Trupsammensætning

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 508 gange
Blevet takket: 1855 gange

Trupsammensætning

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Halløj! :wave:

Måske lidt tidligt, men tænkte på, at man kunne begynde at diskutere hvordan og hvorledes truppen skal sættes sammen til den kommende sæson. Jeg tænker personligt, at der er lidt oprydningsarbejde der skal klares. Hvad tænker I gutter? :think:

Salg:
De første salg jeg tænker på, kommer fra anførergruppen. Jeg tænker ikke vi kan komme udenom MAtS & Araújo. Så er der Casadó, der er kommet lidt ud i kulden, efter at Bernal virkelig har steppet up. Det er de tre jeg tænker der skal væk. Selvom det skærer i mit hjerte at skrive det her, så må og skal Ansu Fati sælges. Mest for hans egen skyld, men også for at jeg ikke ser hvor han skal være henne. Ferran Torres … er der penge at hente, skal han klart sælges. Synes han er en fin fyr og alt det der, men en verdensklasse 9’er er han altså ikke.

Udløb:
AC skal ikke forlænges, selvom klubben vidst nok prøver. Han er skadet i tide og utide, vil ikke gå ned i løn og har generelt bare ikke været besværet værd på det seneste. Rashford har gjort det OK, men til prisen synes jeg man skal sige tak, men nej tak. Der må være billigere alternativer derude, eventuelt nogle unge kantspillere der kan udfylde rollen ligeså fint. Peña bør man sige tak for nogle gode år til og så videre i systemet. Der skal hentes en ny reservekeeper, eventuelt rykkes der en permanent op.

Hentes permanent:
Cancelo har imponeret mig stort og bør hentes permanent, såfremt at der kan laves en god aftale med Al Hilal.

Hvem er på vippen?
Szczęsny er OK som tredjevalg, men ville ikke være tryg ved at have ham en hel sæson som anden violin. Lewandowski … det står lidt og falder med om man kan hente en verdensklasse 9’er i +€75M-klassen. Kan man ikke det —> forlæng med lavere løn. Fort skal udlejes/sælges.

Rykkes op på 1. Holdet?
Xavi Espart har vist sig glimrende frem på førsteholdet og bør IMO rykkes op. Har hørt rygter om at både Tommy & Jofre ligeledes rykkes op, men Jofre kan jeg godt have mine tvivl om, hvis vi stadigvæk har Balde og henter Cancelo permanent.

Hentes udefra?
Osimhen, Julian Alvarez, Fisnik Asslani eller en helt fjerde? Én ting er sikkert: Der skal hentes en klasse 9’er ind til truppen.
Luka Vušković, Alessandro Bastoni eller en helt tredje til forsvaret? Der skal én ind, hvis Araújo ryger ud.

’’Drømmescenariet’’ for næste sæson er som følger for mig.

MM: Joan García/Nyindkøb/Diego Kochen.

HB: Jules Koundé/Xavi Espart. CB: Cubarsí/Gerard Martín/Eric/Bastoni. VB: Balde/Cancelo.

DM/CM: Pedri/Frenkie/Bernal. COM: Fermín/Olmo. HW: Lamine/Roony. LW: Raphinha/Nyindkøb.

ANG: Julian Alvarez/Lewandowski.

Det var egentlig det. Glæder mig til at høre hvad I andre har af tanker om det kommende transfervindue (og de næste). :grin:
Har helt sikkert helt glemt noget/eller nogen, det ville ikke undre mig. Men så er der nogen andre der kan byde ind. :clap:

Drake
Har takket: 2969 gange
Blevet takket: 223 gange

Re: Trupsammensætning

Indlæg af Drake »

Godt opslag og Ide til en tråd FCBarcelonaChr :thumbup:

Jeg er næsten enig i det hele.
Tænker du har glemt Gavi, ham synes jeg også vi skalregne med som DM/CM ;-)

Til at starte med, bliver det meget svært at få ryddet ud i truppen, og få nyt blod ind, da ingen vil væk, ikke mange penge og vi er elendige til at forhandle.

Men mit ønskescenarie kunne være med vores økonomiske situation i mente :?:

Salg:
    Ter-Stegen (Vi har Joan nu som er bedre og fremtiden, og Ter-Stegen har for høj lån)
      Araújo (Passer ikke ind i Flick's spillestil, og virker ikke til at have mentaliteten til toppen af fodbold)
        Casadó (Ikke god nok, selvom jeg rigtig godt kan lide han person, men hvis vi kan få en god sjat penge, og så give plads til Tommy, eller en anden B-spiller)
          Ansu Fati (Er lavet af glas og er mentalt knækket, og får en stor løn. Mega synd med det han viste, men her er fodbold bare ond, hvor skader kan ødelægge en ellers lovende karrierer)
            Ferran Torres (Ikke god nok, og hvis vi kan få en pæn sjat penge, så vil jeg hellere have Lewan som backup til en ny top angriber)
              Roony (Jeg kan rigtig godt lide ham, og synes han ar gjort det rigtig godt i de meget få minutter han har fået, og ser et rimelig stort talent i ham. Men der er simpelthen synd at spilde hans talent, når Flick tydeligvis ikke stoler på ham, og hellere vil spille Yamal i stykker. Her ville det være ideelt med en ældre spiller der god nok til at spille når der er brug for ham, men kan acceptere en tydelig reserverolle)
                Peña (Ikke god nok, og vil nok ikke acceptere en reserverolle)

Udløb:
                  Christensen (Rigtig godt spiller og skræddersyet til os, men er også lavet af glas, og får også en stor løn)
                    IKKE købe Rashford (Ikke godt nok, og giver ikke det jeg synes vi har brug for på venstre kanten, som har store individuelle udfordringer)

Køb/flyttes op fra B-holdet/Forlænges:
                      Forlæng et for mere med Lewan med en meget lav løn (Bruges som backup til ny top angriber)
                        Flyt Xavi Espart op fra B-holdet/eller Hector Fort (Bruges som backup sammen med Erik til Kounde)
                          Flyt Tommy/en anden DM/CM og op fra B-holdet (Skal overtage pladsen fra Casadó)
                            Flyt Álvaro Cortés op fra B-holdet (Bruges som 5 mand til CB pladserne, da Martin kan dække VB, og Erik kan dække HB og DM)
                              Cancelo hvis han kan hentes gratis/billigt og til lav løn (Skal primært være backup/konkurent til Balde, men også HB og kanterne til nødvendigt)
                                Ny venstrekant (Her er det vigtigt at det er en der har store spidskompetencer i fart og dribling)
                                  Ny højrekant backup (Her ville ideelt med en ældre spiller der god nok til at spille når der er brug for ham med lav løn)
                                    Ny venstrebenet CB (Her vil drømmen være Bastoni, ellers kunne et billigt alternativ være Marcos Senesi)
                                      NY top angriber (Her er mit førstevalg Kane, men ellers Osimhen eller Álvarez. Af de de sidstnævnte, og er der både plusser og minusser ved dem. Osimhen tror jeg vil være bedst for os, da han er en rigtig target angriber med massere mål i støvlerne, MEN hans personlighed skulle være et problem, også derfor han er endt i Galatasaray / Med Álvarez ville vi få en teknik stærk spiller med god målnæse, der arbejder hprd for holdet, og der kan sproget og kender ligaen. Men Álvarez er mere en skyggeangriber alle Griesmann/Felix eller en OM, og ikke en fuldblodet angriber. Her er jeg lidt nevøs for at han ikke kan spille alene angriber, og vil være alle andre steder end i boksen, plus vi mister lidt luftstyrke i boksen)
                                        Ny backup målmand (Her er Álex Remiro rtgtet til klubben, og med Szczęsny som 3 valg, han er god at have i truppen)

Truppen kunne se så ledes ud:
                                        Målmænd: Joan Garcia / Álex Remiro / Szczęsny
                                        CB: Bastoni / Cubasi / Erik/ Martin / Cortes / Kounde
                                        HB: Kounde / Erik / Espart / Cancelo
                                        VB: Balde / Cancelo / Martin / Bastoni
                                        DM: Pedri / FDJ / Gavi / Bernal / Erik / Tommy
                                        OM: Fermin / Olmo / Gavi / Yamal / Raphinha
                                        Højrekant: Yamal / Ny H kant / Raphinha / Cancelo
                                        Venstrekant: Raphinha / Ny V kant / Cancelo / Fermin / Olmo / Gavi
                                        Angriber: Kane / Lewan / Olmo / Raphinha / Fermin
                                        Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

EasyBuddhist
                                        Har takket: 1088 gange
                                        Blevet takket: 1344 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg har skrevet det andetsteds, men

GK: Garcia, Szczęsny(ellers er Remio et godt bud)

RB: Munoz, Garcia

RCB: Cubarsi, Vuskovic

LCB: Senesi, Martin

LB: Balde, Cancelo

DM: Bernal, Frenkie

CM: Pedri, Gavi

AM: Fermin, Olmo

RW: Yamal, Savinho

LW: Raphinha, Savinho

CF: Endrick, Fabio Silva

La Masia spillere permanent i førstehold dynamik: Sama Nomoko, Ebrima Tunkara, Xavi Espart, Jofre Torrents, Tommy Marques, Alvaro Cortes, Áron Yaakobishvili

Hvis vi virkelig spænder buen og fremfor alt har midlerne til det, så: Yan Diomande som ekstra wing, Amadou Onana som DM alternativ og Nico Schlotterbeck på LCB
                                        Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Drake
                                        Har takket: 2969 gange
                                        Blevet takket: 223 gange

Indlæg af Drake »

Rigtig godt bud på en trup EasyBuddhist :thumbup:

Nu du nævner Yan Diomande, så har jeg tænkt at jeg enlig godt ville undgå at købe en top angriber og CB hvis vi kunne få Yan Diomande, og så gå efter en top angriber og CB sæsonen efter.

Diomande ville være et genialt køb både til nu og her, og til remtiden. Han har en vild fart og en top dribler, og så arbejder han godt for holden og i presset :mrgreen:
                                        Så ville vi have den vildeste kant duo mange år frem :-o

Savinho er også et godt bud, selvom jeg ikke er fan af at en kantspiller har sit bedste ben ud i banen.

Men det sker selvfølgelig ikke, så får aldrig en venstrekant der har top fart og dribling lidt ala Yamal :roll:
                                        Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

Antimadridista
                                        Har takket: 1824 gange
                                        Blevet takket: 1198 gange

Indlæg af Antimadridista »

Haha….du (Easy)nævner altid spillere jeg ikke aner hvem er :grin: . Men siger nok mest om min manglende indsigt i hvad der rører sig rundt omkring :glad:

Munoz….Silva…..kender dem ikke😬

Brugeravatar
                                        Ikigai
                                        Har takket: 74 gange
                                        Blevet takket: 75 gange

Indlæg af Ikigai »

Andre spiller ( kun baseret på få kampe stats online , så tag det med et gram salt )

Castro ( Bologna ) - back up angriber
                                        Inácio ( Sporting ) -
                                        Laporte ( Bilbao ) - en ny Martinez
                                        Pote ( Sporting ) - istedet for Rashford
                                        Isakson ( Lazio ) - reserve for Yamal

Så også meget gerne Endrick i klubben men er det ikke mission impossible når man tænker på hvem der ejer ham

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Ikigai skrev:
                                        fre apr 10, 2026 6:43 am
                                        Andre spiller ( kun baseret på få kampe stats online , så tag det med et gram salt )

Castro ( Bologna ) - back up angriber
                                        Inácio ( Sporting ) -
                                        Laporte ( Bilbao ) - en ny Martinez
                                        Pote ( Sporting ) - istedet for Rashford
                                        Isakson ( Lazio ) - reserve for Yamal

Så også meget gerne Endrick i klubben men er det ikke mission impossible når man tænker på hvem der ejer ham
                                        Castro er interessant. Han scorer ikke helt nok, men han har grit de sudamericana. Og det, er vigtigt i disse tider
                                        Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
                                        tors apr 09, 2026 10:45 pm
                                        Haha….du (Easy)nævner altid spillere jeg ikke aner hvem er :grin: . Men siger nok mest om min manglende indsigt i hvad der rører sig rundt omkring :glad:

Munoz….Silva…..kender dem ikke😬
                                        Daniel Munoz spiller RB hos Crystal Palace og Barca(Deco) har tidligere været interesseret. Fabio spiller nu hos Dortmund, men ikke med meget spilletid. Hans låne periode hos Las Palmas var dog top klasse og han har imø et kæmpe uforløst potentiale. En komplet angriber, der passer ind i spansk fodbold og hos Barca kan han scalere sit output x 2, måske mere. Uforløst talent, 23år, klar til at eksplodere

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Deeet.. er faktisk ikke helt ved siden af

https://x.com/dembelismo99_/status/2042 ... 90001?s=20

Hristo
                                        Har takket: 286 gange
                                        Blevet takket: 430 gange

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
                                        fre apr 10, 2026 9:47 pm
                                        Deeet.. er faktisk ikke helt ved siden af

https://x.com/dembelismo99_/status/2042 ... 90001?s=20
                                        Den er faktisk rigtig fin. Jeg ville nok rykke Eric en tak op. Trods hans røde kort synes jeg han er ved at udvikle sig til en klassespiller. Roony kunne måske også rykke en op, men han spiller for lidt til at vurdere det.

Helt kort ser mit drømmescenarie sådan her ud:

Mål: Joan, Aron/Kochen, Schezny
                                        Hb: Kounde, Espart/Fort (en af dem udlejes, den anden er backup)
                                        Vb: Balde, Cancelo, Torrents (måske udlejning)
                                        Cbh: Cubarsi, Eric, Cortes
                                        Cbl: Ny (Senesi), Martin
                                        Dm/mc: Pedri, De Jong, Gavi, Bernal, Tommy
                                        AMC: Fermin, Olmo,
                                        AMR: Yamal, Roony
                                        AML: Raphinha, Ny (som kan spille med i store kampe, gerne også kan spille AMR)
                                        FC: Ny (gerne Osimhen), Ferran

Ud:
                                        Mats
                                        Pena
                                        Araujo
                                        AC
                                        Casado
                                        Lewandowski
                                        Rashford
                                        Fati
                                        =ikke vanvittige indtægter i vente, men utrolig meget løn at spare.

Ind:
                                        Cancelo: ca 10 mio
                                        Senesi: fri transfer
                                        AML: ung men klasse så nok dyr. Muligvis Virgili tilbage, men han har nok ikke niveauet til CL hvor han også bliver nødvendig.
                                        FC: Osimhen eller anden dyr sikker type
                                        Rykke op/tilbage: Fort/Espart, Torrents, Tommy, Cortes, og evt Guille, Tony F., Juan Hernandez, hvis nogle af dem vurderes klar til det

Hvem ser I som nye førsteholdsspillere fra La Masia i kommende sæson?
                                        Og hvilke positioner er jeres must at styrke med en klassespiller? For mig er sidstnævnte LCB, AML og FC.

Dumle
                                        Har takket: 2 gange
                                        Blevet takket: 151 gange

Indlæg af Dumle »

Jeg må indrømme at jeg efter Atletico returkampen i CL så noget som har ændret mit syn på truppen en smule. Har længe siddet og tænkt ny LCB ny 9er og en ny wing til ekstra bredte.

Lige nu har jeg det lidt anderledes. For det hold man så i Madrid den første time med Fermin på kanten og Gavi på midten sammen med Pedri og Olmo og Ferran på toppen synes jeg viste det potentielle presmonster vi er i besiddelse af.

Så længe vi ikke officielt er på 1:1 reglen tror jeg på max 1 stort indkøb som ligner en Bastoni, som jeg ikke er helt enig i passer ind. Cadaue til Deco hvis modsatte bevises for profilen med en venstrebenet centerback i hans bedste alder passer jo perfekt ind. Og det indkøb + Cancelo tror jeg er hvad vi får ind som ikke er gratisspillere.

Vi har så mange dygtige unge spillere qt jeg egentlig håber man kigger efter lidt rutine med kontraktudløb som Bernardo Silva og Gorretzka (er usikker på om han har forlænget).

Min opbygning vil jeg bygge på at Barca køber bastoni og Cancelo og qt der så ikke er penge til flere overgangssummer.

Målmænd: Garcia, Tek og Kochen

HB: Espart (jeg tror han er klar) og Fort
                                        HCB: Cubarsi, Kounde (kan jo også dække hb), Eric (kan alt)
                                        LCB: Bastoni, Martin (måske Cortes fra B holdet)
                                        LB: Cancel, Balde

CDM: Pedri, Gavi, Bernal, Bernardo Silva (fri), Gorretzka (fri) og måske Tommy men føler ikke han er klar)

AMC: Fermin (kan også dække LW), Olmo (kan også rykke i falsk 9er position hvis det kræves)

RW: Yamal og Roony (Bernardo kan også mod visse modstandere)

LW: Raphinha, Ferran (kan spille det meste, han skal bare ikke være fast starter)

CF: Vlahovic (fri, max 3 årig kontrakt med option på et år mere), Fati (køber Monaco ham ikke så tror jeg ikke der er nogen der befrier os for ham og så kan han lige så godt prøves af en sidste gang)

25 mands trup + Cortes og Tommy der stadig vil tilhøre b-holdet.

Spillere ud:
                                        ter Stegen (0 euro, vi skal bare være glade for at slippe hans kontrakt)
                                        Araujo (25-30 mil)
                                        AC (udløb)
                                        de Jong (40-50 mil)
                                        Casado (15-20 mil)
                                        Lewandowski (udløb)

Spillere ind:
                                        Bastoni (60 mil+)
                                        Cancelo (10 mil)
                                        Bernardo (fri)
                                        Gorretzka (fri)
                                        Vlahovic (fri)

Tror lønrammen med de til og afgange ville gå nogenlunde op.

Det er min tanke, kommer man på 1:1 og kan bruge 100 mil udover Bastoni så skifter Vlahovic med Alverez eller Osimhen (helst Osimhen)

Her føler jeg man kan få en trup fyldt med den iver og energi det kræver at spille Flick bold, med en bredde og udskiftningsmuligheder som kan opretholde energien over 90 minutter og ikke kun 60.

Og helt ærligt så tog jeg hellere Sanesi på fri istedet for Bastoni og sparrede pengene og gik efter en klasse 9er

Antimadridista

Der er en del rygter om at Senesi bliver i PL og ryger til en større adresse….

DrGink
                                        Har takket: 1083 gange
                                        Blevet takket: 227 gange

Indlæg af DrGink »

Jeg synes stadig de 2 største behov er en CF og en venstrebenet CB.

Jeg var helt lun på Bastoni, men er efterhånden overbevist om at han slet ikke er hvad vi søger. Vi skal have en med fantastiske lederevner og placeringsevne, god fysik og rimelige pasningsevner. Bastoni er mere omvendt af dette.

Schlotterbeck er jo helt oplagt, hvis det kan lade sig gøre. Ellers kan jeg ikke rigtig se andre, hvor man kan sætte kryds alle steder.

Der ryger de første 50 mio.

Så mangler vi en cf.

Hvad koster osimhen? Svaret er nok desværre relativt simpelt - "for meget".
                                        Hvad findes der ellers? Alvarez? Koster også "for meget".
                                        Så er vi ved b-løsninger. Sørloth er egentlig ganske fin. Presser og er god som opspilsstation og er billig. 35 mio euro? Det er et fornuftsægteskab, men jeg synes det giver mening.

Og så selvfølgelig cancelo og evt Bernardo Silva på en fri.

LW klarer vi os fint med raphinha med Gavi, Fermin, Olmo som stand ins.

Og så af med Ter Stegen, Lewandowski, Rashford osv.

Antimadridista

Men schlotterbeck har lige forlænget…..

DrGink
                                        Har takket: 1083 gange
                                        Blevet takket: 227 gange

Indlæg af DrGink »

Antimadridista skrev:
                                        søn apr 19, 2026 3:22 pm
                                        Men schlotterbeck har lige forlænget…..
                                        Men har en frikøbsklausul, så vidt jeg forstår.

Besvar