Kærligheden til andre fodboldklubber?
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
Ialocin
- Har takket: 157 gange
- Blevet takket: 184 gange
Re: Kærligheden til andre fodboldklubber?
Jeg er fan af Brøndby, og mit første tydelige minde med fodbold på stadion var kampen mellem Brøndby og Barcelona i Champions League i 1998. Dengang var jeg kun 6 år. Jeg kan huske, at jeg havde utrolig svært ved at vælge, hvem jeg skulle holde med. De fleste mente jo nok, at jeg burde holde med Brøndby - dansk hold og underdog, men kærligheden til Barca har altid været en smule større.
Guardiola fik rødt i 1. halvleg men inden da havde Rivaldo og Figo afgjort kampen. Figo på hovestød(!) efter hjørnespark, og Rivaldo med et rigtig smukt mål efter en par frække driblinger.
Tilbage til Brøndby.. Jeg ser alle kampe, og er på stadion nogle gange hvert år. Stemningen på stadion er som regel rigtig god, og selvom spillet halter, er det en fornøjelse at se dem på stadion.
Generelt er jeg en sucker for spansk fodbold. Jeg elsker den tekniske fodbold, og jeg elsker at se de små vævre typer drive gæk med de store fysiske bøller. Det giver mig en helt særlig form for tilfredsstillelse, og det er nok også derfor spansk fodbold altid har sagt mig meget mere end Premier League.
Guardiola fik rødt i 1. halvleg men inden da havde Rivaldo og Figo afgjort kampen. Figo på hovestød(!) efter hjørnespark, og Rivaldo med et rigtig smukt mål efter en par frække driblinger.
Tilbage til Brøndby.. Jeg ser alle kampe, og er på stadion nogle gange hvert år. Stemningen på stadion er som regel rigtig god, og selvom spillet halter, er det en fornøjelse at se dem på stadion.
Generelt er jeg en sucker for spansk fodbold. Jeg elsker den tekniske fodbold, og jeg elsker at se de små vævre typer drive gæk med de store fysiske bøller. Det giver mig en helt særlig form for tilfredsstillelse, og det er nok også derfor spansk fodbold altid har sagt mig meget mere end Premier League.
- Barca80
- Har takket: 106 gange
- Blevet takket: 406 gange
AC Milan og Arsenal.
Jeg er ikke fan af nogen af dem i dag, men som barn elskede jeg især Milan. Og selvom jeg ikke rigtig holder med et engelsk hold, så er Arsenal nok det, jeg har mest sympati for.
På landsholdsniveau er jeg også ret pjattet med Argentina.
Men det er kun Barcas kampe, jeg ser hver eneste gang – fra første til sidste minut. Og måske RM i håb om at de taber
Hadehold: RM og PSG !
Jeg er ikke fan af nogen af dem i dag, men som barn elskede jeg især Milan. Og selvom jeg ikke rigtig holder med et engelsk hold, så er Arsenal nok det, jeg har mest sympati for.
På landsholdsniveau er jeg også ret pjattet med Argentina.
Men det er kun Barcas kampe, jeg ser hver eneste gang – fra første til sidste minut. Og måske RM i håb om at de taber
Hadehold: RM og PSG !
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2703 gange
- Blevet takket: 1570 gange
Og måske RM i håb om at de taber
Det lyder som en sund og nærende hobby.
-
Ialocin
- Har takket: 157 gange
- Blevet takket: 184 gange
Haha det er egentlig sjovt. Næstefter Barca og Brøndby, er det helt sikkert Real Madrid, jeg har set flest kampe med. Til dels fordi jeg, ligesom Barca80, også ser deres kampe i håb om, at de taber, men også fordi en af mine bedste venner er Real Madrid-fan. I øvrigt meget aktiv på Madridista.dk. Men altså. Spansk fodbold er også bare fedt generelt, og selvom Real Madrid er Real Madrid og alt det der, så har de sgu haft nogle meget underholdende spillere igennem tiden. Både på godt og ondt.
FCBarcelonaChr skrev: ↑man mar 23, 2026 8:00 pmHåber på en eller anden mærkelig måde også på at GF vinder mesterskabet. Det ville være fedt og anderledes.Diego10 skrev: ↑man mar 23, 2026 7:11 pmFed diskussion jeg gerne vil deltage i.
I DK håber og hepper jeg på GF mest fordi jeg håber der kommer en ordentlig fest hvis de ender med at vinde det danske mesterskab, det vil skabe liv og stemningen i gaderne.
Barca er klart min livs fodbold kærlighed, da jeg som meget lille var nødt til at optage kampene der blev transmitteret i den spanske kanal TVE hvis nogen husker det.
Derudover er jeg ret fanatisk omkring Boca og argentinsk fodbold generelt.
I Italien må den gå til Lazio og i Frankrig Marseille fc.
Top hadklubber nu når vi i gang må gå til følgende i denne rækkefølge:
Real Madrid
Bayern Munchen
Juventus
Man United
Hvor er du vokset op Diego, siden du har optaget kampene fra spanske TVE? Jeg selv er vokset op med kanal 5 og 6’eren - mindre eksotisk.![]()
Hadeklubber herfra må være de her fem:
1) Real Madrid.
2) Bayern München.
3) Inter.
4) FC København.
5) Chelsea FC.
Jeg er opvokset i Århus, men det var dengang man havde paraboler ude i Gjettoen
-
nosslo15
- Har takket: 175 gange
- Blevet takket: 302 gange
Nu var det jo egentlig "kærlighed til andre fodboldklubber", hvilket jo fratager landshold. Men i andre er jo selv inde på netop dette.
Min største fodboldoplevelse, har helt afgjort været, da Messi vandt VM med Argentina, finalen mod Frankrig.
Jeg begyndte at holde med Argentina længe før jeg blev Barca fan. Det var ved VM i 1986, selvfølgelig, og min Barca kærlighed begyndte i start halvfemserne efter at Laudrup kom til klubben og TV 3 begyndte at sende kampe fra ligaen.
Jeg husker igennem hele forløbet i Qatar i december 22, at man ikke rigtigt troede på Argentina, særligt efter den store skuffelse i 2018, det ydmygende nederlag til Saudiarabien, den sidste indledende gruppekamp mod Polen, hvor Lewandowski prøvede at gøre kur til Messi og hvor Messi bare stirrede ondt tilbage. Den nervepirrende og vidunderlige kvartfinale mod Holland, den overlegne sejr over Kroatien i semien også den fuldstændigt magiske kamp mod Frankrig, hvor Argentina spillede Frankrig ud af banen, lige indtil Mbappe scorede sent i 2 halvleg og Frankrig begyndte at tro på det og derefter også udlignede.
Tillægstiden var lige så sindsygt spændende og defter Dibus insats på straffespark.
Den kamp var bare en kæmpe forløsning for Barca, Argentina og Messi fans. Efter alle skuffelserne for Argentina ved VM både før Messi og med Messi og alle skuffelserne for Barcafans siden 2015, så blev man den sene aften forløst, fordi Argentina og Messi endelig fik deres VM titel igen.
Hvis man vil læse min mere spontane reaktion dengang, så kan man gå tilbage til tråden, den står under "International fodbold - Messi Cup" på side 36.
Min største fodboldoplevelse, har helt afgjort været, da Messi vandt VM med Argentina, finalen mod Frankrig.
Jeg begyndte at holde med Argentina længe før jeg blev Barca fan. Det var ved VM i 1986, selvfølgelig, og min Barca kærlighed begyndte i start halvfemserne efter at Laudrup kom til klubben og TV 3 begyndte at sende kampe fra ligaen.
Jeg husker igennem hele forløbet i Qatar i december 22, at man ikke rigtigt troede på Argentina, særligt efter den store skuffelse i 2018, det ydmygende nederlag til Saudiarabien, den sidste indledende gruppekamp mod Polen, hvor Lewandowski prøvede at gøre kur til Messi og hvor Messi bare stirrede ondt tilbage. Den nervepirrende og vidunderlige kvartfinale mod Holland, den overlegne sejr over Kroatien i semien også den fuldstændigt magiske kamp mod Frankrig, hvor Argentina spillede Frankrig ud af banen, lige indtil Mbappe scorede sent i 2 halvleg og Frankrig begyndte at tro på det og derefter også udlignede.
Tillægstiden var lige så sindsygt spændende og defter Dibus insats på straffespark.
Den kamp var bare en kæmpe forløsning for Barca, Argentina og Messi fans. Efter alle skuffelserne for Argentina ved VM både før Messi og med Messi og alle skuffelserne for Barcafans siden 2015, så blev man den sene aften forløst, fordi Argentina og Messi endelig fik deres VM titel igen.
Hvis man vil læse min mere spontane reaktion dengang, så kan man gå tilbage til tråden, den står under "International fodbold - Messi Cup" på side 36.
-
Antimadridista
- Har takket: 1747 gange
- Blevet takket: 1169 gange
Fantastisknosslo15 skrev: ↑tirs mar 24, 2026 11:59 amNu var det jo egentlig "kærlighed til andre fodboldklubber", hvilket jo fratager landshold. Men i andre er jo selv inde på netop dette.
Hvis man vil læse min mere spontane reaktion dengang, så kan man gå tilbage til tråden, den står under "International fodbold - Messi Cup" på side 36.![]()
Havde det nøjagtigt som dig mht VM 22. Tror jeg også kan læses inde på VM22 tråden…
Enorm forløsning. Fodbold kunne ikke fortsætte uden den titel til Leo. Min familie stille og roligt fortrak desto mere spændende finalen blev og jo mere oprørt og højtråbende jeg blev
-
Antimadridista
Mit besyv
Barca siden Laudrup skiftede dertil, samtidig med at jeg læste en cruyff bog på det lokale bibliotek…
Inden da var Juve min første fodboldkærlighed…..pga Laudrup igen og vist også lidt Platini. Senere holdt det lidt ved pga Baggio, herlig type.
Ellers Napoli pga Diego.
Tyskland. Ingen. Dog gennem årene en vis ømhed for Leverkusen pga deres evige uheldige lige ved og næsten runs!
England: lidt sympati for Wolves og Leeds..
Ellers vildt det overrend der er af AGF og OB’ere herinde
Barca siden Laudrup skiftede dertil, samtidig med at jeg læste en cruyff bog på det lokale bibliotek…
Inden da var Juve min første fodboldkærlighed…..pga Laudrup igen og vist også lidt Platini. Senere holdt det lidt ved pga Baggio, herlig type.
Ellers Napoli pga Diego.
Tyskland. Ingen. Dog gennem årene en vis ømhed for Leverkusen pga deres evige uheldige lige ved og næsten runs!
England: lidt sympati for Wolves og Leeds..
Ellers vildt det overrend der er af AGF og OB’ere herinde
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 501 gange
- Blevet takket: 1827 gange
Jeg græd som pisket da kampen blev fløjtet af. Første gang min soon to be wife så hvad fodbold betyder for mig. Hold op en følelsesmæssig rutchebanetur, damn.
Nøj hvor var det velfortjent af Leo & Argentina vandt VM.
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 501 gange
- Blevet takket: 1827 gange
Ah på den måde! Optage på bånd, det var i sandhed en anden tid. Men må også være meget nostalgisk, såfremt du/I har båndene endnu.Diego10 skrev: ↑tirs mar 24, 2026 9:12 amFCBarcelonaChr skrev: ↑man mar 23, 2026 8:00 pmHåber på en eller anden mærkelig måde også på at GF vinder mesterskabet. Det ville være fedt og anderledes.Diego10 skrev: ↑man mar 23, 2026 7:11 pmFed diskussion jeg gerne vil deltage i.
I DK håber og hepper jeg på GF mest fordi jeg håber der kommer en ordentlig fest hvis de ender med at vinde det danske mesterskab, det vil skabe liv og stemningen i gaderne.
Barca er klart min livs fodbold kærlighed, da jeg som meget lille var nødt til at optage kampene der blev transmitteret i den spanske kanal TVE hvis nogen husker det.
Derudover er jeg ret fanatisk omkring Boca og argentinsk fodbold generelt.
I Italien må den gå til Lazio og i Frankrig Marseille fc.
Top hadklubber nu når vi i gang må gå til følgende i denne rækkefølge:
Real Madrid
Bayern Munchen
Juventus
Man United
Hvor er du vokset op Diego, siden du har optaget kampene fra spanske TVE? Jeg selv er vokset op med kanal 5 og 6’eren - mindre eksotisk.![]()
Hadeklubber herfra må være de her fem:
1) Real Madrid.
2) Bayern München.
3) Inter.
4) FC København.
5) Chelsea FC.
Jeg er opvokset i Århus, men det var dengang man havde paraboler ude i Gjettoenman fik flere kanaler at vælge i mellem og når min storebror sku i byen fik jeg tjansen at sidde og optage kampene på bånd, og huske at sætte den på pause i mellem halvlegene
vi snakker fra sæson 96/97 og op efter. Herlige minder!
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 705 gange
- Blevet takket: 764 gange
Jeg græd også --- første gang i forbindelse med fodbold, og i det hele taget uhyre sjældent jeg græder over noget som helst, incl. dødsfald.. I am a rock.FCBarcelonaChr skrev: ↑tirs mar 24, 2026 2:35 pmJeg græd som pisket da kampen blev fløjtet af. Første gang min soon to be wife så hvad fodbold betyder for mig. Hold op en følelsesmæssig rutchebanetur, damn.
Jeg tror ikke på jinx, overtro etc. men hele kampen sad jeg i en bestemt stilling på sofaen og turde ikke røre mig under hele kampen, da jeg inderst inde troede at Argentina ville tabe hvis jeg blot flyttede min arm en smule.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
-
Antimadridista
Kæft det var fedt du ikke fik krampeSpillerSomMESSI skrev: ↑tirs mar 24, 2026 2:47 pmJeg græd også --- første gang i forbindelse med fodbold, og i det hele taget uhyre sjældent jeg græder over noget som helst, incl. dødsfald.. I am a rock.FCBarcelonaChr skrev: ↑tirs mar 24, 2026 2:35 pmJeg græd som pisket da kampen blev fløjtet af. Første gang min soon to be wife så hvad fodbold betyder for mig. Hold op en følelsesmæssig rutchebanetur, damn.
Jeg tror ikke på jinx, overtro etc. men hele kampen sad jeg i en bestemt stilling på sofaen og turde ikke røre mig under hele kampen, da jeg inderst inde troede at Argentina ville tabe hvis jeg blot flyttede min arm en smule.
-
Antimadridista
Jeg tror det guld ændrede ikke bare synet på hvor Messi skal placeres på fodbold listerne, men også roen og tilfredsheden dybt i Messi!
Tror ikke nogensinde han ville have været helt “at peace” omkring sin karriere, hvis de havde tabt.
Tror ikke nogensinde han ville have været helt “at peace” omkring sin karriere, hvis de havde tabt.
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2703 gange
- Blevet takket: 1570 gange
Må indrømme at Peps sidste kamp som træner for os (hjemme), også hev lidt i hjertestrengene. Hvis jeg husker korrekt, scorede Messi flere gange og ved sidste scoring, løb han ud og krammede Pep.
Var det ikke cirka sådan?
Var det ikke cirka sådan?