14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Dumle skrev:
ons apr 15, 2026 9:27 am
Lopezzz skrev:
ons apr 15, 2026 8:46 am
Hvorfor skal vi ikke spille en kamp i weekenden?
Vores næste kamp er først på onsdag i næste uge.
Der spilles cup finale i weekenden, så la liga ligger stille.

Den start 11er vi kørte igår må for mig gerne fortsætte sæsonen ud, måske lige med Cubarsi ind og så måske Eric på backen. Og så bare over stepperne mod 100 point.

Eller Eric i rotation med Olmo og Kounde.

Det udtryk vi spillede med da energien var der den første time var fantastisk. Lewandowski og Rashford bragte ingenting. Tænk sig hvis man havde ofret de 35 mil euro (som man i bund og grund nok bare ikke havde) på Lookman istedet for Rashford.
Det er ikke kun Lookman. I bund og grund har Atletico tre angribere, der ville have foran fire af vores seks angribere og det med ret så stor margin. Ikke at jeg er synderlig hooked på nogen af dem, men det er realiteten

Det er lige præcis den øvelse, man kigger ind i til sommer. At få det billede vendt og jeg er ikke særlig fortrøstningsfuld
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DeanCassady
Indlæg: 2107
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 134 gange
Blevet takket: 352 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

I øvrigt cadeau til både Eric og Martín, der om nogen har løftet deres niveau. Vi har stadig brug for en ny forsvarsgeneral, men særligt sidstnævntes udvikling har været vanvittig.
Robert Zimmerman

DeanCassady
Indlæg: 2107
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 134 gange
Blevet takket: 352 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25515
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1629 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Rashford og Lewan går ikke mere. Der bliver snakket meget om vores forsvar (cb'er) men man finder ikke en position i verden der er så udsat som vores cb'er. Vores presspil er så afgørende for at de lykkes at man skulle tro det var løgn. De må være ved at gå ned med stress når de ser de to på holdkortet.

Personligt ville jeg til hver en tid bruge pengene på en reserve for raphinha og så en kvalitets angriber fremfor en ny cb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 15, 2026 9:31 am
emo skrev:
ons apr 15, 2026 8:33 am
SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 15, 2026 1:01 am
Der var nu ingen konspiration mod os.

Begge røde kort var jo korrekte.

Olmos skub i ryggen var ikke nok til straffe.. det er i hvertfald altid en vurdering, og den ville være tynd.

Vi scorede ikke på en million chancer men spillede fint selvom det var i undertal i 60 minutter sammenlagt.. det er vel det.
https://x.com/i/status/2044205436891500905

Det skub til rødt er ligeså tyndt som det skub til straffe, faktisk tyndere IMO. Begge kendelser kan være afgørende, men man dømmer dem vidt forskelligt. Det er bare ikke godt nok, og vil ønske nogen stillede det spørgsmål til dommeren sø de kunne forklar sig. Hvad er forskellen på de to kendelser. Hvad gør at to hænder i ryggen ikke er et straffe men en hånd er frispark og rødt (åå trods af at en Kounde var på linje med Sørloth).
Jamen så vil jeg spille djævlens advokat, og blot komme med denne her:

Det kunne jo være den anden kendelse som du henviser til faktuelt var en forkert dom, men dommeren begik en fejl der, og den i går var korrekt? See, man kan altid vende og dreje det. Det er *dommerens skøn*, og der findes ingen manual der fortæller nøjagtig med hvor meget kraft, vinkel, etc. et sådan skub skal være med, for at det *skal* give straffe.

Alt sådan noget er dommerens skøn, og hvis han havde dømt straffe ville det ikke være en 100% forkert dom, men heller ikke 100% forkert ikke at dømme den.

Jeg mener faktisk, hvis jeg selv var dommer, at ingen af disse 2 sekvenser skulle give straffe.

At to dommere bedømmer dem forskelligt, er der hverken noget konspiratorisk eller odiøst i.

Det sagt, så ville en sådan marginal kendelse (hvis dommerens skøn havde været at der var straffe) selvfølgelig have stor betydning for kampen og vi ville sikkert have kommet i forlænget spilletid pga. af det.

Så ja, de berømte marginaler er vi jo afhængige af, når nu vi ikke kan score på det hav af chancer vi i åbent spil *burde* have scoret på.

Havde vi det, ville vi aldrig sidde og være harm over marginaler.
Jeg gider ikke snakke om de røde kort. De er fuldstændig korrekte. Dommerens linje var horribel i begge kampe, det kan vi hurtigt blive enige om, men i disse specifikke situationer handler det mere om Barca's spillestil, end noget andet. Cubarsi, Araujo, Eric, Martin. De har alle fået rødt flere gange i lignende situationer

Det handler heller ikke om deres kvalitet hver især(bortset fra Araujo), men om, man mangler én med en anden profil. Én med stor recovery pace og som er komfortabel i duel spillet. Det er bydende nødvendig i CL og sådan er det

Jeg griner min røv I laser over dem, der tror, Bastoni vil løse noget som helst for Barca. Han ville have fået 5 røde kort i disse to opgør alene
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DeanCassady
Indlæg: 2107
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 134 gange
Blevet takket: 352 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Piquénbauer skrev:
ons apr 15, 2026 9:47 am
Rashford og Lewan går ikke mere. Der bliver snakket meget om vores forsvar (cb'er) men man finder ikke en position i verden der er så udsat som vores cb'er. Vores presspil er så afgørende for at de lykkes at man skulle tro det var løgn. De må være ved at gå ned med stress når de ser de to på holdkortet.

Personligt ville jeg til hver en tid bruge pengene på en reserve for raphinha og så en kvalitets angriber fremfor en ny cb.
Jeg er på sin vis enig, selvom jeg ville foretrække forstærkninger på alle tre positioner. Spørgsmålet er så, hvilke muligheder, der tilbyder sig på transfermarkedet.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25515
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1629 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

DeanCassady skrev:
ons apr 15, 2026 9:53 am
Piquénbauer skrev:
ons apr 15, 2026 9:47 am
Rashford og Lewan går ikke mere. Der bliver snakket meget om vores forsvar (cb'er) men man finder ikke en position i verden der er så udsat som vores cb'er. Vores presspil er så afgørende for at de lykkes at man skulle tro det var løgn. De må være ved at gå ned med stress når de ser de to på holdkortet.

Personligt ville jeg til hver en tid bruge pengene på en reserve for raphinha og så en kvalitets angriber fremfor en ny cb.
Jeg er på sin vis enig, selvom jeg ville foretrække forstærkninger på alle tre positioner. Spørgsmålet er så, hvilke muligheder, der tilbyder sig på transfermarkedet.
Helt klart. For mig hedder en angriber, reserve for raphinha og så en cb. Men her tænker jeg mere på der skal tage araujos plads i truppen. Jeg er som sådan tilfreds med Eric og Martin. Cubarsi er jeg kæmpe fan af.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 11259
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
ons apr 15, 2026 9:04 am
For mig er CL ikke succeskriteriet for en god sæson. Jeg er helt med på at være skuffet osv men imo er det for meget at snakke om at Yamal smutter, diverse spillere skal væk osv på baggrund af en turnering der hvert år afgøres af marginaler. Imo er ligaen altid det vigtigste og så skal man videre fra gruppen i CL men derefter kan alt jo ske. Skader, dommere, uheld/held og andre marginaler afgører det. Det eneste hold der kontinuerligt har kunne levere i CL er real og det krævede dommertække i en grad som aldrig er set før. Og med VAR, og på trods af dets mange begrænsninger, så kommer det ikke til at ske igen (hovedsageligt pga offside).

Det som jeg virkelig bider mærke i efter de to kampe er dommerne og deres dommerlinjer. Desuden noget vi også ser i la liga. Her snakker jeg ikke om de store kendelser som røde kort, straffespark osv men helt konkret deres linje. Jeg forstår simplethen ikke hvorfor man er begyndt at dømme som man gør. Ja jeg er med på at man godt vil have et bedre flow i kampene og derfor ikke giver nær så mange frispark men det er jo altødelæggende for hold der gerne vil spille flydende offensiv fodbold at der konstant bliver begået frispark. Offensive genier som pedri og yamal bruger mere tid på jorden end med bolden. Det kan simpelthen ikke være meningen. Tror de det vil lokke folk til skærmen? I går blev der kun dømt otte frispark mod ATM og de fik ikke et eneste gult kort. Otte frispark dækker jo ikke engang over hvad yamal blev udsat for i første halvleg…

Set over to kampe var vi klart det bedst hold men marginalerne var mod os. I ligaen er vi også ved at vise at vi er klart det bedst hold i spanien. Vi skal være tålmodige og langsomt bygge på med spillere der passer ind i systemet. Med det sagt så elsker jeg dette hold. De kæmper og spiller noget fremragende fodbold!

Det var lige et blast from the past.
Velkommen tilbage

Og fuldstændig enig vedr linjen! Havde selv tænkt at komme med ca samme indvendinger. Det handler nemlig ikke kun om gule og røde kort, men om at et utal af små frispark bare ikke bliver givet, af uransagelige årsager…? Det er jo absurd at ønske flow hvis det er på bekostning af oversete frispark som helt lavpraktisk gør at enten får det ene hold bolden og en ny chance for et opspil mod mål, eller det andet hold får en ulige fordel ved en omstilling (pga et lille frispark der ikke dømmes) hvor de kan fange modstanderen i ubalance og potentielt skabe en kampafgørende situation. Nu har jeg ikke set opspillet til det røde kort igen, men jeg var ikke i tvivl i går om at der blev begået frispark mod Pedri 10-15 sek før fremsæilningen til Sørloth. Hvis korrekt dømt, så var situationen med det røde kort aldrig opstået…. :|

Noget helt andet. Barca har valgt at de vil vinde på den smukkeste og mest dominerende måde. Derfor vil vi ALTID have en bagdel ift næsten alle andre hold ift mulighederne for at vinde denne turnering. Stort set alle andre hold spiller væsentlig mere kynisk, kalkulerende, primitivt og pragmatisk end Barca. Derfor vil vi altid skulle have noget der minder om det perfekte hold og dermed ekstraordinær stor overlegenhed i næsten alle faser, for at kunne vinde CL. Sådan er det bare og det kan man være træt af eller stolt af….pt er jeg en lille smule træt af det😞

Antimadridista
Indlæg: 11259
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
ons apr 15, 2026 9:40 am

According to Mundo Deportivo, UEFA could suspend Raphinha in next season’s UEFA Champions League for his criticism of the referee.
Seriøst!!! Det MÅ være en and. Ellers må vi samle folk omkring den superliga igen….

Piquénbauer
Indlæg: 25515
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1629 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nu har jeg ikke set opspillet til det røde kort igen, men jeg var ikke i tvivl i går om at der blev begået frispark mod Pedri 10-15 sek før fremsæilningen til Sørloth. Hvis korrekt dømt, så var situationen med det røde kort aldrig opstået
Det blev der nemlig. Det var heller ikke uden grund af både pedri og yamal var ved at gå amok flere gange i går fordi de små frispark bare ikke blev dømt.

Jeg synes dommernes linje skal balancere de to holds tilgang. Når man ser på gårsdagens linje så kommer den kun en klub til gode og imo er det et kæmpe problem at dommerens linje direkte favoriserer det ene hold. 8 frispark? ATM på hjemmebane i en kamp hvor de tydeligvis gik efter at ødelægge barcas spil? Det giver altså ingen mening.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 11259
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
ons apr 15, 2026 10:06 am
Nu har jeg ikke set opspillet til det røde kort igen, men jeg var ikke i tvivl i går om at der blev begået frispark mod Pedri 10-15 sek før fremsæilningen til Sørloth. Hvis korrekt dømt, så var situationen med det røde kort aldrig opstået
Det blev der nemlig. Det var heller ikke uden grund af både pedri og yamal var ved at gå amok flere gange i går fordi de små frispark bare ikke blev dømt.

Jeg synes dommernes linje skal balancere de to holds tilgang. Når man ser på gårsdagens linje så kommer den kun en klub til gode og imo er det et kæmpe problem at dommerens linje direkte favoriserer det ene hold. 8 frispark? ATM på hjemmebane i en kamp hvor de tydeligvis gik efter at ødelægge barcas spil? Det giver altså ingen mening.
Sandt og trist.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 6326
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 722 gange
Blevet takket: 780 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Er der nogen der ved om VAR skal gå x antal sekunder tilbage inden et potentiel rødt kort gennemsyn for at se om der var frispark x sekunder inden det potentielle røde kort?

Det skal man mht. VAR gennemsyn af straffespark og mål/offiside situationer, men skal man også det med rødt kort, er det ikke kun isoleret set om det røde kort skal gives eller ej i selve situationen?
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Antimadridista
Indlæg: 11259
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 15, 2026 10:07 am
Er der nogen der ved om VAR skal gå x antal sekunder tilbage inden et potentiel rødt kort gennemsyn for at se om der var frispark x sekunder inden det potentielle røde kort?

Det skal man mht. VAR gennemsyn af straffespark og mål/offiside situationer, men skal man også det med rødt kort, er det ikke kun isoleret set om det røde kort skal gives eller ej i selve situationen?
Jeg ved det ikke. Men ift i går, så sku dommeren bare ha dømt det frispark da det skete.

I det hele taget så er det utroligt den indflydelse en dommer har.

I det mindste kunne han sige inden kampen “ok gutter, jeg vælger flow fremfor små frispark, så ved I det”..

Piquénbauer
Indlæg: 25515
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1629 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Og hvad gør han bagefter? Han spiller videre. Jeg elsker fermin.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Iniesta007
Indlæg: 2032
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 119 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Iniesta007 »

Lopezzz skrev:
ons apr 15, 2026 8:46 am
Hvorfor skal vi ikke spille en kamp i weekenden?
Vores næste kamp er først på onsdag i næste uge.
Der er Pokalfinale Senior Lopezzo :smile:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 60 gæster