Det kan måske også godt være han har sagt det til anførerne inden spillet gik i gang.. men hvad er så hans defination af "flow" og "små frispark" :-)Antimadridista skrev: ↑ons apr 15, 2026 10:11 amI det mindste kunne han sige inden kampen “ok gutter, jeg vælger flow fremfor små frispark, så ved I det”..
14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 722 gange
- Blevet takket: 780 gange
Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2858 gange
- Blevet takket: 1663 gange
Javi Giorgetti (Barca Universal):
"The problem isn’t that Barça fans are complaining about the referees. Yes, there are LOTS of things where the team needs to improve. Yes, signings are NEEDED... But apart from the club having to deal with its own problems, we have to compete against the referees."
"32 fouls by Atleti in 2 matches, only 3 yellow cards... Red cards for Cubarsi and Eric, whereas Konate’s challenge on Barcola not long ago in the UCL wasn’t a red."
"The Musso incident, where Pubill then touched the ball with his hands, already happened in the UCL between Aston Villa and Club Brugge and was a penalty for Brugge"
"If another team had committed the foul by Llorente and Koke on Dani Olmo, it would have been a penalty... But for Barça, every decision goes against them. It has to be VERY clear for them to get the benefit of the doubt."
"You can’t compete like this in Europe. It’s always against the club."
- SpillerSomMESSI
Problemet med sådan noget som citeres her, er det er *Nitpicking* de episoder/marginaler som går imod os.Dytrax skrev: ↑ons apr 15, 2026 10:50 amJavi Giorgetti (Barca Universal):
"The problem isn’t that Barça fans are complaining about the referees. Yes, there are LOTS of things where the team needs to improve. Yes, signings are NEEDED... But apart from the club having to deal with its own problems, we have to compete against the referees."
"32 fouls by Atleti in 2 matches, only 3 yellow cards... Red cards for Cubarsi and Eric, whereas Konate’s challenge on Barcola not long ago in the UCL wasn’t a red."
"The Musso incident, where Pubill then touched the ball with his hands, already happened in the UCL between Aston Villa and Club Brugge and was a penalty for Brugge"
"If another team had committed the foul by Llorente and Koke on Dani Olmo, it would have been a penalty... But for Barça, every decision goes against them. It has to be VERY clear for them to get the benefit of the doubt."
Man kan sikkert også lave en liste over episoder hvor marginalerne var med os, og som sikkert også var udslagsgivende for os.
Ligesom børn der kun fortæller om alt det *de andre gør sådan og sådan* men glemmer at de selv faktisk også indimellem gør det samme.
I stedet for at kigge på disse marginaler, ville jeg meget meget hellere kigge på alle de fantastiske mål chancer vi skaber, men som vi ikke omsætter, og grave lidt mere i hvorfor filan vi ikke kan score på en masse 100% chancer med så gode fodboldspillere, når modstanderne kan score på 50% chancer mod os selvom de ikke kreerer det store.
Det er meget mere gavnlig at finde en løsning på hvorfor vi ikke scorer på vores chancer, i stedet for at grave rundt i marginaler i dommerkendelser og finde sammenligninger med andre situationer, hvor det er en anden dommers skøn og en helt anden kamp.
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 2365 gange
- Blevet takket: 1387 gange
- Kontakt:
Tak knægt
MDCCCXCIX
-
Iniesta007
- Har takket: 119 gange
- Blevet takket: 289 gange
-
Antimadridista
- Har takket: 1845 gange
- Blevet takket: 1213 gange
Du har virkelig fundet en niche i at der aldrig foregår det mindste urent trav eller at dommerkendelser aldrig har betydning eller altid udlignesSpillerSomMESSI skrev: ↑ons apr 15, 2026 11:02 amProblemet med sådan noget som citeres her, er det er *Nitpicking* de episoder/marginaler som går imod os.Dytrax skrev: ↑ons apr 15, 2026 10:50 amJavi Giorgetti (Barca Universal):
Man kan sikkert også lave en liste over episoder hvor marginalerne var med os, og som sikkert også var udslagsgivende for os.
Ligesom børn der kun fortæller om alt det *de andre gør sådan og sådan* men glemmer at de selv faktisk også indimellem gør det samme.
I stedet for at kigge på disse marginaler, ville jeg meget meget hellere kigge på alle de fantastiske mål chancer vi skaber, men som vi ikke omsætter, og grave lidt mere i hvorfor filan vi ikke kan score på en masse 100% chancer med så gode fodboldspillere, når modstanderne kan score på 50% chancer mod os selvom de ikke kreerer det store.
Det er meget mere gavnlig at finde en løsning på hvorfor vi ikke scorer på vores chancer, i stedet for at grave rundt i marginaler i dommerkendelser og finde sammenligninger med andre situationer, hvor det er en anden dommers skøn og en helt anden kamp.
Det ene udelukker jo på ingen måde arbejdet omkring det andet…..
-
Antimadridista
Når man bruger ufine tricks der på ingen måde står skrevet i fodboldloven, til at erobre bolden og det så tillades, så burde sådan en fyr finde et andet job, hvis han mener han selv skal omskrive og definere hvordan man dømmer fodboldkampeSpillerSomMESSI skrev: ↑ons apr 15, 2026 10:41 amDet kan måske også godt være han har sagt det til anførerne inden spillet gik i gang.. men hvad er så hans defination af "flow" og "små frispark" :-)Antimadridista skrev: ↑ons apr 15, 2026 10:11 amI det mindste kunne han sige inden kampen “ok gutter, jeg vælger flow fremfor små frispark, så ved I det”..
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2858 gange
- Blevet takket: 1663 gange
@SpillerSom
Som jeg ser det kan vi sagtens tale om begge ting, uden det stjæler validitet fra hinanden, så at sige. Jeg er enig i at man skal passe på med at være for enøjet, når man analyserer og piller øjeblikke ud fra begge kampe, men dommerne i begge var inkonsekvente og gav lang snor til eksempelvis Koke.
At der stilles skarpt på det, er fint, idet vores rytme igen og igen blev brudt.
Vi spillede pissegodt og havde marginalerne været med os, ville vi have vundet med et par mål og som Gavi sagde efter kampen, har vi kun os selv at bebrejde. Det synes jeg er en sund indstilling.
Men derfor kan man også godt undre sig over dommernes linje og stille spørgsmål.
Som jeg ser det kan vi sagtens tale om begge ting, uden det stjæler validitet fra hinanden, så at sige. Jeg er enig i at man skal passe på med at være for enøjet, når man analyserer og piller øjeblikke ud fra begge kampe, men dommerne i begge var inkonsekvente og gav lang snor til eksempelvis Koke.
At der stilles skarpt på det, er fint, idet vores rytme igen og igen blev brudt.
Vi spillede pissegodt og havde marginalerne været med os, ville vi have vundet med et par mål og som Gavi sagde efter kampen, har vi kun os selv at bebrejde. Det synes jeg er en sund indstilling.
Men derfor kan man også godt undre sig over dommernes linje og stille spørgsmål.
Jeg vil sige det er noget af en udmelding hvis det skete for en hel sæson. Spillerne må efterhånden intet sige i medierne det er lidt til grin. 2 dages karantæne ville være en hård dom men til at leve med... det andet smadre jo potentielt en klubs turnering.Antimadridista skrev: ↑ons apr 15, 2026 10:03 amSeriøst!!! Det MÅ være en and. Ellers må vi samle folk omkring den superliga igen….
- SpillerSomMESSI
Ja . enig, og er enig med alle i at marginalerne var i mod os - dvs. dommerens skøn var konsekvent imod os og det fik Alt. Madrid fordel af.Dytrax skrev: ↑ons apr 15, 2026 11:43 am@SpillerSom
Jeg mener blot at det er lidt træls at sidde og diskutere rigtig meget af det vi ikke har indflydelse på - nemlig dommere, deres skøn, hvis og hvis, i stedet for at diskutere det vi faktisk kan gøre noget ved.. at udnytte de chancer vi skaber, så de der marginaler bliver ubetydelige.
Jeg var da også harm over dommeren i går.. men jeg husker bare flere andre kampe, også i CHL, denne sæson, hvor vi var ret heldige med dommere, og havnede i top 8, som gav os en fantastisk fordel for at gå den lette vej til finalen.
Nu sidder vi så og diskuterer de marginaler der gik imod os, og som sammenlagt fik negativ betydning for os. Vi skøjtede pænt hurtig over de marginaler der var os til fordel så vi kunne havne i top 8. Modstanderne har sikkert brokket sig gevaldig over dommerne i de kampe, men det har vi sikkert syntes var lidt ale tudekiks agtigt.
Derfor, vil jeg da hellere bruge en masse spalteplads her på forum på at diskutere de ting vi selv er herre over - nemlig at finde ud af at score på de mål chancer som vi skaber end at diskutere marginaler som vi ikke er herre og og aldrig bliver herre over.
Der bør være plads til at brokke sig over marginalerne, dommernes fejl etc. men det andet er blot meget mere interessant.. det var min pointe.
Ergo: Hvorfor scorede vi kun 2 mål over 2 kampe hvor vi klart dominerer Alt. Madrid og de spiller med reserve målmand og reserver i forsvaret?
Hvem kan give nogle analyser af det? (Vi har jo nogle af de allerbedste spillere i verden på de offensive pladser)
-
Antimadridista
Jeg synes dommerne er alt for beskyttede. Man kunne sagtens kræve at dommeren efter kampe, skulle udfylde et form for skema over kampen.Dumle skrev: ↑ons apr 15, 2026 12:14 pmJeg vil sige det er noget af en udmelding hvis det skete for en hel sæson. Spillerne må efterhånden intet sige i medierne det er lidt til grin. 2 dages karantæne ville være en hård dom men til at leve med... det andet smadre jo potentielt en klubs turnering.Antimadridista skrev: ↑ons apr 15, 2026 10:03 amSeriøst!!! Det MÅ være en and. Ellers må vi samle folk omkring den superliga igen….
Eksempelvis svare på følgende:
1 Hvordan syntes du flowet var
2 Var kampen hårdt spillet, moderat, normalt
3 andre vedkommende spørgsmål
Og hvis der var uddelt røde kort, begået str og/eller gennemgået VAR omhandlende div hændelser, så kort beskrive hvordan han så det/hvorfor han dømte/ikke dømte str, gav/ikke gav rødt.
Det burde være let nok og man blev stillet lidt til ansvar for hvordan man dømmer ift hvordan seere/tilskuere har oplevet kampen
- SpillerSomMESSI
Nej, jeg argumenterer ikke for at der ikke foregår noget der kan virke en smule suspekt.. og at det desværre har betydning i de kampe hvor holdene begge er gode og derfor er det de små marginaler der får indflydelse.Antimadridista skrev: ↑ons apr 15, 2026 11:39 amDu har virkelig fundet en niche i at der aldrig foregår det mindste urent trav eller at dommerkendelser aldrig har betydning eller altid udlignesSpillerSomMESSI skrev: ↑ons apr 15, 2026 11:02 amProblemet med sådan noget som citeres her, er det er *Nitpicking* de episoder/marginaler som går imod os.Dytrax skrev: ↑ons apr 15, 2026 10:50 amJavi Giorgetti (Barca Universal):
Men sådan er det desværre også omvendt flere gange sket hvor det er os der får fordel af dommeres skøn/fejl.
Det er det der er min pointe med det her. Jeg tror grundlæggende på at dommerne gør deres arbejde så godt de kan og ikke går på banen med den indstilling at de helst ikke ser det ene hold vinde frem for det andet.
Men at deres linje / skøn / fejl etc. desværre får betydning i tætte kampe er jo en realitet, men det skøjter vi som regel ret hurtig over når det er til vores fordel.
Det er heller ikke sikkert at det alt udlignes - men det er der jo heller ingen lov om at det skal. Der er derimod en lov om at der skal være dommere og de skal uddannes og de skal følge samme regler, men når alt kommer til alt er der dog stadig meget en meget stor margin for deres egen skøn i spil situationerne.
-
Antimadridista
Så du vil forsvare ikke at kommentere på dommerne udfra at vi, efter din mening, har haft dommerne med os i andre kampe….! Er det ikke lidt selvmodsigende….så kunne man vel også bare sige at vi kom i top 8 pga en koncentreret indsats de sidste 3 kampe….SpillerSomMESSI skrev: ↑ons apr 15, 2026 12:25 pmJa . enig, og er enig med alle i at marginalerne var i mod os - dvs. dommerens skøn var konsekvent imod os og det fik Alt. Madrid fordel af.Dytrax skrev: ↑ons apr 15, 2026 11:43 am@SpillerSom
Jeg mener blot at det er lidt træls at sidde og diskutere rigtig meget af det vi ikke har indflydelse på - nemlig dommere, deres skøn, hvis og hvis, i stedet for at diskutere det vi faktisk kan gøre noget ved.. at udnytte de chancer vi skaber, så de der marginaler bliver ubetydelige.
Jeg var da også harm over dommeren i går.. men jeg husker bare flere andre kampe, også i CHL, denne sæson, hvor vi var ret heldige med dommere, og havnede i top 8, som gav os en fantastisk fordel for at gå den lette vej til finalen.
Nu sidder vi så og diskuterer de marginaler der gik imod os, og som sammenlagt fik negativ betydning for os. Vi skøjtede pænt hurtig over de marginaler der var os til fordel så vi kunne havne i top 8. Modstanderne har sikkert brokket sig gevaldig over dommerne i de kampe, men det har vi sikkert syntes var lidt ale tudekiks agtigt.
Derfor, vil jeg da hellere bruge en masse spalteplads her på forum på at diskutere de ting vi selv er herre over - nemlig at finde ud af at score på de mål chancer som vi skaber end at diskutere marginaler som vi ikke er herre og og aldrig bliver herre over.
Der bør være plads til at brokke sig over marginalerne, dommernes fejl etc. men det andet er blot meget mere interessant.. det var min pointe.
Ergo: Hvorfor scorede vi kun 2 mål over 2 kampe hvor vi klart dominerer Alt. Madrid og de spiller med reserve målmand og reserver i forsvaret?
Hvem kan give nogle analyser af det? (Vi har jo nogle af de allerbedste spillere i verden på de offensive pladser)
Hvilke domme var det der var med os? Kan helt lavpraktisk ikke huske detaljerne fra de kampe?
Man kan vel også godt argumentere imod at vi, bortset fra Yamal, skulle have nogle af de allerbedste offensive spillere….
Tror de fleste er enige i at havde vi haft en top5 9’er så havde vi vundet det her. Eller en top cb som passer perfekt til Flick bold, så havde vi også vundet…
-
Antimadridista
Men de følger jo overhovedet ikke samme regler.! Som i overhovedet ikke!!!!SpillerSomMESSI skrev: ↑ons apr 15, 2026 12:40 pmNej, jeg argumenterer ikke for at der ikke foregår noget der kan virke en smule suspekt.. og at det desværre har betydning i de kampe hvor holdene begge er gode og derfor er det de små marginaler der får indflydelse.Antimadridista skrev: ↑ons apr 15, 2026 11:39 amDu har virkelig fundet en niche i at der aldrig foregår det mindste urent trav eller at dommerkendelser aldrig har betydning eller altid udlignesSpillerSomMESSI skrev: ↑ons apr 15, 2026 11:02 amProblemet med sådan noget som citeres her, er det er *Nitpicking* de episoder/marginaler som går imod os.Dytrax skrev: ↑ons apr 15, 2026 10:50 amJavi Giorgetti (Barca Universal):
Men sådan er det desværre også omvendt flere gange sket hvor det er os der får fordel af dommeres skøn/fejl.
Det er det der er min pointe med det her. Jeg tror grundlæggende på at dommerne gør deres arbejde så godt de kan og ikke går på banen med den indstilling at de helst ikke ser det ene hold vinde frem for det andet.
Men at deres linje / skøn / fejl etc. desværre får betydning i tætte kampe er jo en realitet, men det skøjter vi som regel ret hurtig over når det er til vores fordel.
Det er heller ikke sikkert at det alt udlignes - men det er der jo heller ingen lov om at det skal. Der er derimod en lov om at der skal være dommere og de skal uddannes og de skal følge samme regler, men når alt kommer til alt er der dog stadig meget en meget stor margin for deres egen skøn i spil situationerne.
Det kan alle da se. Der er enorm forskel på hvornår de fløjter frispark, hvornår de giver gult, ofte også hvornår rødt, hvad der er nok berøring eller indflydelse ift at dømme str. Om brok giver gult, om film giver gult osv osv osv
Det er jo faktisk utroligt at man ikke kan uddanne dommere mere ensartede i en turnering med SÅ stor prestige, bevågenhed og økonomi indblandet..
- SpillerSomMESSI
Ja, det er jeg nemlig fuldstændig enig i det du skriver der.Så du vil forsvare ikke at kommentere på dommerne udfra at vi, efter din mening, har haft dommerne med os i andre kampe….! Er det ikke lidt selvmodsigende….så kunne man vel også bare sige at vi kom i top 8 pga en koncentreret indsats de sidste 3 kampe….
Hvilke domme var det der var med os? Kan helt lavpraktisk ikke huske detaljerne fra de kampe?
Man kan vel også godt argumentere imod at vi, bortset fra Yamal, skulle have nogle af de allerbedste offensive spillere….
Tror de fleste er enige i at havde vi haft en top5 9’er så havde vi vundet det her. Eller en top cb som passer perfekt til Flick bold, så havde vi også vundet…
Det er meget mere interessant det du argumenterer der end at koncentrere sig om netop de fejldomme / skøn som desværre var i mod os.
Jeg er fuldstændig enig i at det er vejen frem at finde ud af hvordan vi gøre os mere konkurrencedygtige med en top 9'er og en top CB.
Alt det andet dommer halløj er jo korrekt, men det kan vi jo aldrig gøre noget ved alligevel, og havde vi, som du selv siger her, en top 9'er plus en top CB, havde vi ikke behøvet at tale om marginaler i dommer skøn.
De der situationer, rent lavpraktisk, fra turneringen i liga fasen.. jeg husker kun at vi flere gange har noteret os at "der var vi vist heldige".. men det husker man jo ikke bagefter fordi så betyder de jo heller ikke mere, når først vi er gået videre.
Det tror jeg heller ikke at Atl. Madrids fans sidder og tærsker langhalm på at de var heldige med dommer kendelserne, ej heller eksperter i studiet efter kampen.
Laudrup sagde at han ikke kunne forstå når Barca er et bedre hold, og viser det, at man så spiller med så stor risiko i baglinjen når man nu lige havde scoret til 2-0.
Det er meget mere interessant end om man skulle have haft et frispark inden det røde kort som måske/måske ikke var 100% korrekt etc.
Så hvis Flick ikke spillede med så stor risiko efter vi havde udlignet samlet stilling, og vi havde et top 9'er og en top CB - så kunne vi have gået hele vejen.
Enig! og det er det der skal arbejdes på, ikke dommerskøn/marginalerne, som vi ikke kan gøre en hujende fis ved alligevel.