12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kluivert
Indlæg: 528
Tilmeldt: man okt 25, 2021 9:06 pm
Har takket: 217 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kluivert »

puyol83 skrev:
lør feb 14, 2026 11:26 am
Kluivert skrev:
lør feb 14, 2026 10:48 am
Der er ingen grund til at hænge i en enkel var, et manglende rødt. Faktum er at den kunne have stået 7-0, men vi slap med 4-0.
Jeg synes der er ret god grund til det (bortset fra at jeg ikke ved hvad du mener med manglende rødt - jeg snakker om Cubarsis mål). For det første af ren interesse for de faktiske regler. Personligt blev jeg lidt klogere af at undersøge reglerne, fordi jeg før var overbevist om, at en medspiller på linje med eller bag den afleverende spiller ikke kunne være offside. Sådan forholder det sig åbenbart ikke.
For det andet havde Barca momentum på det tidspunkt i kampen, og havde målet stået kunne man måske også have scoret et eller to mere, hvilket ville give helt andre forudsætninger for returkampen.

Jeg er enig i at det (især blandt Flick og spillerne) ikke skal fjerne fokus fra at man spillede en helt elendig første halvleg, hvor man retfærdigvis kunne have tabt med endnu større margin, men det ændrer for mig ikke på at det er interessant om VAR-kaldet var korrekt.
Jeg lægger mig (delvis) fladt ned, når jeg nu ikke så det meste af kampen. Slukkede og sov ved 3-0, mine gamle nerver kunne ikke tåle det. Så det med rødt havde jeg set diverse klip på nettet. Men VAR situationen er der meget fokus på, ved ikke hvor meget det havde påvirket. Men spillerne skal bare fokusere på at holdet var elendigt første halvleg.

DeanCassady
Indlæg: 2106
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 134 gange
Blevet takket: 352 gange

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Dytrax skrev:
lør feb 14, 2026 9:53 am
▪️ Flick delivered a strict speech to his team today, questioning the players’ mentality and their sharpness, especially in the first half.

▪️ The players told Flick about their tactical concerns, believing that relying on high pressing and an advanced defensive line was not suitable given the match conditions.

▪️ Some players feel there is difficulty in applying Flick’s style in the absence of Pedri and Raphinha.

▪️ The players made it clear that they do not want to abandon this style, but rather called for more realism in big matches and better adaptation to the available squad.

[The Athletic]
Fint hvis det er sandt. Ift. fx Antis kritik af Flick, er jeg helt enig i, at vi tydeligvis ikke kan spille på den måde, når hverken Pedri eller Raphinha er med. Og så må man jo justere.

Jeg begriber i øvrigt næsten ikke, hvor vigtigt sidstnævnte er blevet. Den havde jeg godt nok ikke set komme for tre sæsoner siden. Han er måske ikke vores bedste spiller, men det lader til, at han er den absolut vigtigste.
Robert Zimmerman

Antimadridista
Indlæg: 11258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
lør feb 14, 2026 9:53 am
▪️ Flick delivered a strict speech to his team today, questioning the players’ mentality and their sharpness, especially in the first half.

▪️ The players told Flick about their tactical concerns, believing that relying on high pressing and an advanced defensive line was not suitable given the match conditions.

▪️ Some players feel there is difficulty in applying Flick’s style in the absence of Pedri and Raphinha.

▪️ The players made it clear that they do not want to abandon this style, but rather called for more realism in big matches and better adaptation to the available squad.

[The Athletic]
Forhåbentlig er der hold i det der og ikke blot løse rygter!

Hvis det er en retvisende gengivelse, så gør det næsten situationen endnu mere bekymrende, hvis hovedparten af truppen også finder Flicks meget ensrettede og til enhver tid kompromisløse stil, FOR krævende, besværlig og ufleksibel.

Håber han lytter.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

The RFEF refuses to release the VAR audio of Cubarsí’s disallowed goal for offside. [Mundo Deportivo]

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 17257
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2365 gange
Blevet takket: 1387 gange
Kontakt:

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
lør feb 14, 2026 2:45 pm
The RFEF refuses to release the VAR audio of Cubarsí’s disallowed goal for offside. [Mundo Deportivo]
Det er for sent at ændre noget som helst nu også hvis der kommer klare beviser på at der var ikke offside.
De kan kun give en lille bøde til VAR folket og that's it.
MDCCCXCIX

Dumle
Indlæg: 974
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Dumle »

Lopezzz skrev:
lør feb 14, 2026 4:07 pm
Dytrax skrev:
lør feb 14, 2026 2:45 pm
The RFEF refuses to release the VAR audio of Cubarsí’s disallowed goal for offside. [Mundo Deportivo]
Det er for sent at ændre noget som helst nu også hvis der kommer klare beviser på at der var ikke offside.
De kan kun give en lille bøde til VAR folket og that's it.
VAR skal seriøst laves om, det tager alt for lang tid. En VAR gennemgang bør Max tage 1 min og kan man ikke finde en afgørelse skal dommerens dom stå.

Antimadridista
Indlæg: 11258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Dumle skrev:
lør feb 14, 2026 5:40 pm
Lopezzz skrev:
lør feb 14, 2026 4:07 pm
Dytrax skrev:
lør feb 14, 2026 2:45 pm
The RFEF refuses to release the VAR audio of Cubarsí’s disallowed goal for offside. [Mundo Deportivo]
Det er for sent at ændre noget som helst nu også hvis der kommer klare beviser på at der var ikke offside.
De kan kun give en lille bøde til VAR folket og that's it.
VAR skal seriøst laves om, det tager alt for lang tid. En VAR gennemgang bør Max tage 1 min og kan man ikke finde en afgørelse skal dommerens dom stå.
Faktisk en udemærket idé! Kan man ikke finde en fejl indenfor 1-2 minutter, så er det nede i petitesse afdelingen og så kører vi videre….

Og kan man i det hele taget, i petitesse situationerne, være sikker på om VAR folket får slået stregen NØJAGTIGT når bolden slipper en fod, et knæ etc..!!??

Dumle
Indlæg: 974
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Dumle »

Antimadridista skrev:
lør feb 14, 2026 6:24 pm
Dumle skrev:
lør feb 14, 2026 5:40 pm
Lopezzz skrev:
lør feb 14, 2026 4:07 pm
Dytrax skrev:
lør feb 14, 2026 2:45 pm
The RFEF refuses to release the VAR audio of Cubarsí’s disallowed goal for offside. [Mundo Deportivo]
Det er for sent at ændre noget som helst nu også hvis der kommer klare beviser på at der var ikke offside.
De kan kun give en lille bøde til VAR folket og that's it.
VAR skal seriøst laves om, det tager alt for lang tid. En VAR gennemgang bør Max tage 1 min og kan man ikke finde en afgørelse skal dommerens dom stå.
Faktisk en udemærket idé! Kan man ikke finde en fejl indenfor 1-2 minutter, så er det nede i petitesse afdelingen og så kører vi videre….

Og kan man i det hele taget, i petitesse situationerne, være sikker på om VAR folket får slået stregen NØJAGTIGT når bolden slipper en fod, et knæ etc..!!??
I NFL opperere man med at man kun kan omstøde en dom hvis der er uomtvisteligt bevis for at den oprindelige dom er forkert, sådan bør var også bruges. Der bliver dømt så mange straffespark og annulleret så mange mål på tvivlsomme var gennemsyn, og det er ikke kun i Spanien.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 6326
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 722 gange
Blevet takket: 780 gange

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Omvendt havde vi ikke vundet ligaen sidste sæson uden VAR.

Scorede Mbappe ikke 3 offside mål i første clasico… som var millimeter offside allesammen

Og det husker jeg også var tilfældet i mange andre liga kampe.

Der VAR vi jo rigtig glade for millimeter afgørelser .. når det VAR til vores fordel, ik?

“VAR” med store bogstaver for at lave lidt sjov :-)
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Antimadridista
Indlæg: 11258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 14, 2026 7:09 pm
Omvendt havde vi ikke vundet ligaen sidste sæson uden VAR.

Scorede Mbappe ikke 3 offside mål i første clasico… som var millimeter offside allesammen

Og det husker jeg også var tilfældet i mange andre liga kampe.

Der VAR vi jo rigtig glade for millimeter afgørelser .. når det VAR til vores fordel, ik?

“VAR” med store bogstaver for at lave lidt sjov :-)
Men nu tager du jo så også enkelte situationer ud ik. Hvis du har en samlet oversigt over petitesse afgørelser, så kan vi snakke om det.

Hristo
Indlæg: 1101
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 294 gange
Blevet takket: 451 gange

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Hristo »

SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 14, 2026 7:09 pm
Omvendt havde vi ikke vundet ligaen sidste sæson uden VAR.

Scorede Mbappe ikke 3 offside mål i første clasico… som var millimeter offside allesammen

Og det husker jeg også var tilfældet i mange andre liga kampe.

Der VAR vi jo rigtig glade for millimeter afgørelser .. når det VAR til vores fordel, ik?

“VAR” med store bogstaver for at lave lidt sjov :-)
Men de kendelser var jo korrekte? Det absurde her er at det system som skal sikre at der ikke laves fejlkendelse har rettet en korrekt kendelse til en fejlkendelse.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 6326
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 722 gange
Blevet takket: 780 gange

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hristo skrev:
lør feb 14, 2026 8:30 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 14, 2026 7:09 pm
Omvendt havde vi ikke vundet ligaen sidste sæson uden VAR.

Scorede Mbappe ikke 3 offside mål i første clasico… som var millimeter offside allesammen

Og det husker jeg også var tilfældet i mange andre liga kampe.

Der VAR vi jo rigtig glade for millimeter afgørelser .. når det VAR til vores fordel, ik?

“VAR” med store bogstaver for at lave lidt sjov :-)
Men de kendelser var jo korrekte? Det absurde her er at det system som skal sikre at der ikke laves fejlkendelse har rettet en korrekt kendelse til en fejlkendelse.
Ja det er jeg med på, og fuldstændig enig i, hvis der er virkelig er tale om en fejldom fra VAR.
Men VAR i dette tilfælde havde jo så heller ikke det semi automatic udstyr til at lave stregen.

Men alle de millimeter *korrekte* VAR domme der var til vores fordel, var vi da virkelig glade for, selvom der ofte (i hvert fald flere gange) gik mere end 1 minut for at VAR kom med dommen.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Antimadridista
Indlæg: 11258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 14, 2026 9:18 pm
Hristo skrev:
lør feb 14, 2026 8:30 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 14, 2026 7:09 pm
Omvendt havde vi ikke vundet ligaen sidste sæson uden VAR.

Scorede Mbappe ikke 3 offside mål i første clasico… som var millimeter offside allesammen

Og det husker jeg også var tilfældet i mange andre liga kampe.

Der VAR vi jo rigtig glade for millimeter afgørelser .. når det VAR til vores fordel, ik?

“VAR” med store bogstaver for at lave lidt sjov :-)
Men de kendelser var jo korrekte? Det absurde her er at det system som skal sikre at der ikke laves fejlkendelse har rettet en korrekt kendelse til en fejlkendelse.
Ja det er jeg med på, og fuldstændig enig i, hvis der er virkelig er tale om en fejldom fra VAR.
Men VAR i dette tilfælde havde jo så heller ikke det semi automatic udstyr til at lave stregen.

Men alle de millimeter *korrekte* VAR domme der var til vores fordel, var vi da virkelig glade for, selvom der ofte (i hvert fald flere gange) gik mere end 1 minut for at VAR kom med dommen.
Blev vi forfordelt ift VAR domme i sidste sæson?

Hristo
Indlæg: 1101
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 294 gange
Blevet takket: 451 gange

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Hristo »

SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 14, 2026 9:18 pm
Hristo skrev:
lør feb 14, 2026 8:30 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 14, 2026 7:09 pm
Omvendt havde vi ikke vundet ligaen sidste sæson uden VAR.

Scorede Mbappe ikke 3 offside mål i første clasico… som var millimeter offside allesammen

Og det husker jeg også var tilfældet i mange andre liga kampe.

Der VAR vi jo rigtig glade for millimeter afgørelser .. når det VAR til vores fordel, ik?

“VAR” med store bogstaver for at lave lidt sjov :-)
Men de kendelser var jo korrekte? Det absurde her er at det system som skal sikre at der ikke laves fejlkendelse har rettet en korrekt kendelse til en fejlkendelse.
Ja det er jeg med på, og fuldstændig enig i, hvis der er virkelig er tale om en fejldom fra VAR.
Men VAR i dette tilfælde havde jo så heller ikke det semi automatic udstyr til at lave stregen.

Men alle de millimeter *korrekte* VAR domme der var til vores fordel, var vi da virkelig glade for, selvom der ofte (i hvert fald flere gange) gik mere end 1 minut for at VAR kom med dommen.
Med eller uden var vil jeg altid håbe der dømmes retfærdigt. Og min kærlighed til Barca vil altid gøre at jeg glæder mig over en sejr, så længe vi opfører os ordentligt, også med evt tvivlsomme kendelser vores vej i løbet af kampen.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 17257
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2365 gange
Blevet takket: 1387 gange
Kontakt:

Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Offside giver rigtig mange problemer i fodbold så hvorfor ikke afskaffe det helt. Det vil resultere i flere mål og meget få afbrydelser. Så får man løst problemet.
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster