På fast basis. 100% BernalFCBarcelonaChr skrev: ↑ons mar 25, 2026 4:58 pmHvem håber folk på, at Flick vælger til DM på fast basis? Mine æg ligger i Bernals kurv.
Han har meget af det vi mangler IMO: Fysik, fart, evnen til at drive bolden og overblik.
Det helt store spørgsmål er om han kan holde kadencen over en hel sæson. Jeg krydser.
FC Barcelona
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
Antimadridista
- Har takket: 1824 gange
- Blevet takket: 1198 gange
Re: FC Barcelona
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 720 gange
- Blevet takket: 777 gange
Er vi igen i en klassisk Busquets vs Yaya Toure dilemma?
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1088 gange
- Blevet takket: 1344 gange
Nej, så skulle det have været en type som Onana. Hvad vi har her, er et andet klassisk Barca dilemma. Om lidt sidder verdens bedst betalte midtbanespiller på bænken, da andre er bedre og han kan ikke sælges, da han tjener boksen og han har i særdeleshed ikke lyst til at forlade klubben, byen, det gode vejr osvSpillerSomMESSI skrev: ↑ons mar 25, 2026 9:41 pmEr vi igen i en klassisk Busquets vs Yaya Toure dilemma?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 2362 gange
- Blevet takket: 1386 gange
- Kontakt:
-
Hristo
- Har takket: 286 gange
- Blevet takket: 430 gange
True:-) Men til De Jongs forsvar vil jeg sige, at han har så mange facetter i sit spil at han altid vil være en god brik hvadenten starter, aflaster eller skaderstatter for Barca. Problemet for mig er ikke hans generelle niveau som match til klubben men at han aldrig tog det sidste skridt og blev absolut verdensklasse. Han er god nok til at starte i en CL-finale og vinde, men det kræver en masse af spillerne omkring ham. Det er ikke ham som løfter holdet som ypperste mand.EasyBuddhist skrev: ↑tors mar 26, 2026 12:04 pmNej, så skulle det have været en type som Onana. Hvad vi har her, er et andet klassisk Barca dilemma. Om lidt sidder verdens bedst betalte midtbanespiller på bænken, da andre er bedre og han kan ikke sælges, da han tjener boksen og han har i særdeleshed ikke lyst til at forlade klubben, byen, det gode vejr osvSpillerSomMESSI skrev: ↑ons mar 25, 2026 9:41 pmEr vi igen i en klassisk Busquets vs Yaya Toure dilemma?
-
EasyBuddhist
Jeg er ikke uenig i, han er er en god mand at have i truppen og i en håndfuld kampe pr sæson, også fremragendeHristo skrev: ↑fre apr 17, 2026 11:02 amTrue:-) Men til De Jongs forsvar vil jeg sige, at han har så mange facetter i sit spil at han altid vil være en god brik hvadenten starter, aflaster eller skaderstatter for Barca. Problemet for mig er ikke hans generelle niveau som match til klubben men at han aldrig tog det sidste skridt og blev absolut verdensklasse. Han er god nok til at starte i en CL-finale og vinde, men det kræver en masse af spillerne omkring ham. Det er ikke ham som løfter holdet som ypperste mand.EasyBuddhist skrev: ↑tors mar 26, 2026 12:04 pmNej, så skulle det have været en type som Onana. Hvad vi har her, er et andet klassisk Barca dilemma. Om lidt sidder verdens bedst betalte midtbanespiller på bænken, da andre er bedre og han kan ikke sælges, da han tjener boksen og han har i særdeleshed ikke lyst til at forlade klubben, byen, det gode vejr osvSpillerSomMESSI skrev: ↑ons mar 25, 2026 9:41 pmEr vi igen i en klassisk Busquets vs Yaya Toure dilemma?
Problemet for mig er, han er verdens bedst betalte midtbanespiller
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Michman
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 786 gange
Jeg synes det er pinligt at vi officielt klager over dommerne..
Vi er ikke Madrid. Vi skal være bedre end det. Også selv om dommerne godt nok var ringe.
Vi er ikke Madrid. Vi skal være bedre end det. Også selv om dommerne godt nok var ringe.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899
Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..
Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería
Barca er min religion..
Barça - Beautiful football since 1899
Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..
Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería
Barca er min religion..
- !Option
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 201 gange
- Blevet takket: 193 gange
Generelt meget enig ifht. betragtningerne omkring de Jong. Han kan være helt outstanding i nogen tilfælde og markant mere middelvare i andre.EasyBuddhist skrev: ↑fre apr 17, 2026 11:05 amJeg er ikke uenig i, han er er en god mand at have i truppen og i en håndfuld kampe pr sæson, også fremragendeHristo skrev: ↑fre apr 17, 2026 11:02 amTrue:-) Men til De Jongs forsvar vil jeg sige, at han har så mange facetter i sit spil at han altid vil være en god brik hvadenten starter, aflaster eller skaderstatter for Barca. Problemet for mig er ikke hans generelle niveau som match til klubben men at han aldrig tog det sidste skridt og blev absolut verdensklasse. Han er god nok til at starte i en CL-finale og vinde, men det kræver en masse af spillerne omkring ham. Det er ikke ham som løfter holdet som ypperste mand.EasyBuddhist skrev: ↑tors mar 26, 2026 12:04 pmNej, så skulle det have været en type som Onana. Hvad vi har her, er et andet klassisk Barca dilemma. Om lidt sidder verdens bedst betalte midtbanespiller på bænken, da andre er bedre og han kan ikke sælges, da han tjener boksen og han har i særdeleshed ikke lyst til at forlade klubben, byen, det gode vejr osvSpillerSomMESSI skrev: ↑ons mar 25, 2026 9:41 pmEr vi igen i en klassisk Busquets vs Yaya Toure dilemma?
Tesen om at han er verdens bedst betalte midtbanespiller ved jeg reelt ikke hvordan det forholder sig, men det er han jo reelt "ikke værd", men han har nu engang forhandlet den kontrakt klubben har givet ham. Kan det have noget at gøre med hans udskudte løn fra corona såfremt at han er den bedst betalte, eller er det alene på hans nuværende løn?
Rey Abi!
-
DeanCassady
- Har takket: 127 gange
- Blevet takket: 339 gange
Han er ikke den bedst betalte midtbanespiller i verden, selvom der er mange, der holder af at sige det. Jeg synes, at han vil være en fin overgangsspiller at have i truppen, så Bernal langsomt kan køres i stilling. Vi har trods alt også brug for en smule erfaring i truppen.
Robert Zimmerman
-
EasyBuddhist
Vad ikke, om der er noget tilbage af hans udskudte løn, men i betragtning af fornyelses tidspunktet, er der selvsagt ikke meget tilbage. Alle steder står han dog til at få 19m i grundløn + bonuser op til lige godt 25m. Bellingham får lidt mere i grundløn, men rammer samme loft inkl bonusser.!Option skrev: ↑fre apr 17, 2026 2:21 pmGenerelt meget enig ifht. betragtningerne omkring de Jong. Han kan være helt outstanding i nogen tilfælde og markant mere middelvare i andre.EasyBuddhist skrev: ↑fre apr 17, 2026 11:05 amJeg er ikke uenig i, han er er en god mand at have i truppen og i en håndfuld kampe pr sæson, også fremragendeHristo skrev: ↑fre apr 17, 2026 11:02 amTrue:-) Men til De Jongs forsvar vil jeg sige, at han har så mange facetter i sit spil at han altid vil være en god brik hvadenten starter, aflaster eller skaderstatter for Barca. Problemet for mig er ikke hans generelle niveau som match til klubben men at han aldrig tog det sidste skridt og blev absolut verdensklasse. Han er god nok til at starte i en CL-finale og vinde, men det kræver en masse af spillerne omkring ham. Det er ikke ham som løfter holdet som ypperste mand.EasyBuddhist skrev: ↑tors mar 26, 2026 12:04 pmNej, så skulle det have været en type som Onana. Hvad vi har her, er et andet klassisk Barca dilemma. Om lidt sidder verdens bedst betalte midtbanespiller på bænken, da andre er bedre og han kan ikke sælges, da han tjener boksen og han har i særdeleshed ikke lyst til at forlade klubben, byen, det gode vejr osvSpillerSomMESSI skrev: ↑ons mar 25, 2026 9:41 pmEr vi igen i en klassisk Busquets vs Yaya Toure dilemma?
Tesen om at han er verdens bedst betalte midtbanespiller ved jeg reelt ikke hvordan det forholder sig, men det er han jo reelt "ikke værd", men han har nu engang forhandlet den kontrakt klubben har givet ham. Kan det have noget at gøre med hans udskudte løn fra corona såfremt at han er den bedst betalte, eller er det alene på hans nuværende løn?
Jeg har ikke fundet andre midtbanespillere, der får mere. Barca ligger jo også stadig i top 3, hvad angår spillerlønninger
- !Option
Syntes også han har sin berettigelse i truppen.DeanCassady skrev: ↑fre apr 17, 2026 5:02 pmHan er ikke den bedst betalte midtbanespiller i verden, selvom der er mange, der holder af at sige det. Jeg synes, at han vil være en fin overgangsspiller at have i truppen, så Bernal langsomt kan køres i stilling. Vi har trods alt også brug for en smule erfaring i truppen.
Nu spurgte jeg Easy før ifht. lønnen, så hvor stammer din viden om lønnen fra?
Reelt syntes jeg fx godt det kan virke rimeligt at han får samme løn som Bellingham ca., når man tænker på erfaring og antal år i klubben hvor man løbende har givet stigninger som jo er kutymen.
Rey Abi!
-
DeanCassady
Det samme sted som Easy, vil jeg tro. Jeg kan nemlig se, at Bellinghams grundløn er ca. to millioner euro højere, alt imens Frenkie har en højere bonussats. Hvad de bonusser så er - og hvor nemme de er at opnå - må stå hen i det uvisse. Det er i øvrigt svært at vide, hvor meget af hans løn, der er den udskudte del.
Det skal dog bemærkes, at jeg er enig med Easy i, at han tjener for meget. Særligt hvis man sammenligner med fx Pedri eller Vitinha. Og at det er nogle alt, alt for høje beløber, vi stanger ud til fx Frenkie, Lewandowski og ter Stegen.
https://www.capology.com/club/barcelona/salaries/
Det skal dog bemærkes, at jeg er enig med Easy i, at han tjener for meget. Særligt hvis man sammenligner med fx Pedri eller Vitinha. Og at det er nogle alt, alt for høje beløber, vi stanger ud til fx Frenkie, Lewandowski og ter Stegen.
Robert Zimmerman
- !Option
Det giver mening, tak.DeanCassady skrev: ↑fre apr 17, 2026 6:30 pmDet samme sted som Easy, vil jeg tro. Jeg kan nemlig se, at Bellinghams grundløn er ca. to millioner euro højere, alt imens Frenkie har en højere bonussats. Hvad de bonusser så er - og hvor nemme de er at opnå - må stå hen i det uvisse. Det er i øvrigt svært at vide, hvor meget af hans løn, der er den udskudte del.
Det er voldsomt når man laver den slags 1:1 sammenligninger med fx Pedri ja.
Igen mener jeg dog stadig man bør huske på at Frenkie blev hentet ind som en kæmpe signing fra Ajax med en tilsvarende stor løn, som så efterfølgende er blevet reguleret flere gange grundet hans relativt lange tid i klubben.
Pedri derimod blev hentet for en slik i både transfersum og startløn og har altså forhandlet fra et markant anderledes udgangspunkt.
Det ændrer selvfølgelig ikke på det faktum at vi får markant mere værdi pr. lønkrone ud af Pedri en Frenkie, men jeg syntes det trods alt er en relevant baggrund.
Rey Abi!
-
DeanCassady
Helt enig. Jeg synes også, at Frenkie er for udskældt. Men en lidt lavere løn ville klæde både ham og klubben.
Robert Zimmerman