La Liga Tråden
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
emo
- Geografisk sted: Fyn/Odense
- Har takket: 393 gange
- Blevet takket: 845 gange
Re: La Liga Tråden
Men er der noget med om man rammer bolden først eller ej? Og hvor voldsomt den efterfølgende aktion er. For han rammer bolden først ligemeget hvad. At han rammer ham i maven, hvor voldsomt er det, det må dommeren vurdere og de mente så det var voldsomt nok.
Men min opfattelse var at man ofte kiggede på om spilleren er på bolden først eller ej.
Men min opfattelse var at man ofte kiggede på om spilleren er på bolden først eller ej.
Allez...
-
Antimadridista
- Har takket: 1845 gange
- Blevet takket: 1213 gange
Googles AI er af denne overbevisning….
“Ja, der kan godt dømmes straffespark (eller direkte frispark), selvom en forsvarsspiller rammer bolden først. Det afgørende er, om tacklingen efterfølgende er satset, hensynsløs eller udført med unødig stor kraft, hvilket udgør en farlig spil/forseelse. At røre bolden først giver ikke immunitet, hvis modstanderen efterfølgende fældes ulovligt.”
??
“Ja, der kan godt dømmes straffespark (eller direkte frispark), selvom en forsvarsspiller rammer bolden først. Det afgørende er, om tacklingen efterfølgende er satset, hensynsløs eller udført med unødig stor kraft, hvilket udgør en farlig spil/forseelse. At røre bolden først giver ikke immunitet, hvis modstanderen efterfølgende fældes ulovligt.”
??
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1127 gange
- Blevet takket: 1381 gange
Måske ikke så vildt alligevelRECORD: Kylian Mbappé has just become the FIRST player in La Liga history to be awarded 16 penalties in just 29 games.
The previous record was held by Ronaldo, with 12 penalties in 26 games.
[@footballontnt]
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Barca80
- Har takket: 109 gange
- Blevet takket: 430 gange
Topscorelisten i La Liga

RMs næstmest scorende spiller er Vinícius med 6 mål – samme antal som Olmo.
Forskellen er, at mens Mbappé i høj grad står for RMs målproduktion, er vores scoringer fordelt på flere spillere: Ferran, Lewandowski, Raphinha, Yamal, Fermín og Olmo.
Det vidner om kollektivitet og bredde i holdet – en klar styrke. Vi er ikke afhængige af én enkelt spiller for at skabe eller afgøre kampene.
Imponerende at Muriqi har lavet 14 kasser for Mallorca og skræmmende at hele 8 ag Mbappes scoringer er på straffe, det viser lidt af det jeg virkelig ikke bryder mig om ved VAR, det er alle de straffe som i regelbogen er i orden men som i "rigtig" fodbold aldrig var blevet dømt.
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 2365 gange
- Blevet takket: 1387 gange
- Kontakt:
Killian er overvurderet, uden mål på straffespark ingen ville lægge mærke til ham
MDCCCXCIX
-
DeanCassady
- Har takket: 134 gange
- Blevet takket: 352 gange
Det er ikke sandt. Han og Courtois bærer praktisk talt Madrid alene. Men det er noget tankevækkende, at Ferran kun havde været to scoringer bag ham, hvis han havde et tilsvarende antal straffesparksmål.
Robert Zimmerman
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 722 gange
- Blevet takket: 780 gange
Ja især når man tænker på hvor få minutter Ferran har spillet vs Mbappe.DeanCassady skrev: ↑man feb 02, 2026 9:10 pmDet er ikke sandt. Han og Courtois bærer praktisk talt Madrid alene. Men det er noget tankevækkende, at Ferran kun havde været to scoringer bag ham, hvis han havde et tilsvarende antal straffesparksmål.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
Altid tænkt man burde havde en regel at den spiller som straffesparket blev begået mod - også skulle være den spiller som skal sparke straffe sparket . Især nu med VAR hvor man nemt kan vurdere detDumle skrev: ↑man feb 02, 2026 6:57 pmImponerende at Muriqi har lavet 14 kasser for Mallorca og skræmmende at hele 8 ag Mbappes scoringer er på straffe, det viser lidt af det jeg virkelig ikke bryder mig om ved VAR, det er alle de straffe som i regelbogen er i orden men som i "rigtig" fodbold aldrig var blevet dømt.
Er det en “hands” kunne det være den spiller som havde afleveret sidst inden “hands” forseelsen.
Så fik man det en bedre fordeling og ikke alle disse kunstige mål gns til enkelte spillere . Spillere som suarez/benzema ville jo også havde endt med betydelige højere mål snit hvis de havde fået samme straffespark som Messi og Ronaldo - osv .
13% af messi karriere mål har været på straffe og Ronaldo omkring 19%
Muriqi fik forresten endnu et mål på kontoen gårdagens kamp - endnu et straffeDumle skrev: ↑man feb 02, 2026 6:57 pmImponerende at Muriqi har lavet 14 kasser for Mallorca og skræmmende at hele 8 ag Mbappes scoringer er på straffe, det viser lidt af det jeg virkelig ikke bryder mig om ved VAR, det er alle de straffe som i regelbogen er i orden men som i "rigtig" fodbold aldrig var blevet dømt.
Han er faktisk på 5 stk nu
Så spørgsmålet ulmer : har Mallorca også dommerne med sig eller hvordan kan det forklares 🫣
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 511 gange
- Blevet takket: 1870 gange
Om lidt under to timer, får Real Madrid et tvivlsomt straffespark, som Mbappe eksekverer sikkert. Sejr til centralmagten.
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1127 gange
- Blevet takket: 1381 gange
Et profil fattigt Valencia mandskab har ingen problemer med at kontrollere Real Madrid. En midtbane med Tchouameni, Camavinga og Valverde er uden tvivl den værste midtbane, jeg nogensinde har set for Real. Eneste trussel på bolden er Güler og Huijsen
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den