Baba har været betragtet som et stort talent længe. Jeg har ikke selv set ham særlig meget, fordi jeg ikke ser særlig meget fra de lavere kategorier. Jeg ser som regel først talenterne rigtig an i u19 regi og Baba er lige rykket derop i denne sæson. Jeg ser vel omkring 1000 min af u-19 holdet pr sæson, så mon ikke, jeg kan få en fornemmelse for ham snartFCBarcelonaChr skrev: ↑ons sep 24, 2025 5:02 pmNogen der kender noget dybere til ham her? Andet end det der står her.
Men ud fra de meldinger, der har været fra outlets, der følger de lavere kategorier, så har han stort potentiale i stil med sin bror. Som altid med talenter fra La Masia, så handler det meste om mentaliteten og vi er nødt til at vente at se, hvordan han tager springet ind i senior fodbold. Men han har lige forlænget sin kontrakt med tre år, så det lover godt for de næste par års udvikling.
En kort karakteristik vil lyde på: Yderst alsidig, venstre fodet, LCB, top fysik, duel og pasningsstærk stærk, teknisk velfunderet
Men jeg har lært af erfaring, jeg skal se ham selv, før jeg kommer med for mange forudsigelser, da man ikke kan stole på ret meget af det man læser fra andres iagttagelser. En simpel ting som højde kan være svær at blive klog på, når Transfermarkt har ham til at være 1,74, mens en scout sætter ham til 1,86. Det er alligevel lidt af en forskel