Copa del Rey

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hristo
Indlæg: 1118
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 296 gange
Blevet takket: 456 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Hristo »

Mini puta og Simeone taber finalen. Meget smukt!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 3743
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 226 gange
Blevet takket: 602 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Norbit »

Smuk kamp af La Real. Tak for at Atletico ikke vandt.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7547
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 133 gange
Blevet takket: 993 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Daluigi »

Det er fanme en fornøjelse!! Tillykke til den ægte Real - Fortjent og vidunderligt
Forumlegende

Iniesta007
Indlæg: 2034
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 119 gange
Blevet takket: 290 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Iniesta007 »

Norbit skrev:
søn apr 19, 2026 12:10 am
Smuk kamp af La Real. Tak for at Atletico ikke vandt.
Der er sku nok ingen Madrid klubber der vinder noget som helst I denne sæson :sick: :smile:

Parla
Indlæg: 870
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 80 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Parla »

Vi tabte over 2 kampe til det hold der.. 2 gange.

Hristo
Indlæg: 1118
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 296 gange
Blevet takket: 456 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Hristo »

Parla skrev:
søn apr 19, 2026 10:41 am
Vi tabte over 2 kampe til det hold der.. 2 gange.
Du har ret. Og en sejr er en sejr. Men personlig kan jeg godt leve med måden vi røg ud. Mine holdninger:
- vi er klart bedst i 3 ud 4 kampe med undtagelse af 0-4 nederlaget. Dette er kraftigt underbygget af expected goals og efter min mening helt generel eye test i kampene.
- vi er uheldige med to røde kort, som kan dømmes men også det modsatte og total mangel på ligevægt i andre kendelser. Får vi ikke også annulleret to mål, hvor det samme logik? Mini-Puta slipper for adskillige klare gule også rødt til minimum Koke. Dette er ikke konspiration, men sådan jeg så objektivt så muligt oplever kampene / husker dem.
- deres målmand spiller fire brandkampe, hvor han spiller over sit normale niveau. Klasse af ham men også sigende for kampene.
- vi stiller med et 4 år yngre hold i alle fire kampe. Ret beset er vi et udviklingshold målt på alder. Undskyldning? Nej. Men realistisk kan vi ikke forvente at vi har kynismen og “vinderheldet” i afgørende kampe med så ungt og delvis uerfarent hold.
- vi rejser os moralsk tre gange. Først med 3-0 sejren og dernæst med 10 mand i to undertalskampe.

I mange andre tilfælde var vi gået videre med præcis samme opstillinger. Mini-Puta spillede deres chance og de ramte jackpot.

Hvis vi bare var dårligere ville jeg være bitter. Men sandheden er at jeg mest af alt ser tegningen til noget rigtig stort.

Antimadridista
Indlæg: 11265
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1849 gange
Blevet takket: 1215 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Antimadridista »

Hristo skrev:
søn apr 19, 2026 11:17 am
Parla skrev:
søn apr 19, 2026 10:41 am
Vi tabte over 2 kampe til det hold der.. 2 gange.
Du har ret. Og en sejr er en sejr. Men personlig kan jeg godt leve med måden vi røg ud. Mine holdninger:
- vi er klart bedst i 3 ud 4 kampe med undtagelse af 0-4 nederlaget. Dette er kraftigt underbygget af expected goals og efter min mening helt generel eye test i kampene.
- vi er uheldige med to røde kort, som kan dømmes men også det modsatte og total mangel på ligevægt i andre kendelser. Får vi ikke også annulleret to mål, hvor det samme logik? Mini-Puta slipper for adskillige klare gule også rødt til minimum Koke. Dette er ikke konspiration, men sådan jeg så objektivt så muligt oplever kampene / husker dem.
- deres målmand spiller fire brandkampe, hvor han spiller over sit normale niveau. Klasse af ham men også sigende for kampene.
- vi stiller med et 4 år yngre hold i alle fire kampe. Ret beset er vi et udviklingshold målt på alder. Undskyldning? Nej. Men realistisk kan vi ikke forvente at vi har kynismen og “vinderheldet” i afgørende kampe med så ungt og delvis uerfarent hold.
- vi rejser os moralsk tre gange. Først med 3-0 sejren og dernæst med 10 mand i to undertalskampe.

I mange andre tilfælde var vi gået videre med præcis samme opstillinger. Mini-Puta spillede deres chance og de ramte jackpot.

Hvis vi bare var dårligere ville jeg være bitter. Men sandheden er at jeg mest af alt ser tegningen til noget rigtig stort.
Fin betragtning.

Atlético er et mere færdigt hold og med større erfaring. Der er vi forhåbentlig først lige begyndt.

Her efter nogle dage og kampen på afstand, må jeg dog også erkende at Atléticos mål var alle skarpe og flot eksekveret, mens vores var en kæmpe forsvarsfejl, samt en fremlægning få cm på den rette side af offside. Så alligevel nok ikke alle marginaler der gik os i mod.

EasyBuddhist
Indlæg: 5802
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1141 gange
Blevet takket: 1387 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af EasyBuddhist »

Man kan KUN være skuffet over, vi røg ud, ikke bare én gang, men to gange til dette Atletico hold. Det er virkelig ikke særlig godt, når man kigger ned over banen og særligt i forvaret. Det er ucaceptabelt og man skal stile meget højere end det man viste i CdR og CL mod Atletico. Dybt, dybt skuffende og det har ødelagt rigtig meget af sæsonen. Det der med, man gjorde det fint og det er fint nok at vinde ligaen og dommeren var dårlig. Det er lille klubs mentalitet og det skal udrydes hurtigst muligt. Man skal stille langt større krav til sig selv. Derfor er det også vigtig, man tager fløjelshandskerne af til sommer og fortæller ligeud, hvem der kan være med fremadrettet og hvem der ikke kan. Truppen er for komfortabel. Der skal ske noget, der rusker op i dem og får folk til at vågne op og det skal komme fra toppen. Man kan IKKE stille sig tilfreds med at være røget ud på den måde, man har gjort det de sidste to sæsoner. Ikke med den trup vi har
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Indlæg: 1118
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 296 gange
Blevet takket: 456 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
søn apr 19, 2026 6:02 pm
Man kan KUN være skuffet over, vi røg ud, ikke bare én gang, men to gange til dette Atletico hold. Det er virkelig ikke særlig godt, når man kigger ned over banen og særligt i forvaret. Det er ucaceptabelt og man skal stile meget højere end det man viste i CdR og CL mod Atletico. Dybt, dybt skuffende og det har ødelagt rigtig meget af sæsonen. Det der med, man gjorde det fint og det er fint nok at vinde ligaen og dommeren var dårlig. Det er lille klubs mentalitet og det skal udrydes hurtigst muligt. Man skal stille langt større krav til sig selv. Derfor er det også vigtig, man tager fløjelshandskerne af til sommer og fortæller ligeud, hvem der kan være med fremadrettet og hvem der ikke kan. Truppen er for komfortabel. Der skal ske noget, der rusker op i dem og får folk til at vågne op og det skal komme fra toppen. Man kan IKKE stille sig tilfreds med at være røget ud på den måde, man har gjort det de sidste to sæsoner. Ikke med den trup vi har
Vi er enige om mange ting herinde, men her må jeg sige vi ser noget forskelligt på det. Hvis det var en mønster fra de sidste 3-5 år var vi enige. Men jeg ser et hold i fremgang. Og jeg ser et af de yngste hold ever være puts og mini-puta overlegen i de fleste kampe men også mangle noget kynisme. Og jeg ser også et hold der mangler en erfaren styrmand i forsvaret og afløser for lewan. Der er vi vist helt enige og forhåbentlig kan vi agere klogt på netop de to positioner til sommer.

EasyBuddhist
Indlæg: 5802
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1141 gange
Blevet takket: 1387 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af EasyBuddhist »

Hristo skrev:
søn apr 19, 2026 7:46 pm
EasyBuddhist skrev:
søn apr 19, 2026 6:02 pm
Man kan KUN være skuffet over, vi røg ud, ikke bare én gang, men to gange til dette Atletico hold. Det er virkelig ikke særlig godt, når man kigger ned over banen og særligt i forvaret. Det er ucaceptabelt og man skal stile meget højere end det man viste i CdR og CL mod Atletico. Dybt, dybt skuffende og det har ødelagt rigtig meget af sæsonen. Det der med, man gjorde det fint og det er fint nok at vinde ligaen og dommeren var dårlig. Det er lille klubs mentalitet og det skal udrydes hurtigst muligt. Man skal stille langt større krav til sig selv. Derfor er det også vigtig, man tager fløjelshandskerne af til sommer og fortæller ligeud, hvem der kan være med fremadrettet og hvem der ikke kan. Truppen er for komfortabel. Der skal ske noget, der rusker op i dem og får folk til at vågne op og det skal komme fra toppen. Man kan IKKE stille sig tilfreds med at være røget ud på den måde, man har gjort det de sidste to sæsoner. Ikke med den trup vi har
Vi er enige om mange ting herinde, men her må jeg sige vi ser noget forskelligt på det. Hvis det var en mønster fra de sidste 3-5 år var vi enige. Men jeg ser et hold i fremgang. Og jeg ser et af de yngste hold ever være puts og mini-puta overlegen i de fleste kampe men også mangle noget kynisme. Og jeg ser også et hold der mangler en erfaren styrmand i forsvaret og afløser for lewan. Der er vi vist helt enige og forhåbentlig kan vi agere klogt på netop de to positioner til sommer.
VI er ikke i en genopbygningsfase. Den tid er langt overstået og under alle omstændigheder, SKAL man kunne slå Atletico over to kampe. Vi er langt, langt bedre og så er der sådan set ikke mere at sige til det. Det er en kæmpe skuffelse at blive slået ud af dem, anderledes kan det ikke siges
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Indlæg: 1118
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 296 gange
Blevet takket: 456 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
søn apr 19, 2026 8:19 pm
Hristo skrev:
søn apr 19, 2026 7:46 pm
EasyBuddhist skrev:
søn apr 19, 2026 6:02 pm
Man kan KUN være skuffet over, vi røg ud, ikke bare én gang, men to gange til dette Atletico hold. Det er virkelig ikke særlig godt, når man kigger ned over banen og særligt i forvaret. Det er ucaceptabelt og man skal stile meget højere end det man viste i CdR og CL mod Atletico. Dybt, dybt skuffende og det har ødelagt rigtig meget af sæsonen. Det der med, man gjorde det fint og det er fint nok at vinde ligaen og dommeren var dårlig. Det er lille klubs mentalitet og det skal udrydes hurtigst muligt. Man skal stille langt større krav til sig selv. Derfor er det også vigtig, man tager fløjelshandskerne af til sommer og fortæller ligeud, hvem der kan være med fremadrettet og hvem der ikke kan. Truppen er for komfortabel. Der skal ske noget, der rusker op i dem og får folk til at vågne op og det skal komme fra toppen. Man kan IKKE stille sig tilfreds med at være røget ud på den måde, man har gjort det de sidste to sæsoner. Ikke med den trup vi har
Vi er enige om mange ting herinde, men her må jeg sige vi ser noget forskelligt på det. Hvis det var en mønster fra de sidste 3-5 år var vi enige. Men jeg ser et hold i fremgang. Og jeg ser et af de yngste hold ever være puts og mini-puta overlegen i de fleste kampe men også mangle noget kynisme. Og jeg ser også et hold der mangler en erfaren styrmand i forsvaret og afløser for lewan. Der er vi vist helt enige og forhåbentlig kan vi agere klogt på netop de to positioner til sommer.
VI er ikke i en genopbygningsfase. Den tid er langt overstået og under alle omstændigheder, SKAL man kunne slå Atletico over to kampe. Vi er langt, langt bedre og så er der sådan set ikke mere at sige til det. Det er en kæmpe skuffelse at blive slået ud af dem, anderledes kan det ikke siges
Vi har i praksis været i genopbygningsfase siden vi ikke havde råd til at forlænge historien bedste spiller og år efter år har hutlet os gennem transfervinduerne.

Antimadridista
Indlæg: 11265
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1849 gange
Blevet takket: 1215 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Antimadridista »

Vi har altså underpræsteret i Europa i omtrent 10 år. Groft sagt. Så det er ikke helt nyt

Hristo
Indlæg: 1118
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 296 gange
Blevet takket: 456 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Hristo »

Antimadridista skrev:
søn apr 19, 2026 9:12 pm
Vi har altså underpræsteret i Europa i omtrent 10 år. Groft sagt. Så det er ikke helt nyt
Ja det er rigtigt.

Det er lang tid siden vi var toppen af poppen:
14/15: vinder
15/16: kvartfinale (taber til atl. Madrid, sjovt nok 2-1 og 0-2 som i år, med både Xavi, iniesta, busquets, neymar, Messi og suarez i truppen)
16/17: kvartfinale. Taber klart til Juventus.
17/18: kvartfinale. Taber til Roma
18/19: semifinale. Det famøse nederlag til Liverpool.
19/20: kvartfinale. Det famøse nederlag til Flicks Bayern
20/21: 8.dels finale. Ydmygende exit til PSG
21/22: Gruppespillet
22/23: Gruppespillet
23/24: kvartfinale. Ud til PSG
24/25: seminfinale
25/26: kvartfinale

I og med vi ikke blev ydmyget hverken i år eller sidste år, har vi haft den bedste dobbeltsæson i CL siden vi vandt i 14/15. Resultatmæssigt er vi som minimum tilbage på Barca med Messi/Suarez post Neymar-niveau.
I 19/20 havde vi dog et noget større lønbudget end nu, og investerede større summer i spillere.

Jeg holder stadig fast i at jeg i det store perspektiv er glad for både præstation og det sted vi er lige nu. Selvom jeg hader når vi ryger ud af turneringer.

Vi har ung trup som står og falder sammen, vores økonomi er i bedring, vi spiller fedt og positivt fodbold og en masse andet godt.

nosslo15
Indlæg: 1843
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 181 gange
Blevet takket: 319 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
søn apr 19, 2026 6:02 pm
Man kan KUN være skuffet over, vi røg ud, ikke bare én gang, men to gange til dette Atletico hold. Det er virkelig ikke særlig godt, når man kigger ned over banen og særligt i forvaret. Det er ucaceptabelt og man skal stile meget højere end det man viste i CdR og CL mod Atletico. Dybt, dybt skuffende og det har ødelagt rigtig meget af sæsonen. Det der med, man gjorde det fint og det er fint nok at vinde ligaen og dommeren var dårlig. Det er lille klubs mentalitet og det skal udrydes hurtigst muligt. Man skal stille langt større krav til sig selv. Derfor er det også vigtig, man tager fløjelshandskerne af til sommer og fortæller ligeud, hvem der kan være med fremadrettet og hvem der ikke kan. Truppen er for komfortabel. Der skal ske noget, der rusker op i dem og får folk til at vågne op og det skal komme fra toppen. Man kan IKKE stille sig tilfreds med at være røget ud på den måde, man har gjort det de sidste to sæsoner. Ikke med den trup vi har
Hør nu her Easy, vi kan selvfølgelig godt blive enige om, at det er skuffende at ryge ud til Atletico ad 2 omgange, men jeg synes også, at der til tider hersker en vis urealisme blandt nogle af støtterne herinde. Jeg prøvede allerede samme dag som lodtrækningen var blevet offentligjort, at dæmpe forventningerne, bla. med henvisning til holdets alder og erfaring samt truppens bredde og de mange skader, samt vores historie med Atletico i CL i netop kvartfinaler. Simeone spiller bare en form for fodbold, som gør sig bedre i et cup system end i liga sammenhæng og Barca modsat. Plus det, at barca bare ikke har haft mulighederne for at forstærke sig i nævneværdig grad, de sidste par år. Den sidste sæson var 22 og de forstærkninger, som kom var ikke nok til, at vi kunne komme videre fra gruppespillet i 22 og 23, dog, havde vi haft en anden træner, var det måske gået anderledes, selvom det smerter at skulle skrive.

Nu virker det som om, at Arsenal har mistet flyvehøjde, men hvis de havde holdt kursen, så var det blevet en særdeles vanskelig modstander, men der er derimod ingen tvivl i mit sind om, at dette hold, som er betydeligt dårligere stillet end det var sidste sæson med en Lewandowski, som ikke længere er en reel trussel i de store kampe og en Raphinha, som bla. pga. skader heller ikke har været på niveau med sidste sæson og et forsvar, som uden Martinez og en Kounde i langt dårligere form end sidste sæson og ligeledes med en Balde, som heller ikke har været der i denne sæson, sådan for alvor, så ville vi være blevet skilt ad i en evt. finale mod Bayern eller PSG. Og så er det for mit vedkommende måske meget godt at dette unge hold ikke får en sådan oplevelse, men netop får en oplevelse af at, selvom de ryger ud, så var de kompetitive til det sidste.

Og så mener jeg, helt klart, som andre herinde, at vi stadig er ved at genopbygge.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 6329
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 722 gange
Blevet takket: 782 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Vil egentlig mene at for Atl. Madrid er Arsenal lige nu endnu vanskeligere.. da Arsenal spiller total defensivt og lukrerer på modstanderens fejl og så har de gode spillere til kontra. Det er lidt same same med de 2 hold, men Atl. Madrid vil have meget svært ved at finde en gameplan mod Gunners.
Og så kan Arsenal score på dødbolde som ingen anden, så man kan bare ikke lukke ned for Arsenal som så mange andrehold, plus Arsenal har fysikken der overmatcher de rødhvide.

Jeg tror det blir verdens 2 mest kedelige kampe, men Arsenal går sikkert videre med samlet 1-0 eller videre efter 2 x 0-0 og straffe.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster