La Liga Tråden

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2323 gange
Blevet takket: 1377 gange
Kontakt:

Re: La Liga Tråden

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
søn feb 01, 2026 7:13 pm
Inspireret af ham gutten, der ikke vil lade sig klippe før Manchester United har vundet 5 kampe i træk, har jeg besluttet, at jeg ikke vil lade mig klippe, før der er spillet 5 kampe i træk, hvori Real Madrid ikke har fået tilkendt straffe.

Shit, jeg får noget af et garn :lol:
Det lyder godt med langt hår. Du kommer bare med til heavy metal koncert næste gang :grin: :grin:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
søn feb 01, 2026 6:50 pm
Toni Freixa: "Barça have to do something, this is unacceptable."

"What a real scandal. What a farce. Let us understand this. There is an article in the rules that says if a player goes down inside or outside the penalty area trying to deceive the referee, it is a yellow card. How many times did Real Madrid players go down without a single yellow card being shown to them?"

"In fact, the penalty they were awarded also came from a player who went down without any contact at all. The Rayo player tried to clear the ball, he did not touch the ball, but he also did not touch the Madrid player."

"And what about the nine minutes? On what basis were nine minutes of added time given when there were no injuries, only one goal, and the usual substitutions? Why nine minutes? It is a scandal, something outrageous."

"We have lived through this historically. This is what has always happened in La Liga. Play continues until Madrid score. It had to happen, and anyone who has lived through this many times knew it would happen, but now they do not even try to hide it anymore. This is a scandal."

"Rayo were the better side, and with just a little more they would have won the match and taken all three points. The scandal is enormous. Someone must be held accountable for all of this."

"We will continue to compete in this league and we will win it, but something must be done, because what is happening is a real disgrace."
Barca kæmper ikke kun på fodboldbanen, vi kæmper mod diktator Francos regime der har terroriseret Barcelona og Catalonien i flere årtier. Hans rødder er plantet dybt i Spaniens hovedstad og vil aldrig forsvinde.
MDCCCXCIX

Ialocin
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 184 gange

Indlæg af Ialocin »

Jeg bliver nok ikke vildt populær af det her, men jeg synes der er straffe. Han rammer forbi bolden, og fører benet op i Diaz' mave. Jeg har set den 5-6 gange på youtube i 0,25x hastighed, og han rammer ham helt tydeligt.

9 minutter var lidt meget, men Freiza glemmer også at nævne det røde kort, hvilket får hans rant til at fremstå meget partisk og biased.

Antimadridista
Har takket: 1772 gange
Blevet takket: 1180 gange

Indlæg af Antimadridista »

Ialocin skrev:
søn feb 01, 2026 10:33 pm
Jeg bliver nok ikke vildt populær af det her, men jeg synes der er straffe. Han rammer forbi bolden, og fører benet op i Diaz' mave. Jeg har set den 5-6 gange på youtube i 0,25x hastighed, og han rammer ham helt tydeligt.

9 minutter var lidt meget, men Freiza glemmer også at nævne det røde kort, hvilket får hans rant til at fremstå meget partisk og biased.
Nu er du altså ikke vild populær :razz:

Kluivert
Har takket: 217 gange
Blevet takket: 78 gange

Indlæg af Kluivert »

Lopezzz skrev:
søn feb 01, 2026 8:50 pm
Dytrax skrev:

"What a real scandal. What a farce. Let us understand this. There is an article in the rules that says if a player goes down inside or outside the penalty area trying to deceive the referee, it is a yellow card. How many times did Real Madrid players go down without a single yellow card being shown to them?"

"In fact, the penalty they were awarded also came from a player who went down without any contact at all. The Rayo player tried to clear the ball, he did not touch the ball, but he also did not touch the Madrid player."

"And what about the nine minutes? On what basis were nine minutes of added time given when there were no injuries, only one goal, and the usual substitutions? Why nine minutes? It is a scandal, something outrageous."

"We have lived through this historically. This is what has always happened in La Liga. Play continues until Madrid score. It had to happen, and anyone who has lived through this many times knew it would happen, but now they do not even try to hide it anymore. This is a scandal."

"Rayo were the better side, and with just a little more they would have won the match and taken all three points. The scandal is enormous. Someone must be held accountable for all of this."

"We will continue to compete in this league and we will win it, but something must be done, because what is happening is a real disgrace."
Barca kæmper ikke kun på fodboldbanen, vi kæmper mod diktator Francos regime der har terroriseret Barcelona og Catalonien i flere årtier. Hans rødder er plantet dybt i Spaniens hovedstad og vil aldrig forsvinde.
Catalunien har også forrædere. Var på kursus med bl.a. to catalanere, og da jeg sagde visca el catalunia blev den ene helt begejstret mens den anden blev fornærmet. "My passport says Spain" sagde vedkommende haha. 100 % en Espanyol fan.

nosslo15
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 303 gange

Indlæg af nosslo15 »

Dytrax skrev:
søn feb 01, 2026 7:13 pm
Inspireret af ham gutten, der ikke vil lade sig klippe før Manchester United har vundet 5 kampe i træk, har jeg besluttet, at jeg ikke vil lade mig klippe, før der er spillet 5 kampe i træk, hvori Real Madrid ikke har fået tilkendt straffe.

Shit, jeg får noget af et garn :lol:
Kære Dytrax.

Vil du ikke nok være sød at sende billeder, løbende, så vi kan se, hvor lækker du bliver? :grin: :grin: :grin:

EasyBuddhist
Har takket: 1034 gange
Blevet takket: 1288 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Ialocin skrev:

Jeg har også set den og problemet er mere, forsvarsspilleren tydeligt rammer bolden først. Jeg synes, det er et udsædvanligt tyndt straffe at give i 9. overtids minut. Ellers synes jeg, det mest beskæmmende er alle de dives, Real laver, ikke bliver straffet med gult
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Ialocin

Indlæg af Ialocin »

EasyBuddhist skrev:
søn feb 01, 2026 11:38 pm
Ialocin skrev:

Jeg har også set den og problemet er mere, forsvarsspilleren tydeligt rammer bolden først. Jeg synes, det er et udsædvanligt tyndt straffe at give i 9. overtids minut. Ellers synes jeg, det mest beskæmmende er alle de dives, Real laver, ikke bliver straffet med gult
Men fordi han ved et uheld rammer den med støttebenet først, er det ikke lovligt at sparke en anden spiller i maven. Det er simpelthen bare utrolig dårligt forsvarsspil.

Det er ærgerligt, at Real igen skal reddes af et straffespark, men modstanderne laver godt nok også mange dumme forseelser i feltet.

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 73 gange

Indlæg af Ikigai »

Ialocin skrev:
man feb 02, 2026 12:15 am
EasyBuddhist skrev:
søn feb 01, 2026 11:38 pm
Ialocin skrev:

Men fordi han ved et uheld rammer den med støttebenet først, er det ikke lovligt at sparke en anden spiller i maven. Det er simpelthen bare utrolig dårligt forsvarsspil.

Det er ærgerligt, at Real igen skal reddes af et straffespark, men modstanderne laver godt nok også mange dumme forseelser i feltet.
Nu har jeg set highlight efter at have set resultatet online med en rigtig bitter fornemmelse

Men enig - der er jo straffe . Kluntet forsvarsspil hvor han sikkert bare ville have haft den skudt bolden ud af stadion . Det er 98min , han er træt , de presset , det går stærkt og vupti , han rammer nada bold( med det ben😋) og sparker ud efter en Madrid spiller

Så tæt på og så alligevel ikke …😡

Antimadridista
Har takket: 1772 gange
Blevet takket: 1180 gange

Indlæg af Antimadridista »

Ok……men kan 9 min forklares…..?

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 406 gange

Indlæg af Barca80 »

Toni Freixa (tidl Barca ledelse):

“Sikke en skandale. Sikke en farce.
FC Barcelona er nødsaget til at handle og gøre noget. Man kan ikke længere lukke øjnene.
Flere gange filmer Real Madrids spillere i feltet og dommeren kalder deres film, men ingen gule kort, som reglerne siger der skal falde.
Det er uacceptabelt det her.
Og de 9 minutter ekstra i 2 halvleg? Ingen længere alvorlige skader, ingen VAR kendelser og blot almindelig kamp og udskiftninger, som i alle andre kampe. Så hvorfor 9 minutter? Det er absurd. Det virker som om man spiller indtil Real scorer eller kan få et straffespark. Det er nu 11 straffespark i LaLiga i 22 kampe. Det er et straffe hver 2 kamp.
Vi har set det igennem hele historien. Nu er det bare så voldsomt, at de ikke engang forsøger at skjule det længere.
Det som foregår i LaLiga er en skændsel.”
Der er så meget man kunne nævne. Her opsummere Freixa en lille del af det.

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 406 gange

Indlæg af Barca80 »

Ikigai skrev:
man feb 02, 2026 12:53 am
Men enig - der er jo straffe
Straffespark er sjældent sort-hvide afgørelser. I praksis befinder de sig ofte i gråzoner, hvor dommeren må foretage en konkret vurdering – og hvor der helt legitimt kan være uenighed om, hvor klar eller tynd en kendelse er.

Man kan groft inddele straffekendelser sådan her:
A) Klokkeklart straffespark
B) Relativt tydeligt straffespark
C) Rimeligt tyndt straffespark
D) Ultra svagt straffespark – eller slet ingen straffe

Ser man samlet på straffesparkene i La Liga, inklusive dem Barcelona får, tegner der sig et meget tydeligt mønster: Real Madrid får markant oftere straffespark i kategori C og D end alle andre hold. Det er ikke bare en løs påstand – det springer i øjnene for enhver, der rent faktisk følger og observerer de mange kendelser, Madrid får.

Og ja – kategori C og D kan i princippet godt dømmes. Problemet er bare, at der konsekvent skal markant mindre til, før Real Madrid får straffespark i netop de kategorier. Det er dér, det bliver unfair.

Når de her vage kendelser ovenikøbet næsten altid falder i kampenes mest kritiske øjeblikke – når Madrid er ved at vakle, eller dybt inde i overtiden – så stopper det med at ligne tilfældigheder. Det skaber helt naturligt mistanke om, at der foregår noget, som ikke er rent. Ikke fordi hvert enkelt straffespark isoleret set er umuligt at dømme, men fordi mønstret gentager sig igen og igen på en måde, der lugter grimt.

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 73 gange

Indlæg af Ikigai »

Antimadridista skrev:
man feb 02, 2026 9:10 am
Ok……men kan 9 min forklares…..?
Korrekt . Her er jeg helt enig .
9 min høre til sjældenhederne og så I en kamp hvor der ikke reelt var nogle årsag . Det lugter lidt af spil til næste mål ….

Brugeravatar
Lopezzz
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Kluivert skrev:
søn feb 01, 2026 11:04 pm
Lopezzz skrev:
søn feb 01, 2026 8:50 pm
Dytrax skrev:

Catalunien har også forrædere. Var på kursus med bl.a. to catalanere, og da jeg sagde visca el catalunia blev den ene helt begejstret mens den anden blev fornærmet. "My passport says Spain" sagde vedkommende haha. 100 % en Espanyol fan.
:lol:
Så skulle du have sagt Visca Franco :lol:
MDCCCXCIX

Ialocin

Indlæg af Ialocin »

Guderne skal vide, at jeg er en whiny bitch, når det kommer til fodbold og kendelser - specielt når det kommer til Real Madrid, men der er godt nok en smule skingert herinde. Der er jo straffespark. Folk der mener andet, skal have pudset brillerne eller læst op på fodboldreglerne. Vi får også tildelt mange tynde straffespark - senest mod FCK, da Lewandowski bliver snittet.

Hvorfor skal vi absolut falde ned på Real Madrids pinlige niveau, når snakken falder på dommerne? Er det ikke noget, man ønsker at tage afstand fra?

Besvar