La Liga Tråden
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
PuyolErGud
- Indlæg: 12903
- Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
- Geografisk sted: Ishøj
- Har takket: 668 gange
- Blevet takket: 877 gange
Re: La Liga Tråden
Ja og Betis har sikret sig Champions League!
Men helt vildt så tæt det er. Bliver satme nogle nervepirrende runder!
Men helt vildt så tæt det er. Bliver satme nogle nervepirrende runder!
-
EasyBuddhist
- Indlæg: 5762
- Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
- Har takket: 1127 gange
- Blevet takket: 1381 gange
Re: La Liga Tråden
https://x.com/RealBetis/status/2054298916355485825?s=20PuyolErGud skrev: ↑tirs maj 12, 2026 10:07 pmJa og Betis har sikret sig Champions League!
Men helt vildt så tæt det er. Bliver satme nogle nervepirrende runder!
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Paulinho15
- Indlæg: 908
- Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
- Har takket: 320 gange
- Blevet takket: 199 gange
Re: La Liga Tråden
Hvor er det fedt med Betis i Champions League! Jeg ved godt, at nogle gerne vil have Abde tilbage og det synes jeg også kunne være en god idé, men et eller andet sted, så kunne det være fedt, hvis han blev og lagde yderligere på i Betis.EasyBuddhist skrev: ↑ons maj 13, 2026 12:08 amhttps://x.com/RealBetis/status/2054298916355485825?s=20PuyolErGud skrev: ↑tirs maj 12, 2026 10:07 pmJa og Betis har sikret sig Champions League!
Men helt vildt så tæt det er. Bliver satme nogle nervepirrende runder!
Det kunne godt tyde på, at Dani Ceballos forlader Real Madrid til sommer. Da han skiftede til Real Madrid for mange år siden håbede jeg virkelig, at vi hentede ham.
Jeg kunne godt se ham skifte tilbage til Betis og være med i et spændende Champions League-projekt i den kommende sæson, og det kunne være spændende, hvis de også henter Fran Garcia.
Hvis Betis kan holde på Abde, og deres profiler, samt forstærke sig yderligere fx med Ceballos og andre spændende spillere, så tror jeg, at andalusierne kan få en rigtig god sæson og bygge yderligere på.
Kvalifikationen til Champions League er selvfølgelig nemmere nu med det nye format, der tillader at femtepladsen i denne sæson kan kvalificere sig til CL i La La Liga, men Betis har ligget til i subtoppen i mange år nu, så kvalifikationen nu er også kulminationen på mange års godt arbejde.
De har vel stadig Manuel Pellegrini som træner, som nu efterhånden har været der i flere år. Kan forstå, at der også skulle være et nyt stadion på vej.
Det er spændende tider for den grøn-hvide klub fra Sevilla, der, som jeg kender dem, gerne vil spille underholdende og offensiv fodbold, og dertil er der gode forbindelse mellem dem og Barca.
Jeg er henrykt og jeg byder dem velkommen i Champions League med åbne årme!
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
-
PuyolErGud
- Indlæg: 12903
- Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
- Geografisk sted: Ishøj
- Har takket: 668 gange
- Blevet takket: 877 gange
Re: La Liga Tråden
Dagens tidlige kampe endte i et par yderste vigtige sejre for hhv. Sevilla og Espanyol. Sevilla var nede 2-0 ude på Villareal, men vendte kampen og kan nu også lugte europæisk næste sæson. Det viser blot for skørt det hele er. Derfor er intet endnu sikkert, men det ligner at Sevilla og Eppanyol har reddet sig endnu en sæson.
-
PuyolErGud
- Indlæg: 12903
- Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
- Geografisk sted: Ishøj
- Har takket: 668 gange
- Blevet takket: 877 gange
Re: La Liga Tråden
Nå, inden runden i morgen er lidt mere faldet på plads. Real Sociedad, Athletic Club og Rayo har sikret sig og kan kigge mod de europæiske yderpladser. Minus La Real der jo vandt Copa Del Rey og er sikret.
De to vel nok største klubber i nedrykningsræset, Valencia og Sevilla er begge på 43 point, 4 point over stregen og er nærmest sikret. Dog ikke helt endnu! For selvom de er 11 og 12, så er 13. og 14. pladsen Osasuna og Espanyol med 42 point. 15. og 16. Pladsen Girona og Alaves på 40 point. Herefter er der 3 hold på 39 point, hvor 2 er under stregen. Elche er over pt, med Mallorca og Levante under stregen.
Så der er lagt op til en vild runde i morgen kl 19.
De to vel nok største klubber i nedrykningsræset, Valencia og Sevilla er begge på 43 point, 4 point over stregen og er nærmest sikret. Dog ikke helt endnu! For selvom de er 11 og 12, så er 13. og 14. pladsen Osasuna og Espanyol med 42 point. 15. og 16. Pladsen Girona og Alaves på 40 point. Herefter er der 3 hold på 39 point, hvor 2 er under stregen. Elche er over pt, med Mallorca og Levante under stregen.
Så der er lagt op til en vild runde i morgen kl 19.
-
PuyolErGud
- Indlæg: 12903
- Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
- Geografisk sted: Ishøj
- Har takket: 668 gange
- Blevet takket: 877 gange
Re: La Liga Tråden
Det mest afgørende er vel nok Levante mod Mallorca, hvor en evt taber kan være ude.
Alaves møder nemlig Oviedo som er rykket ned. Espanyol og Osasuna møder også hinanden i Pamplona. Så der er nok at se til!
Alaves møder nemlig Oviedo som er rykket ned. Espanyol og Osasuna møder også hinanden i Pamplona. Så der er nok at se til!
-
Antimadridista
- Indlæg: 11259
- Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
- Har takket: 1845 gange
- Blevet takket: 1213 gange
Re: La Liga Tråden
Jeg håber Levante reder sig, alene fordi de har vist et gevaldigt comeback her de sidste 5-6 runder fra en umulig position. Det synes jeg skal belønnes
Dertil håber jeg Girona og Mallorca klarer den.
Ville ikke have noget imod at 2 af følgende smuttede en række ned: Osasuna, Espanyol, Elche, Alaves…..
Dertil håber jeg Girona og Mallorca klarer den.
Ville ikke have noget imod at 2 af følgende smuttede en række ned: Osasuna, Espanyol, Elche, Alaves…..
-
Antimadridista
- Indlæg: 11259
- Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
- Har takket: 1845 gange
- Blevet takket: 1213 gange
-
PuyolErGud
- Indlæg: 12903
- Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
- Geografisk sted: Ishøj
- Har takket: 668 gange
- Blevet takket: 877 gange
Re: La Liga Tråden
Sikke en runde! Skidt for Girona og Mallorca. Girona kan dog redde sig med en direkte kamp mod Elche i sidste runde.
Valencia som vi møder i sidste runde, vender der hele og kan nu nå Europa!
Valencia som vi møder i sidste runde, vender der hele og kan nu nå Europa!
-
EasyBuddhist
- Indlæg: 5762
- Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
- Har takket: 1127 gange
- Blevet takket: 1381 gange
Re: La Liga Tråden
Ja, Espanyol er selvfølgelig svære at holde af, men hvis man kigger på ligaen som helhed, så er det altså bedst, hvis de største klubber er til stede. Det er klart, en klub Espanyol kan genere en større omsætning end eksempelvis Levante. Derfor er jeg altid lidt farvet af, hvilke klubber der har de største stadions og de største fanskarer. Jeg savner f.eks. Zaragoza, Depor og Malaga i La liga og det er ligeledes klart, det vil være en mindre katastrofe for la liga, hvis hold som Sevilla og Valencia ryger udAntimadridista skrev: ↑lør maj 16, 2026 10:49 amJeg håber Levante reder sig, alene fordi de har vist et gevaldigt comeback her de sidste 5-6 runder fra en umulig position. Det synes jeg skal belønnes
Dertil håber jeg Girona og Mallorca klarer den.
Ville ikke have noget imod at 2 af følgende smuttede en række ned: Osasuna, Espanyol, Elche, Alaves…..
Der er selvfølgelig lige det men med i beregningerne, klubberne skal være veldrevne og der er virkelig mange af de store klubber, der har været ekstremt dårligt drevet, inkl Barca. Men det er klart, uanset hvordan man vender og drejer det, så kan en klub som Girona umuligt lave samme omsætning som Valencia
Nu kan man så sige, det kan være ligegyldigt for Barca, men det er en kæmpe misforståelse. Der er en grund til, Real gerne vil have et stærkt Barca og omvendt. Espanyol giver også Barca en omsætnigsmæssigt boost, da man sælger langt flere og langt dyrere kampbilletter til den hejmmekamp, end hvis det havde været Levante
Det samme gør sig gældende for klubber som Sevilla og Valencia og med klubber som disse, så er der ydermere det forhold, det er klubber med international appel. Hvis du som neutral tvseer sidder og kigger på kamp programmet, så vejer disse navne bare uendeligt meget mere. Der har la liga virkelig tabt meget på den konto de sidste mange år og det er grunden til, jeg mangler klubber som Depor, Zaragoza og Malaga på la liga touren
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
EasyBuddhist
- Indlæg: 5762
- Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
- Har takket: 1127 gange
- Blevet takket: 1381 gange
Re: La Liga Tråden
Derfor er det vigtigt, de store klubber kommer tilbage til, eller bliver i la liga. 15 klubber skal der til for at matche Barca's kommercielle omsætning...@ferrancorreas
reports in Sport that Barça will earn more than 200M€ from BLM
The revenue forecast was that, going from the 170M€ of the 24-25 season to 200M€ this 25-26, and it would once again set a record for the club.
This fulfills that part of the budget and, if more is obtained, it would be a benefit that can offset areas where targets haven't been met or close the fiscal year on June 30 with more profits than planned. Good news for the summer Fair Play.
In 4 years, the amount has doubled: 102M€ (22/23)
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Paulinho15
- Indlæg: 908
- Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
- Har takket: 320 gange
- Blevet takket: 199 gange
Re: La Liga Tråden
Jeg forstod ikke helt hvad du mente til at starte med, men efter at have genlæst dit indlæg tænker jeg du mener Deportivo, Malaga, Racing osv.???EasyBuddhist skrev: ↑tirs maj 19, 2026 1:15 pmDerfor er det vigtigt, de store klubber kommer tilbage til, eller bliver i la liga. 15 klubber skal der til for at matche Barca's kommercielle omsætning...@ferrancorreas
reports in Sport that Barça will earn more than 200M€ from BLM
The revenue forecast was that, going from the 170M€ of the 24-25 season to 200M€ this 25-26, and it would once again set a record for the club.
This fulfills that part of the budget and, if more is obtained, it would be a benefit that can offset areas where targets haven't been met or close the fiscal year on June 30 with more profits than planned. Good news for the summer Fair Play.
In 4 years, the amount has doubled: 102M€ (22/23)
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
- Paulinho15
- Indlæg: 908
- Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
- Har takket: 320 gange
- Blevet takket: 199 gange
Re: La Liga Tråden
Racing har sikret sig direkte oprykning til La Liga med 78 point og to kampe igen. Deportivo ligger lunt i svinget på andenpladsen med 74 point.
På tredjepladsen ligger Almeria med 71 point. Hvis resultaterne flasker sig for Depor kan de dermed rykke op i næste runde. Málaga og Las Palmas er henholdsvis 4 og 5 med 69 point.
Castellon og Burgos er 6 og 7 med 66 point, så de kan lige knap nå direkte oprykning, men det er nok usandsynligt. Eibar er nummer 8 med 64 point og kan kun nå playoff.
Cordoba på niendepladsen, der var i spil til play off, er på 60 point og ser ud til at have udspillet sin rolle medmindre de er bedre indbyrdes med Castellon og vinder deres to sidste kampe, mens konkurrenterne taber.
Der resterer to runder i La Liga 2.
På tredjepladsen ligger Almeria med 71 point. Hvis resultaterne flasker sig for Depor kan de dermed rykke op i næste runde. Málaga og Las Palmas er henholdsvis 4 og 5 med 69 point.
Castellon og Burgos er 6 og 7 med 66 point, så de kan lige knap nå direkte oprykning, men det er nok usandsynligt. Eibar er nummer 8 med 64 point og kan kun nå playoff.
Cordoba på niendepladsen, der var i spil til play off, er på 60 point og ser ud til at have udspillet sin rolle medmindre de er bedre indbyrdes med Castellon og vinder deres to sidste kampe, mens konkurrenterne taber.
Der resterer to runder i La Liga 2.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
-
EasyBuddhist
- Indlæg: 5762
- Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
- Har takket: 1127 gange
- Blevet takket: 1381 gange
Re: La Liga Tråden
Racing er ok at få tilbage, men havde langt hellere set Zaragoza eller Gijon f.eks. Men ellers ja, Malaga og og i særdeleshed Depor, som jo har et ret stort internationalt følgePaulinho15 skrev: ↑tirs maj 19, 2026 1:51 pmJeg forstod ikke helt hvad du mente til at starte med, men efter at have genlæst dit indlæg tænker jeg du mener Deportivo, Malaga, Racing osv.???EasyBuddhist skrev: ↑tirs maj 19, 2026 1:15 pmDerfor er det vigtigt, de store klubber kommer tilbage til, eller bliver i la liga. 15 klubber skal der til for at matche Barca's kommercielle omsætning...@ferrancorreas
reports in Sport that Barça will earn more than 200M€ from BLM
The revenue forecast was that, going from the 170M€ of the 24-25 season to 200M€ this 25-26, and it would once again set a record for the club.
This fulfills that part of the budget and, if more is obtained, it would be a benefit that can offset areas where targets haven't been met or close the fiscal year on June 30 with more profits than planned. Good news for the summer Fair Play.
In 4 years, the amount has doubled: 102M€ (22/23)
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
PuyolErGud
- Indlæg: 12903
- Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
- Geografisk sted: Ishøj
- Har takket: 668 gange
- Blevet takket: 877 gange
Re: La Liga Tråden
Zaragoza ville være perfekte at få op, men det har desværre ret lange udsigter. Især fordi de nærmest er rykket ud nu og skal i 3. bedste række efter sommeren.EasyBuddhist skrev: ↑tirs maj 19, 2026 2:30 pmRacing er ok at få tilbage, men havde langt hellere set Zaragoza eller Gijon f.eks. Men ellers ja, Malaga og og i særdeleshed Depor, som jo har et ret stort internationalt følgePaulinho15 skrev: ↑tirs maj 19, 2026 1:51 pmJeg forstod ikke helt hvad du mente til at starte med, men efter at have genlæst dit indlæg tænker jeg du mener Deportivo, Malaga, Racing osv.???EasyBuddhist skrev: ↑tirs maj 19, 2026 1:15 pmDerfor er det vigtigt, de store klubber kommer tilbage til, eller bliver i la liga. 15 klubber skal der til for at matche Barca's kommercielle omsætning...@ferrancorreas
reports in Sport that Barça will earn more than 200M€ from BLM
The revenue forecast was that, going from the 170M€ of the 24-25 season to 200M€ this 25-26, and it would once again set a record for the club.
This fulfills that part of the budget and, if more is obtained, it would be a benefit that can offset areas where targets haven't been met or close the fiscal year on June 30 with more profits than planned. Good news for the summer Fair Play.
In 4 years, the amount has doubled: 102M€ (22/23)
Castellon ville jo ikke være så langt væk, men ikke nogen decideret pengemagnet.
Hvem er online
Brugere der viser dette forum: Ingen og 55 gæster