Jeg lægger mig (delvis) fladt ned, når jeg nu ikke så det meste af kampen. Slukkede og sov ved 3-0, mine gamle nerver kunne ikke tåle det. Så det med rødt havde jeg set diverse klip på nettet. Men VAR situationen er der meget fokus på, ved ikke hvor meget det havde påvirket. Men spillerne skal bare fokusere på at holdet var elendigt første halvleg.puyol83 skrev: ↑lør feb 14, 2026 11:26 amJeg synes der er ret god grund til det (bortset fra at jeg ikke ved hvad du mener med manglende rødt - jeg snakker om Cubarsis mål). For det første af ren interesse for de faktiske regler. Personligt blev jeg lidt klogere af at undersøge reglerne, fordi jeg før var overbevist om, at en medspiller på linje med eller bag den afleverende spiller ikke kunne være offside. Sådan forholder det sig åbenbart ikke.
For det andet havde Barca momentum på det tidspunkt i kampen, og havde målet stået kunne man måske også have scoret et eller to mere, hvilket ville give helt andre forudsætninger for returkampen.
Jeg er enig i at det (især blandt Flick og spillerne) ikke skal fjerne fokus fra at man spillede en helt elendig første halvleg, hvor man retfærdigvis kunne have tabt med endnu større margin, men det ændrer for mig ikke på at det er interessant om VAR-kaldet var korrekt.
12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
Kluivert
- Indlæg: 528
- Tilmeldt: man okt 25, 2021 9:06 pm
- Har takket: 217 gange
- Blevet takket: 78 gange
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
-
DeanCassady
- Indlæg: 2106
- Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
- Har takket: 134 gange
- Blevet takket: 352 gange
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
Fint hvis det er sandt. Ift. fx Antis kritik af Flick, er jeg helt enig i, at vi tydeligvis ikke kan spille på den måde, når hverken Pedri eller Raphinha er med. Og så må man jo justere.Dytrax skrev: ↑lør feb 14, 2026 9:53 amFlick delivered a strict speech to his team today, questioning the players’ mentality and their sharpness, especially in the first half.
The players told Flick about their tactical concerns, believing that relying on high pressing and an advanced defensive line was not suitable given the match conditions.
Some players feel there is difficulty in applying Flick’s style in the absence of Pedri and Raphinha.
The players made it clear that they do not want to abandon this style, but rather called for more realism in big matches and better adaptation to the available squad.
[The Athletic]
Jeg begriber i øvrigt næsten ikke, hvor vigtigt sidstnævnte er blevet. Den havde jeg godt nok ikke set komme for tre sæsoner siden. Han er måske ikke vores bedste spiller, men det lader til, at han er den absolut vigtigste.
Robert Zimmerman
-
Antimadridista
- Indlæg: 11258
- Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
- Har takket: 1845 gange
- Blevet takket: 1213 gange
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
Forhåbentlig er der hold i det der og ikke blot løse rygter!Dytrax skrev: ↑lør feb 14, 2026 9:53 amFlick delivered a strict speech to his team today, questioning the players’ mentality and their sharpness, especially in the first half.
The players told Flick about their tactical concerns, believing that relying on high pressing and an advanced defensive line was not suitable given the match conditions.
Some players feel there is difficulty in applying Flick’s style in the absence of Pedri and Raphinha.
The players made it clear that they do not want to abandon this style, but rather called for more realism in big matches and better adaptation to the available squad.
[The Athletic]
Hvis det er en retvisende gengivelse, så gør det næsten situationen endnu mere bekymrende, hvis hovedparten af truppen også finder Flicks meget ensrettede og til enhver tid kompromisløse stil, FOR krævende, besværlig og ufleksibel.
Håber han lytter.
- Dytrax
- Indlæg: 9523
- Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2858 gange
- Blevet takket: 1663 gange
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
The RFEF refuses to release the VAR audio of Cubarsí’s disallowed goal for offside. [Mundo Deportivo]
- Lopezzz
- Indlæg: 17257
- Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 2365 gange
- Blevet takket: 1387 gange
- Kontakt:
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
Det er for sent at ændre noget som helst nu også hvis der kommer klare beviser på at der var ikke offside.
De kan kun give en lille bøde til VAR folket og that's it.
MDCCCXCIX
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
VAR skal seriøst laves om, det tager alt for lang tid. En VAR gennemgang bør Max tage 1 min og kan man ikke finde en afgørelse skal dommerens dom stå.
-
Antimadridista
- Indlæg: 11258
- Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
- Har takket: 1845 gange
- Blevet takket: 1213 gange
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
Faktisk en udemærket idé! Kan man ikke finde en fejl indenfor 1-2 minutter, så er det nede i petitesse afdelingen og så kører vi videre….Dumle skrev: ↑lør feb 14, 2026 5:40 pmVAR skal seriøst laves om, det tager alt for lang tid. En VAR gennemgang bør Max tage 1 min og kan man ikke finde en afgørelse skal dommerens dom stå.
Og kan man i det hele taget, i petitesse situationerne, være sikker på om VAR folket får slået stregen NØJAGTIGT når bolden slipper en fod, et knæ etc..!!??
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
I NFL opperere man med at man kun kan omstøde en dom hvis der er uomtvisteligt bevis for at den oprindelige dom er forkert, sådan bør var også bruges. Der bliver dømt så mange straffespark og annulleret så mange mål på tvivlsomme var gennemsyn, og det er ikke kun i Spanien.Antimadridista skrev: ↑lør feb 14, 2026 6:24 pmFaktisk en udemærket idé! Kan man ikke finde en fejl indenfor 1-2 minutter, så er det nede i petitesse afdelingen og så kører vi videre….Dumle skrev: ↑lør feb 14, 2026 5:40 pmVAR skal seriøst laves om, det tager alt for lang tid. En VAR gennemgang bør Max tage 1 min og kan man ikke finde en afgørelse skal dommerens dom stå.
Og kan man i det hele taget, i petitesse situationerne, være sikker på om VAR folket får slået stregen NØJAGTIGT når bolden slipper en fod, et knæ etc..!!??
- SpillerSomMESSI
- Indlæg: 6326
- Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 722 gange
- Blevet takket: 780 gange
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
Omvendt havde vi ikke vundet ligaen sidste sæson uden VAR.
Scorede Mbappe ikke 3 offside mål i første clasico… som var millimeter offside allesammen
Og det husker jeg også var tilfældet i mange andre liga kampe.
Der VAR vi jo rigtig glade for millimeter afgørelser .. når det VAR til vores fordel, ik?
“VAR” med store bogstaver for at lave lidt sjov :-)
Scorede Mbappe ikke 3 offside mål i første clasico… som var millimeter offside allesammen
Og det husker jeg også var tilfældet i mange andre liga kampe.
Der VAR vi jo rigtig glade for millimeter afgørelser .. når det VAR til vores fordel, ik?
“VAR” med store bogstaver for at lave lidt sjov :-)
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
-
Antimadridista
- Indlæg: 11258
- Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
- Har takket: 1845 gange
- Blevet takket: 1213 gange
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
Men nu tager du jo så også enkelte situationer ud ik. Hvis du har en samlet oversigt over petitesse afgørelser, så kan vi snakke om det.SpillerSomMESSI skrev: ↑lør feb 14, 2026 7:09 pmOmvendt havde vi ikke vundet ligaen sidste sæson uden VAR.
Scorede Mbappe ikke 3 offside mål i første clasico… som var millimeter offside allesammen
Og det husker jeg også var tilfældet i mange andre liga kampe.
Der VAR vi jo rigtig glade for millimeter afgørelser .. når det VAR til vores fordel, ik?
“VAR” med store bogstaver for at lave lidt sjov :-)
-
Hristo
- Indlæg: 1101
- Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
- Har takket: 294 gange
- Blevet takket: 451 gange
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
Men de kendelser var jo korrekte? Det absurde her er at det system som skal sikre at der ikke laves fejlkendelse har rettet en korrekt kendelse til en fejlkendelse.SpillerSomMESSI skrev: ↑lør feb 14, 2026 7:09 pmOmvendt havde vi ikke vundet ligaen sidste sæson uden VAR.
Scorede Mbappe ikke 3 offside mål i første clasico… som var millimeter offside allesammen
Og det husker jeg også var tilfældet i mange andre liga kampe.
Der VAR vi jo rigtig glade for millimeter afgørelser .. når det VAR til vores fordel, ik?
“VAR” med store bogstaver for at lave lidt sjov :-)
- SpillerSomMESSI
- Indlæg: 6326
- Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 722 gange
- Blevet takket: 780 gange
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
Ja det er jeg med på, og fuldstændig enig i, hvis der er virkelig er tale om en fejldom fra VAR.Hristo skrev: ↑lør feb 14, 2026 8:30 pmMen de kendelser var jo korrekte? Det absurde her er at det system som skal sikre at der ikke laves fejlkendelse har rettet en korrekt kendelse til en fejlkendelse.SpillerSomMESSI skrev: ↑lør feb 14, 2026 7:09 pmOmvendt havde vi ikke vundet ligaen sidste sæson uden VAR.
Scorede Mbappe ikke 3 offside mål i første clasico… som var millimeter offside allesammen
Og det husker jeg også var tilfældet i mange andre liga kampe.
Der VAR vi jo rigtig glade for millimeter afgørelser .. når det VAR til vores fordel, ik?
“VAR” med store bogstaver for at lave lidt sjov :-)
Men VAR i dette tilfælde havde jo så heller ikke det semi automatic udstyr til at lave stregen.
Men alle de millimeter *korrekte* VAR domme der var til vores fordel, var vi da virkelig glade for, selvom der ofte (i hvert fald flere gange) gik mere end 1 minut for at VAR kom med dommen.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
-
Antimadridista
- Indlæg: 11258
- Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
- Har takket: 1845 gange
- Blevet takket: 1213 gange
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
Blev vi forfordelt ift VAR domme i sidste sæson?SpillerSomMESSI skrev: ↑lør feb 14, 2026 9:18 pmJa det er jeg med på, og fuldstændig enig i, hvis der er virkelig er tale om en fejldom fra VAR.Hristo skrev: ↑lør feb 14, 2026 8:30 pmMen de kendelser var jo korrekte? Det absurde her er at det system som skal sikre at der ikke laves fejlkendelse har rettet en korrekt kendelse til en fejlkendelse.SpillerSomMESSI skrev: ↑lør feb 14, 2026 7:09 pmOmvendt havde vi ikke vundet ligaen sidste sæson uden VAR.
Scorede Mbappe ikke 3 offside mål i første clasico… som var millimeter offside allesammen
Og det husker jeg også var tilfældet i mange andre liga kampe.
Der VAR vi jo rigtig glade for millimeter afgørelser .. når det VAR til vores fordel, ik?
“VAR” med store bogstaver for at lave lidt sjov :-)
Men VAR i dette tilfælde havde jo så heller ikke det semi automatic udstyr til at lave stregen.
Men alle de millimeter *korrekte* VAR domme der var til vores fordel, var vi da virkelig glade for, selvom der ofte (i hvert fald flere gange) gik mere end 1 minut for at VAR kom med dommen.
-
Hristo
- Indlæg: 1101
- Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
- Har takket: 294 gange
- Blevet takket: 451 gange
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
Med eller uden var vil jeg altid håbe der dømmes retfærdigt. Og min kærlighed til Barca vil altid gøre at jeg glæder mig over en sejr, så længe vi opfører os ordentligt, også med evt tvivlsomme kendelser vores vej i løbet af kampen.SpillerSomMESSI skrev: ↑lør feb 14, 2026 9:18 pmJa det er jeg med på, og fuldstændig enig i, hvis der er virkelig er tale om en fejldom fra VAR.Hristo skrev: ↑lør feb 14, 2026 8:30 pmMen de kendelser var jo korrekte? Det absurde her er at det system som skal sikre at der ikke laves fejlkendelse har rettet en korrekt kendelse til en fejlkendelse.SpillerSomMESSI skrev: ↑lør feb 14, 2026 7:09 pmOmvendt havde vi ikke vundet ligaen sidste sæson uden VAR.
Scorede Mbappe ikke 3 offside mål i første clasico… som var millimeter offside allesammen
Og det husker jeg også var tilfældet i mange andre liga kampe.
Der VAR vi jo rigtig glade for millimeter afgørelser .. når det VAR til vores fordel, ik?
“VAR” med store bogstaver for at lave lidt sjov :-)
Men VAR i dette tilfælde havde jo så heller ikke det semi automatic udstyr til at lave stregen.
Men alle de millimeter *korrekte* VAR domme der var til vores fordel, var vi da virkelig glade for, selvom der ofte (i hvert fald flere gange) gik mere end 1 minut for at VAR kom med dommen.
- Lopezzz
- Indlæg: 17257
- Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 2365 gange
- Blevet takket: 1387 gange
- Kontakt:
Re: 12/2 Atlético Madrid - FC Barcelona
Offside giver rigtig mange problemer i fodbold så hvorfor ikke afskaffe det helt. Det vil resultere i flere mål og meget få afbrydelser. Så får man løst problemet.
MDCCCXCIX
Hvem er online
Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster