La Liga Tråden

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 12903
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 668 gange
Blevet takket: 877 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Jamen jamen, Levante hiver en sen sejr og er derfor nu på 36 point!

Og Depor sikrede sig med en sen scoring også en sejr. Mål af Stoichkov!

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 908
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af Paulinho15 »

Flere af holdende er jo velkendte.

Jeg vil være glad for at se Málaga tilbage i den bedste række. Det er godt nok længe siden de sidst har været i La Liga.

Deportivo selvfølgelig også. De vil klæde ligaen. Racing Santander husker jeg fra min barndom. Også længe siden de har været i La Liga.

Husker mest Racing for de solgte 16-årige Sergio Canales til Real Madrid efter han vist nok havde scoret to mål mod dem, hvis jeg husker rigtigt. Tror han lobbede bolden over Casillas må det have været.

Han er 35 år nu og har senest spillet i Monterrey i Mexico med Sergio Ramos.

Kan det virkelig passe det snart er 20 år siden han skiftede til Real?

Ved nærmere læsning om Canales på wiki står der vist han blev solgt som 19-årig til Real. Jeg synes bare han var 16 år.

Almeria er også et velkendt La Liga-hold, men de er måske lidt kedelige.

Mener, at de har fået Cristiano Ronaldo som medejer for nyligt udover deres Saudiarabiske ejere.

Jeg synes at Las Palmas har klædt ligaen med god energi fra Kanarieøerne, så de vil være et friskt og glædeligt pust at få tilbage.

Eibar er måske også lidt kedelige, men var et stabilt hold i ligaen i en periode husker jeg efter deres oprykning for nok et årtis tid siden.

Jeg husker det som et svært sted at spille på deres lille intime stadion, men trods alt tror jeg vi er lykkes med sejre de fleste gange der.

Jeg tænker altid, at dem der har lejlighed lige op til Ipurua har nogle gode pladser til at se Barca og selvfølglig også Eibar spille, og det synes jeg er lidt snyd :lol:

Burgos og Castellon kender jeg ikke så meget til, og Cordoba kender jeg lidt til hvor byen ligger, men jeg er ikke sikker på mit kendskab til klubben. Der er måske en lille klokke der ringer.

Hvornår var de sidst i La Liga?

Jeg vil være rigtig glad for at se Las Palmas tilbage, og så bliver det svært at vælge resten.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

PuyolErGud
Indlæg: 12903
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 668 gange
Blevet takket: 877 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Paulinho15 skrev:
lør maj 09, 2026 12:25 am

Eibar er måske også lidt kedelige, men var et stabilt hold i ligaen i en periode husker jeg efter deres oprykning for nok et årtis tid siden.

Jeg husker det som et svært sted at spille på deres lille intime stadion, men trods alt tror jeg vi er lykkes med sejre de fleste gange der.

Jeg tænker altid, at dem der har lejlighed lige op til Ipurua har nogle gode pladser til at se Barca og selvfølglig også Eibar spille, og det synes jeg er lidt snyd :lol:

Burgos og Castellon kender jeg ikke så meget til, og Cordoba kender jeg lidt til hvor byen ligger, men jeg er ikke sikker på mit kendskab til klubben. Der er måske en lille klokke der ringer.

Hvornår var de sidst i La Liga?

Jeg vil være rigtig glad for at se Las Palmas tilbage, og så bliver det svært at vælge resten.
Ja, de stadions, hvor lejligheder har udsigt må satem være attraktive haha!

Og Cordoba var sidst oppe 14/15 sæsonen, men det blev kun til én sæson og før det var det længe siden. De har også været nede i 3. bedste række sidenhen, så det ville være noget af en bedrift. Jeg er også kun kørt forbi byen i tog, men den skulle være ganske hygggelig!

Burgos har aldrig været i La Liga. Castellon var der en del lang tid tilbage og seneste et par sæsoner i 89/90 og 90/91.

Så der er grobund for nogle nye gode historier.

Antimadridista
Indlæg: 11259
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af Antimadridista »

Kom nu Sevilla…!!!

Antimadridista
Indlæg: 11259
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af Antimadridista »

Yes :grin:

PuyolErGud
Indlæg: 12903
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 668 gange
Blevet takket: 877 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Vild afslutning. Efter at have vært på stadion sidste sæson i den sidste hjemmebanekamp mod Las Palmas, hvor der også var nedrykning på spil, så kan jeg nærmest mærke forløsningen og stemningen dernede lige nu :glad:

Det er dog langt fra slut, men et vigtigt skridt! Og endnu bedre, at Espanyol nu lige pt. kun er 2 point over stregen.

Antimadridista
Indlæg: 11259
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af Antimadridista »

Som jeg skrev for nogle uger siden, så har Espanyol haft en nærmest historisk deroute siden nytår….de må tænke det er løgn…tilhængerne….

PuyolErGud
Indlæg: 12903
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 668 gange
Blevet takket: 877 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Antimadridista skrev:
lør maj 09, 2026 6:25 pm
Som jeg skrev for nogle uger siden, så har Espanyol haft en nærmest historisk deroute siden nytår….de må tænke det er løgn…tilhængerne….
Ja, seneste sejr er tilbage lige før jul mod Athletic Club. Siden da flest nederlag med enkelte uafgjort. Og nederlagene er også kommet mod direkte modstandere ift. nedrykningen. Ser sort ud nu. Det er skønt.

Antimadridista
Indlæg: 11259
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af Antimadridista »

6 point i 18 kampe :crazy:

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af EasyBuddhist »

Så et rygte om, deres nye medinvestor vil spytte en del euro i transfer puljen til sommer, hvis de bliver oppe. Men det var ikke det værste, samme rygte sendte Bordalas til klubben som træner 🥶
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

PuyolErGud
Indlæg: 12903
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 668 gange
Blevet takket: 877 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Vi opdaterer lige i det spanske først efter en hæsblæsende weekend!

Stillingen inden runden kan ses i tidligere opslag, men der var en del hold indblandet. Nogle hold fik kæmpet sig nogenlunde i sikker land, nogle tog nogle store skridt imens andre fortsat kæmper i det uvisse.

Til at startee slog Levante på 33 point Osasuna på 42 point. Levante kom altså op på 36 point efter en scoring i de døende minutter efter en halvleg i overtal. Dagen efter fulgte der lige så vilde kampe! I Sevilla tog Sevilla også en sen sen sejr over Espanyol og de overhalede dem altså, så de nu er på 40 point. Andetsteds spillede to andre direkte konkurrenter 1-1 i form af Alaves mod Elche. Mallorca fik også 1-1 mod Villareal. Det samme gjorde Girono mod Vallecano i går. I Baskerlandet tog Valencia en uhyre vigtig 0-1 sejr, hvilket gør Espanyol til den helt store taber i denne runde. Og generelt bare i livet.

Stillingen er derfor nu med 3 runder igen:

- 10. – Rayo Vallecano – 43 point (+1)
- 11. – Osasuna – 42 point (+0)
- 12. – Valencia – 42 point (+3)
- 13. – Sevilla – 40 point (+3)
- 14. – Elche – 39 point (+1)
- 15. – Mallorca – 39 point (+1)
- 16. – Espanyol – 39 point (+1)
- 17. – Girona – 38 point (+1)
- 18. – Deportivo Alaves – 37 point (+1)
- 19. – Levante – 36 point (+3)
- 20. – Real Oviedo – 29 point (+1 - Rykket ud)

Der er altså fortsat fuld spænding i forhold til hvem der skal følge Real Oviedo ned. Vi møder selv Alaves ude, hvilket jo gør det svært for dem, men de kan måske ryste os ift. at vi nok ikke er helt frisk og mere tænker på at slutte godt af hjemme søndag. Levante skal til Vigo der kæmper Champions League pladsen. Girona tager imod Real Sociedad der ikke har så meget spille for. Espanyol tager imod Athletic Club som har det svært pt. Mallorca skal til Getafe. Nået der bare ikke nemt. Elche skal til Sevilla og møde Real Betis der kæmper for at sikre Champions League pladsen. Sevilla møder ude Villareal der gerne vil slutte godt af for Marcelino. Valencia møder Rayo og de kan nærmest spille hinanden i sikkerhed med uafgjort. Osasuna tager imod Atletico Madrid og ja, dem ved man ikke hvor man har.

Så spænding er der allerede fra i aften af!

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af EasyBuddhist »

PuyolErGud skrev:
tirs maj 12, 2026 2:56 pm
Vi opdaterer lige i det spanske først efter en hæsblæsende weekend!

Stillingen inden runden kan ses i tidligere opslag, men der var en del hold indblandet. Nogle hold fik kæmpet sig nogenlunde i sikker land, nogle tog nogle store skridt imens andre fortsat kæmper i det uvisse.

Til at startee slog Levante på 33 point Osasuna på 42 point. Levante kom altså op på 36 point efter en scoring i de døende minutter efter en halvleg i overtal. Dagen efter fulgte der lige så vilde kampe! I Sevilla tog Sevilla også en sen sen sejr over Espanyol og de overhalede dem altså, så de nu er på 40 point. Andetsteds spillede to andre direkte konkurrenter 1-1 i form af Alaves mod Elche. Mallorca fik også 1-1 mod Villareal. Det samme gjorde Girono mod Vallecano i går. I Baskerlandet tog Valencia en uhyre vigtig 0-1 sejr, hvilket gør Espanyol til den helt store taber i denne runde. Og generelt bare i livet.

Stillingen er derfor nu med 3 runder igen:

- 10. – Rayo Vallecano – 43 point (+1)
- 11. – Osasuna – 42 point (+0)
- 12. – Valencia – 42 point (+3)
- 13. – Sevilla – 40 point (+3)
- 14. – Elche – 39 point (+1)
- 15. – Mallorca – 39 point (+1)
- 16. – Espanyol – 39 point (+1)
- 17. – Girona – 38 point (+1)
- 18. – Deportivo Alaves – 37 point (+1)
- 19. – Levante – 36 point (+3)
- 20. – Real Oviedo – 29 point (+1 - Rykket ud)

Der er altså fortsat fuld spænding i forhold til hvem der skal følge Real Oviedo ned. Vi møder selv Alaves ude, hvilket jo gør det svært for dem, men de kan måske ryste os ift. at vi nok ikke er helt frisk og mere tænker på at slutte godt af hjemme søndag. Levante skal til Vigo der kæmper Champions League pladsen. Girona tager imod Real Sociedad der ikke har så meget spille for. Espanyol tager imod Athletic Club som har det svært pt. Mallorca skal til Getafe. Nået der bare ikke nemt. Elche skal til Sevilla og møde Real Betis der kæmper for at sikre Champions League pladsen. Sevilla møder ude Villareal der gerne vil slutte godt af for Marcelino. Valencia møder Rayo og de kan nærmest spille hinanden i sikkerhed med uafgjort. Osasuna tager imod Atletico Madrid og ja, dem ved man ikke hvor man har.

Så spænding er der allerede fra i aften af!
Det er altså ret vildt, der er 7 point fra 8. pladsen og til nedrykning på 18. pladsen
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

PuyolErGud
Indlæg: 12903
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 668 gange
Blevet takket: 877 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Det er altså ret vildt, der er 7 point fra 8. pladsen og til nedrykning på 18. pladsen
Ja, det er helt vildt. Siger både noget om at flere hold jer hævet deres bundniveau, men også at nogle af subtopholdene ikke har haft samme kvalitet.

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af EasyBuddhist »

PuyolErGud skrev:
tirs maj 12, 2026 6:29 pm
Det er altså ret vildt, der er 7 point fra 8. pladsen og til nedrykning på 18. pladsen
Ja, det er helt vildt. Siger både noget om at flere hold jer hævet deres bundniveau, men også at nogle af subtopholdene ikke har haft samme kvalitet.
Rigtigt, man savner lidt Valencia og Sevilla i toppen, plus at Atletic Club og Sociedad har været svingende. Til gengæld er der virkelig mange mindre hold, der gør det rigtig godt og spiller noget god fodbold

Lige nu har Levante f.eks. vundet over Celta ude og igen er det ikke ved at grave en skyttegrav, som nedrykker kandidater tit gør. De spiller noget super underholdende fodbold

Betis-Elche står 1-1, Fort har scoret for Elche. Han kunne altså være interessant at se tilbage i Barca

Jutgla scoret også øvrigt begge mål for Celta i dag :grin:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: La Liga Tråden

Indlæg af EasyBuddhist »

EasyBuddhist skrev:
tirs maj 12, 2026 9:20 pm
PuyolErGud skrev:
tirs maj 12, 2026 6:29 pm
Det er altså ret vildt, der er 7 point fra 8. pladsen og til nedrykning på 18. pladsen
Ja, det er helt vildt. Siger både noget om at flere hold jer hævet deres bundniveau, men også at nogle af subtopholdene ikke har haft samme kvalitet.
Rigtigt, man savner lidt Valencia og Sevilla i toppen, plus at Atletic Club og Sociedad har været svingende. Til gengæld er der virkelig mange mindre hold, der gør det rigtig godt og spiller noget god fodbold

Lige nu har Levante f.eks. vundet over Celta ude og igen er det ikke ved at grave en skyttegrav, som nedrykker kandidater tit gør. De spiller noget super underholdende fodbold

Betis-Elche står 1-1, Fort har scoret for Elche. Han kunne altså være interessant at se tilbage i Barca

Jutgla scoret også øvrigt begge mål for Celta i dag :grin:
Elche nu bagud, 5 hold ligger med 39 point :eek:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 65 gæster