Gør man som jeg håber og køber Schlottenbech til sommer, så byttede jeg Martin for Grimaldo med et blink med øjnene af den grund du selv pointere med at grimaldo har nogle mere centrale evner og kan træde ind som ekstra playmaker centralt i banen og dermed skabe et større overtal, og samtidig vil han bringe noget ekstra magi til dødboldssituationer.Det var også mest ment som en kommentar på de emner, du nævnteJeg tror også, vi er megt enige. Dog synes jeg ikke, en defensiv profil vil komplimentere Balde bedst. Hans forcer er klart i det defensive og derfor ville jeg kigge mere efter en, ligesom Cancelo eller Grimaldo, som kan agere playmaker og som kan hjælpe med at nedbryde lowblocks. Man kan selvfølgelig beholde Martin, men hvis man henter en ny LCB, synes jeg, man skal sælge, hvis buddene er der. Martin er en voldsom downgrade og profilen er der heller ikke til at være komplimentær til Balde. Så hvis økonomien er der, ville jeg ikke tøve med at opgradere.
Den her er spændende for ligeså vild end sæson som han havde sidste år på den "uvante" LW lige så læst ser det tit ud til at være, og her tror jeg som du siger en Savinho ville pynte (og så tror jeg bare Savinho er langt bedre i spansk fodbold end engelsk) jeg har også længe godt kunne lide Nusa fra Leipzig men ville klart foretrække Nusa. Skulle Savinho ankomme hvad gør man så med Raphinha? Skyder man ham afsted hvis muligt (vi kan ikke sælge spillere) og investere i en CF? Ville vi i grunden med dagens trup være potentielt stærkere med Yamal til venstre og Raphinha til højre, en flair venstre side og og bulderbasse højreside?
En ting, der også nager mig, er vores LW profiler ikke just komplimenterer Balde. Hverken Raphinha eller, i særdeleshed, Rashford går særlig godt i spænd med Balde. Raphinha noget mere, men jeg tror, en profil som Savinho ville gøre rigtig godt for Balde. Hans 1v1 evner er langt bedre end de to og jeg tænker, de ville finde nogle gode dynamikker ret hurtigt
Jeg tvivler på alle de her 4 hjørnesten finder deres optimale makker i næste transfervindue. Men lad os se på dem.
Som jeg skrev længere oppe, så handler rigtig meget om at foretage den rigtige profilering og heriblandt også at finde de rigtige profiler på markedet til at gøre de spillere, vi har på holdet allerede, bedre. Specielt skal vi gå efter at optimere vores bedste spillere og lige nu har vi en del suboptimale parringer på banen. Vi mangler således optimering af Yamal, Cubarsi, Balde og Pedri. Fire hjørnesten, hvor der ligger et uanet potentiale at blive forløst, hvis de bliver parret med optimale løsninger, specielt gennem den centrale akse, hvor vi imø har de største udfordringer pt
Yamal mangler en teknisk lidt stærkere back end Kounde og en CF af højere kvalitet. Fort har været god på leje og er måske løsningen, og Kounde er trods det når han er i form stærk nok til at jeg ikke ville bruge pengene der. CF positionen skal der gøres noget ved. Alverez er for mange drømmen, men den er urealistisk. Vlahovic ligner det realistiske bud, og selvom det ikke er det mest sexede bud tror jeg han kan være en kvalitetsspiller for barca, han er energisk, aktiv i pres og god på hovedet også, men han har også døjet med skader (men stadig i mine øjne det realistiske bud til sommer)
Cubarsi mangler en makker til at tage presset af de unge skuldre, jeg håber man køber Schlottenback og skriver med Sanesi og lader AC gå og måske sælger Araujo så føler jeg man ville være dækket ind med en kvalitets lcb og en god lcb til at danne makkerpar med Cubarsi og så er der Eric og Kounde til at afløse Cubarsi.
Pedris makker tror jeg vi har in house. Bernal er stille og roligt ved at finde fodfæstet, og bliver Gavi sine skader kvit så har vi sammen med Fermin, Olmo og de Jong (med mindre han sælges) en base på midtbanen som der ikke skal bruges penge på lige pt. Jeg kunne dog stadig godt se en gratis Bernardo Silva udfylde en rolle som afløser for Pedri.