Kærligheden til andre fodboldklubber?

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 501 gange
Blevet takket: 1827 gange

Kærligheden til andre fodboldklubber?

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hej og godaften gutter! :razz:

Jeg tænkte på noget: Hvem holder I med udover Barça, hvis der altså er andre klubber der har en plads i jeres hjerter.

Den første klub jeg vil nævne er … OB. Født og opvokset i Odense. Den første kamp jeg så på et rigtigt stadion var OB tilbage i 2000 og har mere eller mindre holdt med dem siden - i medgang og modgang. Prøver så vidt det er muligt at se så mange kampe som muligt. Enten på stadion eller fra sofaen.

I England er der ikke nogen klub jeg er specielt meget mere til end andre, men skal jeg vælge må det være Arsenal.

I Tyskland hælder jeg i den grad til HSV, efter en skøn oplevelse dernede i december 2023. Skal derned snart igen og det glæder jeg mig til. Skønt stadion og skønne fans.

I Italien har jeg et ret så blødt punkt for Napoli & Højlund.

Dog er det kun Barça & OB der har en fast plads i mit hjerte.

Nå lad mig høre: Hvad med jer? :razz:

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 660 gange
Blevet takket: 828 gange

Re: Kærligheden til andre fodboldklubber?

Indlæg af PuyolErGud »

Jamen jeg skal hurtigt erklare at hvis det ikke var for FC Barcelona, så stod det sort til pt.

Jeg har den største kærlighed til Barcelona, af mange årsager, men herhjemme i Danmark er det Brøndby IF. Er vokset op på Vestegnen, så det kom jo meget naturligt.

Derudover er der kun et hold jeg sådan rigtig har en forkærlighed for og hvor jeg kan mærke noget. Lige pt. er det dog rædsel og apati, da holdet er Tottenham Hotspurs... Den kærlighed kommer via min mor som er/var Tottenham fan og fik en kærlighed til dem pga. af blandt andet Glenn Hoddle. Lige pt. er det jo et skib på vej mod afgrunden som kun holdes oppe af et håb om at andre skibe synker hurtigst.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2703 gange
Blevet takket: 1570 gange

Indlæg af Dytrax »

Jeg er nærmest udelukkende FC Barcelona, men sympatiserer med enkelte hold. Heriblandt Hibernian FC (Skotland), fordi én af mine bedste venner, der er født og opvokset i Edinburgh, har smittet mig med sin entusiasme og kærlighed til det ene af byens hold. Det andet hold i Edinburgh er Hearts (Ptøj :razz: ) og dem taler vi ikke om.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 705 gange
Blevet takket: 764 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

FC Barcelona er altoverskyggende for mig.

England: Liverpool pga gamle dage med tipslørdag, Kevin Keegan, Dalgliesh etc.
Men nu er jeg også glad for både City og også lidt Arsenal, og har været til CHL på Emirates.

Tyskland: Dortmund, men mest fordi jeg hader Bayern M.

Italien: AC Milan, pga 1990’erne, de tre hollændere og især Roberto Baggio.

Frankrig: ingen, overhovedet ingen!

Holland: Ajax, pga midt 1990’erne

Portugal: ingen!

Danmark: har ingen følelser for nogen af holdene, men af en eller anden grund glæder jeg mig over AGF. De lokale banditter i SIK Skive gir mig kun den glæde at de spiller lige ved siden af hvor jeg bor, stadion hedder Hancock arena, og ingen stadions kan hamle op med vores Hancock fadbamser og grillpølser på stadion!

I Spanien har jeg også en lille forkærlighed for Real Betis.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Spændende at høre om, gutter! Må nok også indrømme at Barça og OB er dem der har mit hjerte, hvor de andre låner det engang i mellem. Ajax kan jeg også godt skrive under på. Hadet til Bayern er der i den grad også.

Fedt med Hibernian. Hvordan er den skotske fankultur, hvis du kan komme med lidt indsigt? :grin:
Dytrax skrev:
søn mar 22, 2026 10:22 pm
Jeg er nærmest udelukkende FC Barcelona, men sympatiserer med enkelte hold. Heriblandt Hibernian FC (Skotland), fordi én af mine bedste venner, der er født og opvokset i Edinburgh, har smittet mig med sin entusiasme og kærlighed til det ene af byens hold. Det andet hold i Edinburgh er Hearts (Ptøj :razz: ) og dem taler vi ikke om.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2703 gange
Blevet takket: 1570 gange

Indlæg af Dytrax »

Jeg har efterhånden været i Edinburgh en del gange og var der også, da vi spillede CL finale mod United i 2009. Vi var på en stor sportspub og jeg var, stort set, den eneste Barcelona supporter. Der stod jeg i et hav af røde trøjer og jublede, da Eto'o scorede. Hvilket affødte mange, sjove kommentarer og blikke. Hvortil min ven sagde: "He's danish, guys, he can't help it"

En anden gang, tror det var i 2011 og også på en pub, faldt jeg i snak med nogle af de indfødte. Da de så spurgte hvor jeg var fra i verden og svarede Danmark, kom svaret nærmest synkront: "Oooh Laudrup" - og så skulle vi snakke om Rangers, selvom de var Hibs supportere.

De mennesker jeg har mødt, har alle været passionerede omkring deres klub. Min ven er gift med en Hearts supporter og hun buuher altid, hvis vi taler om Hibs. Derudover taler de (skotterne, jeg har mødt) gerne om fodbold og også om Premier League, selvom de jo officielt altid skal sige en masse gas om englænderne.

Har heldigvis ikke mødt hooligans eller lignende. Blot ret passionerede fans og det er altid fedt.

Efter finalen i 2009 endte jeg på en kinesisk restaurant med et par af de rødblusede, som så absolut mente, at det måtte være min omgang, siden de lige var blevet "raped" (som de sagde) af en lavstammet argentiner :lol:

I øvrigt fortalte min ven, at Barcelona havde spillet mod Hibs i en træningskamp og han sagde, at det var mærkeligt at se Messi pløje forbi forsvaret. Som han sagde; "He flew past them, as if they weren't there..."

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Dytrax skrev:
man mar 23, 2026 5:07 pm
Jeg har efterhånden været i Edinburgh en del gange og var der også, da vi spillede CL finale mod United i 2009. Vi var på en stor sportspub og jeg var, stort set, den eneste Barcelona supporter. Der stod jeg i et hav af røde trøjer og jublede, da Eto'o scorede. Hvilket affødte mange, sjove kommentarer og blikke. Hvortil min ven sagde: "He's danish, guys, he can't help it"

En anden gang, tror det var i 2011 og også på en pub, faldt jeg i snak med nogle af de indfødte. Da de så spurgte hvor jeg var fra i verden og svarede Danmark, kom svaret nærmest synkront: "Oooh Laudrup" - og så skulle vi snakke om Rangers, selvom de var Hibs supportere.

De mennesker jeg har mødt, har alle været passionerede omkring deres klub. Min ven er gift med en Hearts supporter og hun buuher altid, hvis vi taler om Hibs. Derudover taler de (skotterne, jeg har mødt) gerne om fodbold og også om Premier League, selvom de jo officielt altid skal sige en masse gas om englænderne.

Har heldigvis ikke mødt hooligans eller lignende. Blot ret passionerede fans og det er altid fedt.

Efter finalen i 2009 endte jeg på en kinesisk restaurant med et par af de rødblusede, som så absolut mente, at det måtte være min omgang, siden de lige var blevet "raped" (som de sagde) af en lavstammet argentiner :lol:

I øvrigt fortalte min ven, at Barcelona havde spillet mod Hibs i en træningskamp og han sagde, at det var mærkeligt at se Messi pløje forbi forsvaret. Som han sagde; "He flew past them, as if they weren't there..."
Fede oplevelser du har haft, Dytrax! :grin: Elsker også at snakke sport, hvor end i verden man jeg er.

Det sidste du nævner der, beviser meget godt at han ville kunne klare den med lethed i England.

nosslo15
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 302 gange

Indlæg af nosslo15 »

Milan, helt afgjort Milan.

Ikke så meget for den hollandske fortid, for dengang gik jeg ikke helt så højt op i fodbold, men pga. deres 2 Cl titler i nullerne altså 03 og 07. Det var ved at se på dem dengang, at jeg fik øjnene op for, hvor smukt det kan være, at vinde primært på grund af heltmodigt og smukt forsvarsspil: Nesta og Maldini. Og altså, hvor smuk kontrafodbold kan være.

Af samme årsag, som jeg synes, at Alis sejr i 74 mod Foreman var heroisk og smuk.

Selvfølgelig er jeg ved at brække mig, når det samme gælder for Madrid, men det er jo fordi jeg elsker Barca for deres offensiv og kreativitet, så må man nødvendigvis hade Madrid uanset, hvordan de spiller.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

nosslo15 skrev:
man mar 23, 2026 5:20 pm
Milan, helt afgjort Milan.

Ikke så meget for den hollandske fortid, for dengang gik jeg ikke helt så højt op i fodbold, men pga. deres 2 Cl titler i nullerne altså 03 og 07. Det var ved at se på dem dengang, at jeg fik øjnene op for, hvor smukt det kan være, at vinde primært på grund af heltmodigt og smukt forsvarsspil: Nesta og Maldini. Og altså, hvor smuk kontrafodbold kan være.

Af samme årsag, som jeg synes, at Alis sejr i 74 mod Foreman var heroisk og smuk.

Selvfølgelig er jeg ved at brække mig, når det samme gælder for Madrid, men det er jo fordi jeg elsker Barca for deres offensiv og kreativitet, så må man nødvendigvis hade Madrid uanset, hvordan de spiller.
Milan kan jeg også godt skrive under på, primært grundet Ronaldinho’s ophold i klubben og så det faktum at jeg ikke kan fordrage Inter. Maldini var i en klasse for sig selv. Er ærgerlig over at jeg ikke fik set ham spille nok…

Hristo
Har takket: 258 gange
Blevet takket: 390 gange

Indlæg af Hristo »

Jeg er født og opvokset i Århus, og var på stadion og se AGF for første gang i 80’erne med min far. Har fulgt dem siden og havde den store ære af at interviewe Jan Bartram og senere Kent Nielsen til vores skoleavis i start 90’erne. Store sager:-) Jeg stod også på Ebeltoft-tribunen da Mogens Krogh scorede for Brøndby til 3-3 i overtiden og tog et mesterskab ud af hænderne på os. Fik heldigvis også set revanchen i Parken, da de tog pokalen et par uger senere, og nogle granvoksne mænd fra Brøndby huggede mit hjemmelavede AGF-flag:-)
Jeg holder stadig med AGF men det er mest som supplement til Barca og uden jeg ser mange af deres kamp ej heller på TV. Efter jeg flyttede fra Århus og kun har set de hvie et par gange i parken, bliver det ikke til så meget.
Jeg blev smittet af Barça gennem TV2s transmissioner i Laudrup-dagene, og da først Ronaldinho tryllede og senere Messi og co blev det vekslet til et livslangt forhold.
Men ret skal være ret, så har jeg de to klubber. Følger udover dette kun slutrunder og de hele store kampe. Har sympati for stemningen i tysk fodbold, mens engelsk fodbold siger mig nada.

Diego10
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Diego10 »

Fed diskussion jeg gerne vil deltage i.

I DK håber og hepper jeg på GF mest fordi jeg håber der kommer en ordentlig fest hvis de ender med at vinde det danske mesterskab, det vil skabe liv og stemningen i gaderne.

Barca er klart min livs fodbold kærlighed, da jeg som meget lille var nødt til at optage kampene der blev transmitteret i den spanske kanal TVE hvis nogen husker det.

Derudover er jeg ret fanatisk omkring Boca og argentinsk fodbold generelt.

I Italien må den gå til Lazio og i Frankrig Marseille fc.

Top hadklubber nu når vi i gang må gå til følgende i denne rækkefølge:

Real Madrid
Bayern Munchen
Juventus
Man United

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Diego10 skrev:
man mar 23, 2026 7:11 pm
Fed diskussion jeg gerne vil deltage i.

I DK håber og hepper jeg på GF mest fordi jeg håber der kommer en ordentlig fest hvis de ender med at vinde det danske mesterskab, det vil skabe liv og stemningen i gaderne.

Barca er klart min livs fodbold kærlighed, da jeg som meget lille var nødt til at optage kampene der blev transmitteret i den spanske kanal TVE hvis nogen husker det.

Derudover er jeg ret fanatisk omkring Boca og argentinsk fodbold generelt.

I Italien må den gå til Lazio og i Frankrig Marseille fc.

Top hadklubber nu når vi i gang må gå til følgende i denne rækkefølge:

Real Madrid
Bayern Munchen
Juventus
Man United
Håber på en eller anden mærkelig måde også på at GF vinder mesterskabet. Det ville være fedt og anderledes.

Hvor er du vokset op Diego, siden du har optaget kampene fra spanske TVE? Jeg selv er vokset op med kanal 5 og 6’eren - mindre eksotisk. :clap:

Hadeklubber herfra må være de her fem:

1) Real Madrid.

2) Bayern München.

3) Inter.

4) FC København.

5) Chelsea FC.

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 66 gange
Blevet takket: 73 gange

Indlæg af Ikigai »

Barcelona , OB og Argentina

Barcelona som ligeledes startede fra Laudrup og Dream team tiden og alt nyheds info fik man fra Tipsbladet , text TV eller tålmodigt vente på sports nyhederne og håbe de viste målene fra Barca - som jeg optog på VHS og genså igen igen og igen .

OB fordi jeg er opvokset på Fyn ( dog ikke Odense ) og dengang i folkeskolen var man enten OB eller BIF fan . Der var vist et par enkelte forvirrede sjæle som holdte med FCK

Argentina har bare altid hængt ved. Min mor har altid historien at jeg var sønderknust da Argentina tabte VM finalen 1990 og ikke ville noget flere dage efterfølgende . Batistuta ( batigol ) var det store idol

Så kom Messi - som sendt fra himlen

Går op I hvordan det går Miami, men den dag Messi er væk vil interessen for Miami fordufte sammen med

Snotface
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Indlæg af Snotface »

Jeg er flyttet fra Århus, men AGF støtter jeg naturligvis stadig.

Det samme kan jeg ikke sige om Newcastle. Jeg har været Toon siden midten af halvfemserne, men jeg kan ikke støtte en klub, der er ejet af en morder. Få saudierne ud, og så er jeg tilbage.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Ikigai skrev:
man mar 23, 2026 8:24 pm
Barcelona , OB og Argentina

Barcelona som ligeledes startede fra Laudrup og Dream team tiden og alt nyheds info fik man fra Tipsbladet , text TV eller tålmodigt vente på sports nyhederne og håbe de viste målene fra Barca - som jeg optog på VHS og genså igen igen og igen .

OB fordi jeg er opvokset på Fyn ( dog ikke Odense ) og dengang i folkeskolen var man enten OB eller BIF fan . Der var vist et par enkelte forvirrede sjæle som holdte med FCK

Argentina har bare altid hængt ved. Min mor har altid historien at jeg var sønderknust da Argentina tabte VM finalen 1990 og ikke ville noget flere dage efterfølgende . Batistuta ( batigol ) var det store idol

Så kom Messi - som sendt fra himlen

Går op I hvordan det går Miami, men den dag Messi er væk vil interessen for Miami fordufte sammen med
Endnu en OB’er, herligt! :grin:

Kan virkelig godt følge dig med Miami. Ville aldrig have fået øjnene op for dem, hvis ikke det var for Leo.

Besvar