Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Snotface
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Re: Champions league

Indlæg af Snotface »

EasyBuddhist skrev:
ons apr 08, 2026 4:31 pm
Jeg endte med at være lidt skuffet over Bayern. De er stærke, ja, men jeg synes også, der er steder på banen, hvor de ser ret tandløse ud. Næsten alt kommer fra angriberne og ikke ret meget fra deres backs og midtbane. Omvendt ser det ud for Arsenal, hvor angrebet er virkelig dårligt i forhold til at være i en CL semi. PSG ligner lige nu det stærkeste hold imø. Svært at få øje på svaghederne der. Vores egne(svagheder) kender vi, så spørgsmålet bliver, hvem der kan maksimere sine styrker mest muligt og dermed gemme sine svagheder tilstrækkeligt væk. Vi SKAL være i absolut stærkeste form, hvis vi vil gå hele vejen. Atletico burde vi slå uanset, men Arsenal og en evt. finale bliver noget andet
Uden at have kigget nærmere på kampen vil mit bud være, at det var ganske bevidst, at der ikke kom mange offensive løb fra backs og midtbanen. Reals forsvar kunne jo åbnes ganske let, men deres kontraangreb er altid farlige, så det gav god mening at holde igen.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 501 gange
Blevet takket: 1827 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dén så jeg ikke i går. Det er vildt at den ikke blev dømt, ej heller kigget på.

EasyBuddhist
Har takket: 1025 gange
Blevet takket: 1274 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Snotface skrev:
ons apr 08, 2026 6:07 pm
EasyBuddhist skrev:
Jeg endte med at være lidt skuffet over Bayern. De er stærke, ja, men jeg synes også, der er steder på banen, hvor de ser ret tandløse ud. Næsten alt kommer fra angriberne og ikke ret meget fra deres backs og midtbane. Omvendt ser det ud for Arsenal, hvor angrebet er virkelig dårligt i forhold til at være i en CL semi. PSG ligner lige nu det stærkeste hold imø. Svært at få øje på svaghederne der. Vores egne(svagheder) kender vi, så spørgsmålet bliver, hvem der kan maksimere sine styrker mest muligt og dermed gemme sine svagheder tilstrækkeligt væk. Vi SKAL være i absolut stærkeste form, hvis vi vil gå hele vejen. Atletico burde vi slå uanset, men Arsenal og en evt. finale bliver noget andet
Uden at have kigget nærmere på kampen vil mit bud være, at det var ganske bevidst, at der ikke kom mange offensive løb fra backs og midtbanen. Reals forsvar kunne jo åbnes ganske let, men deres kontraangreb er altid farlige, så det gav god mening at holde igen.
Ja, det kunne man tro, men Bayern havde virkelig chancen for at gøre det onde ved Real i aftes og de kunne have trukket semifinale billetten og lukket opgøret fuldstændig

Mht midtbanen, så svigtede specielt i anden halvleg, hvor de slet ikke formåede at kontrollere kampen. Real spillede sig ret nemt igennem dem og kom frem til flere ret store chancer

Hvis Bayern spiller ligesom i går mod Barca, så scorer Barca igen 3-4 mål, ligesom sidste sæson
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Har takket: 1747 gange
Blevet takket: 1169 gange

Indlæg af Antimadridista »

I skal ikke dømme Real ude….mere end 1 gang har de vundet i München….

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Dumle skrev:
ons apr 08, 2026 5:51 pm
EasyBuddhist skrev:
Jeg har en følelse af at vejen til finalens sværeste runde er den her mod atl. Madrid.

Arsenal ligner et hold i faldende form, de tabte Carabao Cup finalen og er netop røget ud af FA cuppen til et hold der ikke burde have voldt dem problemer. De virker solide defensivt men trætte og tandløse offensivt.

En evt finale vil jeg som dig skyde på må blive mod PSG, og der må jeg indrømme at det ligner en pinefuld omgang, for de hat bare et super stærkt hold. Med flere spillere vi ville ønske var i vores start 11er.
Det jeg mener er, Atletico kan vi vinde over uden Balde, Frenkie, Bernal, Kounde og Raphinha. Det kan vi ikke mod Arsenal, det er næsten 100% sikkert. Alene det fysiske niveau, man møder der, er på et helt andet niveau end Atletico. Vi har brug for duel styrken fra især Raphinha og Balde, men også en DM på højt niveau, der kan være med til at kontrollere og løbe de krævede meter. Der er bare kæmpe forskel på Balde-Cancelo, Kounde-Eric, Frenkie/Bernal-Casado og Raphinha-Rashford når det kommer til disse top kampe i CL. Vi er nødt til at have vores A hold klar og i topform, hvis vi skal vinde og det ser jeg faktisk en reel mulighed for, vi kan, modsat, hvad jeg tidligere har givet udtryk for. Men ligesom sidste år mod Inter, kan vi ikke gøre det, hvis vi har tre startere ude. Så stærke er vi trods alt ikke og man skal ikke lade sig snyde af lidt formnedgang hos Arsenal. Det er et super stærkt hold, der ikke giver en meter væk på banen og selvom de spiller ret simpelt, så er de altså rigeligt taktisk kapable til at kunne give Barca store problemer i omstillinger og på dødbolde. Og, det i særdeleshed, hvis vi ikke møder op i stærkeste form
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
ons apr 08, 2026 7:35 pm
Jep, også derfor, jeg var skuffet. Men, Bayern burde gå videre hjemmebane, det kan der ikke være to meninger om

Men lur mig, om ikke Real sparer spillere inden returen. De er altid klar til at smide ligaen for CL(selvom de allerede har tabt den)

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 660 gange
Blevet takket: 828 gange

Indlæg af PuyolErGud »

EasyBuddhist skrev:
ons apr 08, 2026 7:54 pm
Antimadridista skrev:
Jep, også derfor, jeg var skuffet. Men, Bayern burde gå videre hjemmebane, det kan der ikke være to meninger om

Men lur mig, om ikke Real sparer spillere inden returen. De er altid klar til at smide ligaen for CL(selvom de allerede har tabt den)
Man kan da håbe at vores catalanske naboer lidt mod nord i Girona vil give os en hjælpende hånd.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

PuyolErGud skrev:
ons apr 08, 2026 8:13 pm
EasyBuddhist skrev:
ons apr 08, 2026 7:54 pm
Antimadridista skrev:

Man kan da håbe at vores catalanske naboer lidt mod nord i Girona vil give os en hjælpende hånd.
Ligaen er afgjort, Barca skal også til at spare spillere. Det er vi ganske enkelt nødt til

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 705 gange
Blevet takket: 764 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Roli’ nu, allesammen, det er jo kun fodbold.
🫢
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Besvar