Trupsammensætning

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Re: Trupsammensætning

Indlæg af Paulinho15 »

Hristo skrev:
søn apr 26, 2026 12:33 pm
Jeg kan mærke den tråd forbliver relevant indtil august - så jeg fylder lidt mere på. Kan også mærke hvordan min prioriteter hele tiden skifter lidt:)

Jeg synes vi skal lave følgende udskiftninger i angrebet.
Ny striker for Lewan, ny venstrekant for Rashford og ny højrekant for Roony.
Lønnen vi sparer på Rash og Lewan er stor. Roony-salg kan bidrage med lidt mønter i kassen, sammen med mulige salg af fx Casado, Araujo og evt Kounde.

Højrekant:
Bernardo Silva - fri transfer, pæn løn. Dækker også alle andre midtbanespladser.

Venstrekant:
Abde eller Virgili. Vi har hhv 20% ejerskab og 50%, så de er begge mere gunstige som udgangspunkt end andre spiller økonomisk. Min personlige førsteprioritet er Abde, for han genial og har brændt ligaen af i år. En fed type, men også dyrere end Virgili og vil muligvis kun være interesseret i startplads - og med rette og som Raphinha ejer. Så lad os bare sige det bliver Virgili der er yngre og billigere. Han har også leveret godt de sidste på kampe for Mallorca. Men Abde er drømmen:-)

Spidsangriberen:
Jeg foretrækker Osimhen fordi jeg tror han er realistisk. Og så kan han noget helt særligt som ikke minder om vores andre spillere. Alvarez er varm på rygtebørsen og han ville være god hos Barca, fordi han også dækker andre pladser. Men han bliver jo for dyr desværre.

Mit drømmeangreb næste sæson:

Amc: Fermin + Olmo
Venstrekant: Raphinha + Abde/Virgili
Højrekant: Yamal + Bernardo Silva
Striker: Osimen + Ferran Torres

For mig god blanding af erfaring og talent, safe bets og sult.

Er I enige eller har andre drømme?
Et godt bud. Svært at uenig i det.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Piquénbauer
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1629 gange

Indlæg af Piquénbauer »

Pga vores økonomi er det nærmest umuligt at gøre sig klog på hvad der vil ske. Jeg vil dog mene at det klart vigtigste for os er en ny angriber. IMO er en rigtig god angriber det eneste der holder os tilbage fra virkelig at spille med om CL. Og det behøver ikke være en der bomber kasser ind. En Ferran type men som er markant bedre på bolden og i pasningsspillet og som arbejder ligeså hårdt.

Jeg vil ikke bruge så mange penge på vores forsvar. Når det ser skidt ud så er det fordi vi har spillere inde som ikke arbejder hårdt nok for holdet (rash og lewan). Kounde er sløj men jeg kan ikke rigtigt se et bedre alternativ på markedet. Cubarsi er imo det største forsvarstalent i verden. At han kan spille som han gør i en alder af 19 (og siden han har været 16) i et så udfordrende system er sindssygt. Martin udvikler sig hele tiden. Han er ikke verdensklasse men bastoni er ikke 60+ Mio euro bedre og han vil også se dum ud i vores forsvar. Cancelo skal fortsætte til hans ben ikke kan mere.

Midten og målmanden er på plads.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
PeterPedal
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 275 gange

Indlæg af PeterPedal »

Når man sidde og følger med i kamptrådene under kampene, så skal der kun et enkelt mål til, før folk er klar til en offentlig henrettelse af hele forsvaret, som en helt udueligt, håbløst, inkompetent og som umuliggør at vi nogensinde vinder noget som helst. Og på trods af det, er vi alligevel det hold, der har lukket færrest mål ind. Put that in your pipe and smoke it!

Så ja, det vile da være rart med en voksen i midterforsvaret, men når pengene er knappe, så skal vi nok kigge lidt på den anden ende af banen, hvor man kan sige meget om os - men effektive er vi altså ikke. Og det er så ikke en Håland eller tilsvarende, jeg efterspørger (for jeg synes egentlig hans type er kedelig at se på) men en teknisk dygtig spiller, som kan modtage bolden med ryggen mod målet, som kan modtage og tæmme en bold, som arbejder hårdt, kan spille i de små rum, løbe i hullerne og deltage i genpresset - og som, nok så vigtigt ved, hvor målet står.

Så det ville være min prioritet. Og inden nogen i en eller anden feberfantasi forelår en omskoling af Fermin, så har jeg allerede tænkt tanken :-)
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.

Madameskrald
Blevet takket: 264 gange

Indlæg af Madameskrald »

Med andre ord, en ung Zlatan… det er fandme vildt, at Zlatan kun fik en sæson i Barca. Hverken Zlatan eller Guardiola var vel modne nok til, at det kunne fungere, men en prime Zlatan sammen med Raphinha og Yamal - mums!

Hristo
Har takket: 294 gange
Blevet takket: 451 gange

Indlæg af Hristo »

Madameskrald skrev:
søn apr 26, 2026 7:04 pm
Med andre ord, en ung Zlatan… det er fandme vildt, at Zlatan kun fik en sæson i Barca. Hverken Zlatan eller Guardiola var vel modne nok til, at det kunne fungere, men en prime Zlatan sammen med Raphinha og Yamal - mums!
Det er også en af mine største ærgrelser som Barca-fan. En af mine favoritter, som aldrig passede ind hos Barca. Jeg vil altid være en stor Messi-fan men at han ikke fungerede med Zlatan var øv:-)

Brugeravatar
Diabolito
Geografisk sted: København
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 66 gange

Indlæg af Diabolito »

Er ligesom mange andre enig i at en 9'er er førsteprioritet. For et halvt år siden, havde jeg nok prioriteret en CB højere, men Martin har faktisk imponeret mig ret meget. Jeg stiller dog stadig spørgsmålstegn ved, om den forsvarskæde kan vinde CL. For mig er den for umoden, særligt i de store kampe.

Derudover synes jeg vi er noget svage på kanterne, når vores førstevalg er ude. Rashford er en fin supersub, men udfylder bare ikke samme rolle som Raphinha. Og Roony dumpede desværre generalprøven.

Alt afhænger af økonomi, salg, lønninger osv. Men skal man være lidt realistisk ser jeg gerne vi prioriterer noget backup til kanterne. Silva og Salah er oplagte emner, omend de kan blive dyre skulle Sandkassen blande sig om deres signaturer.

Til CB vil jeg have noger erfaring og en der taler spansk. Foyth kunne være en mulighed, Zubeldia ligeså og samme med Yerey Alvarez. Senesi er selvfølgelig også en mulighed, men jeg gider ikke sige det samme som alle jer andre ;).

Angreb - lad os da sprænge banken, hvis muligt. Ikke på Kane. Too old, hvis vi alligevel skal ud og bruge mange penge. Alvarez er drømmen for mig, men han bliver for dyr. Osimhen måske? Ellers har jeg altid haft et rigtig godt øje til Lautaro. Et billigere alternativ kunne være Guirassy.
El Señor de las Tartas

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Indlæg af Dumle »

Diabolito skrev:
søn apr 26, 2026 7:26 pm
Er ligesom mange andre enig i at en 9'er er førsteprioritet. For et halvt år siden, havde jeg nok prioriteret en CB højere, men Martin har faktisk imponeret mig ret meget. Jeg stiller dog stadig spørgsmålstegn ved, om den forsvarskæde kan vinde CL. For mig er den for umoden, særligt i de store kampe.

Derudover synes jeg vi er noget svage på kanterne, når vores førstevalg er ude. Rashford er en fin supersub, men udfylder bare ikke samme rolle som Raphinha. Og Roony dumpede desværre generalprøven.

Alt afhænger af økonomi, salg, lønninger osv. Men skal man være lidt realistisk ser jeg gerne vi prioriterer noget backup til kanterne. Silva og Salah er oplagte emner, omend de kan blive dyre skulle Sandkassen blande sig om deres signaturer.

Til CB vil jeg have noger erfaring og en der taler spansk. Foyth kunne være en mulighed, Zubeldia ligeså og samme med Yerey Alvarez. Senesi er selvfølgelig også en mulighed, men jeg gider ikke sige det samme som alle jer andre ;).

Angreb - lad os da sprænge banken, hvis muligt. Ikke på Kane. Too old, hvis vi alligevel skal ud og bruge mange penge. Alvarez er drømmen for mig, men han bliver for dyr. Osimhen måske? Ellers har jeg altid haft et rigtig godt øje til Lautaro. Et billigere alternativ kunne være Guirassy.
Til din cb kommentar, der vil jeg være enig til den grænse der hedder at det ikke behøver være en erfaren starter, backup er også fin, for jeg synes faktisk vores CB kæde har udviklet sig til noget rigtig godt, og der er potentiale til noget helt stort. Du har det rene talent Cubarsi og så har du ham der bare så gerne vil det Gerard Martin, og vilje og hårdt arbejde kommer man bare langt med, det minder lidt om Puyol som startede som en voldsom lidt kejtet back som blev til en legende som CB, jeg siger ikke Martin bliver så god men historierne har ligheder.

Det vigtigste for vores forsvar er sjovt nok en klasse 9er med energi og vilje til at deltage i pres. Osimhen er min favorit, men jeg ser også noget vildskab i den billigere Guirassy. Lautaru er drømmen som aldrig kom til live. Og så bredde til de kanter med energi og vildskab. Vores defensiv er så afhængig af det første pres og man kan bare se hele defensiven bliver vaklende når Rashy og Lewan spiller.

EasyBuddhist
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Angriber markedet er bare notorisk svært, særligt når man ingen penge har

Osimhen er min klare favorit, men jeg kan godt leve med Alvarez. Jeg synes bare ikke, han er mere end 80-90 mio værd og det tror jeg ikke, Altetico sælger ham for

Af alternativer kan jeg jo rigtig godt lide Fabio Silva, men jeg kan også se Joao Pedro, som et rigtig stærkt bud. Han kan sagtens ligge en del på endnu og han kunne godt være en fremtidig top5 angriber. Nicolas Jackson fremstår også stærk i billedet. Han er fremragende i holdup/buildup faserne og han har også et fornuftigt loft i afslutninger, som han dog ikke har ramt endnu

Endrick er den frække, men han skal nok sælges til en anden klub, før Barca kan gøre sig forhåbning om at få fingre i ham

Lautaro er ikke meget bedre end Ferran, synes jeg, men hans makker(Thuram) kunne godt være et bud også. Lidt i samme niveau mæssige kategori som Vlahovic
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Indlæg af Antimadridista »

Sjovt som man bare vurderer disse 9’er og deres niveau ret forskelligt :glad:

Jeg ville vælge Alvarez over Kane pga alder og stil ift det fodbold vi spiller. Men det er for mig meget tæt.

Kane over Osimhen fordi Kane er kvalitet og seriøsitet. Har mine tvivl om Osimhens pålidelighed og lidt utilregnelighed.

Guirassy. Har set Dortmund spille med jævne mellemrum og måske er jeg bare uhyre uheldig altid at fange en af hans dårlige præstationer. Men jeg er godt nok ikke imponeret over ham. Elendig teknik og tilfældig træfsikkerhed….

Lautaro er fin og som jeg ser det væsentlig mere kynisk og træfsikker end Ferran…hvem er ikke :crazy: Men han er for dyr ift hvad man får.

Thuram scorer ikke mange mål og joao Pedro vil koste en rumraket…

Vi fortsætter sikkert med Lewan og Ferran :|

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
søn apr 26, 2026 9:36 pm
Sjovt som man bare vurderer disse 9’er og deres niveau ret forskelligt :glad:

Jeg ville vælge Alvarez over Kane pga alder og stil ift det fodbold vi spiller. Men det er for mig meget tæt.

Kane over Osimhen fordi Kane er kvalitet og seriøsitet. Har mine tvivl om Osimhens pålidelighed og lidt utilregnelighed.

Guirassy. Har set Dortmund spille med jævne mellemrum og måske er jeg bare uhyre uheldig altid at fange en af hans dårlige præstationer. Men jeg er godt nok ikke imponeret over ham. Elendig teknik og tilfældig træfsikkerhed….

Lautaro er fin og som jeg ser det væsentlig mere kynisk og træfsikker end Ferran…hvem er ikke :crazy: Men han er for dyr ift hvad man får.

Thuram scorer ikke mange mål og joao Pedro vil koste en rumraket…

Vi fortsætter sikkert med Lewan og Ferran :|
Min anke med Alvarez er, han ikke er en målscorer. I denne sæson har han scoret 19 mål i 47 kampe for Atletico. Fire af dem på straffe, andre tre på direkte frispark. En overvældende del er altså på dødbolde eller uden for feltet. Han er med andre ord, ikke en striker. Han er second striker eller 10'er. Han besidder stort set ingen kvaliteter i boxen, hvorfra han scorer meget få mål

Jeg tager gerne Alverez for 75m, men man skal være klar på, han aldrig kommer til at score 40 mål på en sæson og derfor vil jeg ikke gå højere. Han er en opgradering på Ferran og Olmo, ikke en Lewa afløser. Ferran har scoret samme 19 mål på 1000 færre minutter, men Alvarez er en langt bedre playmaker, så derfor en opgradering

Lautaro har de sidste to sæsoner scoret 44 mål på sammenlagt 6500 minutter, Ferran har scoret 38 på 4400 minutter. Lautaro er ikke en opgradering af Ferran og profilen er tilmed den samme

Jeg synes, Barcas første striker skal have box presence og derfor ser jeg langt hellere mod profiler som Osimhen, Pedro, Jackson og Silva, som både har den del af spillet, men som også har topklasse buildup/linkup spil

Kane er vil være klasse, men jeg synes, det er for kortsigtet og jeg synes, vi burde være forbi det punkt. Specielt fordi, vi ikke har en ung angriber, vi kan køre ind ved siden af. Guirassy falder for det samme kriterie. Han kunne være et stopgap, men igen, jeg synes vi er forbi det punkt
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 722 gange
Blevet takket: 780 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg har sagt det før og jeg siger det igen.. i langt de fleste kampe kan vi spille med falsk ni’er.. i enkelte kampe har vi brug for en stor stærk mand i feltet.
I de få kampe vi har brug for sådan en ni’er så kan man lade Araujo være boks angriber, men i næsten alle andre kampe ville Raphina, Olmo/Fermin, Yamal som de forreste 3 være alt vi behøver.

Blot min take på det.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
søn apr 26, 2026 11:15 pm
Jeg har sagt det før og jeg siger det igen.. i langt de fleste kampe kan vi spille med falsk ni’er.. i enkelte kampe har vi brug for en stor stærk mand i feltet.
I de få kampe vi har brug for sådan en ni’er så kan man lade Araujo være boks angriber, men i næsten alle andre kampe ville Raphina, Olmo/Fermin, Yamal som de forreste 3 være alt vi behøver.

Blot min take på det.
Jeg er meget ueing. Hvis vi vil spille med falsk ni, så har vi muligheder i egne rækker. Giv f.eks. Fermin en håndfuld kampe der og han er bedre end Alvarez, undtaget på direkte frispark. Jeg kan ikke understrege det nok. Alt i nærheden af 100m for Alvarez er kæmpe overpris, alt over 100m vil være komplet hjernedødt. Man betaler simpelthen ikke så mange penge for så lidt

Vi skal have en angriber, der komplementerer den nuværende trup. Jeg har på intet tidpunkt snakket om en boksangriber. Det er en stor misforståelse at tro det. Hvad jeg snakker om er en spiller med høj arbejdsradius, all action

Han skal kunne:

Lede det første pres
Fiksere modstanderens baglinje(manipulation)
Udnytte bagrum/løbe i huller
Være linkup og buildup station
Give box presence/have en angribers instinkt i feltet
Være en god afslutter

Der er forskellige måder at være god til disse aspekter, men når jeg kigger på Alvarez, så udfylder han kun 2-3 stykker af dem. Det betaler du simpelthen ikke 100+m for. Hvis den pris skal retfærdiggøres, så forventer jeg den fulde pakke, intet mindre

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 722 gange
Blevet takket: 780 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

EasyBuddhist skrev:
man apr 27, 2026 8:06 pm
SpillerSomMESSI skrev:

Blot min take på det.
Jeg er meget ueing. Hvis vi vil spille med falsk ni, så har vi muligheder i egne rækker. Giv f.eks. Fermin en håndfuld kampe der og han er bedre end Alvarez, undtaget på direkte frispark. Jeg kan ikke understrege det nok. Alt i nærheden af 100m for Alvarez er kæmpe overpris, alt over 100m vil være komplet hjernedødt. Man betaler simpelthen ikke så mange penge for så lidt

Vi skal have en angriber, der komplementerer den nuværende trup. Jeg har på intet tidpunkt snakket om en boksangriber. Det er en stor misforståelse at tro det. Hvad jeg snakker om er en spiller med høj arbejdsradius, all action

Han skal kunne:

Lede det første pres
Være en god afslutter

Der er forskellige måder at være god til disse aspekter, men når jeg kigger på Alvarez, så udfylder han kun 2-3 stykker af dem. Det betaler du simpelthen ikke 100+m for. Hvis den pris skal retfærdiggøres, så forventer jeg den fulde pakke, intet mindre
Jeg argumenterer netop for at spille falsk ni’er med egne spillere, ikke at købe Alverez.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
man apr 27, 2026 8:57 pm
EasyBuddhist skrev:
man apr 27, 2026 8:06 pm
SpillerSomMESSI skrev:

Blot min take på det.

Han skal kunne:

Lede det første pres
Være en god afslutter

Jeg argumenterer netop for at spille falsk ni’er med egne spillere, ikke at købe Alverez.
Ok, men jeg er stadig uenig. I dag kan man se artikler, der siger, Lewa har truffet sin belutning om at forlade Barca. Det synes jeg, er rigtig godt, fordi hans bevægelser ser virkelig hæmmede ud efterhånden

Jeg synes, holdet som helhed har udviklet sig individuelt i denne sæson i forhold til sidste. Joan, Cubarsi, Pedri, Fermin, Martin og Yamal har dog stået for denne fremgang alene, mens næsten alle andre er enten stagneret eller er i tilbagegang. Den klart største tilbagegang står Lewa dog for, hvilket er helt naturligt, grundet hans alder

Hvis man tror, det bliver nemt at erstatte ham, så tager man gruelig fejl og man har INTET internt, der bare tilnærmlsesvis kan tage bare halvdelen af, hvad Lewa bragte, da han kom til klubben. Og, ideelt set, så skulle man faktisk gerne have en angriber, der kan hvad Lewa kunne og som samtidig er i sin prime. Kun på den måde bygger man videre på den udvikling, de nævnte spillere byder på og som de vil forsætte med at byde på over de næste sæsoner. Hvis man ikke bygger videre og tilføjer top kvalitet til truppen, så ender man med at spilde en gylden generation. En gylden generation, man sjældent har set i fodboldens historie.

Yamal skal have en ordentlig makker. Det er meget simpelt. Han skal have en verdensklasse spiller at spille sammen med, ligesom Messi havde i Ronaldinho, Eto'o, Henry, Villa, Suarez, Neymar osv.

Besvar