Hobbyer

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Ialocin
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 184 gange

Re: Hobbyer

Indlæg af Ialocin »

Øv hvor irriterende. Skriv til dem du har købt den af. Det er sgu ikke godt nok.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 501 gange
Blevet takket: 1827 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ved sgu ikke om man kan kalde det en hobby, men synes de små Corinthians figurer er ret fede og er så småt ved at samle et hold. Har også Xavi, Iniesta, Messi. De fremkalder sgu gode minder, når jeg kigger på dem! Søde er de. :grin:

Billede

Billede

nosslo15
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 302 gange

Indlæg af nosslo15 »

Jeg ved godt, at jeg har nævnt det før.

En af mine hobbyer er gamle film. I går så jeg F. W. Murnaus Faust - og det var en fuldstændig magisk, blændende flot filmoplevelse.

Det som stumfilmene kan i forhold til talefilm er at fokus på billedsiden, altså det filmtekniske, bliver mere intens.

Den tyske ekspressionisme har altid stået højt hos mig og nogle herinde, har sikkert hørt om eller set Murnaus Nosferatu fra 1923, men Faust, som er fra 26, er endnu smukkere rent filmisk. En utrolig vellykket film.

De store gamle stumfilm er lige fra Chaplin, Keaton og D.W. Griffith til Dreyer og Cocteau og Bunuel til altså, Murnau, Lang og Wiene osv. osv. - alle at finde på Youtube, mange af dem helt gratis - og så er de restaurerede i HD, så de står knivskarpt.

Jeg vil anbefale alle, som holder af film og filmkunst, til at gå på opdagelse og blive beriget af antikvariske, smukke og frygtindgydende filmoplevelser.

Besvar