Måske lidt tidligt, men tænkte på, at man kunne begynde at diskutere hvordan og hvorledes truppen skal sættes sammen til den kommende sæson. Jeg tænker personligt, at der er lidt oprydningsarbejde der skal klares. Hvad tænker I gutter?
Salg:
De første salg jeg tænker på, kommer fra anførergruppen. Jeg tænker ikke vi kan komme udenom MAtS & Araújo. Så er der Casadó, der er kommet lidt ud i kulden, efter at Bernal virkelig har steppet up. Det er de tre jeg tænker der skal væk. Selvom det skærer i mit hjerte at skrive det her, så må og skal Ansu Fati sælges. Mest for hans egen skyld, men også for at jeg ikke ser hvor han skal være henne. Ferran Torres … er der penge at hente, skal han klart sælges. Synes han er en fin fyr og alt det der, men en verdensklasse 9’er er han altså ikke.
Udløb:
AC skal ikke forlænges, selvom klubben vidst nok prøver. Han er skadet i tide og utide, vil ikke gå ned i løn og har generelt bare ikke været besværet værd på det seneste. Rashford har gjort det OK, men til prisen synes jeg man skal sige tak, men nej tak. Der må være billigere alternativer derude, eventuelt nogle unge kantspillere der kan udfylde rollen ligeså fint. Peña bør man sige tak for nogle gode år til og så videre i systemet. Der skal hentes en ny reservekeeper, eventuelt rykkes der en permanent op.
Hentes permanent:
Cancelo har imponeret mig stort og bør hentes permanent, såfremt at der kan laves en god aftale med Al Hilal.
Hvem er på vippen?
Szczęsny er OK som tredjevalg, men ville ikke være tryg ved at have ham en hel sæson som anden violin. Lewandowski … det står lidt og falder med om man kan hente en verdensklasse 9’er i +€75M-klassen. Kan man ikke det —> forlæng med lavere løn. Fort skal udlejes/sælges.
Rykkes op på 1. Holdet?
Xavi Espart har vist sig glimrende frem på førsteholdet og bør IMO rykkes op. Har hørt rygter om at både Tommy & Jofre ligeledes rykkes op, men Jofre kan jeg godt have mine tvivl om, hvis vi stadigvæk har Balde og henter Cancelo permanent.
Hentes udefra?
Osimhen, Julian Alvarez, Fisnik Asslani eller en helt fjerde? Én ting er sikkert: Der skal hentes en klasse 9’er ind til truppen.
Luka Vušković, Alessandro Bastoni eller en helt tredje til forsvaret? Der skal én ind, hvis Araújo ryger ud.
’’Drømmescenariet’’ for næste sæson er som følger for mig.
MM: Joan García/Nyindkøb/Diego Kochen.
HB: Jules Koundé/Xavi Espart. CB: Cubarsí/Gerard Martín/Eric/Bastoni. VB: Balde/Cancelo.
DM/CM: Pedri/Frenkie/Bernal. COM: Fermín/Olmo. HW: Lamine/Roony. LW: Raphinha/Nyindkøb.
ANG: Julian Alvarez/Lewandowski.
Det var egentlig det. Glæder mig til at høre hvad I andre har af tanker om det kommende transfervindue (og de næste).
Har helt sikkert helt glemt noget/eller nogen, det ville ikke undre mig. Men så er der nogen andre der kan byde ind.