14 - Marcus Rashford

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4635
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 3021 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af Drake »

Madameskrald skrev:
søn dec 28, 2025 6:41 pm
Den er lidt svær... Hans G/A bidrag er fremragende, men ja han fremstår desværre som lidt af et fremmedelement på banen, både taktisk og teknisk. Han har nogle spidskompetencer, som han lever på, men jeg vil gerne/hellere se et ungt talent (enten la masia eller tilkøb) blomstre på positionen.
Ovenstående er blot understreget, at det løft spillet har taget efter Raphinha er tilbage på ventreskanten.
Jeg ser også meget hellere vi køber et ungt hurtig og driblestærk talent, som fx Fofana, Nusa osv.

Jeg er heller ikke Rashford som vores fremtidig 9'er, der har han ikke målnæse nok, og ikke god nok i linkup spillet.
Han har også udtalt, at han aldrig vil blive en stor målscore som angriber, da det ikke ligger naturligt for ham, og han gerne vil være med over alt, også derfor han er så alsidig.
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

Brugeravatar
Puyols_garn
Indlæg: 669
Tilmeldt: fre jul 30, 2021 4:16 pm
Har takket: 238 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af Puyols_garn »

Har det godt nok også blandet med ham.. Han sparker godt, er lynhurtig, kan levere nogle fremragende dybe indlæg når han stopper op og lægger den til rette for højreskøjten, og så sparker han godt med masser af power. Omvendt kan han ikke sætte en mand medmindre han kan bruge farten til at sprinte forbi ham, og jeg græmmes stadig over hans defensive arbejdsindsats.

Har til gengæld været rart at have et alternativ til Raphinha med en anden profil når plan A ikke spiller, som i Frankfurt kampen. Han holder bredden meget mere end jeg havde regnet med. Ville nok stadig foretrække et ungt talent med mere defensiv iver, medmindre han kan rette på hans værste vaner og er villig til at gå et pænt stykke ned i løn.

Har vi evt en tilbagekøbsklausul på Virgili? :shifty:

EasyBuddhist
Indlæg: 5789
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1138 gange
Blevet takket: 1386 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af EasyBuddhist »

Rashford bør være færdig i Barca til sommer. Alle de ting, man kunne sige om ham, inden han kom til, har vist sig sande

Det værste ved at se ham på banen er den udtalte mangel på engagement. Jeg tror endnu, jeg har til gode at se ham i en fysisk duel og jeg tror aldrig, jeg har set så ringe en presspiller som ham. Man kan se, han nogen gange prøver at presse, men han er en total joke. Han forstår intet af at positionere sig i forhold til at gå ind i en duel og han har zero fornemmelse af, hvordan man blokkerer modstanerens pasningskanaler. Han ved intet om, hvordan man starter et press og om hvordan, man skal bakke et pres fra medspillerne op. Det er en total ynk at se ham prøve, pinefuldt

Jeg kan pr definition ikke udholde spillere af den slags. Fodbold iq'en er så skræmmende lav

Dertil er hans krop i øvrigt også færdig på topniveau. Stiv som et bræt
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 5789
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1138 gange
Blevet takket: 1386 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af EasyBuddhist »

Efter at have set fodbold i rigtig mange år, er der et par ting, der er ved at gå op for mig :lol:

Jeg har set super mange fede fodboldspillere og det har været drivkraften i passionen at se netop disse spillere. Det vigtigste har dog altid været holdet og den måde det spiller på og på det seneste er det derfor gået op for mig, de dårlige spillere er lige så vigtige som de gode, dog med modsat fortegn. Jeg er begyndt, passioneret, at hade spillere, der ødelægger holdet og oplevelsen af de gode spillere. Derfor har jeg lavet en top fem over de største turnoffs(for mit vedkommene) ved fodboldspillere

5. Dårlig teknik
4. Svag mentalitet
3. Mangelfuld indsats
2. Elendig fodbold IQ
1. Ingen passion

Det er et stort gennembrud for mig( :lol: ), for indtil videre, har jeg primært set fodbold for de gode spillere, men nu kan jeg også pssioneret tillade mig at se det for de dårlige

Nu kan man så spørge sig selv, hvorfor dette indlæg står i Rashford's tråd og der kan hurtigt svare, fordi han er grunden til denne top 5. Han har simpelthen fået mig til at kigge på, hvilke kvaliteter(manglende) der får mig til ikke at kunne lide dem. Had er et stærkt ord, bevares, men det handler ikke om personen her, kun fodboldspilleren, men jeg kan med ret stor sikkerhed sige, fodboldspilleren Rashford er den Barca spiller, der har flest af de kvaliteter, jeg hader allermest

Selv Joao Felix var langt, langt bedre end Rashford og det siger ikke så lidt
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 947
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 205 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af Paulinho15 »

Jeg vil være ok med at beholde Marcus Rashford en sæson mere, selvom jeg er lidt skuffet over ham. Hvis vi kan leje ham igen en sæson mere eller få ham billigt, så vil han være okay til bredden med det han har leveret i denne sæson.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Drake
Indlæg: 4635
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 3021 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af Drake »

Naj tak til Rashford!

Han har for dårlig teknik og afleveringer, har ingen adræthed og kan kun løbe i en retning og stoppe op, også løbe ligeud i en anden retning. Han skal bruge meget plads for at være farlig med hans speed, og det har man sjældent i Barca.
Han kun 1-3 aktiver i pr. kamp, og ellers er han helt usynlig. Kan laver ikke en skid defensivt og virker til at han bare er her, ingen vilje eller at være involveret eller skabe noget ofte.
I forhold til hans skudstyrke, skyder han alt for sjældent på mål, og han løber meget sjældent i dybden eller ind i boksen, hvor han kan udnytte hans speed, når der ikke er en motorvej at løbe på.

Så vil jeg hellere satse på et ungt talent vi køber, eller fx en Abde selvom han ikke er en der kan overtage for Raphinha om 2-3 år og være fast starter. Hvis altså vi ikke har råd til at købe en klasse spiller der både er til kort og lagt sigt.

HVIS vi skal beholde Rashford, så skal det KUN være på lån igen, uden vi skal købe han efter, og han går endnu mere ned i løn.
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

Hristo
Indlæg: 1115
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 296 gange
Blevet takket: 456 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af Hristo »

Drake skrev:
søn maj 10, 2026 8:40 am
Naj tak til Rashford!

Han har for dårlig teknik og afleveringer, har ingen adræthed og kan kun løbe i en retning og stoppe op, også løbe ligeud i en anden retning. Han skal bruge meget plads for at være farlig med hans speed, og det har man sjældent i Barca.
Han kun 1-3 aktiver i pr. kamp, og ellers er han helt usynlig. Kan laver ikke en skid defensivt og virker til at han bare er her, ingen vilje eller at være involveret eller skabe noget ofte.
I forhold til hans skudstyrke, skyder han alt for sjældent på mål, og han løber meget sjældent i dybden eller ind i boksen, hvor han kan udnytte hans speed, når der ikke er en motorvej at løbe på.

Så vil jeg hellere satse på et ungt talent vi køber, eller fx en Abde selvom han ikke er en der kan overtage for Raphinha om 2-3 år og være fast starter. Hvis altså vi ikke har råd til at købe en klasse spiller der både er til kort og lagt sigt.

HVIS vi skal beholde Rashford, så skal det KUN være på lån igen, uden vi skal købe han efter, og han går endnu mere ned i løn.
Jeg er lidt farvet, fordi jeg var ret glad for ham, da han var i klubben, men tror lige præcis Abde netop godt kunne være god nok om 2-3 år til at overtage. Jeg tror bare ikke han bliver god nok, hvis han primært er backup de næste to-tre år. For mig er han også oplagt, men tvivler på, han gider skifte til en breddespiller-rolle i Barca.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 205 gange
Blevet takket: 196 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af !Option »

Er sjældent enig med Neville om særligt meget, men han rammer hovedet på sømmet her syntes jeg. Rashford scorer et fantastisk mål i går som sætter os godt i gang i kampen, men den resterende del af kampen formøbler han stort set ALT han kommer i nærheden af.

Jeg sad og tænkte flere gange, at hvis Yamal havde fået samme mængde plads eller muligheder for at slå selv helt simple afleveringer, gå direkte på forsvaret eller lignede var det endt i deciderede tenniscifre!

Og nej, Yamal er ikke et fair sammenlignings grundlag, men Rashford bringer minimalt til holdet ifht. topniveau i én ud af ti tilfælde. Til gengæld sænker han vores bundniveau i ni ud af ti tilfælde.

Både de 30 mio. i transfer samt lønkroner kan og skal bruges markant bedre til trods for et flot G/A for sæsonen.
🚨Gary Neville on Barca signing Marcus Rashford permanently:

🗣️: “I know many people will disagree with me because football today is obsessed with highlights. A player scores one incredible goal from 25 meters and suddenly everyone forgets the other 85 minutes. But coaches and teammates do not think like fans on social media. They look at reliability, decision-making, and consistency.

Rashford is one of those players who can score the most difficult goals and then miss the easiest chances five minutes later. For me, that is a dangerous profile for a club like Barcelona. At Barça, you are not judged by moments, you are judged by control. You must help the team dominate games consistently.

People say ‘sign him on a free transfer’ as if free means no risk. Some players cost nothing financially but still weaken your team on the pitch. If I was Barcelona, I would not sign him even for free because he does not elevate the collective level. Football is not about collecting famous names, it is about building balance.

When you play for clubs fighting for every trophy, you cannot survive on unpredictability. In one match he looks world class, in the next he misses simple 1v1 chances that completely change the game. That inconsistency affects the confidence of the entire team.

At Barcelona especially, forwards are expected to make the right decisions under pressure. The club already has enough players who can create magic moments. What they need are players who make the team stronger every week, not players who leave you wondering which version will appear.

I always say football becomes weaker when clubs build teams based on reputation instead of chemistry and reliability. Rashford has talent, nobody can deny that, but talent alone is not enough to improve a team at the highest level"
Rey Abi!

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 947
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 205 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af Paulinho15 »

Jeg synes, at vi skal købe Marcus Rashford.

Jeg synes, at han har fortjent et permanent skifte. Han er en god mulighed på markedet til prisen og det bliver svært at finde andre, der kan levere det han kan til samme pris.

Jeg håber, at han bliver i klubben! :glad:
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Drake
Indlæg: 4635
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 3021 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af Drake »

Jeg håber virkelig ikke vi køber Rashford, mere ligegyldig kantspiller skal man lede længe efter :silent:
Man kan ikke en gang regne med at han kan spille fast i stedet for Raphinha eller Yamal, når de ikke er med. Der er flere kampe hvor en midtbanespiller blev valgt over om, og så vil man bruge 30 mil på ham, med en stor løn og en 5 årig kontrakt, for at sprede lønnen ud. Det er jo helt væk af klubben. Decideret idiotisk!! :mad:

Hvis vi køber Rashford, skal vi lukke r.ven med at vinde UCL, det kommer vi ikke i nærheden af, med så dårlig kvalitet i bredden!
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

Kvoller
Indlæg: 6829
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 1174 gange
Blevet takket: 822 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af Kvoller »

Håber godt nok heller ikke vi køber ham, med mindre prisen og lønnen sættes gevaldigt ned.

Brugeravatar
Ikigai
Indlæg: 410
Tilmeldt: tors feb 16, 2023 8:43 pm
Har takket: 74 gange
Blevet takket: 75 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af Ikigai »

Hvis man kan få lønnen ned på et niveau som passer til lønstrukturen i klubben - synes jeg nu 30 mio for Rashford er ganske hæderligt og I min verden et fornuftigt og acceptabelt køb

Der burde være en pæn mulighed for at Rashford kan blive endnu bedre i sæson 2 - det har man ofte set før

14 mål / 11 assist i 40+ kampe hvor mange er som indskifter synes jeg er OK . Ift til profil og dynamik på holdet kan det absolut blive bedre. Dog svært at at bedre alternativer , hvis man også gerne vil have en pæn slat euro til forsvarsspiller og en angriber fra øverste hylde

Madameskrald
Indlæg: 1567
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 268 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af Madameskrald »

Mål og assists bidrag er bestemt OK, men alt andet halter til gengæld alvorligt…

Spil med og uden bold er langt under niveau, og meget enig med, at det er sigende, at andre ikke specialister bliver valgt over Rashford i de store kampe.

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 947
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 205 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af Paulinho15 »

Jeg har ikke set Barcas kampe nok i denne sæson til at kunne vurdere Marcus Rashford, da jeg primært har haft kampene til at køre i baggrunden eller ved siden af og på den måde lyttet og fulgt med.

Men jeg har også bemærket, at han ikke nødvendigvis er startet inde i de store kampe, selvom han har været klar og andre profiler måske ikke har været i spil.

Det har jeg studset over, men jeg synes, at hans mål og assist taler for at blive i klubben i en begrænset rolle som rotationsspiller eller reserve. Jeg synes, at hans indsats i denne sæson har været acceptabel.

I starten af sæsonen og i løbet af efteråret syntes jeg, at vi skulle købe ham. Så over vinteren faldt min interesse i at vi skulle hente ham, men jeg synes, at han har spillet sig op og sluttet sæsonen godt af med vigtige scoringer.

Jeg anerkender bekymringerne fra folk herinde vedrørende Marcus Rashford og de mangler han kan have, men han har nogle ret vilde spidskompetencer med sin fart, skud og trussel i dybden, der passer godt til Flicks spillestil.

Vi skulle have købt Luis Diaz sidste år for de 60-70 mio. euro. Sådan er markedet i dag med de priser og en profil vi søger vil måske koste det samme eller mere.

Rashford til 30 mio. euro synes jeg er en fin pris, når vi tager hele hans sæson i betragtning og det han har leveret. Igen, som jeg og andre har nævnt, så bliver svært at finde andre til samme pris til det han kan levere.

Alternativt skal vi gå efter hente Abde tilbage til klubben eller kigger efter andre spillere, som jeg ikke har kendskab til er sat i forbindelse med klubben, men jeg synes, at det giver god mening at beholde Rashford.

Jeg synes også vi burde forhandle prisen ned på ham eller gå efter en ny lejeaftale, men det tror jeg bliver svært, fordi det tror jeg ikke Manchester United vil acceptere.

Hvis han passer ind til lønstrukturen i klubben og fortsat accepterer sin rolle, så synes jeg, at det giver mening at hente ham medmindre klubben finder alternativer, der passer bedre.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Madameskrald
Indlæg: 1567
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 268 gange

Re: 14 - Marcus Rashford

Indlæg af Madameskrald »

Aktuelt har vi en top præsterende venstrekant i Raphinha, så vi har `råd` til at købe en yngre udviklingsspiller til positionen, der på sigt potentielt kan overtage for Raphinha.

Rashford har ikke noget udviklingspotentiale, og har godt nok nogle fine spidskompetencer, men hans bundniveau er meget lavt… han er alt for ustabil til pris og løn. Med samme samlede udgift tænker jeg, at vi kan finde en spændende udviklingsspiller, der kan bidrage på samme niveau nu og med et højere loft…

Jeg vil hellere have Torres/Fermin som reserve på kanten, og så undvære en erstatning for Rashford med Rashford.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster