Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

So far, there are no negotiations between Barça and Inter for Bastoni.

However, €50M will not be enough for him.


[Fabrizio Romano]

DeanCassady
Indlæg: 2107
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 134 gange
Blevet takket: 352 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Så må man håbe, at den er lukket, selvom den naturligvis ikke er.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Casadó has started considering a move to Saudi Arabia. His departure in the summer is now very likely. [Diario AS]

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 25594
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 511 gange
Blevet takket: 1870 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dytrax skrev:
ons apr 01, 2026 9:11 pm
Casadó has started considering a move to Saudi Arabia. His departure in the summer is now very likely. [Diario AS]
Men hvorfor lige sandkassen? Ja der er penge, men han er så fandens ung. Der burde være bedre adresser i kikkerten.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 25594
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 511 gange
Blevet takket: 1870 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Brugeravatar
Michman
Indlæg: 9325
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 789 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Michman »

FCBarcelonaChr skrev:
ons apr 01, 2026 9:20 pm
Dytrax skrev:
ons apr 01, 2026 9:11 pm
Casadó has started considering a move to Saudi Arabia. His departure in the summer is now very likely. [Diario AS]
Men hvorfor lige sandkassen? Ja der er penge, men han er så fandens ung. Der burde være bedre adresser i kikkerten.
Kan være han laver en Oscar.. Tager pengene og fuck the rest?
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Dumle
Indlæg: 975
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dumle »

Michman skrev:
tors apr 02, 2026 10:37 pm
FCBarcelonaChr skrev:
ons apr 01, 2026 9:20 pm
Dytrax skrev:
ons apr 01, 2026 9:11 pm
Casadó has started considering a move to Saudi Arabia. His departure in the summer is now very likely. [Diario AS]
Men hvorfor lige sandkassen? Ja der er penge, men han er så fandens ung. Der burde være bedre adresser i kikkerten.
Kan være han laver en Oscar.. Tager pengene og fuck the rest?
Ærligt, så synes jeg ikke han har niveauet dom fast mand i en top klub, og så er sandkasse pengene måske bare mere tiltalende end livet i en midterklub.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Before taking final decisions on possible departures this summer, Barcelona will consider team and dressing room dynamics.
For example, Ferran and Pedri are best friends, sort of like Lamine Yamal and Balde.

Both Deco and Hansi Flick know that keeping the players together would keep them happy, united, and in form.

— @sport

DeanCassady
Indlæg: 2107
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 134 gange
Blevet takket: 352 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Club de Amigos. Vi er tilbage til storhedstiderne.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Puyols_garn
Indlæg: 669
Tilmeldt: fre jul 30, 2021 4:16 pm
Har takket: 238 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Puyols_garn »

Dumle skrev:
tirs mar 31, 2026 12:26 am
Marc Cucurella admits Barcelona return would be 'difficult to refuse' as Chelsea defender discusses future away from Stamford Bridge
Altså der siger keg så jatak, i mine øjne en af de mest komplette venstre backs, og så mangler vi sku en spiller med lidt vildt garn
Var der nogen der kaldte :shifty:

På den ene side ville jeg egentlig foretrække fortsat at have en markant mere offensiv profil som alternativ til Balde på venstrebacken, som fx Cancelo hvis Al-Hilal kunne overtales til at slippe ham næsten gratis nu hvor han er ude i kulden under Inzaghi. På den anden side savner jeg også et godt garn, og der er Cancelos sgu lidt kedeligt :think:

Brugeravatar
Puyols_garn
Indlæg: 669
Tilmeldt: fre jul 30, 2021 4:16 pm
Har takket: 238 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Puyols_garn »

EasyBuddhist skrev:
man mar 30, 2026 5:09 pm
hackmann skrev:
man mar 30, 2026 4:34 pm
Paulinho15 skrev:
man mar 30, 2026 1:49 am
Har vi råd til at købe Osimhen?

Kunne være fedt med ham som den nye nier
Det korte svart: JA

Rygterne gå på vi er 12M fra 1:1 i fair Play. Jeg tror der menes forventet den 30 juni hvis alt gå efter bogen inklusive betaling af sidste terminer for VIP sæder

Det vil sige fra hver euro vi sparer eller skaber i merindtægt, dem må vi bruge på nye spillere. En transfer ala Julian Álvarez eller Osimhen ville koste os ca 40M i fair play. En transfer på 100 fordelt over 5år plus 20M i løn.

Ved ikke at gøre noget til sommer skaber vi det råderum. Altså lade udlejning af Cancelo og Rashford og kontrakter med AC og Lewandowski udløb. Der kommer også merindtægter pga af udvidet stadion. Lige nu er der plads til 62K mens vi har spillet for 10K (Johan), 27K (campNou), og 42K (både Camp Nou og Montjuïch)
Jeg tror ikke, man helt kan regne den ud på den måde. Lige nu, er Barca jo reguleret og det vil sige, man bruger langt mindre end, hvad man vil kunne under 1:1. Jeg tror mange undervurderer, hvor meget det vil betyde for Barca's fairplay loft

Udfra sidste års omsætning på 980m, vil vi under normale omstændigheder have et fairplay loft på knap 700m. Vi ligger på ca. 450 i januar pga. regulering, men hvis den regulering lige pludselig forsvinder, så må man formode, vi kan bruge det fulde beløb. I år stiger omsætningen efter sigende til 1070m og næste år må man formode, den stiger yderligere, måske så højt som til 1200m. Uden regulering vil et fairplay loft altså ligge på omkring 70% af dette beløb, hvilket er 840m

Lige nu ligger man på omkring 520m, så man må alt andet lige, forvente en kæmpe forøgelse

Barca's problem er dog ikke kun af fairplay mæssig karakter. Enhver transferkrone skal finasieres og hvis man ikke går ud og låner dem, skal man have dem på bankbogen. Løn bliver betalt løbende, så de er nemmere at finansiere gennem cashflow. En transfer på f.eks. 100m euro koster penge her og nu og dermed gør det et stort indhug i cashflowet på den korte bane, medmindre man aftaler rater med sælgende klub, eller låner pengene

Under normale omstændigheder vil det ikke være et stort problem for Barca at finde finansierings muligheder, men gældsbyrden er rigelig høj i forvejen og selvom der sikkert vil være rigeligt med muligheder, så kan de let blive for dyrt købt

Derudover, så skal man huske, Barca er igang med et gigantisk byggeprojekt. Selvom Espai Barca for en stor del allerede er finansieret gennem Goldman Sachs, så er det ikke nok til hele projektet. Man har hele tiden kalkuleret med, mange af de ekstra indtægter fra tilbagekomsten til Camp Nou, skulle bruges på at finansiere den sidste del af projektet og der er altså rigtig meget, der stadig skal bygges efter stadion står færdigt. Når Font var ude at sige, dele af projektet mangler finansiering, så har han altså delvist ret. Men det har ikke været nogen hemmelighed, for det har man vidst lige siden projektet blev præsenteret og ellers har man ikke lyttet efter

Bottom line er, som jeg ser det, presset på cashflow fra og med til sommer vil være den største hemsko i forhold til de store transfers, ikke fairplaymargin
Mjah, jeg ville ikke sige under normale omstændigheder. Sidste år ramte vi €994m i omsætning. Hvis vi fratrækker det ekstraordinære resultat på -€10m, så var summen af vores ikke-sportslige udgifter €431m. Det er eksklusiv vores finansielle resultat som landede på -€27m. Jeg fraregner det finansielle resultat fordi det indgår, hvis jeg husker rigtigt, i BEP-beregningerne. Så selv hvis resultatet af vores BEP beregning forud for 24/25 havde været ≥ 0, så ville vi det 'normale' beløb nok nærmere være omkring €560m, sådan cirka. Eller, egentlig så tildeles SCL forud for sommervinduets start og er baseret på de fremlagte budgetter, og vi projicerede forud for 24/25 med €893m i omsætning og €363m i ikke-sportslige udgifter (igen eksklusiv det finansielle resultat), så vores SCL ville umiddelbart have været omkring €30m mindre på den konto, men omvendt så har vi også fået noget 'kompensation' på SCL-kontoen på grund af en særregel, der tillader klubberne midlertidigt at forskyde nogle af de negative effekter på deres SCL som følge af tab af omsætning ifm. stadionrenovationer. Så jeg tror ikke €560m ville være skudt helt ved siden af i vores kontrafaktiske tankeeksperiment.

Jeg ville passe på med at bruge procenter af omsætninger til at afgøre hvad vores 'normale' SCL burde være på. Hvis vi havde brugt €700m i 24/25 på de udgiftsposter der tæller hen imod vores squad cost, så ville vi have haft et underskud før skat på -€164m i det finansår, hvis vi fraregner resultatet af de ekstraordinære indtægter og udgifter og alt andet ellers er lige. Det er bare for at sige, at hvis vores sportslige omkostninger havde ramt den 'magiske' grænse på omkring 70% af omsætningen i 24/25, så ville vi have sluttet finansåret med et af de største underskud i klubbens historie. Den slags procentgrænser kan ikke stå alene. Det gør de fx heller ikke i UEFA-regi, hvor grænsen på 70% blot er én af søjlerne i FSR. Da vi kom i problemer med FSR i sidste sæson var det fordi vi ikke havde overholdt 'Football Earnings' reglen i årene 2023 og 2024, og den regel kræver, at klubberne holder sig indenfor den tilladte negative difference mellem relevante indtægter og udgifter.

Til gengæld tror jeg ikke vi behøves bekymre os alt for meget omkring cash-flow problemer i sommervinduet. Per 30 juni 2025 havde vi næsten €300m i likvider, og derudover har vi en kreditlinje på €81m vi kan trække på hvis vi har forbigående behov for likviditet. Hvorom alting er, så er det i hvert fald rimelig almindelig praksis, at klubber deler overgangssummer op i ratebetalinger :thumbup:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

DeanCassady skrev:
fre apr 03, 2026 3:50 pm
Club de Amigos. Vi er tilbage til storhedstiderne.
Jeg tænkte det samme og selv om det giver god mening at have fokus på holddynamik, må der også være grænser for hvor langt man skal strække den. Torres omsætter ikke sine chancer og er - i min optik - ikke den 9'er, vi bør have eller satse på. Uanset hvor rar og god han end er. Det er selvfølgelig fedt, at han er det, men omvendt er man også nødt til at se på, hvad det er, der skal til, hvis man vil være med om det hele.

Tror i øvrigt også at holdet vil have godt af, hvis posen rystes en smule. Ikke for at skabe usikkerhed, men for at signalere, at man også skal fortjene en plads i starteren.

Måske også derfor Stanley Ipkiss (The Mask) skrev indlæg om: Nice Guys Finish Last

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

For Inter, Bastoni’s value is at least €70M. [Corriere dello Sport]

Antimadridista
Indlæg: 11259
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
lør apr 04, 2026 12:40 pm
DeanCassady skrev:
fre apr 03, 2026 3:50 pm
Club de Amigos. Vi er tilbage til storhedstiderne.
Jeg tænkte det samme og selv om det giver god mening at have fokus på holddynamik, må der også være grænser for hvor langt man skal strække den. Torres omsætter ikke sine chancer og er - i min optik - ikke den 9'er, vi bør have eller satse på. Uanset hvor rar og god han end er. Det er selvfølgelig fedt, at han er det, men omvendt er man også nødt til at se på, hvad det er, der skal til, hvis man vil være med om det hele.

Tror i øvrigt også at holdet vil have godt af, hvis posen rystes en smule. Ikke for at skabe usikkerhed, men for at signalere, at man også skal fortjene en plads i starteren.

Måske også derfor Stanley Ipkiss (The Mask) skrev indlæg om: Nice Guys Finish Last
Det vil være komplet absurd hvis et venskab skal stå over klubbens bedste :crazy:

Folk skaber venskaber her og der gennem livet og via jobs og institutioner. Det kan jo sagtens fortsætte selvom Torres skifter væk, blot i en anden form.

Håber godt nok ikke det reelt er et issue der kan skabe problemer….!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Apropos Club de Amigos
Deco has decided to sell two players in the summer: Ferran Torres and Marc Casadó. [Diario Sport]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 65 gæster