Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 303 gange

Re: Champions league

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
tirs mar 03, 2026 12:19 am
nosslo15 skrev:
man mar 02, 2026 10:15 pm
EasyBuddhist skrev:
man mar 02, 2026 9:26 pm
Dumle skrev:
man mar 02, 2026 5:36 pm
PeterPedal skrev:
man mar 02, 2026 4:27 pm
Vedr. den såkaldte "drømmelodtrækning" ... jeg vil sige som Han Solo: I have a bad feeling about this

Det kan godt være, at vi har Pedri og Fermin og Yamal og Raphina og Garcia (Joan) ... og vel er Newcastle ikke Arsenal eller City eller ... men vi taler om et hold fra PL med en helt anden spillestil. Og så betyder det ikke så meget, at de pt. kun ligger nr 13 i den hjemlige liga.

Jeg tror ikke, vi skal glæde os til tekniske lækkerier fra Newcastle - vi skal derimod forberede os på, at vi kan risikere at blive kørt midt over med noget så simpelt som god, gammeldags fysik. De er bomstærke, og de kan løbe solen sort. Og det kan (desværre9 blive meget op ad bakke ... så nej, jeg tror ikke på en walkover i den omgang. Der bliver kamp til stregen.
En walkover bliver det nok ikke, men skulle vi ikke tage de blårøde briller på og snakke lidt positivt om at være favoritter, for det er vi.

Vi snakker om et newcastle hold som lige har tabt 3-2 til Everton, og som inden vores møde skal møde et formstærkt United mandskab.

Vi snakker om et newcastle hold hvor spillerne efter mødet med os sidst, kommenterede at de følte de blev skilt ad.

Kigger vi så på vores sidste par kampe har det set lidt bedre ud med spillet, pedri er ved at være tilbage, Bernal ser god ud som de Jongs erstatning.
Vi skal selvfølgelig slå Newcastle. De er ikke så stærke, som de har været de sidste par sæsoner, de er i spillemæssig krise og så spiller Barca hjemme i sidste kamp. Det SKAL give en sejr

Kavrtfinalen burde også give avancement, hvad enten det bliver Tottenham eller Atletico. Tottenham er i endnu større krise end Newcastle og Atetico kender vi alt for godt til at lade dem overraske os i så vigtig en kamp

Bevares, kampene skal først spilles, men det er en ualmindelig god lodtrækning, vi har fået. Det kan der ikke være mange meninger om
Easy, har vi en historik med Simeone og Atletico i kvartfinaler?
Ikke synderligt og men underordnet og Simeone har en generelt meget Dårlig statistik mod Barca. Det er en fremragende lodtrækning, når man ser på, hvem man ellers kunne have mødt
Jeg er enig med dig i, at lodtrækningen er god, men chokeret over din hukommelse.

Barca blev sendt ud af CL i 14 og 16 i kvartfinalerne af Atletico under Simeones ledelse.

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 73 gange

Indlæg af Ikigai »

Tror måske der er tænkt generelt . Der ser det da meget godt ud .

Last 10 years

• Total games: 48
• Barcelona wins: 28
• Atlético Madrid wins: 8

Hvis man er bekymret over man er røget ud 2 gange i CHL for 10+ siden , så bliver Arsenal jo en ren walk over . 🤩

Barca har sendt Arsenal ud af CL 3 gange + en finale sejr . Barca har aldrig tabt . 🥳

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

Ikigai skrev:
tirs mar 03, 2026 5:42 am

Last 10 years

Hvis man er bekymret over man er røget ud 2 gange i CHL for 10+ siden , så bliver Arsenal jo en ren walk over . 🤩

Barca har sendt Arsenal ud af CL 3 gange + en finale sejr . Barca har aldrig tabt . 🥳
Ok.

Når og hvis vi ryger ud til Atletico i kvartfinalen, så skal jeg nok finde dette indlæg frem.

De har altså et godt hold og det er en del bredere end vores og så skal de ikke præstere, ligesom vi skal i Ligaen.

Det sagt, så håber jeg naturligvis på at vi får revanche.

Kubala
Har takket: 116 gange
Blevet takket: 426 gange

Indlæg af Kubala »

Du spørger om statistik ift. de to hold, og når det ikke går din vej, siger du, at du vil fremhæve indlægget, når og hvis Barca ikke går videre. Det er da lidt underligt. Man kan dog ikke bruge sådanne statistikker til særlig meget, da det handler om formen og fatningen holdene er i lige nu i sidste ende.

Antimadridista
Har takket: 1772 gange
Blevet takket: 1180 gange

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
ons mar 04, 2026 10:15 am
Du spørger om statistik ift. de to hold, og når det ikke går din vej, siger du, at du vil fremhæve indlægget, når og hvis Barca ikke går videre. Det er da lidt underligt. Man kan dog ikke bruge sådanne statistikker til særlig meget, da det handler om formen og fatningen holdene er i lige nu i sidste ende.
Altså ikke helt rigtigt. Nogle gange handler det også om historik og historikken i CL siger 2 lidt uheldige nederlag. Atmosfæren omkring kampene vil også være at medier vil fokusere på de 2 tidligere CL opgør, ikke hvad der sker i la liga.

Atlético mødte også ofte Real i CL i en periode og tabte hver gang, selvom de fik flere sejre i la liga og copaen i samme periode.

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 73 gange

Indlæg af Ikigai »

nosslo15 skrev:
tirs mar 03, 2026 9:06 pm
Ikigai skrev:
tirs mar 03, 2026 5:42 am

Last 10 years

Ok.

Når og hvis vi ryger ud til Atletico i kvartfinalen, så skal jeg nok finde dette indlæg frem.

De har altså et godt hold og det er en del bredere end vores og så skal de ikke præstere, ligesom vi skal i Ligaen.

Det sagt, så håber jeg naturligvis på at vi får revanche.
Du flagger den bare 🤓
Nu har jeg aldrig sagt /ment Barca ikke kan tabe til Atl Madrid . Det kan de sagtens - men blot at head to head stats er til barcas fordel samt jeg ikke vil lægge for meget i man specifikt har tabt til Atl Madrid i CHL for 10 år siden . Barca vil selvfølgelig have favorit værdigheden skulle de mødes . Det kan jeg ikke se kan være anderledes

Antimadridista
Har takket: 1772 gange
Blevet takket: 1180 gange

Indlæg af Antimadridista »

Favoritter vil vi helt sikkert være. Men alt taget i betragtning, også at Atlético kan fokusere 100% på CL ift ligaen, så vil jeg ikke gøre den til mere end 65-35

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

Kubala skrev:
ons mar 04, 2026 10:15 am
Nej, jeg spørger ikke om statistik, det kunne jeg sagtens selv have slået op - og jeg vidste på forhånd godt, at vi har en favorabel statistik i mod Atletico.

Det jeg prøver at antyde er, at Simeone i de store opgør over 2 kampe faktisk har en overhånd.

Vi er således røget ud til Atletico i kvartfinalerne i 14 og 16 med hold, som på papiret var langt stærkere og bredere.
Vi har siden 2015 mødt Atletico 3 gange i semifinalerne i Copaen og har tabt 1 gang, til gængæld så slog de os i supercuppen for nogle år siden under Valverde (det var faktisk det nederlag, som fik Valverde fyret )

Jeg prøver blot at sige, at man ikke skal gøre sig flyvske illusioner mht. Atletico. Deres hold er desuden også langt bredere end vores, hvilket ikke kan være andet end en fordel over 2 kampe. Og som jeg tidligere har nævt og som Anti. nævner, så kan Atletico tillade sig en mere afslappet kurs i Ligaen, hvilket også må være en fordel i forhold til vores smallere trup.

Når og hvis vi møder dem vil de Jong, Kounde og Balde lige være kommet tilbage fra skader.

Brugeravatar
Michman
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 779 gange

Indlæg af Michman »

Welcome to hell!
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..

Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 505 gange
Blevet takket: 1829 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Liverpool i store problemer, tæt på 2-0.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Kæft en chance til Hugo.

EasyBuddhist
Har takket: 1034 gange
Blevet takket: 1288 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Liverpool bagud med et kvarter igen.. Der er dog kæmpe forskel på Gala ude og hjemme
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Kom så, Grimaldo!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Synes sgu ikke Arsenal spiller specielt prangende.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Jarell Quansah fra Leverkusen virker sgu spændende.

Besvar