Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

hackmann skrev:
man mar 30, 2026 4:34 pm
Paulinho15 skrev:
man mar 30, 2026 1:49 am
Har vi råd til at købe Osimhen?

Kunne være fedt med ham som den nye nier
Det korte svart: JA

Rygterne gå på vi er 12M fra 1:1 i fair Play. Jeg tror der menes forventet den 30 juni hvis alt gå efter bogen inklusive betaling af sidste terminer for VIP sæder

Det vil sige fra hver euro vi sparer eller skaber i merindtægt, dem må vi bruge på nye spillere. En transfer ala Julian Álvarez eller Osimhen ville koste os ca 40M i fair play. En transfer på 100 fordelt over 5år plus 20M i løn.

Ved ikke at gøre noget til sommer skaber vi det råderum. Altså lade udlejning af Cancelo og Rashford og kontrakter med AC og Lewandowski udløb. Der kommer også merindtægter pga af udvidet stadion. Lige nu er der plads til 62K mens vi har spillet for 10K (Johan), 27K (campNou), og 42K (både Camp Nou og Montjuïch)
Jeg tror ikke, man helt kan regne den ud på den måde. Lige nu, er Barca jo reguleret og det vil sige, man bruger langt mindre end, hvad man vil kunne under 1:1. Jeg tror mange undervurderer, hvor meget det vil betyde for Barca's fairplay loft

Udfra sidste års omsætning på 980m, vil vi under normale omstændigheder have et fairplay loft på knap 700m. Vi ligger på ca. 450 i januar pga. regulering, men hvis den regulering lige pludselig forsvinder, så må man formode, vi kan bruge det fulde beløb. I år stiger omsætningen efter sigende til 1070m og næste år må man formode, den stiger yderligere, måske så højt som til 1200m. Uden regulering vil et fairplay loft altså ligge på omkring 70% af dette beløb, hvilket er 840m

Lige nu ligger man på omkring 520m, så man må alt andet lige, forvente en kæmpe forøgelse

Barca's problem er dog ikke kun af fairplay mæssig karakter. Enhver transferkrone skal finasieres og hvis man ikke går ud og låner dem, skal man have dem på bankbogen. Løn bliver betalt løbende, så de er nemmere at finansiere gennem cashflow. En transfer på f.eks. 100m euro koster penge her og nu og dermed gør det et stort indhug i cashflowet på den korte bane, medmindre man aftaler rater med sælgende klub, eller låner pengene

Under normale omstændigheder vil det ikke være et stort problem for Barca at finde finansierings muligheder, men gældsbyrden er rigelig høj i forvejen og selvom der sikkert vil være rigeligt med muligheder, så kan de let blive for dyrt købt

Derudover, så skal man huske, Barca er igang med et gigantisk byggeprojekt. Selvom Espai Barca for en stor del allerede er finansieret gennem Goldman Sachs, så er det ikke nok til hele projektet. Man har hele tiden kalkuleret med, mange af de ekstra indtægter fra tilbagekomsten til Camp Nou, skulle bruges på at finansiere den sidste del af projektet og der er altså rigtig meget, der stadig skal bygges efter stadion står færdigt. Når Font var ude at sige, dele af projektet mangler finansiering, så har han altså delvist ret. Men det har ikke været nogen hemmelighed, for det har man vidst lige siden projektet blev præsenteret og ellers har man ikke lyttet efter

Bottom line er, som jeg ser det, presset på cashflow fra og med til sommer vil være den største hemsko i forhold til de store transfers, ikke fairplaymargin
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Dumle
Indlæg: 974
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dumle »

Marc Cucurella admits Barcelona return would be 'difficult to refuse' as Chelsea defender discusses future away from Stamford Bridge
Altså der siger keg så jatak, i mine øjne en af de mest komplette venstre backs, og så mangler vi sku en spiller med lidt vildt garn

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 3486
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 430 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Det bliver hverken Alvarez eller Osimhen til sommer – det kan I roligt notere jer. De er begge for dyre og derfor meget urealistiske.

Til gengæld ligner det i høj grad Fisnik Asllani – jeg vil sige omkring 95% sandsynlighed at han hentes. Det er heller ikke dårligt.

Han er teknisk stærk, især taget hans højde på 1,92 m i betragtning. Ifølge mine oplysninger mangler han lidt topfart, men til gengæld er han en ret komplet angriber. Han arbejder meget uden bold og presser højt.

Han er hverken en speed-striker, decideret goalmachine eller en typisk targetman trods sin fysik. Han har lidt af det hele. Desuden sparker han nærmest lige godt med begge ben.

Han beskrives som en moderne, arbejdende angriber, der kombinerer fysik, teknik og bevægelse. Han vil være god som falsk 9'er.

Han er kun 22 år og har derfor stort udviklingspotentiale. I denne sæson har han spillet 28 kampe for Hoffenheim og står noteret for 15 målindvolveringer (9 mål og 6 assists).

Samtidig har han en klausul på under 30 mio. euro, hvilket også forklarer interessen fra blandt andre Bayern og andre storklubber. Men umiddelbart foretrækker han selv Barca, da det skulle være hans favoritklub siden barndommen.

Kort sagt: en billig løsning på en rigtig god, ung spiller med potentiale til at udvikle sig til verdensklasse.


Kvoller
Indlæg: 6825
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 818 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Dumle skrev:
tirs mar 31, 2026 12:26 am
Marc Cucurella admits Barcelona return would be 'difficult to refuse' as Chelsea defender discusses future away from Stamford Bridge
Altså der siger keg så jatak, i mine øjne en af de mest komplette venstre backs, og så mangler vi sku en spiller med lidt vildt garn
Det ville jeg også gerne have. Han har virkelig udviklet sig til en kanon back. Og ja, vi har været lidt kedelige på hårfronten siden Puyol.

PuyolErGud
Indlæg: 12903
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 668 gange
Blevet takket: 877 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af PuyolErGud »

Kvoller skrev:
tirs mar 31, 2026 10:09 am
Dumle skrev:
tirs mar 31, 2026 12:26 am
Marc Cucurella admits Barcelona return would be 'difficult to refuse' as Chelsea defender discusses future away from Stamford Bridge
Altså der siger keg så jatak, i mine øjne en af de mest komplette venstre backs, og så mangler vi sku en spiller med lidt vildt garn
Det ville jeg også gerne have. Han har virkelig udviklet sig til en kanon back. Og ja, vi har været lidt kedelige på hårfronten siden Puyol.
Men husk på, at selv hvis vi får Cucurella, så er Puyol stadig Gud :cool:

Dumle
Indlæg: 974
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dumle »

PuyolErGud skrev:
tirs mar 31, 2026 11:27 am
Kvoller skrev:
tirs mar 31, 2026 10:09 am
Dumle skrev:
tirs mar 31, 2026 12:26 am
Marc Cucurella admits Barcelona return would be 'difficult to refuse' as Chelsea defender discusses future away from Stamford Bridge
Altså der siger keg så jatak, i mine øjne en af de mest komplette venstre backs, og så mangler vi sku en spiller med lidt vildt garn
Det ville jeg også gerne have. Han har virkelig udviklet sig til en kanon back. Og ja, vi har været lidt kedelige på hårfronten siden Puyol.
Men husk på, at selv hvis vi får Cucurella, så er Puyol stadig Gud :cool:
Har været fan siden min far i 92 smed en Koeman trøje over hovedt på mig, og den dag idag er Puyol stadig min favorit anføre gennem tiden og nok top 3-5 stykker all time af spillere, så er så enig.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Xavier Bosch (Mundo Deportivo): €60 million for a backup centre-back?

Would Barça, struggling financially, pay €60 million to sign a defender just to sit on the bench?

If he comes in to replace Christensen, he would offer much more than the Dane, but would he outperform the Cubarsí–Eric partnership?

He is left-footed and strong in build-up play, but slower than Araújo and lacks the experience of Iñigo Martínez. With Flick lacking a natural leader in defense, the coach has turned Gerard Martín into a left-sided centre-back. He’s not Maldini, and the comparison isn’t in his favor, but the young player is performing above expectations.

If Barça are truly in love with Bastoni, they should not pay more than €30 million. The money should be saved for signing a starting striker. As for centre-backs, it should either be smart market opportunities or academy players. Bastoni fits neither category.

Antimadridista
Indlæg: 11258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
tirs mar 31, 2026 12:15 pm
Xavier Bosch (Mundo Deportivo): €60 million for a backup centre-back?

Would Barça, struggling financially, pay €60 million to sign a defender just to sit on the bench?

If he comes in to replace Christensen, he would offer much more than the Dane, but would he outperform the Cubarsí–Eric partnership?

He is left-footed and strong in build-up play, but slower than Araújo and lacks the experience of Iñigo Martínez. With Flick lacking a natural leader in defense, the coach has turned Gerard Martín into a left-sided centre-back. He’s not Maldini, and the comparison isn’t in his favor, but the young player is performing above expectations.

If Barça are truly in love with Bastoni, they should not pay more than €30 million. The money should be saved for signing a starting striker. As for centre-backs, it should either be smart market opportunities or academy players. Bastoni fits neither category.
Man skal også huske på, at under Flick gik Martinez, en lidt aldrende og udemærket spiller, fra at være backup til at være en ledende og ret afgørende figur. Fordi de forcer han havde ift Flicks system + lederegenskaber, bare passede rigtig godt.

Vil være smartere at søge efter en mindre profileret type end Bastoni, som i stedet ticker flere af de bokse af, som rent faktisk søges som spillertype

Antimadridista
Indlæg: 11258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dumle skrev:
tirs mar 31, 2026 11:42 am
PuyolErGud skrev:
tirs mar 31, 2026 11:27 am
Kvoller skrev:
tirs mar 31, 2026 10:09 am
Dumle skrev:
tirs mar 31, 2026 12:26 am
Marc Cucurella admits Barcelona return would be 'difficult to refuse' as Chelsea defender discusses future away from Stamford Bridge
Altså der siger keg så jatak, i mine øjne en af de mest komplette venstre backs, og så mangler vi sku en spiller med lidt vildt garn
Det ville jeg også gerne have. Han har virkelig udviklet sig til en kanon back. Og ja, vi har været lidt kedelige på hårfronten siden Puyol.
Men husk på, at selv hvis vi får Cucurella, så er Puyol stadig Gud :cool:
Har været fan siden min far i 92 smed en Koeman trøje over hovedt på mig, og den dag idag er Puyol stadig min favorit anføre gennem tiden og nok top 3-5 stykker all time af spillere, så er så enig.
Og virker samtidig som en anstændig og hæderlig fyr👍

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Asllani: "My greatest dream has always been to play for FC Barcelona. My very first football jersey was a Barcelona one, and from that moment on, I’ve always wanted to represent the club. The generation of players like Suárez, Messi, Neymar, Xavi, Iniesta, and Busquets. It has always been my dream to play there, and that has never changed. I know there is still a long road ahead, but I believe it’s essential to have clear goals. Setting goals keeps me motivated."

Antimadridista
Indlæg: 11258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
tirs mar 31, 2026 1:52 pm
Asllani: "My greatest dream has always been to play for FC Barcelona. My very first football jersey was a Barcelona one, and from that moment on, I’ve always wanted to represent the club. The generation of players like Suárez, Messi, Neymar, Xavi, Iniesta, and Busquets. It has always been my dream to play there, and that has never changed. I know there is still a long road ahead, but I believe it’s essential to have clear goals. Setting goals keeps me motivated."
Jeg ser det ikke for mig….24 til sommer og blot en enkelt sæson i en topliga, (denne sæson vi kører nu!) og uden decideret at brænde banen af! Det vil i bedste fald blive en mærkelig mellemløsning og for dyr ift at han aldrig vil blive primære 9’er…

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
tirs mar 31, 2026 1:13 pm
Dytrax skrev:
tirs mar 31, 2026 12:15 pm
Xavier Bosch (Mundo Deportivo): €60 million for a backup centre-back?

Would Barça, struggling financially, pay €60 million to sign a defender just to sit on the bench?

If he comes in to replace Christensen, he would offer much more than the Dane, but would he outperform the Cubarsí–Eric partnership?

He is left-footed and strong in build-up play, but slower than Araújo and lacks the experience of Iñigo Martínez. With Flick lacking a natural leader in defense, the coach has turned Gerard Martín into a left-sided centre-back. He’s not Maldini, and the comparison isn’t in his favor, but the young player is performing above expectations.

If Barça are truly in love with Bastoni, they should not pay more than €30 million. The money should be saved for signing a starting striker. As for centre-backs, it should either be smart market opportunities or academy players. Bastoni fits neither category.
Man skal også huske på, at under Flick gik Martinez, en lidt aldrende og udemærket spiller, fra at være backup til at være en ledende og ret afgørende figur. Fordi de forcer han havde ift Flicks system + lederegenskaber, bare passede rigtig godt.

Vil være smartere at søge efter en mindre profileret type end Bastoni, som i stedet ticker flere af de bokse af, som rent faktisk søges som spillertype
Bastoni kostede Italien endnu en VM slutrunde. Jeg kan ikke se, hvad folk ser i ham, der skulle gøre Barca bedre. Hver eneste gang han spiller i en firback kæde, ser han horribel ud. Ham i Barca's highline? Araujo kommer til at ligne en legende ved siden af
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 3739
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 226 gange
Blevet takket: 601 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

EasyBuddhist skrev:
ons apr 01, 2026 11:29 am
Antimadridista skrev:
tirs mar 31, 2026 1:13 pm
Dytrax skrev:
tirs mar 31, 2026 12:15 pm
Xavier Bosch (Mundo Deportivo): €60 million for a backup centre-back?

Would Barça, struggling financially, pay €60 million to sign a defender just to sit on the bench?

If he comes in to replace Christensen, he would offer much more than the Dane, but would he outperform the Cubarsí–Eric partnership?

He is left-footed and strong in build-up play, but slower than Araújo and lacks the experience of Iñigo Martínez. With Flick lacking a natural leader in defense, the coach has turned Gerard Martín into a left-sided centre-back. He’s not Maldini, and the comparison isn’t in his favor, but the young player is performing above expectations.

If Barça are truly in love with Bastoni, they should not pay more than €30 million. The money should be saved for signing a starting striker. As for centre-backs, it should either be smart market opportunities or academy players. Bastoni fits neither category.
Man skal også huske på, at under Flick gik Martinez, en lidt aldrende og udemærket spiller, fra at være backup til at være en ledende og ret afgørende figur. Fordi de forcer han havde ift Flicks system + lederegenskaber, bare passede rigtig godt.

Vil være smartere at søge efter en mindre profileret type end Bastoni, som i stedet ticker flere af de bokse af, som rent faktisk søges som spillertype
Bastoni kostede Italien endnu en VM slutrunde. Jeg kan ikke se, hvad folk ser i ham, der skulle gøre Barca bedre. Hver eneste gang han spiller i en firback kæde, ser han horribel ud. Ham i Barca's highline? Araujo kommer til at ligne en legende ved siden af
Men var det nu også Bastonis skyld at de røg ud, eller var det de to kæmpe afbrændere i straffesparkskonkurrencen?
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

DeanCassady
Indlæg: 2106
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 134 gange
Blevet takket: 352 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Man er vel delvist medskyldig, når man sælger sit hold på Araújosk manér.
Robert Zimmerman

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Norbit skrev:
ons apr 01, 2026 11:41 am
EasyBuddhist skrev:
ons apr 01, 2026 11:29 am
Antimadridista skrev:
tirs mar 31, 2026 1:13 pm
Dytrax skrev:
tirs mar 31, 2026 12:15 pm
Xavier Bosch (Mundo Deportivo): €60 million for a backup centre-back?

Would Barça, struggling financially, pay €60 million to sign a defender just to sit on the bench?

If he comes in to replace Christensen, he would offer much more than the Dane, but would he outperform the Cubarsí–Eric partnership?

He is left-footed and strong in build-up play, but slower than Araújo and lacks the experience of Iñigo Martínez. With Flick lacking a natural leader in defense, the coach has turned Gerard Martín into a left-sided centre-back. He’s not Maldini, and the comparison isn’t in his favor, but the young player is performing above expectations.

If Barça are truly in love with Bastoni, they should not pay more than €30 million. The money should be saved for signing a starting striker. As for centre-backs, it should either be smart market opportunities or academy players. Bastoni fits neither category.
Man skal også huske på, at under Flick gik Martinez, en lidt aldrende og udemærket spiller, fra at være backup til at være en ledende og ret afgørende figur. Fordi de forcer han havde ift Flicks system + lederegenskaber, bare passede rigtig godt.

Vil være smartere at søge efter en mindre profileret type end Bastoni, som i stedet ticker flere af de bokse af, som rent faktisk søges som spillertype
Bastoni kostede Italien endnu en VM slutrunde. Jeg kan ikke se, hvad folk ser i ham, der skulle gøre Barca bedre. Hver eneste gang han spiller i en firback kæde, ser han horribel ud. Ham i Barca's highline? Araujo kommer til at ligne en legende ved siden af
Men var det nu også Bastonis skyld at de røg ud, eller var det de to kæmpe afbrændere i straffesparkskonkurrencen?
Når man laver sådan en fejlbeslutning, så er man direkte skyld i et nederlag
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Filten og 7 gæster