22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Geografisk sted: Galten
Har takket: 133 gange
Blevet takket: 993 gange

Re: 22/4 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Daluigi »

3 livsvigtige point !!!! Vamos !
Forumlegende

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2365 gange
Blevet takket: 1387 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

1 down 7 to go :thumbup:
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1629 gange

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er lykkelig for de 9 point ned… Vores program er virkelig svært (de to næste kampe er begge tricky) og yamal er færdig for sæsonen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Hristo
Har takket: 294 gange
Blevet takket: 451 gange

Indlæg af Hristo »

Puha en vigtigt sejr som holdt hårdt. Og måske også meget dyr med skaderne. Yamal skal vi bruge i slutspurten og Cancelo helst også. Balde laver et hav af uprovokerede fejlafleveringer og i modsætning til Fermin der også spillede til modstanderne så kompenserer han ikke synderligt med andre dyder.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 722 gange
Blevet takket: 780 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Bedste kamp længe….

..havde jeg her i weekenden i indendørs bold.

Aftenens kamp, nej.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

FCBSOCI
Har takket: 1340 gange
Blevet takket: 709 gange

Indlæg af FCBSOCI »

Nøj, det holdt hårdt. Vi var aldrig rigtig i kontrol. Celta, der ellers har været pivringe på det seneste, formåede desværre i stort set hele kampen at spille sig fint ud af presset. Da 2-0 scoringen aldrig kom, blev der meget naturligt nervøst til sidst.

Hvor jeg sad kunne jeg ikke få øje på off-siden på 2-0 scoringen. Sad endda lige ud for. Hvad sagde de i studiet, var den god nok?

Iniesta007
Har takket: 119 gange
Blevet takket: 289 gange

Indlæg af Iniesta007 »

Godmorgen.
Er lige stået op skal med færgen til Fyn.
Ser at vi fik 3p. men en dyrekøbt sejr :sad:
Ja uden Yamal og Raphinha er der ikke meget X-faktor over holdet, men så er det jo dejligt vi stadig er 9p. foran Puta :smile:
Nå solen står snart op livet er herligt.
Take care Cules.

Antimadridista
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Indlæg af Antimadridista »

Den kamp er komplet ligegyldig ift Yamals skade :| :sad:

Tales om minimum 5 uger, dertil nogle uger til at komme i form og ikke spille for meget.

I bedste fald får han et VM hvor han ikke er på toppen og nok ikke kan spille alle kampe…

Reelt var det jo bare et spørgsmål om tid. Spiller alle kampe og nærmest alle minutter :roll:

FCBSOCI

Indlæg af FCBSOCI »

Barca under Flicks ledelse spiller stærkt underholdende angrebsfodbold. Selv nogle af mine venner, som hader Barca af et godt hjerte (måske skulle jeg skifte dem ud :think: ?), synes at Barca spiller flot fodbold. Vi er tilmed ni point foran de hvide fra Madrid. Så jeg er meget tilfreds og håber og tror naturligvis, at jeg igen i år kan være med til at fejre Barca her i Barcelona, når mesterskabet forhåbentligt kommer i hus.

Alligevel er jeg lidt ærgerlig efter kampen i går (ja, ja jeg ved godt at vi Barca fans er meget forvænte). Det var nemlig helt tydeligt, at alt det kreative skulle komme fra Yamal. Vi har absolut gode spillere men i absolut verdensklasse er det vel kun Yamal, Raphinha og Pedri, vi kan tælle med. Og reelt set kun de to førstnævnte med den x-faktor, der gør at de helt på egnen hånd kan afgøre en kamp. Så det ser lidt vanskeligt ud, når de to er skadet.

I anden halvleg i går havde de øvrige offensive spillere chancen for at vise, at vi ikke er afhængige af Yamal og Raphinha. I min optik dumpede de med et brag:

Olmo - en omvandrende katastrofe. Hvad bidrager han egentlig med?
Ferran - der er ikke meget bid i hajen.
Roony - han skulle være blevet i FCK. Han satte ikke sin oppasser en eneste gang.
Rashford - god tur hjem til Manchester. Han har fart men intet slutprodukt.
Lewandowski - ikke på banen. Hvorfor mon dog? Han er faldet kraftigt af på den.

Der er heldigvis også meget positivt at sige. Gavi er på vej tilbage, men er naturligvis ikke i kampform endnu. Fermin er en fornøjelse at se på. Kæmper forbilledligt og bidrager offensivt. Eric er en klippe i forsvaret. Han er virkelig trådt i karakter. Joan Garcia i målet er en fantastisk dygtig keeper og spiller med en enorm ro, trods sin unge alder. Og så naturligvis Pedri. Måske ikke hans bedste kamp i går, men hver gang han får bolden falder min puls fra 200 til 50. Uanset hvor presset han er, er der ingen der piller bolden fra ham. En gudsbenådet spiller.

Undskyld det lange indspark, men jeg skal jo have noget at bruge tiden på, inden det er tid til at tage på Camp Nou og se kvinderne spille semi i CL mod Bayern (de spiller noget flot offensiv fodbold, det må man give dem) og mændenes El Clasico.

!VISÇA EL BARÇA!

FCBSOCI

Indlæg af FCBSOCI »

Antimadridista skrev:
tors apr 23, 2026 7:12 am

Tales om minimum 5 uger, dertil nogle uger til at komme i form og ikke spille for meget.

I bedste fald får han et VM hvor han ikke er på toppen og nok ikke kan spille alle kampe…

Reelt var det jo bare et spørgsmål om tid. Spiller alle kampe og nærmest alle minutter :roll:
Et af se steder hvor Flick, som jeg ellers værdsætter højt, har fejlet er doseringen af vores stjerner. Eksempelvis har Flcik haft gode muligheder for at spare Yamal og Pedri undervejs; uden at gøre det. Sporene burde ellers skræmme, når vi taler om Pedri.

Antimadridista

FCBSOCI skrev:
tors apr 23, 2026 7:43 am
Antimadridista skrev:
tors apr 23, 2026 7:12 am

Et af se steder hvor Flick, som jeg ellers værdsætter højt, har fejlet er doseringen af vores stjerner. Eksempelvis har Flcik haft gode muligheder for at spare Yamal og Pedri undervejs; uden at gøre det. Sporene burde ellers skræmme, når vi taler om Pedri.
Lige nøjagtigt. Han har fejlet ekstremt på det punkt. Roony ku ha aflastet langt mere!

Madameskrald
Blevet takket: 264 gange

Indlæg af Madameskrald »

Når det nu virker så åbenlyst for os andre, og han spiller minutter selv i kampe, hvor vi er sikkert foran, så må der jo være en grund til, at Yamal ikke bliver hvilet.. Mit bedste bud er, at Yamal selv vil spille hvert minut, og man pleaser hans ego!
Hertil, at man ikke har et tilnærmelsesvis kreativt outlet, og faktisk har små store begrænsninger i at spille sig igennem til større chancer.

MAO - jeg er ret overbevist om, at Flick helst undgik en skadet Yamal..

FCBSOCI

Indlæg af FCBSOCI »

Det er naturligvis mest synd for Yamal, at han blev skadet. Forhåbentligt bliver han klar til VM. Dernæst er det selvfølgelig et kæmpe handicap for Barca her i slutfasen af sæsonen at måtte undvære ham. På det personlige plan havde jeg glædet mig enormt til at se Yamal live på Camp Nou mod Real Madrid og Betis. Se ham udfordre Madrids bagkæde. Høre jublen, når han gør Madrids spillere rundtossede. Det bliver desværre ikke til noget. Øv, bare øv.

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2365 gange
Blevet takket: 1387 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

FCBSOCI skrev:
tors apr 23, 2026 8:43 am
Det er naturligvis mest synd for Yamal, at han blev skadet. Forhåbentligt bliver han klar til VM. Dernæst er det selvfølgelig et kæmpe handicap for Barca her i slutfasen af sæsonen at måtte undvære ham. På det personlige plan havde jeg glædet mig enormt til at se Yamal live på Camp Nou mod Real Madrid og Betis. Se ham udfordre Madrids bagkæde. Høre jublen, når han gør Madrids spillere rundtossede. Det bliver desværre ikke til noget. Øv, bare øv.
Vi får så meget tæsk uden Yamal og Raphinha
MDCCCXCIX

Antimadridista

Madameskrald skrev:
tors apr 23, 2026 8:34 am
Når det nu virker så åbenlyst for os andre, og han spiller minutter selv i kampe, hvor vi er sikkert foran, så må der jo være en grund til, at Yamal ikke bliver hvilet.. Mit bedste bud er, at Yamal selv vil spille hvert minut, og man pleaser hans ego!
Hertil, at man ikke har et tilnærmelsesvis kreativt outlet, og faktisk har små store begrænsninger i at spille sig igennem til større chancer.

MAO - jeg er ret overbevist om, at Flick helst undgik en skadet Yamal..
Selvfølgelig. Alle vil gerne undgå skader overhovedet. Men det fjerner jo på ingen måde ansvaret fra Flick. Han er lederen. Han bestemmer. Ligegyldigt om en 18 årig bliver mopset. Så må han få at vide at det er fornuftigt på den længere bane, for ham selv…..

Besvar