22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Dytrax »

Despite his brilliant strike against Celta Vigo being wrongly disallowed for offside, Ferran Torres still revealed the message on his undershirt after the goal.

Ferran Torres paid tribute to María, a young Barça fan who sadly passed away from cancer.

"Your light will keep shining forever in us. Rest in peace, María."

Fin gestus. Opslaget, hvor jeg har taget teksten fra, viste et billede af Ferran på besøg hos Maria. Derfor ekstra trist, at VAR underkendte målet, der burde have stået.

Mht. Flick og Yamal er jeg enig i at han burde have doseret spilletiden bedre. Eksempelvis inden vi mødte Atletico i returen, men det er for sent nu. Lamine er skadet og nu skal vi i stedet undvære ham i de resterende kampe. (Går jeg ud fra)

FCBSOCI
Indlæg: 2731
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1340 gange
Blevet takket: 709 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af FCBSOCI »

Det er på den ene side særdeles positivt, at vi har en verdensstjerne i Yamal. En spiller som måske har 15 gode år i sig endnu.

På den anden side er det lidt rystende, at vi er så afhængige af en meget ung spiller. Det viser, at der er brug for forstærkninger, hvis vi vil gøre os håb om at vinde CL.

Det er jo oplagt, at vi mangler en ægte nier som afløser for Lewandowski. Taler vi alene den offensive del, kniber det ikke kun på nier positionen. Vi mangler gode erstatninger for Yamal og Raphinha. Spillere som Roony og Rashford har simpelthen ikke niveauet. Uden Yamal og Raphinha, ser det svært ud.

Men jeg håber, at jeg tager grueligt fejl. Nu har Olmo, Ferran, Rash og Roony alle muligheder for at vise, at jeg ikke har en klap forstand på fodbold. De kan passende starte mod Getafe. En kamp jeg forventer bliver rigtig svær og rigtig grim.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 6326
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 722 gange
Blevet takket: 780 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg kan ikke forstå at man underkendte målet til 2-0, og så - så hurtigt..

Men den linje der er tegnet viser rent krakilsk de facto desværre en millimeter offside, da linjen er tegnet der hvor den sidste lovlige spilbare del af Ferrans arm er, og den er en millimeter længere fremme end den sidste lovlige del af modstanders arm.
Det er jo ikke i sportens ånd, og de regler skal laves om.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Dytrax »

Estrada Fernández (Former referee): "Appointing Carlos del Cerro Grande as VAR referee in Barça matches is recklessness and stupidity from the committee, especially after last season’s scandal at Reale Arena when he made Lewandowski’s boot size 63."

"What happened today is a scandal, because Grande gave the offside decision within seconds, then it took more than 5 minutes for the lines to appear so the SAOT system could show us that line."

"I saw the replay and there is absolutely no offside, there is technical manipulation, and it is shameless and scandalous that such plays are classified as offside. It is not the first time and unfortunately it will not be the last."

"Maybe instead of putting a camera with the referee on the pitch, it would be better to put it inside the VAR rooms."

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 6326
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 722 gange
Blevet takket: 780 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Dytrax skrev:
tors apr 23, 2026 12:22 pm
Estrada Fernández (Former referee): "Appointing Carlos del Cerro Grande as VAR referee in Barça matches is recklessness and stupidity from the committee, especially after last season’s scandal at Reale Arena when he made Lewandowski’s boot size 63."

"What happened today is a scandal, because Grande gave the offside decision within seconds, then it took more than 5 minutes for the lines to appear so the SAOT system could show us that line."

"I saw the replay and there is absolutely no offside, there is technical manipulation, and it is shameless and scandalous that such plays are classified as offside. It is not the first time and unfortunately it will not be the last."

"Maybe instead of putting a camera with the referee on the pitch, it would be better to put it inside the VAR rooms."
Negreira !

Nå, nej...øh omvendt
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 302
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 37 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af puyol83 »

Jeg forstår ikke det VAR-billede, er det ikke meningen at stregen skal tegnes på den sidste lovlige/spilbare del af forsvarsspilleren? Sådan plejer det da at være, så man kan se hvilken del af angriberen der er offside?
Fx som med Lewandowski og hans meget lange tå jf. ovenstående citat...
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Dumle
Indlæg: 974
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Dumle »

VAR laver flere skandaler end denode gammeldags dommer....

Gør det nu bare fuldautomatisk og hold det til offsidekendelser og lad resten være dommerskøn

thomas
Indlæg: 255
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 36 gange
Blevet takket: 51 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af thomas »

Som jeg ser det bliver Yamal ikke skadet af at være overbelastet, at have spillet for meget osv.
Skaden er formodentlig et samspil af spilstoppet, hvor musklerne når at blive afspændt/afkølet, og så den eksplosive bevægelse i skudøjeblikket.
Yamal løber mindre end de fleste andre i kampene (også end Raphina på samme position modsat), men til gengæld med lidt mere eksplosive bevægelser end de fleste. Det slider selvfølgelig også, men ikke på samme måde som de ekstra kilometer de andre spillere løber.
Jeg deler ikke helt den opfattelse af, at han burde spille mindre. Man kan selvfølgelig sige, at mindre spilletid forringer chancen for at blive skadet af modstanderne. Men han burde kunne spille fuld tid som han har gjort det i de fleste kampe uden at få overbelastningsskader.
Han er som i kampen i går den eneste der kan sætte en mand (eller fire) fra nul. Pedri gør det i løb, og Cancelo kan også. Og det er så det, så længe Raphina ikke er klar.
Mange skader (og her mener jeg så ikke Yamals, det håber jeg i hvert fald ikke, det forlyder til at være en forstrækning i baglåret) sker ofte upåagtet - jeg har stadig Gavis korsbåndsskade i nov 2023 på nethinden hvor han udækket og uden at være i fart skal tæmme bolden. Yamals skade i går kan godt lidt sammenlignes - ingen modspillere involveret og en ret banal ting som at skyde til bolden.

Antimadridista
Indlæg: 11258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Antimadridista »

thomas skrev:
tors apr 23, 2026 12:49 pm
Som jeg ser det bliver Yamal ikke skadet af at være overbelastet, at have spillet for meget osv.
Skaden er formodentlig et samspil af spilstoppet, hvor musklerne når at blive afspændt/afkølet, og så den eksplosive bevægelse i skudøjeblikket.
Yamal løber mindre end de fleste andre i kampene (også end Raphina på samme position modsat), men til gengæld med lidt mere eksplosive bevægelser end de fleste. Det slider selvfølgelig også, men ikke på samme måde som de ekstra kilometer de andre spillere løber.
Jeg deler ikke helt den opfattelse af, at han burde spille mindre. Man kan selvfølgelig sige, at mindre spilletid forringer chancen for at blive skadet af modstanderne. Men han burde kunne spille fuld tid som han har gjort det i de fleste kampe uden at få overbelastningsskader.
Han er som i kampen i går den eneste der kan sætte en mand (eller fire) fra nul. Pedri gør det i løb, og Cancelo kan også. Og det er så det, så længe Raphina ikke er klar.
Mange skader (og her mener jeg så ikke Yamals, det håber jeg i hvert fald ikke, det forlyder til at være en forstrækning i baglåret) sker ofte upåagtet - jeg har stadig Gavis korsbåndsskade i nov 2023 på nethinden hvor han udækket og uden at være i fart skal tæmme bolden. Yamals skade i går kan godt lidt sammenlignes - ingen modspillere involveret og en ret banal ting som at skyde til bolden.
Det er jo bare din mavefornemmelse og ikke meget andet.

Jeg tror de fleste er af den overbevisning at eksempelvis Pedris skade i, var det 21, som blev ved at irritere i årevis, var pga et ekstremt antal minutter. Den dag i dag får han halv hurtigt tilbagefald.

De er 2 forskellige typer, men stadig så har jeg svært ved at se modbevisningen af at mange kamp/minutter for unge spillere, ikke spiller en rolle.

Men det kan selvfølgelig også bare være et uheldigt tilfælde. De fleste spillere bliver jo skadet…

Iniesta007
Indlæg: 2032
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 119 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Iniesta007 »

FCBSOCI skrev:
tors apr 23, 2026 10:21 am
Det er på den ene side særdeles positivt, at vi har en verdensstjerne i Yamal. En spiller som måske har 15 gode år i sig endnu.

På den anden side er det lidt rystende, at vi er så afhængige af en meget ung spiller. Det viser, at der er brug for forstærkninger, hvis vi vil gøre os håb om at vinde CL.

Det er jo oplagt, at vi mangler en ægte nier som afløser for Lewandowski. Taler vi alene den offensive del, kniber det ikke kun på nier positionen. Vi mangler gode erstatninger for Yamal og Raphinha. Spillere som Roony og Rashford har simpelthen ikke niveauet. Uden Yamal og Raphinha, ser det svært ud.

Men jeg håber, at jeg tager grueligt fejl. Nu har Olmo, Ferran, Rash og Roony alle muligheder for at vise, at jeg ikke har en klap forstand på fodbold. De kan passende starte mod Getafe. En kamp jeg forventer bliver rigtig svær og rigtig grim.
Vi SKAL klare os uden Yamal, og må rykke sammen I bussen for at blive mestre :smile:
Det er selvfølgelig dejligt for knægten at han nok bliver klar til WM, men jeg så helst det var omvendt!
Jeg giver intet for et WM ovre hos den Orange terrorist, men det er bare min mening :angel:

Madameskrald
Indlæg: 1561
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 264 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Madameskrald »

Antimadridista skrev:
tors apr 23, 2026 9:08 am
Madameskrald skrev:
tors apr 23, 2026 8:34 am
Når det nu virker så åbenlyst for os andre, og han spiller minutter selv i kampe, hvor vi er sikkert foran, så må der jo være en grund til, at Yamal ikke bliver hvilet.. Mit bedste bud er, at Yamal selv vil spille hvert minut, og man pleaser hans ego!
Hertil, at man ikke har et tilnærmelsesvis kreativt outlet, og faktisk har små store begrænsninger i at spille sig igennem til større chancer.

MAO - jeg er ret overbevist om, at Flick helst undgik en skadet Yamal..
Selvfølgelig. Alle vil gerne undgå skader overhovedet. Men det fjerner jo på ingen måde ansvaret fra Flick. Han er lederen. Han bestemmer. Ligegyldigt om en 18 årig bliver mopset. Så må han få at vide at det er fornuftigt på den længere bane, for ham selv…..
Tror du reelt ikke, at Flick tog den kamp, hvis han mente, at det var til det bedste?

Som sagt, så må der ligge andet bag, end blot cluelessness.

Antimadridista
Indlæg: 11258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
tors apr 23, 2026 4:53 pm
Antimadridista skrev:
tors apr 23, 2026 9:08 am
Madameskrald skrev:
tors apr 23, 2026 8:34 am
Når det nu virker så åbenlyst for os andre, og han spiller minutter selv i kampe, hvor vi er sikkert foran, så må der jo være en grund til, at Yamal ikke bliver hvilet.. Mit bedste bud er, at Yamal selv vil spille hvert minut, og man pleaser hans ego!
Hertil, at man ikke har et tilnærmelsesvis kreativt outlet, og faktisk har små store begrænsninger i at spille sig igennem til større chancer.

MAO - jeg er ret overbevist om, at Flick helst undgik en skadet Yamal..
Selvfølgelig. Alle vil gerne undgå skader overhovedet. Men det fjerner jo på ingen måde ansvaret fra Flick. Han er lederen. Han bestemmer. Ligegyldigt om en 18 årig bliver mopset. Så må han få at vide at det er fornuftigt på den længere bane, for ham selv…..
Tror du reelt ikke, at Flick tog den kamp, hvis han mente, at det var til det bedste?

Som sagt, så må der ligge andet bag, end blot cluelessness.
Jeg tror han godt kan tænke at han ikke ønsker noget unødigt postyr ift Yamal og helst ønsker at han bare er glad og tilfreds. Trods alt klubbens absolut største aktiv, både økonomisk og sportsligt. Så nej jeg tror ikke nødvendig han orker den kamp.

Men folk har jo alle mulige meninger. Jeg synes han har spillet for meget, for meget i allerede afgjorde kampe. Enkelte kampe man burde ku klare uden osv.

Andre mener det ingen betydning har overhovedet. Sådan er det. Nu er han skadet, så det må man jo acceptere og se fremad….

nosslo15
Indlæg: 1839
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 181 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af nosslo15 »

En af de holdninger, som er fremherskende her på forum, er at vi er svækket offensivt uden Yamal - og det er vi også!

Men jeg mener godt, vi kan klare os uden ham i ligaen. Jeg mener faktisk, at Flick burde have sparet ham mere, end han har gjort, både for hans egen skyld, men mest for holdet.

Det er alt for tidligt i en så ung mands karriere, at han bliver uundværlig. Der er masser af offensivt potentiale i holdet, som allerede nu bliver mindre vigtig, når Yamal er på banen.

Hvis vi skal have et storhold, så skal de andre tage mere ansvar, offensivt. Det kan godt være, at vi ikke vinder kampen lige så flot, som med Yamal, men det er jo netop her, at holdet skal vokse.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Dytrax »

Barça without Lamine Yamal this season:


✅ 0–6 vs Valencia CF
✅ 1–2 vs Newcastle United
✅ 0–3 vs Getafe CF
✅ 1–3 vs Real Oviedo
❌ 4–1 vs Sevilla FC
✅ 2–4 vs Slavia Prague

Dumle
Indlæg: 974
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Dumle »

Dytrax skrev:
fre apr 24, 2026 8:07 am
Barça without Lamine Yamal this season:


✅ 0–6 vs Valencia CF
✅ 1–2 vs Newcastle United
✅ 0–3 vs Getafe CF
✅ 1–3 vs Real Oviedo
❌ 4–1 vs Sevilla FC
✅ 2–4 vs Slavia Prague
Sjovt nok er næste modstander Getafe, så skal vi ikke bare gentage 3-0 sige god bedring Yamal og stryge mod mesterskabet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster