14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Gavi: "Once again, we knocked ourselves out."

"Because of our mistakes, we didn’t qualify."

"We deserved to qualify, we made very serious mistakes in both matches. We were much better than Atlético in the first leg and today."

"But this is football: whoever scores more wins. There are no excuses, it’s over."

Brugeravatar
Ikigai
Indlæg: 409
Tilmeldt: tors feb 16, 2023 8:43 pm
Har takket: 74 gange
Blevet takket: 75 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Ikigai »

There’s a famous quote that says, “Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.” Although that quote probably wasn’t related to soccer, it’s the perfect description of Barcelona’s “kamikaze” high defensive line.

The defensive system contributes to the team’s aggressive press that allows them to create chances off turnovers, but it’s also contributed to the Catalans conceding 44 goals in the Champions League over the past two seasons—the most of any team and failing to keep a single clean sheet in the competition this term.

Defensive mistakes, costly red cards and heroic performances from opposing goalkeepers have become a recurring theme in Barcelona’s Champions League heartbreaks.

Dette er I bund og grund problem stillingen
Ikke træthed , manglende talent , motivation eller uheld .

Phoenix
Indlæg: 167
Tilmeldt: man sep 20, 2021 7:34 pm
Har takket: 50 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Phoenix »

Godmorgen..

Sikke et drama hva!? Vi taber den jo reelt i sidste uge. I går formår vi at vinde kampen. Det er så stærkt.. Men helt ærligt, så går Atm videre på 3 mål vi aldrig må give væk hvis vi vil vinde CL.

Men hold nu op hvor jeg elsker at se dette hold spille. Tak for det
FC Barcelona siden 1985 - Nej, jeg diskutere ikke politik.

Dumle
Indlæg: 974
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Dumle »

Ikigai skrev:
ons apr 15, 2026 5:48 am
There’s a famous quote that says, “Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.” Although that quote probably wasn’t related to soccer, it’s the perfect description of Barcelona’s “kamikaze” high defensive line.

The defensive system contributes to the team’s aggressive press that allows them to create chances off turnovers, but it’s also contributed to the Catalans conceding 44 goals in the Champions League over the past two seasons—the most of any team and failing to keep a single clean sheet in the competition this term.

Defensive mistakes, costly red cards and heroic performances from opposing goalkeepers have become a recurring theme in Barcelona’s Champions League heartbreaks.

Dette er I bund og grund problem stillingen
Ikke træthed , manglende talent , motivation eller uheld .
Manglende talent og erfaring synes jeg egentlig godt man kan kalde det. Cubarsis røde kort i første kamp er dumt, der skal han aldrig løbe bagom ham men løbe på siden og presse så godt som muligt.

Erics igår er lidt mere en so and so en. Man kan argumentere for at muligheden på det tidspunkt at score 1 mål mere med 10 mand end 2 med 11. Med lidt overblik havde man måske set muligheden for at Kounde kan nå at dække af.

Cubarsi er et stort forsvarstalent. Men han har kostet i de vigtige kampe de sidste par år med dulme røde kort og klodsede straffespark, of jeg synes egentlig vi langt hen ad vejen med Eric og Martin havde en mere rolig linje, men vi har virkelig brug for en klasse stopper med fart. Om han så hedder Kounde, van de Ven (hvis Tottenham ryger ud), Gvardiol eller lignende må tiden vise.

Iniesta007
Indlæg: 2032
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 119 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Iniesta007 »

Phoenix skrev:
ons apr 15, 2026 7:11 am
Godmorgen..

Sikke et drama hva!? Vi taber den jo reelt i sidste uge. I går formår vi at vinde kampen. Det er så stærkt.. Men helt ærligt, så går Atm videre på 3 mål vi aldrig må give væk hvis vi vil vinde CL.

Men hold nu op hvor jeg elsker at se dette hold spille. Tak for det
Enig. Det bedste hold røg ud af Champions League :sad:
Kynismen vandt og fodbolden tabte.
Vi spiller bold som jeg og mange andre elsker, men lukker desværre de samme mål ind igen og igen!
Hansi vil ikke ændre spillestilen med den høje baglinje, så må drengene "bare" score endnu flere mål :angel:
Vi slog Atletico på deres bane, noget få gør. Men 2 røde kort ( som desværre er helt ok) gjorde forskellen :cry:
Havde Fermin scoret på hovedstød var det blevet en hel anden kamp, jeg er ikke jubelidiot men optimist med hensyn til holdet.
Nu KAN vi gå fuldt ind på Ligaen :thumbup:
Det eneste der ikke må ske i denne turnering: 2 Madridklubber i Finalen :sick: Men det sker heller ikke, Puta ryger iaften...ellers må i godt mobbe mig :smile:
God dag trods skuffelsen.

emo
Indlæg: 18152
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 393 gange
Blevet takket: 845 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af emo »

SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 15, 2026 1:01 am
Der var nu ingen konspiration mod os.

Begge røde kort var jo korrekte.

Olmos skub i ryggen var ikke nok til straffe.. det er i hvertfald altid en vurdering, og den ville være tynd.

Vi scorede ikke på en million chancer men spillede fint selvom det var i undertal i 60 minutter sammenlagt.. det er vel det.
https://x.com/i/status/2044205436891500905

Det skub til rødt er ligeså tyndt som det skub til straffe, faktisk tyndere IMO. Begge kendelser kan være afgørende, men man dømmer dem vidt forskelligt. Det er bare ikke godt nok, og vil ønske nogen stillede det spørgsmål til dommeren sø de kunne forklar sig. Hvad er forskellen på de to kendelser. Hvad gør at to hænder i ryggen ikke er et straffe men en hånd er frispark og rødt (åå trods af at en Kounde var på linje med Sørloth).
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 17257
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2365 gange
Blevet takket: 1387 gange
Kontakt:

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Phoenix skrev:
ons apr 15, 2026 7:11 am
Godmorgen..

Sikke et drama hva!? Vi taber den jo reelt i sidste uge. I går formår vi at vinde kampen. Det er så stærkt.. Men helt ærligt, så går Atm videre på 3 mål vi aldrig må give væk hvis vi vil vinde CL.

Men hold nu op hvor jeg elsker at se dette hold spille. Tak for det
Vi spiller godt hver gang Lewandowski sidder på bænken. Vi spiller mere hurtig (undtagen Kounde), mere aggressiv osv..
Fermin, Gavi, Pedri, Olmo, Feran, Yamal er vejen frem men også Rashford gør godt.
Lewa dræber angrebet, han sejler der og er meget anonymt.
Vi skulle bare have skiftet Rashford i stedet for Olmo eller Feran.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 17257
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2365 gange
Blevet takket: 1387 gange
Kontakt:

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Hvorfor skal vi ikke spille en kamp i weekenden?
Vores næste kamp er først på onsdag i næste uge.
MDCCCXCIX

Huttetuu
Indlæg: 26
Tilmeldt: søn okt 09, 2022 11:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Huttetuu »

Jeg synes ikke, at dommerpræstationen i går egentlig var så forfærdelig. Det røde kort er jo desværre helt fair – problemet er, at Garcia får en lille berøring på foden af Sørloth, som gør, at han hægter sig selv. Uheldigt og klodset ikke bare at lade ham gå.

Jeg synes også, at Olmo skulle have haft straffespark, men jeg kan også godt forstå, at det ikke blev givet. Generelt synes jeg, at Atlético også spiller en rigtig god og aggressiv forsvarskamp uden at begå de helt store forseelser, som fortjener gule kort. Man kan selvfølgelig argumentere for, at der burde have været et par stykker, men igen – det er ikke skandaløst, at de ikke blev givet.

Den store dommerfejl blev efter min mening begået i den første kamp. Det er helt utroligt, at Le Normand ikke fik et gult kort i den kamp.

Jeg synes, vi skal være stolte af holdets indsats. Man kan selvfølgelig godt være enig i, at vi burde have et alternativ til den høje linje i perioder. Og ja, målet var måske lidt for let, men hvis vi selv havde scoret det mål, havde vi nok i stedet hyldet det fantastiske angreb.

Piquénbauer
Indlæg: 25515
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1629 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

For mig er CL ikke succeskriteriet for en god sæson. Jeg er helt med på at være skuffet osv men imo er det for meget at snakke om at Yamal smutter, diverse spillere skal væk osv på baggrund af en turnering der hvert år afgøres af marginaler. Imo er ligaen altid det vigtigste og så skal man videre fra gruppen i CL men derefter kan alt jo ske. Skader, dommere, uheld/held og andre marginaler afgører det. Det eneste hold der kontinuerligt har kunne levere i CL er real og det krævede dommertække i en grad som aldrig er set før. Og med VAR, og på trods af dets mange begrænsninger, så kommer det ikke til at ske igen (hovedsageligt pga offside).

Det som jeg virkelig bider mærke i efter de to kampe er dommerne og deres dommerlinjer. Desuden noget vi også ser i la liga. Her snakker jeg ikke om de store kendelser som røde kort, straffespark osv men helt konkret deres linje. Jeg forstår simplethen ikke hvorfor man er begyndt at dømme som man gør. Ja jeg er med på at man godt vil have et bedre flow i kampene og derfor ikke giver nær så mange frispark men det er jo altødelæggende for hold der gerne vil spille flydende offensiv fodbold at der konstant bliver begået frispark. Offensive genier som pedri og yamal bruger mere tid på jorden end med bolden. Det kan simpelthen ikke være meningen. Tror de det vil lokke folk til skærmen? I går blev der kun dømt otte frispark mod ATM og de fik ikke et eneste gult kort. Otte frispark dækker jo ikke engang over hvad yamal blev udsat for i første halvleg…

Set over to kampe var vi klart det bedst hold men marginalerne var mod os. I ligaen er vi også ved at vise at vi er klart det bedst hold i spanien. Vi skal være tålmodige og langsomt bygge på med spillere der passer ind i systemet. Med det sagt så elsker jeg dette hold. De kæmper og spiller noget fremragende fodbold!

Det var lige et blast from the past.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
ons apr 15, 2026 9:04 am
For mig er CL ikke succeskriteriet for en god sæson. Jeg er helt med på at være skuffet osv men imo er det for meget at snakke om at Yamal smutter, diverse spillere skal væk osv på baggrund af en turnering der hvert år afgøres af marginaler. Imo er ligaen altid det vigtigste og så skal man videre fra gruppen i CL men derefter kan alt jo ske. Skader, dommere, uheld/held og andre marginaler afgører det. Det eneste hold der kontinuerligt har kunne levere i CL er real og det krævede dommertække i en grad som aldrig er set før. Og med VAR, og på trods af dets mange begrænsninger, så kommer det ikke til at ske igen (hovedsageligt pga offside).

Det som jeg virkelig bider mærke i efter de to kampe er dommerne og deres dommerlinjer. Desuden noget vi også ser i la liga. Her snakker jeg ikke om de store kendelser som røde kort, straffespark osv men helt konkret deres linje. Jeg forstår simplethen ikke hvorfor man er begyndt at dømme som man gør. Ja jeg er med på at man godt vil have et bedre flow i kampene og derfor ikke giver nær så mange frispark men det er jo altødelæggende for hold der gerne vil spille flydende offensiv fodbold at der konstant bliver begået frispark. Offensive genier som pedri og yamal bruger mere tid på jorden end med bolden. Det kan simpelthen ikke være meningen. Tror de det vil lokke folk til skærmen? I går blev der kun dømt otte frispark mod ATM og de fik ikke et eneste gult kort. Otte frispark dækker jo ikke engang over hvad yamal blev udsat for i første halvleg…

Set over to kampe var vi klart det bedst hold men marginalerne var mod os. I ligaen er vi også ved at vise at vi er klart det bedst hold i spanien. Vi skal være tålmodige og langsomt bygge på med spillere der passer ind i systemet. Med det sagt så elsker jeg dette hold. De kæmper og spiller noget fremragende fodbold!

Det var lige et blast from the past.
Hvad satan, Piquenbaur? Der kan man da snakke om et blast from the past :lol:

Ikke uventet, er jeg både enig og uenig :lol: :lol: :lol:

Atletico, dem skal vi til enhver tid slå og meget mere er der sådan set ikke at sige til det. Nu er vi røget ud til dem i både copa'en og CL. Det er svagt og vi skal ikke spille ret mange flere af disse sæsoner, før Yamal begynder at kigge på, hvor han så kan vinde en CL og sin Ballon. Lige nu gør Barca intet for at hjælpe ham, men i år har han selvfølgelig VM at sætte sin lid til og de la Fuente må sidde og gnide sig i hænderne for Barca har én vigtig kamp tilbage og selv den, er uden for betydning for mesterskabet, så det er kun æren, der er at spille for resten sæsonen

Som sagt, svagt
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Dumle
Indlæg: 974
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Dumle »

Lopezzz skrev:
ons apr 15, 2026 8:46 am
Hvorfor skal vi ikke spille en kamp i weekenden?
Vores næste kamp er først på onsdag i næste uge.
Der spilles cup finale i weekenden, så la liga ligger stille.

Den start 11er vi kørte igår må for mig gerne fortsætte sæsonen ud, måske lige med Cubarsi ind og så måske Eric på backen. Og så bare over stepperne mod 100 point.

Eller Eric i rotation med Olmo og Kounde.

Det udtryk vi spillede med da energien var der den første time var fantastisk. Lewandowski og Rashford bragte ingenting. Tænk sig hvis man havde ofret de 35 mil euro (som man i bund og grund nok bare ikke havde) på Lookman istedet for Rashford.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 6326
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 722 gange
Blevet takket: 780 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

emo skrev:
ons apr 15, 2026 8:33 am
SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 15, 2026 1:01 am
Der var nu ingen konspiration mod os.

Begge røde kort var jo korrekte.

Olmos skub i ryggen var ikke nok til straffe.. det er i hvertfald altid en vurdering, og den ville være tynd.

Vi scorede ikke på en million chancer men spillede fint selvom det var i undertal i 60 minutter sammenlagt.. det er vel det.
https://x.com/i/status/2044205436891500905

Det skub til rødt er ligeså tyndt som det skub til straffe, faktisk tyndere IMO. Begge kendelser kan være afgørende, men man dømmer dem vidt forskelligt. Det er bare ikke godt nok, og vil ønske nogen stillede det spørgsmål til dommeren sø de kunne forklar sig. Hvad er forskellen på de to kendelser. Hvad gør at to hænder i ryggen ikke er et straffe men en hånd er frispark og rødt (åå trods af at en Kounde var på linje med Sørloth).
Jamen så vil jeg spille djævlens advokat, og blot komme med denne her:

Det kunne jo være den anden kendelse som du henviser til faktuelt var en forkert dom, men dommeren begik en fejl der, og den i går var korrekt? See, man kan altid vende og dreje det. Det er *dommerens skøn*, og der findes ingen manual der fortæller nøjagtig med hvor meget kraft, vinkel, etc. et sådan skub skal være med, for at det *skal* give straffe.

Alt sådan noget er dommerens skøn, og hvis han havde dømt straffe ville det ikke være en 100% forkert dom, men heller ikke 100% forkert ikke at dømme den.

Jeg mener faktisk, hvis jeg selv var dommer, at ingen af disse 2 sekvenser skulle give straffe.

At to dommere bedømmer dem forskelligt, er der hverken noget konspiratorisk eller odiøst i.

Det sagt, så ville en sådan marginal kendelse (hvis dommerens skøn havde været at der var straffe) selvfølgelig have stor betydning for kampen og vi ville sikkert have kommet i forlænget spilletid pga. af det.

Så ja, de berømte marginaler er vi jo afhængige af, når nu vi ikke kan score på det hav af chancer vi i åbent spil *burde* have scoret på.

Havde vi det, ville vi aldrig sidde og være harm over marginaler.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Piquénbauer
Indlæg: 25515
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1629 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Atletico, dem skal vi til enhver tid slå og meget mere er der sådan set ikke at sige til det. Nu er vi røget ud til dem i både copa'en og CL. Det er svagt og vi skal ikke spille ret mange flere af disse sæsoner, før Yamal begynder at kigge på, hvor han så kan vinde en CL og sin Ballon. Lige nu gør Barca intet for at hjælpe ham, men i år har han selvfølgelig VM at sætte sin lid til og de la Fuente må sidde og gnide sig i hænderne for Barca har én vigtig kamp tilbage og selv den, er uden for betydning for mesterskabet, så det er kun æren, der er at spille for resten sæsonen
Tja tjo... Vi viste at vi bedre men det skulle ikke være.

Omkring Yamal så bliver det en smule for spekulativt for mig. Alle omkring ham kæmper røven ud af bukserne og det tror jeg han kan se. Ligesom han kan se holdets potentiale. For det er enormt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: 14/4 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »


According to Mundo Deportivo, UEFA could suspend Raphinha in next season’s UEFA Champions League for his criticism of the referee.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 56 gæster