting it. The Saudi club has offered him €90m per season. [Jarosław Koliński]

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 9325
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 789 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af Michman »

Dytrax skrev:
ons maj 13, 2026 8:38 pm
Robert Lewandowski has received a concrete and official offer from Al-Hilal, and he’s close to accepting it. The Saudi club has offered him €90m per season. [Jarosław Koliński]
Havde jeg fandme også bare taget da..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 25594
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 511 gange
Blevet takket: 1870 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Tak for alt, Lewan! ❤️


Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af Dytrax »

Robert Lewandowski:

After four years full of challenges and hard work, it's time to move on.
I leave with the feeling that the mission is complete. 4 seasons, 3 championships.
I will never forget the love I received from the fans from my very first days.
Catalonia is my place on earth.
Thank you to everyone I met along the way during these beautiful four years.
A special thank you to President Laporta for giving me the chance to live the most incredible chapter of my career.
Barça is back where it belongs.
Visca el Barça. Visca Catalunya

nosslo15
Indlæg: 1839
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 181 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af nosslo15 »

FCBarcelonaChr skrev:
lør maj 16, 2026 1:11 pm
Tak for alt, Lewan! ❤️

jeg havde en lille forhåbning om, at han holdt lidt længere, men han har været en gevinst for et Barca i svære tider.

Tak for alt, Lewa. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dumle
Indlæg: 974
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af Dumle »

Hvis man ser på de forhold han ankom til klubben under og alt det økonomibøvl corona osv så synes jeg også helt bestem han forlader os som en Barca legende.

Hristo
Indlæg: 1101
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 294 gange
Blevet takket: 451 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af Hristo »

Dumle skrev:
lør maj 16, 2026 1:39 pm
Hvis man ser på de forhold han ankom til klubben under og alt det økonomibøvl corona osv så synes jeg også helt bestem han forlader os som en Barca legende.
Masser af respekt til en af de mest scorende spillere i klubben. Han har opført sig eksemplarisk og hævet professionalismen på holdet. Han har afgjort kompenseret med sine mål og arbejdsindsats for sin begrænsede teknik. Også rigtig timing at slutte på toppen og den løn han frigiver har vi også brug for til andre spillere. Tak til en mester!

Iniesta007
Indlæg: 2032
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 119 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af Iniesta007 »

Hristo skrev:
lør maj 16, 2026 1:51 pm
Dumle skrev:
lør maj 16, 2026 1:39 pm
Hvis man ser på de forhold han ankom til klubben under og alt det økonomibøvl corona osv så synes jeg også helt bestem han forlader os som en Barca legende.
Masser af respekt til en af de mest scorende spillere i klubben. Han har opført sig eksemplarisk og hævet professionalismen på holdet. Han har afgjort kompenseret med sine mål og arbejdsindsats for sin begrænsede teknik. Også rigtig timing at slutte på toppen og den løn han frigiver har vi også brug for til andre spillere. Tak til en mester!
Lige præcis, og alderen siger også NU hvis han skal et nyt sted hen :smile:

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 907
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af Paulinho15 »

Hristo skrev:
lør maj 16, 2026 1:51 pm
Dumle skrev:
lør maj 16, 2026 1:39 pm
Hvis man ser på de forhold han ankom til klubben under og alt det økonomibøvl corona osv så synes jeg også helt bestem han forlader os som en Barca legende.
Masser af respekt til en af de mest scorende spillere i klubben. Han har opført sig eksemplarisk og hævet professionalismen på holdet. Han har afgjort kompenseret med sine mål og arbejdsindsats for sin begrænsede teknik. Også rigtig timing at slutte på toppen og den løn han frigiver har vi også brug for til andre spillere. Tak til en mester!
Hvad betyder det helt konkret for os i forhold til den løn han frigiver? Kan vi få flere spillere for hans løn eller hvordan hænger det sammen?
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af EasyBuddhist »

Paulinho15 skrev:
lør maj 16, 2026 2:33 pm
Hristo skrev:
lør maj 16, 2026 1:51 pm
Dumle skrev:
lør maj 16, 2026 1:39 pm
Hvis man ser på de forhold han ankom til klubben under og alt det økonomibøvl corona osv så synes jeg også helt bestem han forlader os som en Barca legende.
Masser af respekt til en af de mest scorende spillere i klubben. Han har opført sig eksemplarisk og hævet professionalismen på holdet. Han har afgjort kompenseret med sine mål og arbejdsindsats for sin begrænsede teknik. Også rigtig timing at slutte på toppen og den løn han frigiver har vi også brug for til andre spillere. Tak til en mester!
Hvad betyder det helt konkret for os i forhold til den løn han frigiver? Kan vi få flere spillere for hans løn eller hvordan hænger det sammen?
Ja, man kan sagtens registrere flere spillere på den ffp margin, han efterlader. Rygter går på, en afgang til Lewa giver op til 50m euro i ffp margin. Godt 36m på lønnen og ca. 12m i amortisation

Hvis man laver et tænkt eksempel med Joao Pedro, så går rygterne lige nu på ca. 100m euro i transfer. Over fem år giver det 20m i amortisation. Hans løn i Chelsea ligger lige nu på lige godt 9m euro inkl. bonuser og selv med en en klækkelig lønforhøjelse, så kommer hans løn sikkert til at ligge et stykke under 20m årligt. Men lad os sige, han får 20m for nemheds skyld, så giver det 40m, han kommer til at tage af de 50m Lewa efterlader. Dermed er der 10m tilbage til at registrere en anden spiller

Julian Alvarez tjener i øjeblikket godt 15m inkl. bonuser, men det forlyder, han kræver 10m netto i basis løn for at underskrive en ny kontrakt. Hvis Barca(eller PSG) henter ham, tænker jeg, hans samlede løn inkl. bonuser kommer til at ligge et sted tæt på 30m brutto. Dertil skal man så ligge de 150m euro, Atleico eftersigende kræver, som giver 30m i årlig amortisation. Julian vil altså koste 10m mere, end hvad Lewa efterlader

Jeg tænker, det er den afgørende årsag til, Barca er skiftet fra Alvarez til Pedro
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 9325
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 789 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af Michman »

Åh ha.. Det her er ALDRIG nemt.. Tak for alt Lawan.. Håber du gør hvad du har lyst til i din karrieres efterår..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 1460
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af PeterPedal »

Dumle skrev:
lør maj 16, 2026 1:39 pm
Hvis man ser på de forhold han ankom til klubben under og alt det økonomibøvl corona osv så synes jeg også helt bestem han forlader os som en Barca legende.
Jeg ved godt at ord ikke længere betyder det, de gjorde en gang, og det har mange årsager (så behøver man ikke at nævne Trump og sociale medier og tidens tendenser osv.), men helt ærligt?

Er man en legende efter at have spillet 4 år i en klub og vel reet beset har passet sit arbejde og leveredet det forventede - jeg mener - han kom jo ikke som et helt ubeskrevet blad og bankede 117 mål i kassen i hver sæson, så hele verden så måbende til ...)?

Måske er jeg bare gammeldags - og det er altså ikke for at tale Lewandowski ned - men jeg synes at der skal mere til at være en "klublegende". 4 år er jo ikke noget i sig selv ... i min optik er en legende noget andet end "en god spiller som har været en del af førsteholdet i 4 år".

Skal jeg nævne legender, er det navne som Paolo Maldini, Totti ellers vores egen Puyol som eksempler ... store spillere som har været kulturbærende, one-club players (eller i hvert fald i mange år i samme klub), nogen man vil snakke om om 10-20-50 år

Legende er eftere min ringe mening for meget at hæfte på Lewandowski, og skal man endelig bruge det ord, så var han jo allerede en legende da han ankom .... efter sin karriere i BM.

Nå, det er jo bare ord ... god kamp i aften :-)
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.

nosslo15
Indlæg: 1839
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 181 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 9 - Robert Lewandowski

Indlæg af nosslo15 »

PeterPedal skrev:
søn maj 17, 2026 4:05 pm
Dumle skrev:
lør maj 16, 2026 1:39 pm
Hvis man ser på de forhold han ankom til klubben under og alt det økonomibøvl corona osv så synes jeg også helt bestem han forlader os som en Barca legende.
Jeg ved godt at ord ikke længere betyder det, de gjorde en gang, og det har mange årsager (så behøver man ikke at nævne Trump og sociale medier og tidens tendenser osv.), men helt ærligt?

Er man en legende efter at have spillet 4 år i en klub og vel reet beset har passet sit arbejde og leveredet det forventede - jeg mener - han kom jo ikke som et helt ubeskrevet blad og bankede 117 mål i kassen i hver sæson, så hele verden så måbende til ...)?

Måske er jeg bare gammeldags - og det er altså ikke for at tale Lewandowski ned - men jeg synes at der skal mere til at være en "klublegende". 4 år er jo ikke noget i sig selv ... i min optik er en legende noget andet end "en god spiller som har været en del af førsteholdet i 4 år".

Skal jeg nævne legender, er det navne som Paolo Maldini, Totti ellers vores egen Puyol som eksempler ... store spillere som har været kulturbærende, one-club players (eller i hvert fald i mange år i samme klub), nogen man vil snakke om om 10-20-50 år

Legende er eftere min ringe mening for meget at hæfte på Lewandowski, og skal man endelig bruge det ord, så var han jo allerede en legende da han ankom .... efter sin karriere i BM.

Nå, det er jo bare ord ... god kamp i aften :-)
Enig, han har været en af de bedste niere i historiien, men en legende i Barca bliver han aldrig.

Men er også enig i, at der er gået inflation i begreberne. I dag er alt ikonisk og legendarisk.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster