Bartomeu: "Real Madrid requested 18 years of documents containing strategic secrets about La Masia, as well as extremely sensitive commercial and financial details."
"These were not just numbers, but highly confidential information covering all departments of Barça, and it could never be left in the hands of a direct rival. I would never have allowed that, which is why I intervened and stopped them."
"What surprises me is that Barça did not file the objection first. They should have been the ones to take the initiative to protect the institution’s privacy."
"When I saw that no one had acted, I asked my lawyers to move immediately and file the appeal, because we were in the holiday period and the deadline was approaching, and we succeeded."
"I could not allow Real Madrid to access Barça’s accounts, because granting access to those documents would mean handing confidential information to a direct competitor.’"
"I told Barça’s lawyers to request a ban on Real Madrid, and I was surprised that it had not been done, so I was forced to do it myself.’"
"Real Madrid’s demands had no connection to the ongoing Negreira case investigation, it was merely an attempt to exploit the situation to obtain confidential information they had absolutely no right to access."
"I am pleased that the judge decided to stop their efforts by accepting our request."
"Barça never needed any refereeing assistance to win. The payments that were made were in exchange for technical report services, which exist and are documented, and therefore cannot be used as a pretext to open all of the club’s confidential books to your historic rival to extract information and secrets."
FC Barcelona
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2631 gange
- Blevet takket: 1533 gange
Re: FC Barcelona
Barto to the rescue
Ikke at mit spørgsmål har noget med Bartos udtalelser som sådan at gøre, men nu nævner han det her "technical report services", som jeg synes at have hørt fra andre også i den ene eller anden ordlyd (dommerrapporter f.eks.).Dytrax skrev: ↑tors feb 05, 2026 11:01 pmBartomeu:
"Barça never needed any refereeing assistance to win. The payments that were made were in exchange for technical report services, which exist and are documented, and therefore cannot be used as a pretext to open all of the club’s confidential books to your historic rival to extract information and secrets."
Er der nogen som egentlig ved hvad disse rapporter skulle indeholde (han siger jo at de eksisterer), og om der findes eksempler på andre klubber, som også har fået dem lavet? Sidstnævnte ville vel sige en del om, hvor suspekte disse betalinger er eller ikke er...?
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha
- Barca80
- Har takket: 106 gange
- Blevet takket: 401 gange
Jeg ønsker ikke Font som præsident, men lige det med Deco er jeg fuldstændig enig i. Magen til fesen sportdirektør skal man lede længe efter. Hold da ferie.Til Mundo Deportivo siger Font følgende:
“Hansi Flick bliver min træner, men Deco bliver ikke min sportsdirektør. Vi vil få strukturen til at passe bedre til Hansi Flick […] Jeg kan ikke afsløre min egen kandidat til at overtage posten, da han i øjeblikket er på kontrakt andetsteds”.
Lad os heller ikke glemme, at Deco faktisk ikke ønskede Flick, men var meget tæt på at ansætte Conceição som træner. Det var Laporta, der satte foden ned og endte med at hente Flick.
https://www.football-espana.net/2024/02 ... aporta/amp
Jeg tror ærligt talt, man kan lave en ret lang liste over Decos mere tvivlsomme – for ikke at sige dumme – beslutninger. Det er i hvert fald noget jeg har udtrykt tidligere i andre tråde og ønsker ikke gentage mig.
- Barca80
Måske i en rolle som ny sportsdirektør i stedet for Deco – eller alternativt som en form for global ambassadør for klubben?𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆: Lionel Messi has decided that he will RETURN to Barça in the future!
Although it is not clear which role he would play, reports Marca.
- Fabrizio Romano
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 695 gange
- Blevet takket: 753 gange
-
EasyBuddhist
- Har takket: 998 gange
- Blevet takket: 1240 gange
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 473 gange
- Blevet takket: 1773 gange
Altså jeg fatter ikke hvad det skal gøre godt for.EasyBuddhist skrev: ↑man feb 09, 2026 9:02 pm![]()
https://x.com/BarcaTimes/status/2020931 ... 95443?s=20
-
EasyBuddhist
- Har takket: 998 gange
- Blevet takket: 1240 gange
Når de ikke kan købe giraffen, kan de i det mindste stå i skyggenFCBarcelonaChr skrev: ↑man feb 09, 2026 9:04 pmAltså jeg fatter ikke hvad det skal gøre godt for.EasyBuddhist skrev: ↑man feb 09, 2026 9:02 pm![]()
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 473 gange
- Blevet takket: 1773 gange
EasyBuddhist skrev: ↑man feb 09, 2026 9:25 pmNår de ikke kan købe giraffen, kan de i det mindste stå i skyggenFCBarcelonaChr skrev: ↑man feb 09, 2026 9:04 pmAltså jeg fatter ikke hvad det skal gøre godt for.EasyBuddhist skrev: ↑man feb 09, 2026 9:02 pm![]()
- Barca80
Hvordan i alverden forestiller man sig, at købet af Álvarez skal finansieres?Argentinsk stjerne kan få hovedrolle i Barcelonas valgkamp
Julian Alvarez kan komme til at spille en rolle i den kommende valgkamp til præsidentvalget i Barcelona.
Barcelona har været meldt meget interesseret i den argentinske angriber, og ifølge mediet har en unavngiven kandidat til præsidentposten i Barcelona rakt ud til Alvarez’ lejr for at høre, om han må bruge spillerens navn i hans kampagne frem mod valget.
Hans markedsværdi ligger allerede nord for 100 mio. euro, og med kontrakt helt frem til 2030 er jeg helt overbevist om, at Atlético Madrid ikke sælger ham til en direkte liga-rival for mindre end 130–140 mio. euro.
Ja, han er en topangriber, men han har været lidt svingende i denne sæson: 7 mål i 23 La Liga-kampe er altså ikke noget, der retfærdiggør en transfersum i den størrelsesorden lige pt.
Vi skal selvfølgelig tænke på en afløser for Lewandowski, men Ferran Torres leverer allerede varen med 12 mål i 21 kampe. Derfor giver det simpelthen ikke mening at binde enorme summer i én spiller, når der er andre positioner i truppen, som langt mere akut skriger på forstærkning.
Så måske skulle man i stedet kigge i en helt anden retning: Osimhen – eller hvorfor ikke Levantes talent Karl Etta Eyong – eller en lignende profil, der kan hentes for et langt lavere beløb og med langt mindre økonomisk risiko.
- Dytrax
Víctor Font: "Since 2022, we have been working on a project to bring Messi back to Barça after the World Cup."
"The project is based on three key areas:"
"Institutional: for him to accept the role of honorary president."
"Commercial: inspired by examples like Jordan and Nike or Federer, to generate major revenue and take advantage of his partial involvement at Inter Miami to strengthen Barça’s presence in the American market."
"Sporting: so that he can say goodbye to Barça and Camp Nou in the way he sees fit, whether by playing or through a special tribute."
"With Madrid, the relationship must be one of sporting rivalry, without accepting any direct assistance."
"Previous decisions, such as those related to the Super League or the financial levers, were mistakes that show Madrid cannot be trusted as an ally."
"Cooperation can happen with other major European clubs to defend shared interests, but never with Real Madrid."
"We cannot trust Madrid, they have been our rival since the beginning, whatever they do, we must do the opposite."
- Dytrax
Messi informed the Barça presidential candidates clearly:
"I will not return as a player to Barça, whether for a full season or even half a season… the rhythm of European football no longer suits me."
He has also decided not to publicly support any candidate, only allowing them to use his name in the context of a tribute or farewell match, nothing more.
[Catalunya Ràdio]