18/1 Real Sociedad - FC Barcelona
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
EasyBuddhist
- Har takket: 978 gange
- Blevet takket: 1198 gange
Re: 18/1 Real Sociedad - FC Barcelona
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2575 gange
- Blevet takket: 1499 gange
Estrada Fernández (Ex referee):
"What a provocation from the Referees Committee to reappoint Carlos del Cerro Grande as the VAR official after the huge scandal he caused last season with Lewandowski’s ‘giant foot.’"
"Del Cerro was the VAR official in the very same match."
"I think this is a reckless move by the committee, and it seems they like to provoke so the atmosphere stays full of controversy all week."
"As for Mbappé, we all know that when he gets the ball, there is danger. He will fall. Penalty."
"If the referee does not give this penalty, he will be harmed more than if he gives it."
"Why? For media reasons. Because in the end it is Madrid, because in the end it is Mbappé."
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 2253 gange
- Blevet takket: 1365 gange
- Kontakt:
Jamen hans statistik fejler ikke noget men jeg savner flere mål fra ham specielt efter de mange angreb han sætter i gang i hver eneste kamp. Han dribler og dribler men tit uden slutresultat (undtagen assists/afleveringer)EasyBuddhist skrev: ↑man jan 19, 2026 8:59 pmFun fact: Dembélé fik debut, da han var 18 år og lige knap 7 måneder. Yamal er lige nu godt 18 år og 6 måneder. Det vil sige, Dembélé havde ikke engang fået debut på Yamals nuværende alder. Yamal? 137 førsteholdskampe, 35 mål og 46 assists, knap 10.000 minutter spillet for Barcelona alene. 26 kampe, 6 mål og 12 asissts for SpanienEasyBuddhist skrev: ↑man jan 19, 2026 7:28 pmHan scorer for få mål? I forhold til hvem? Han scorer flere mål end Messi gjorde i den alder, så du må finde en anden målstokLopezzz skrev: ↑man jan 19, 2026 5:58 pmMed ineffektiv mente jeg at han selv scorer alt for lidt mål. Han kommer aldrig i nærheden af Messi men med hans mange kvaliteter troede jeg at han der vil komme mange mål fra hans side men desværre nej.Puyols_garn skrev: ↑man jan 19, 2026 3:25 pmAlle hans syv nøgleafleveringer igår endte indenfor straffesparksfeltet. Selvfølgelig har han facetter af spillet hvor han stadig kan bygge en del på, men lige i går skaber han den ene kæmpe chance efter den anden.Lopezzz skrev: ↑man jan 19, 2026 2:16 pmHan skaber meget for holdet men han er bare pisse ineffektivDytrax skrev: ↑man jan 19, 2026 1:34 pmYamal er ikke urørlig og skal naturligvis kritiseres, hvis det er fortjent, dog mener jeg ikke, at man på baggrund af kampen i aftes bør rette kritikken mod Yamal. Han spillede en virkelig god kamp, var en nærmest konstant trussel og skabte uro. Der er andre, der er mere oplagte: Dommeren.
Hele debatten her er komplet latterlig. Efter en kamp, hvor han har gennemført flest driblinger(11) af alle i top fem ligaerne og lavet syv! nøgleafleveringer?
Dembélé? Jeg har altid kunne lide Dembélé, men han har aldrig nogen sinde leveret tal, der bare kommer tæt på Yamal. Aldrig
Som 18årig fik Dembélé sin profesionelle debut for Rennes. Lad sammenligningen starte der fordi, der er en verden til forskel
Lad sammenligningen starte der
8 ud af 10 skud røger forbi mål.
Ved godt at han er stadigvæk ung men han er blandt de bedste angribere i verden så jeg synes at han skal i gang med at score flere mål. Vi har brug for flere mål maskiner på holdet, vi kan ikke være afhængige kun af Raphinha.
MDCCCXCIX
- Lopezzz
- Kontakt:
Jeg tænker at når putaa tabte Supercopen, fyrede træneren og røg ud af CDR der var de sikkert meget frustreret så de var nødt til at skade os og derfor har deres zombi præsident sørge for at fuske med VAR rummet.Dytrax skrev: ↑man jan 19, 2026 11:22 pmEstrada Fernández (Ex referee):
"What a provocation from the Referees Committee to reappoint Carlos del Cerro Grande as the VAR official after the huge scandal he caused last season with Lewandowski’s ‘giant foot.’"
"Del Cerro was the VAR official in the very same match."
"I think this is a reckless move by the committee, and it seems they like to provoke so the atmosphere stays full of controversy all week."
"As for Mbappé, we all know that when he gets the ball, there is danger. He will fall. Penalty."
"If the referee does not give this penalty, he will be harmed more than if he gives it."
"Why? For media reasons. Because in the end it is Madrid, because in the end it is Mbappé."
Jeg er bange for at der kommer flere af de her kampe hvor vi bliver snydt.
MDCCCXCIX
-
EasyBuddhist
Sidste sæson scorede han 18 mål i 55 kampe for Barca, i år er han på 10 efter 25. Han forbedrer sig skam rigeligt. Hvis du vil have peak Messi tal, så skal du nok enten sætte forventningerne ned, eller sætte dig ned og vente 3-4 år, for det er ganske enkelt nogle urimelige krav at sætte på nuværende tidspunkt. Messi nåede ikke over 20 sæsonscoringer før 2008/09 sæsonen og der var han 21 år og spillede F9Lopezzz skrev: ↑man jan 19, 2026 11:28 pmJamen hans statistik fejler ikke noget men jeg savner flere mål fra ham specielt efter de mange angreb han sætter i gang i hver eneste kamp. Han dribler og dribler men tit uden slutresultat (undtagen assists/afleveringer)EasyBuddhist skrev: ↑man jan 19, 2026 8:59 pmFun fact: Dembélé fik debut, da han var 18 år og lige knap 7 måneder. Yamal er lige nu godt 18 år og 6 måneder. Det vil sige, Dembélé havde ikke engang fået debut på Yamals nuværende alder. Yamal? 137 førsteholdskampe, 35 mål og 46 assists, knap 10.000 minutter spillet for Barcelona alene. 26 kampe, 6 mål og 12 asissts for SpanienEasyBuddhist skrev: ↑man jan 19, 2026 7:28 pmHan scorer for få mål? I forhold til hvem? Han scorer flere mål end Messi gjorde i den alder, så du må finde en anden målstokLopezzz skrev: ↑man jan 19, 2026 5:58 pmMed ineffektiv mente jeg at han selv scorer alt for lidt mål. Han kommer aldrig i nærheden af Messi men med hans mange kvaliteter troede jeg at han der vil komme mange mål fra hans side men desværre nej.Puyols_garn skrev: ↑man jan 19, 2026 3:25 pmAlle hans syv nøgleafleveringer igår endte indenfor straffesparksfeltet. Selvfølgelig har han facetter af spillet hvor han stadig kan bygge en del på, men lige i går skaber han den ene kæmpe chance efter den anden.Lopezzz skrev: ↑man jan 19, 2026 2:16 pmHan skaber meget for holdet men han er bare pisse ineffektivDytrax skrev: ↑man jan 19, 2026 1:34 pmYamal er ikke urørlig og skal naturligvis kritiseres, hvis det er fortjent, dog mener jeg ikke, at man på baggrund af kampen i aftes bør rette kritikken mod Yamal. Han spillede en virkelig god kamp, var en nærmest konstant trussel og skabte uro. Der er andre, der er mere oplagte: Dommeren.
Hele debatten her er komplet latterlig. Efter en kamp, hvor han har gennemført flest driblinger(11) af alle i top fem ligaerne og lavet syv! nøgleafleveringer?
Dembélé? Jeg har altid kunne lide Dembélé, men han har aldrig nogen sinde leveret tal, der bare kommer tæt på Yamal. Aldrig
Som 18årig fik Dembélé sin profesionelle debut for Rennes. Lad sammenligningen starte der fordi, der er en verden til forskel
Ved godt at han er stadigvæk ung men han er blandt de bedste angribere i verden så jeg synes at han skal i gang med at score flere mål. Vi har brug for flere mål maskiner på holdet, vi kan ikke være afhængige kun af Raphinha.
Flere målmaskiner? En enkelt mere ville være fint, men det er sgu ikke Yamal, der skal være den på nværende tidspunkt og da slet ikke som wide outlet. Derimod ville det være rigtig dejligt med en 9'er, der kan ramme 30-40 mål pr sæson. Men husk samtidig på, kun Bayern scorer flere mål end Barca i europas top 5 ligaer. Vi snitter altså over 2,8 mål pr kamp
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
EasyBuddhist
God pointe, hvis ikke mål, så straffe på Kounde. Men man kan altså ikke være offside, når bolden blive spillet bagud. Det mål skulle aldrig have været annulleret
https://x.com/Araujismooo/status/201299 ... 51759?s=20
https://x.com/Araujismooo/status/201299 ... 51759?s=20
-
EasyBuddhist
@statmusefc
Most successful take-ons in a game this season in Europe Top 5 leagues:
11 — Lamine Yamal
10 — Kenan Yıldız
9 — Lamine Yamal
9 — Lamine Yamal
Most successful take-ons in a game this season in Europe Top 5 leagues:
11 — Lamine Yamal
10 — Kenan Yıldız
9 — Lamine Yamal
9 — Lamine Yamal
- Dytrax
Jeg håber drengene har fundet de forede kedeldragter frem til næste kamp:
Slavia Prague and their players are lacking rhythm, as the Czech team has not played any official match for more than one month due to harsh weather conditions and extreme cold.
The temperature is expected to drop to around -5°C during Barça vs Slavia Prague match on Wednesday.
[Diario Sport]
- Dytrax
Barça's squad for tomorrow's game against Prague.
Lamine Yamal (Suspended)
Ferran Torres (Injured)
Cancelo is not registered for the league phase. He will be eligible from the knockouts.
- Puyols_garn
- Har takket: 216 gange
- Blevet takket: 192 gange
Hans faktiske mål scoret kontra xG er faktisk 1:1 siden hans gennembrud. Det lyder måske ikke af meget, men i den aldersgruppe er det faktisk virkeligt stærkt for en kantspiller. Vi må også huske på, at Messi var en af de mest effektive spillere i historien (måske den mest effektive? Har ikke set nogen spillere matche hans stats over en lang periode) når det kommer til mål/xG ratio. Jeg kan kun finde xG data der går tilbage til 17/18 hos fbref, men fra 17/18 til og med 20/21 scorede han 125 mål i ligaen på 92.4 xG. Det er 1,35 mål per xG, og jeg kan ikke understrege nok hvor sindsygt højt det er.Lopezzz skrev: ↑man jan 19, 2026 5:58 pmMed ineffektiv mente jeg at han selv scorer alt for lidt mål. Han kommer aldrig i nærheden af Messi men med hans mange kvaliteter troede jeg at han der vil komme mange mål fra hans side men desværre nej.Puyols_garn skrev: ↑man jan 19, 2026 3:25 pmAlle hans syv nøgleafleveringer igår endte indenfor straffesparksfeltet. Selvfølgelig har han facetter af spillet hvor han stadig kan bygge en del på, men lige i går skaber han den ene kæmpe chance efter den anden.Lopezzz skrev: ↑man jan 19, 2026 2:16 pmHan skaber meget for holdet men han er bare pisse ineffektivDytrax skrev: ↑man jan 19, 2026 1:34 pmYamal er ikke urørlig og skal naturligvis kritiseres, hvis det er fortjent, dog mener jeg ikke, at man på baggrund af kampen i aftes bør rette kritikken mod Yamal. Han spillede en virkelig god kamp, var en nærmest konstant trussel og skabte uro. Der er andre, der er mere oplagte: Dommeren.
Jeg kan godt forstå din mening. Han er ikke helt så konsekvent i sine skud endnu. Han har scoret en pæn sjat stærkt usandsynlige skud uden for boksen, og har helt klart en fremragende skudteknik, men han kan til tider vakle på de mere åbenlyse skudmuligheder i boksen. Giv ham noget tid, den slags kommer også ofte med alderen og erfaringen.
Hvad andet er, så synes jeg vi gør ham en bjørnetjeneste ved at sammenligne ham med Messi. Det er åbenlyst hvor alle parallellerne kommer fra, men de er to forskellige spillere. Yamal er for det meste vores bredeste spiller på højrekanten, og han kommer bare ikke til lige så mange eller store skudmuligheder som en spiller der bevæger sig mere i centrale rum. Det skal han heller ikke nødvendigvis. Han skal spille der hvor han hjælper holdet mest, og lige nu, i det punkt hvor han er i sin udvikling, så synes jeg klart det er på kanten. Han er en gudsbenådet dribbler og bred kreatør. Han hjælper allerede holdet massivt med hans brede udgangspunkt, og det ville være for meget forlangt hvis han også skulle score mål på samlebånd.
Måske han bliver rykket ind centralt på tidspunkt og går i Messis fodspor, men det behøves han ikke. Han kan blive en legende i sin egen ret. Tiden må vise hvilken type spiller han udvikler sig til. Ligenu er han en af de bedste kreative kantspillere i verden, hvis ikke allerede den bedste. Han er ikke Messi, og som jeg ser det, så behøver han heller ikke blive det
-
EasyBuddhist
Estrada Fernandez (Former La Liga referee): "That image that they put to show the offside on Lamine Yamal, I don't believe it."
"It has zero credibility, and especially when the precedent shows they did the same to Lewandowski before."
"They took so long to show the 3D view because they were editing the image. The refereeing committee always said that you can 'play with the frames' to show it clearly to the public."
- Lopezzz
- Kontakt:
Han gøre det godt ingen tvivl om det men hans mange solo angreb og skud på mål fortjener et bedre skæbne.EasyBuddhist skrev: ↑man jan 19, 2026 11:52 pmSidste sæson scorede han 18 mål i 55 kampe for Barca, i år er han på 10 efter 25. Han forbedrer sig skam rigeligt. Hvis du vil have peak Messi tal, så skal du nok enten sætte forventningerne ned, eller sætte dig ned og vente 3-4 år, for det er ganske enkelt nogle urimelige krav at sætte på nuværende tidspunkt. Messi nåede ikke over 20 sæsonscoringer før 2008/09 sæsonen og der var han 21 år og spillede F9Lopezzz skrev: ↑man jan 19, 2026 11:28 pmJamen hans statistik fejler ikke noget men jeg savner flere mål fra ham specielt efter de mange angreb han sætter i gang i hver eneste kamp. Han dribler og dribler men tit uden slutresultat (undtagen assists/afleveringer)EasyBuddhist skrev: ↑man jan 19, 2026 8:59 pmFun fact: Dembélé fik debut, da han var 18 år og lige knap 7 måneder. Yamal er lige nu godt 18 år og 6 måneder. Det vil sige, Dembélé havde ikke engang fået debut på Yamals nuværende alder. Yamal? 137 førsteholdskampe, 35 mål og 46 assists, knap 10.000 minutter spillet for Barcelona alene. 26 kampe, 6 mål og 12 asissts for SpanienEasyBuddhist skrev: ↑man jan 19, 2026 7:28 pmHan scorer for få mål? I forhold til hvem? Han scorer flere mål end Messi gjorde i den alder, så du må finde en anden målstokLopezzz skrev: ↑man jan 19, 2026 5:58 pmMed ineffektiv mente jeg at han selv scorer alt for lidt mål. Han kommer aldrig i nærheden af Messi men med hans mange kvaliteter troede jeg at han der vil komme mange mål fra hans side men desværre nej.Puyols_garn skrev: ↑man jan 19, 2026 3:25 pmAlle hans syv nøgleafleveringer igår endte indenfor straffesparksfeltet. Selvfølgelig har han facetter af spillet hvor han stadig kan bygge en del på, men lige i går skaber han den ene kæmpe chance efter den anden.Lopezzz skrev: ↑man jan 19, 2026 2:16 pmHan skaber meget for holdet men han er bare pisse ineffektivDytrax skrev: ↑man jan 19, 2026 1:34 pmYamal er ikke urørlig og skal naturligvis kritiseres, hvis det er fortjent, dog mener jeg ikke, at man på baggrund af kampen i aftes bør rette kritikken mod Yamal. Han spillede en virkelig god kamp, var en nærmest konstant trussel og skabte uro. Der er andre, der er mere oplagte: Dommeren.
Flere målmaskiner? En enkelt mere ville være fint, men det er sgu ikke Yamal, der skal være den på nværende tidspunkt og da slet ikke som wide outlet. Derimod ville det være rigtig dejligt med en 9'er, der kan ramme 30-40 mål pr sæson. Men husk samtidig på, kun Bayern scorer flere mål end Barca i europas top 5 ligaer. Vi snitter altså over 2,8 mål pr kamp
Vi er alle frustreret over når han kommer helt frem til feltet fra højre side og skyder skævt
Jeg håber at han forbedrer sig resten af sæsonen men jeg er skeptisk.
MDCCCXCIX