8/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DeanCassady
Har takket: 117 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 8/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af DeanCassady »

Billede

Det er en god kulturarv, vi har fået opbygget i Champions League. Næsten så sikkert som, at Ramos ville få rødt i et Clásico.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 66 gange
Blevet takket: 73 gange

Indlæg af Ikigai »

Det går dælme også stærkt .
Cubarsi jagter en bold , man er i fuld løb , og vupti man har kontakt med Alvarez . Måske den sidste timing kan komme med flere kampe - men Cubarsi skal nu ikke klandres . Som en anden skrev - han er 18 år!
styrmand i Europa’s mest vovet forsvar . Det noget af en tjans at have

Det røde kort er sådan OK - men gør selvfølgelig rigtig ondt at Alvarez i ren Messi stil banker frisparket op i hjørnet

Absolut ikke et resultat som forventet - mega øv , men Barca kan godt vinde med 2 mål I Madrid . Lidt held med et afrettet skud etc - der skal så lidt til før alt kan se anderledes ud .

Iniesta007
Har takket: 113 gange
Blevet takket: 270 gange

Indlæg af Iniesta007 »

Ikigai skrev:
tors apr 09, 2026 4:46 am
Cubarsi jagter en bold , man er i fuld løb , og vupti man har kontakt med Alvarez . Måske den sidste timing kan komme med flere kampe - men Cubarsi skal nu ikke klandres . Som en anden skrev - han er 18 år!

Det røde kort er sådan OK - men gør selvfølgelig rigtig ondt at Alvarez i ren Messi stil banker frisparket op i hjørnet

Absolut ikke et resultat som forventet - mega øv , men Barca kan godt vinde med 2 mål I Madrid . Lidt held med et afrettet skud etc - der skal så lidt til før alt kan se anderledes ud .
Enig. Det eneste der ikke måtte ske skete igår :sick: Rødt kort og den ultimative straf med et mål direkte på frisparket :crazy:
Men 10 mod 11 skabte vi altså mange chancer, og vinder vi i weekenden i Ligaen skal vi gå all in I returkampen :smile:
Det bliver ikke let men vi er et bedre hold, så er det bare op til drengene at score på de chancer vi med garanti får :thumbup:
Vi har hentet større nederlag i historien...tro på det :angel:

thomas
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 50 gange

Indlæg af thomas »

Er der andre der har det ligesom mig - ser kampene uden lyd? Jeg har set alle vores kampe i en del år uden lyd, fordi kommentatorerne simpelthen forstyrrer min oplevelse. I går forsøgte jeg mig så de første tyve minutter med lyd på og fik nok. Det, der irriterer mig og tager glæden og opmærksomheden fra spillet, er især alle de væsentlige ting de ikke ser. Jeg kan bedre lide selv at kommentere :glad:
Anyway, jeg var ret imponeret over indsatsen i 2. halveg i går. Der blev virklig knoklet, og det er sjældent at 10 mod 11 kan fastholde så meget af spillet. Atletico havde nogle ret gode perioder igennem kampen, og de er jo altid gode til at forsvare og slå kontra. Vi kan ønske os større skarphed og lidt flere åbne chancer, men det er altså ikke usædvanligt at det kan være svært at få hul, især mod hold som AM. Jeg havde faktisk på forhånd frygtet, at vi ville være mere tandløse og at AM ville sidde mere på spillet og skabe flere chancer. Vi er bestemt ikke chanceløse i næste uge.

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 406 gange

Indlæg af Barca80 »

Er fodboldens regler forældede – og bør de nytænkes? :roll:

Tænk over det: En lille, tilfældig fejl i et splitsekund kan vende en hel kamp på hovedet. Ikke bare én spiller straffes brutalt – men hele holdet. Alle 11 på banen bliver fuldstændig ramt. Og i realiteten også millioner af fans.

Straffen er så voldsom, at kampen nærmest smadres fuldstændigt. Ét øjeblik, én fejl – og så er det i praksis farvel til en af de mest prestigefyldte turneringer. Er det virkelig rimeligt?

Jeg forstår godt idéen bag et rødt kort, når en spiller tydeligt og bevidst (uden tvivl) stopper en oplagt målchance – for eksempel ved at skubbe eller fælde en modstander hårdt som sidste mand. Det giver mening.

Men her? :?

Se episoden igen. Er der overhovedet reel kontakt? Og hvis der er – er den så nok til at retfærdiggøre en så afgørende og ødelæggende straf som rammer millioner af mennesker i hele verden?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 501 gange
Blevet takket: 1827 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ikigai skrev:
tors apr 09, 2026 4:46 am

Hørt. CUBARSÍ gør hvad han kan og der er IMO minimal kontakt.

Brugeravatar
PeterPedal
Har takket: 70 gange
Blevet takket: 258 gange

Indlæg af PeterPedal »

Ganske kort: Jeg synes gult havde været rigeligt til Cubarsi ... der er i mine øjne ikke tvivl om, at Guliano aktivt søger kontakten ved at lade sit højre ben hænge i en påfaldende position. Selv hvis Cubarsi var 5 meter væk, ville Simeone aldrig kunnet have fortsat sit løb,men var faldet under alle omstændigheder. Men det er vand under broen - det kan kke ændres. Videre.

Hvad angår returkampen, så er jeg ikke helt skarp på reglerne. Er det nok at vi vinder i Madrid, eller skal vi vinde med 2 overskydende mål, for at gå i forlænget spilletid og evt. videre til straffe?
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.

Huttetuu
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 9 gange

Indlæg af Huttetuu »

Jeg har alltid hatt et problem med kynismen i fotball, da jeg spilte selv og nå når jeg ser på fotball.
Jeg opplever at det dessverre blir bare verre og verre.
Det var for meg ganske opplagt at de brukte helgens kamp på å gjøre så mye skade som mulig på Barcelona. Brukte flere unge spillere som åpenbart hadde fått èn klar beskjed: gjør det vondt for dem der ute, spesielt Pedri; det er ikke så farlig om dere får kort.

Det legges opp til at kynisme skal vinne. Det lønner seg i mange situasjoner til altfor stor grad.

For det første er det helt forferdelig å se på spillere som Mbappé, Vini Jr., Giuliano Simeone og mange flere kaste seg ved enhver anledning, fordi de blir av en eller annen grunn aldri straffet for det. De tjener tvert imot mange straffespark på det, for VAR og slow motion finner jo tross alt en viss kontakt. Greit, jeg hater Madrid-lagene, men det kan da ikke bare være Barcelona-briller som gjør at jeg ser hvor åpenbart de kaster seg? Eller tar jeg feil? Jeg synes for øvrig det er like tragisk de gangene jeg ser Yamal eller andre Barcelona-spillere gjøre det samme.

Og alle gangene det virker som om dommere nærmest venter med å gi gule kort til andre omgang, i fare for å ødelegge kampen. Enormt frustrerende å se spillere bli sparket ned gang på gang uten å få kort for det. At ikke Le Normand og Álvarez, blant andre, fikk gule kort i går, det er for meg helt ufattelig. Jeg kan ikke forstå det.
Til gjengjeld får da Cubarsi et knallhardt direkte rødt, som jo ødelegger kampen i veldig mye større grad enn det gule kortet Koke burde hatt tidlig i kampen hadde gjort.
Det røde kortet kan vel forsvares, ja, men nok en gang er det jo helt opplagt at Simeone vet nøyaktig hva han driver med. Henger igjen beinet sitt og dreper hele forbanna kampen med èn skitten aksjon.

For all del, det var også godt gjort både av Álvarez og Simeone, og Atlético har jo egentlig et veldig godt og spennende lag, bare er så lei. Lei av å se spillere kaste seg, lei av å se spillere gestikulere til dommeren etter kort hele tiden, lei av å se altfor mange harde taklinger og etterslengere som ikke resulterer i gule kort, lei av å se drøying i 90 minutter som først gir gule kort etter 85. Lei av å se kynismen vinne!

Når det er sagt, imponerte Barcelona meg egentlig med innsats og spill i går. Bare synd vi ikke har en angriper.
Beklager det lange norske innlegget, måtte få ut frustrasjon et sted.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2703 gange
Blevet takket: 1570 gange

Indlæg af Dytrax »

Dommere og VAR-rummet gjorde os ingen tjenester i aftes, hvilket Flick også har påtalt:
Hansi Flick: "VAR was very focused on Atlético Madrid tonight. I don’t know what happened when Pubill handled the ball, it’s such a clear penalty and a second yellow. They won’t be able to explain why they didn’t give it, and we have to accept it."

Argumentet om, at dommeren ikke vil give gult i starten af kampen, er hul i hovedet. Især når dommeren igennem hele kampen var inkonsekvent, når der skulle deles ostemadder ud. Koke burde være udvist, vi burde have fået straffespark for den episode Flick nævner... osv osv.

Men det skete ikke. Vi er bagud med 2 og skal hjem til Lionel Richie og forsøge at hive sejren hjem. Det tror jeg godt vi kan, selvom det bliver op ad bakke og meget svært.

spegepolse
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 10 gange

Indlæg af spegepolse »

thomas skrev:
tors apr 09, 2026 9:35 am
Er der andre der har det ligesom mig - ser kampene uden lyd? Jeg har set alle vores kampe i en del år uden lyd, fordi kommentatorerne simpelthen forstyrrer min oplevelse. I går forsøgte jeg mig så de første tyve minutter med lyd på og fik nok. Det, der irriterer mig og tager glæden og opmærksomheden fra spillet, er især alle de væsentlige ting de ikke ser. Jeg kan bedre lide selv at kommentere :glad:
Anyway, jeg var ret imponeret over indsatsen i 2. halveg i går. Der blev virklig knoklet, og det er sjældent at 10 mod 11 kan fastholde så meget af spillet. Atletico havde nogle ret gode perioder igennem kampen, og de er jo altid gode til at forsvare og slå kontra. Vi kan ønske os større skarphed og lidt flere åbne chancer, men det er altså ikke usædvanligt at det kan være svært at få hul, især mod hold som AM. Jeg havde faktisk på forhånd frygtet, at vi ville være mere tandløse og at AM ville sidde mere på spillet og skabe flere chancer. Vi er bestemt ikke chanceløse i næste uge.
Jeg plejer også at se kampe uden lyd. Dog så jeg denne med lyd de første 30 min. Danske kommentatorer er generelt forfærdelige.
Der var et tidspunkt hvor Pedri snyder 3 mand og spiller en sukkerbold. Imens kommentatoren har travlt med at snakke om en hjemmeside eller noget andet åndssvagt.
Han bliver ved med at snakke om den hjemmeside og nægter at stoppe op og tænke: Jeg må hellere stoppe min retarderet historie og fortælle om selve kamp situationen, som bliver ret farlig, da Rashford er tæt på mål.

Madameskrald
Blevet takket: 255 gange

Indlæg af Madameskrald »

Den skal alle dage give rødt kort, selvom det går en hel population af inkarnede Barcelona fans kede af det.

Man skal naturligvis ikke kompromis med retfærdigheden i fodbold, blot fordi det har konsekvenser for kampen, klub og fans.

Vi havde stor ære af kampen, selvom den faldt træls ud... Atl. spillede en klog kamp, og fik noget nær det maksimale ud af deres indsats - det må man trods alt have respekt for.

Vi har før revet dem fra hinanden, så den opskrift må Flick finde frem til næste kamp.

Ps. nu fik jeg set hands situationen af Atl Madrid igen. Jeg må indrømme, at jeg ikke bed mærke i den under kampen. Jeg opfatter det, som om forsvarsspilleren giver bolden op, og den første "aflevering" fra målmand til forsvar er, hvor bolden ikke er givet op endnu. Den kan naturligvis dømmes, men jeg vil nødig derhen, hvor vi skal score / vinde på det grundlag.

Pss. man kan altså ikke bare lade sit ben "hænge" i tæt på fuld sprint - i så fald falder man på en helt anden måde i hvert fald.
Senest rettet af Madameskrald tors apr 09, 2026 1:42 pm, rettet i alt 2 gange.

Antimadridista
Har takket: 1747 gange
Blevet takket: 1169 gange

Indlæg af Antimadridista »

PeterPedal skrev:
tors apr 09, 2026 11:24 am
Ganske kort: Jeg synes gult havde været rigeligt til Cubarsi ... der er i mine øjne ikke tvivl om, at Guliano aktivt søger kontakten ved at lade sit højre ben hænge i en påfaldende position. Selv hvis Cubarsi var 5 meter væk, ville Simeone aldrig kunnet have fortsat sit løb,men var faldet under alle omstændigheder. Men det er vand under broen - det kan kke ændres. Videre.

Hvad angår returkampen, så er jeg ikke helt skarp på reglerne. Er det nok at vi vinder i Madrid, eller skal vi vinde med 2 overskydende mål, for at gå i forlænget spilletid og evt. videre til straffe?
Det er fuldstændig indiskutabelt at Yamal, Lewan eller sågar ney og suarez i sin tid, de ville alle ha gjort nøjagtigt som Simeone.
Og havde det været den anden vej, så havde vi flydt galde i gader og stræder over det..!!!

En sjælden sjælden gang, lader en dommer det gå med et gult. Men det giver næsten altid rødt.

Antimadridista
Har takket: 1747 gange
Blevet takket: 1169 gange

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
tors apr 09, 2026 11:47 am
Dommere og VAR-rummet gjorde os ingen tjenester i aftes, hvilket Flick også har påtalt:
Hansi Flick: "VAR was very focused on Atlético Madrid tonight. I don’t know what happened when Pubill handled the ball, it’s such a clear penalty and a second yellow. They won’t be able to explain why they didn’t give it, and we have to accept it."

Argumentet om, at dommeren ikke vil give gult i starten af kampen, er hul i hovedet. Især når dommeren igennem hele kampen var inkonsekvent, når der skulle deles ostemadder ud. Koke burde være udvist, vi burde have fået straffespark for den episode Flick nævner... osv osv.

Men det skete ikke. Vi er bagud med 2 og skal hjem til Lionel Richie og forsøge at hive sejren hjem. Det tror jeg godt vi kan, selvom det bliver op ad bakke og meget svært.
Enig ift gult er gult, også i starten. Nogle dommere følger det, nogle gør ikke. Ofte bliver det bare noget rod ikke at give efter 4 eller 7 min, for hvornår så!? Er 14 min så ok og giver man så pludselig det andet hold et gult da, i en komplet lignende situation! Det ender bare i nul fairness, ligesom i går, hvor det ift Koke blev altafgørende.

Det inde i feltet hvor Flick vil ha str og rødt. Jeg synes det vil være lidt for vildt at gøre og vil intet have at gøre med fodbold hvis sådan noget blev dømt. Var det blevet dømt mod os ville vi have været CRAZY! Men selvfølgelig er regler, regler…

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 406 gange

Indlæg af Barca80 »

Atletico Madrid have not lost a Champions League knockout match at home since 1997.
Wow. Vi skal endda vinde med 3 mål på deres bane. Vi har kun 2% chance eller noget.

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 224 gange
Blevet takket: 582 gange

Indlæg af Norbit »

FCBSOCI skrev:
ons apr 08, 2026 11:19 pm
Nederlaget gør rigtigt ondt. Af en eller anden grund går det ofte helt galt i de afgørende kampe i CL. Har stadig dårlige minder fra kampen mod PSG, hvor stemningen var fuldstændig elektrisk og særligt Dembele fik kærligheden at føle. Vi var i fuld kontrol indtil Araujo fik rødt. Herefter ramlede det for os, og vi tabte 4-1. Det ligner næsten et mønster med de røde kort i CL.

Vi må også bare indrømme at Atl. Madrid var kyniske. Synes faktisk, at vi gjorde det godt 10 mod 11. Atl. Madrid havde ved reelt kun en chance i overtal, som de jo desværre scorede på.

Det ser rigtigt, rigtigt svært ud nu. Men ikke umuligt. Hvis Yamal kan fortsætte som i dag - bare med et lidt bedre output - så kan alt stadig ske…

¡VISÇA EL BARÇA!
Når det sker gentagende gange, så er det fordi der er noget galt systemmæssigt, vi kontrollere kampene, men ender med at tabe pga udvisningerne.

Vi spiller ALT for risikabelt, den høje baglinje vil mod de store hold blive straffet. Det gjorde den igen igår. Alt op til det røde kort går galt. Først en masse fumleri omkring Yamal på højre side, en bold der bliver spillet gennem midten til Alvarez der bliver halvhjertet presset af Olmo, og en Simeone Jr. der allerede ved Alvarez' først touch begynder at løbe dybt. Det er 2 mand der skaber hele den sekvens, og det viser at det har været trænet eller snakket om af Simeone Senior. Vi må ikke på det her niveau give sådan noget væk.

Dommeren var lort, men vi var også selv udenom det. Rashford der brænder chance efter chance, Flick der pludselig synes at en 39 årig polak skal starte inde, selvom han ikke kan tæmme en bold om der gjaldt livet. Hvorfor ikke kører videre med Olmo på 9'eren og eventuelt Gavi eller Fermin fra start så?

Det bliver ualmindelig svært i Madrid i næste uge, men hvis de kunne lave 2, så kan vi også. Håber vi smadrer dem i næste uge.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar