Vi var et jævnt mørkt sted dengang. Tør man argumentere for, vi er et andet sted og sætte baren en smule højerePeterPedal skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:18 pmEn gang var vi jævnt hen meget godt tilfredse med Luuk de Jongs indhop ... den rolle ville Sørloth vel nok kunne udfyldeEasyBuddhist skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:14 pmVlahovic, Sørloth og Høgh, det er det niveau, vi som fans er sunket ned tilPeterPedal skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:06 pmSpændende om alle begynder at nævne Kasper Høgh om et par timer :-)![]()
Transferrygter
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1209 gange
- Blevet takket: 1455 gange
Re: Transferrygter
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Norbit
- Har takket: 226 gange
- Blevet takket: 610 gange
Hvad tænker du Easy?EasyBuddhist skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:34 pmVi var et jævnt mørkt sted dengang. Tør man argumentere for, vi er et andet sted og sætte baren en smule højerePeterPedal skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:18 pmEn gang var vi jævnt hen meget godt tilfredse med Luuk de Jongs indhop ... den rolle ville Sørloth vel nok kunne udfyldeEasyBuddhist skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:14 pmVlahovic, Sørloth og Høgh, det er det niveau, vi som fans er sunket ned tilPeterPedal skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:06 pmSpændende om alle begynder at nævne Kasper Høgh om et par timer :-)![]()
![]()
1. Osihmen, 2. Alvarez, 3. Marmoush?
Sørsloth som indhopper ville ikke være helt dumt i kampe hvor man jagter en sejr og skal have noget at kunne sigte efter.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2925 gange
- Blevet takket: 1716 gange
Lige siden Easy nævnte Osimhen (For snart lang tid siden) har han stået højt på min ønskeliste. Tror han kunne blive et bæst for os. Er til gengæld ikke så overbevist ift. Alvarez.
- !Option
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 208 gange
- Blevet takket: 203 gange
Meget enig! Osimhen kunne give os noget af den vildskab som fx Suarez eller Eto'o også bragte i deres tid i klubben, samtidig med at han også (som de nævnte) er en fremragende fodboldspiller. Jeg skulle ikke som forsvarsspiller stå over for det pres der ville blive lagt af både Raphinha og Osimhen samtidigt i hvert fald.
Alvarez har jeg egentlig tidligere tænkt meget positivt omkring, men jeg er bange for at det ende i en Griezmann 2.0
Rey Abi!
- Norbit
- Har takket: 226 gange
- Blevet takket: 610 gange
Det fede ved Osihmen er, at han er en proven målscorer. Han laver vilde og vigtige mål. Det eneste problem er, at han virker meget glad i Galatasaray, de behandler ham som en konge. Den eneste måde vi kan få ham på, ville være hvis han selv bad om et skifte til os. Måske man kan få Gündoğan til snakke med ham. Jeg tror hverken på Osihmen eller Alvarez bliver en realitet.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
-
Dumle
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 186 gange
Osimhen ville være fantastisk. Men.
Jeg følger ikke allermest med omkring hvad der sker bag dørerne i klubben, men jeg er ret sikker på vi ikke er officielt tilbage til 1:1 endnu.
Vi har 2 kæmpe huller i truppen lige nu, og det er LCB og 9er positionen.
Hvis folk skal være realistiske hvad tror i så er muligt til sommer?
Personligt tror jeg ikke vi har en rygende 5 øre til overgangssummer, så deco går efter alle de kontraktudløb der kan findes og bruger 30 mil euro på Rashford.
Jeg håber der er lidt mønter til mere og at man prioritere centerback positionen, og her siger rygterne Bastoni lige nu, en handel jeg heller ikke tror på, ham slipper inter ikke for under 80 mil.
Så hvad tror i der sker over sommeren?
Jeg tror rygtemøllen går amok igen i år ligesom sidste sommer med Diaz og Nico Williams og så lukker vi vinduet med at have købt rashford, og hentet Vlahovic og Sanesi på kontraktudløb. Jeg har ærligt ikke set noget der indikere vores økonomi er til mere og jeg er ikke overrasket hvis man nøjes med qt forlænge lewan et år og så blot skriver med Rashford og Sanesi
Jeg følger ikke allermest med omkring hvad der sker bag dørerne i klubben, men jeg er ret sikker på vi ikke er officielt tilbage til 1:1 endnu.
Vi har 2 kæmpe huller i truppen lige nu, og det er LCB og 9er positionen.
Hvis folk skal være realistiske hvad tror i så er muligt til sommer?
Personligt tror jeg ikke vi har en rygende 5 øre til overgangssummer, så deco går efter alle de kontraktudløb der kan findes og bruger 30 mil euro på Rashford.
Jeg håber der er lidt mønter til mere og at man prioritere centerback positionen, og her siger rygterne Bastoni lige nu, en handel jeg heller ikke tror på, ham slipper inter ikke for under 80 mil.
Så hvad tror i der sker over sommeren?
Jeg tror rygtemøllen går amok igen i år ligesom sidste sommer med Diaz og Nico Williams og så lukker vi vinduet med at have købt rashford, og hentet Vlahovic og Sanesi på kontraktudløb. Jeg har ærligt ikke set noget der indikere vores økonomi er til mere og jeg er ikke overrasket hvis man nøjes med qt forlænge lewan et år og så blot skriver med Rashford og Sanesi
-
Antimadridista
- Har takket: 1941 gange
- Blevet takket: 1272 gange
-
nosslo15
- Har takket: 196 gange
- Blevet takket: 340 gange
Uanset hvad, så kan man da ikke sige andet, end at Luuk gjorde det fint, med de minutter han fik. Han kom jo fra en alvorlig knæskade og alle troede han var færdig.EasyBuddhist skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:34 pmVi var et jævnt mørkt sted dengang. Tør man argumentere for, vi er et andet sted og sætte baren en smule højerePeterPedal skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:18 pmEn gang var vi jævnt hen meget godt tilfredse med Luuk de Jongs indhop ... den rolle ville Sørloth vel nok kunne udfyldeEasyBuddhist skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:14 pmVlahovic, Sørloth og Høgh, det er det niveau, vi som fans er sunket ned tilPeterPedal skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:06 pmSpændende om alle begynder at nævne Kasper Høgh om et par timer :-)![]()
![]()
1 år senere i 23-24 blev han topscorer i Eresdivisionen. I den sæson scorede han 38 mål i 48 optrædener for PSV
-
EasyBuddhist
Jeg synes, man er nødt til først at gøre sig klart, hvilken type man gerne vil have. Barca har mange gange spillet med center forward type, som for de fleste andre hold falder i F9 eller second striker kategorien. Angribere, der er gode på bolden og som kan kreere på egen hånd. For mit eget vedkommende, så foretrækker jeg en out and out striker(og det gør Flick i særdeleshed). En som exellerer i angribe den bagerste linje, afslutte og tage kampe i feltet. De skal kunne engagere modstanderens baglinje og holde dem travlt beskæftiget med sin blotte tilstedeværelse rent fysisk . Den kategori falder Sørloth som sådan fint nok ind under. Men han er i den lette ende af kategorien, da angribere i dag gerne skulle kunne exellere i flere af spillets facetter, men det er blot for sige, det er en nødvendighed for mig, vores nye angriber, skal være en top all out strikerNorbit skrev: ↑tors feb 26, 2026 5:29 amHvad tænker du Easy?EasyBuddhist skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:34 pmVi var et jævnt mørkt sted dengang. Tør man argumentere for, vi er et andet sted og sætte baren en smule højerePeterPedal skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:18 pmEn gang var vi jævnt hen meget godt tilfredse med Luuk de Jongs indhop ... den rolle ville Sørloth vel nok kunne udfyldeEasyBuddhist skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:14 pmVlahovic, Sørloth og Høgh, det er det niveau, vi som fans er sunket ned tilPeterPedal skrev: ↑tirs feb 24, 2026 10:06 pmSpændende om alle begynder at nævne Kasper Høgh om et par timer :-)![]()
![]()
1. Osihmen, 2. Alvarez, 3. Marmoush?
Sørsloth som indhopper ville ikke være helt dumt i kampe hvor man jagter en sejr og skal have noget at kunne sigte efter.
Men det er selvfølgelig ikke nok, kun at mestre den kategori som angriber hos Barca. Man skal kunne linke med sine medspillere og gå med i opspillet og man sætter også store krav rent teknisk. Her kommer kategorien af "komplette forwards" ind i billedet og de er selvsagt i meget høj kurs rundt om i top klubberne. Vi har selv Lewandowski fra den kategori, men vi ved jo alle, hvad dåbsattesten siger og det er ikke noget godt. Det er derfor Lewa vi skal erstatte og ikke Ferran Torres, som falder mere ind i sencond striker kategorien, dog uden rigtig at exellerer i nogen kategorier andet end at angribe rummene
Hvis jeg skulle indele de top forwards, der findes i dag, så ville det se således ud:
Komplette forwards: Kane, Osimhen, Lewandowski, Benzema, Ekitike, Isak, Duran, Silva
Out and out strikers: Haaland, Vlahovic, Guirassy, Sesko, Ramos, Sørloth, Nunez, Jackson, etc
Falsk 9: Dembélé, Alvarez, Havertz, Foden, Joao Pedro, etc
Second striker: Mbappé, Marmoush, Ferran, Rodrygo, Lautaro, Neto, Cunha, Raphinha, etc
Det er selvfølgelig værd at bemærke, der er stor forskel i kvaliteten inden for de forskellige grupper, men det handler om, hvilke facetter af forward positionen, de mestrer. Nogen af dem, der ikke er at betragte som komlette forwards, kan stadig godt have kvaliteter, der går ud over deres gruppe, men de er ikke elite i disse facetter. Ligeså kan nogle af dem også have et potentiale til at udvikle sig til komplette forwards, f.eks. Sesko.
Ligeledes er der en nogle underkategorier, hvor jeg vil nævne kategorien "mobile forwards". Det vil jeg, fordi Barca selv har spillet med denne type, da både Eto'o og Suarez hører under denne og hvor man også kan inkludere Ferran. Det er en katogori, hvor de kan udfylde forward rollen selvstændigt, hvis systemet er sat op til det. Mbappé, Alvarez, Lautaro, Havertz og Joao Pedro er typiske eksempler
Hvilken kategori man foretrækker, må være op til en selv, men det er klart, kategorien af komplette forwards er den mest eftertragtede fordi, de mestrer de fleste facetter af spillet. Som sagt, så foretrækker jeg, vores nye angriber som minimum er out and out angriber, men det er klart, de også skal være elite i linkup og allerede her falder der en del emner fra i større eller mindre grad. Sørloth, Vlahovic, Sesko, Ramos og selv Haaland ser jeg helst ikke til klubben, da de vil fylde alt for meget på taktik brættet i forhold til, hvad jeg brydder mig om. Tilbage står Guirassy, som jeg synes, er meget tæt på at være en komplet angriber, men ellers står det klart, det ikke er nok at være out and out angriber. Her er der en del fra de andre kategorier, der vil være at foretrække frem for dem og heriblandt Alvarez, Dembélé og Mbappé. Haaland er selvfølgelig en topangriber, men det er ikke umiddelbart den type, jeg ville foretrække og det handler, som sagt, om æstetik og ikke om kvalitet
Men som sagt, så foretrækker jeg, vores angriber har all out kvalitet og når den kategori ikke er nok i sig selv, ja er der for mit vedkommende kun gruppen af komplette forwards at tage fra. Her kan vi tage Lewa og Benzema ud af ligningen pga af alder og sandsynligvis også Isak og Ekitike pga økonomi. Det efterlader os med så med Kane, Osimhen, Duran og Silva og det er klart, hvem jeg foretrækker af de fire, men jeg kan lide dem alle. Inden for de andre kategorier er der som sagt kvalitets forskel og overlap. Der er en del af de nævnte, jeg godt kunne se i Barca, nogle mere usandsynlige end andre, men de vil være suboptimale i større eller mindre grad og de vil betyde en ændring i måden at spille på, hver især, hvilket kan være både godt og skidt, afhængig af kvaliteten. Men der er mange af disse spillere, der vil være klare opgraderinger af vores nuvæerende muligheder og der er også forskellige kombinationer, alt efter hvem man henter. Her har vi dog Ferran i forvejen og det begrænser jo muligheden for at vælge den type, hvis du spørger mig
https://www.quora.com/What-are-the-diff ... each-other
Lidt om typerne, sagt på en anden måde end min, hvis det har interesse
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2925 gange
- Blevet takket: 1716 gange
Rashford will be a Barça player!
Barça have reached a full agreement with the English winger for him to continue next season.
Barça will pay the €30 million purchase option in three installments of €10 million over three years.
[Mundo Deportivo]
-
Drake
- Har takket: 3087 gange
- Blevet takket: 241 gange
Øv, spild af penge.
Havde meget hellere set vi købte en hurtig og driblestærk kant som Malick Fofana fra Lyon, som ikke burde være så dyr igen, pga Lyons dårlige økonomi, eller noget lignende.
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴
-
EasyBuddhist
Rygterne siger 12m netto i løn og det vil løseligt sige, Rashford kommer til at koste 35m årligt i fairplay. Hvis det bliver en 3 årig kontrakt
Det er ikke bare dumt, det er meget dumt..
For en backup
Men 10+10 mål/assist er meget godt gået af en backup i sin første halve+ sæson og en fin alder til købs prisen og synes egentlig rashford har pilen op ift til attitude også
Jeg kan godt se meningen med købet selvom han ikke ikke min kop te - men hvad er alternativerne
Lønnen er som det er . Nogle får mere en andre - sådan er det alle steder . Handler lidt om timing og held .
Jeg kan godt se meningen med købet selvom han ikke ikke min kop te - men hvad er alternativerne
Lønnen er som det er . Nogle får mere en andre - sådan er det alle steder . Handler lidt om timing og held .
-
Antimadridista
- Har takket: 1941 gange
- Blevet takket: 1272 gange
Gad vide om nogle af Tottenhams spillere har en form for klausul, der vil gøre det lettere at hente når de lige om snart ryger i Championship..!?
-
Dumle
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 186 gange
Tror ikke der er nogen med nedrykningsklausuler i Tottenham, for jeg tænker ikke det har været en frygt blandt spillerne, selvom det tydeligvis kunne være relevant. De har vel også meget fint bevist at problemet nok lå dybere end træneren.Antimadridista skrev: ↑søn mar 01, 2026 4:53 pmGad vide om nogle af Tottenhams spillere har en form for klausul, der vil gøre det lettere at hente når de lige om snart ryger i Championship..!?
Udover det er næppe mange spillere der er interessante udover van der Ven, Bergvall og det er vel det.