5 - Pau Cubarsí

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Har takket: 978 gange
Blevet takket: 1198 gange

Re: 5 - Pau Cubarsí

Indlæg af EasyBuddhist »

Dumle skrev:
man nov 24, 2025 5:44 pm
EasyBuddhist skrev:
man nov 24, 2025 4:29 pm
Pau Cubarsi completed 106 passes with 99% accuracy against Athletic Bilbao. No player this season has reached such pass accuracy in a La Liga game while attempting 90 or more passes.
Jeg ler af den kritik, han har fået rundt omkring det sidste års tid. Han er uden tvivl det største forsvarstalent i fodboldens verden og er allerede i top 5 på nuværende tidpunkt. Enhver, der vil kritisere Pau, skal igennem mig :twisted:

En ting,jeg har lagt mærke til siden sæsonstart, er hvordan hans duel styrke er forbedret. Han ser hurtigere og stærkere ud og fremfor alt, så er hans bevægelse udviklet markant. Han positionerer sig med langt større lethed i forhold til dueller, end man hidtil har set. Stadig kun 18år, det er sindsygt og jeg skal virkelig ligge hovedet i blød for at mindes et større CB talent end Cubarsi
Blandt de største forsvarstalenter bestemt, men der var en periode i slutningen af sidste sæson hvor kritik var berettiget, da han flere gange kastede sig ned i satsede glidende taklinger og begik nogle klodsede straffespark.

I starten af denne sæson har han lidt af inigos fravær for det er en meget ung alder pludselig at skulle være forsvarsdirrigent. Men alt jeg har på ham er alders relateret så det er ting der kommer med erfaring.
Det er fuldstændig forkert, Dumle. Kritik er kun for dem, der ikke ser den udvikling, han går igennem. Her snakker vi om en 18årig, der faktisk formår at udvikle sig markant, primært anatomisk, uden at droppe i niveau og løbende ligge på i forhold til denne udvikling. Det er komplet uhørt, det Cubarsi præsterer og enhver kritik er direkte grinagtig. Han håndterer faktisk de anatomiske forandringer bedre end Yamal, som også udvikler sig meget i denne tid

En ting er at kritisere, en anden er at se holdet og spillerne udvikler sig i den rigtige retning, uanset midlertidig stagnation i resultaterne

I forhold til Inigo's fravær, har det intet med Cubarsi at gøre, men at man ikke har haft den optimale afløser. Inigo's primære force var, han er venstrefodet og hans afgang har gjort Barca's denfesiv mere rigid, end den var sidste sæson. Man så senest, hvad Martin gjorde for Barca's defensiv og det i sig selv, er det største tegn på, Cubarsi er Barca's ubestridte forsvars styrmand og problemet ikke lå hos ham, men ved strukturen uden en venstrefodet LCB. Dertil har der været andre betydelige mangler i startopstillingen i første del af sæsonen. Igen, Cubarsi har været det mindste problem. Eller rettere, han har ikke haft problemer, de har været andetsteds

Skader til Lewa, Rapha, Yamal, Fermin, Balde, Joan G, det har været problematisk. Læg dertil en Kounde langt ude af form og den manglende erstatning af Inigo. Cubarsi, han har været top præsterende, intet mindre, sammen med Eric og dobbelt pivot'en
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Har takket: 1016 gange
Blevet takket: 219 gange

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
Enhver, der vil kritisere Pau, skal igennem mig :twisted:
Intet indgyder frygt som en let buddhist. :lol:

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

DrGink skrev:
man nov 24, 2025 8:50 pm
EasyBuddhist skrev:
Ja, buddhister er nogen underlige nogen, nogen af dem :lol:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2575 gange
Blevet takket: 1499 gange

Indlæg af Dytrax »

EasyBuddhist skrev:
man nov 24, 2025 9:03 pm
DrGink skrev:
EasyBuddhist skrev:
Hvorfor kommer jeg til at tænke på Xerxes, som han blev portrætteret i filmen 300!?

"I am kind..."
Efter at have underlagt sig det halve af verden - og i øvrigt ligne en pyntesyg influencer, der har munchet på diverse vækstfremmere i et ædeflip efter en koger :lol:

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
tirs nov 25, 2025 8:42 am
EasyBuddhist skrev:
man nov 24, 2025 9:03 pm
DrGink skrev:
EasyBuddhist skrev:
Hvorfor kommer jeg til at tænke på Xerxes, som han blev portrætteret i filmen 300!?

"I am kind..."
Efter at have underlagt sig det halve af verden - og i øvrigt ligne en pyntesyg influencer, der har munchet på diverse vækstfremmere i et ædeflip efter en koger :lol:
😂😂😂

Jeg tænker det handler om at dyrke illusionen til yderste, når den nu alligevel er der 😂

Snotface
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 15 gange

Indlæg af Snotface »

Lad mig smide en hyldest til en alt for overset spiller. Cubarsí er 18 år, og han har allerede båret mere ansvar på sine skuldre, end de fleste nogensinde kommer til. Skiftende makkere i forsvaret? Så klarer han det. Gigantiske kampe med ingen plads til usikkerhed? Det klarer han. Ansvar for at spille bolden fremad? Så gør vi også det. Og når han laver fejl, arbejder han bare endnu hårdere.

Han er fysisk pissestærk, teknisk dygtig, og mentalt et fyrtårn. Med Joan Garcia bag sig har vi håb om endelig at få en solid defensiv. Jeg gad virkelig godt se ham og AC spille nogle kampe sammen.

Han har spillet 25 kampe i denne sæson og kun fået ét gult kort. Som 18-årig CB. Mod de sværeste modstandere, fodbold kan kaste efter ham.

Pau Cubarsí, jeg hylder dig!

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2575 gange
Blevet takket: 1499 gange

Indlæg af Dytrax »

Du må altså ikke have to brugere, Easy :lol:

Snotface
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 15 gange

Indlæg af Snotface »

Dytrax skrev:
søn jan 18, 2026 12:49 am
Du må altså ikke have to brugere, Easy :lol:
Jeg ved slet ikke nok om brugerne herinde til at kunne sige, om det her er godt eller skidt. 😃

Men altså...ét gult kort i 25 kampe. Som CB. 🤯

Madameskrald
Blevet takket: 246 gange

Indlæg af Madameskrald »

Easy er en af de bedst orienterede om holdet herinde (fra mit perspektiv at least), og han er vild med Cubarsi…

Og jeg er i øvrigt helt enig.. han har vist (for ham) nogle usædvanlige usikkerhedsmomenter i en periode, men på trods er han jo med afstand den bedste CB, som vi har i truppen. AC kunne i teorien presse ham, men i praksis spiller han desværre alt for lidt grundet hans skrøbelige kadaver.

DeanCassady
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 290 gange

Indlæg af DeanCassady »

Han er god og vil utvivlsomt blive endnu bedre. Men han har - som resten af vores bagkæde - så sandelig også usikkerhedsmomenter, og jeg synes, at det er tydeligt, at han har haft det svært i denne sæson uden Iñigo ved sin side.

Giv ham en ledestjerne som makker og en håndfuld år mere, så skal det nok blive rigtig godt. Defensivt kan han stadig ikke bide skeer med de allerbedste.
Robert Zimmerman

Kubala
Har takket: 116 gange
Blevet takket: 422 gange

Indlæg af Kubala »

Cubarsi er statistisk set bedre end Saliba, Gabriel, Ruben Dias og Bastoni på de fleste områder, men der er mangler, der kan forbedres, og det tror, vil ske med årene, hvis han bliver ved med at udvikle sig. De andre er også flere år ældre end ham.

DeanCassady

Indlæg af DeanCassady »

Hvilke områder drejer det sig om? Ruben Dias har haft en nedadgående formkurve i snart halvandet år, men de tre andre, du nævner, er stadig et skridt foran Cubarsí defensivt. På bolden er det en anden snak, og dér er der næppe nogen, der er synderligt meget bedre.
Robert Zimmerman

Kubala

Indlæg af Kubala »

Jeg kan ikke få det til at fungere, men I kan selv gå ind og tjek det her ved at taste de forskellige spillere, jeg har nævnt og sammenligne med Cubarsi. Og igen, de er meget ældre, husk nu lige det. Han er 18.

https://datamb.football/centrebacks/#google_vignette

DeanCassady

Indlæg af DeanCassady »

Så vidt jeg kan se, bekræfter det ikke andet end mine postulater. Hans succesrate i defensive aktioner er noget lavere end de fleste af de nævnte, alt imens hans formåen på bolden er decideret fremragende.
Robert Zimmerman

Kubala

Indlæg af Kubala »

Det er heller ikke helt rigtigt. Han er bedre end dem på poss won(her er Bastoni bedre) og ariel duel, men han kommer til korte ved de def duels(bedre end Bastoni her). Men altså, de er også 6 år, 8 år, 10 år og 10 år ældre. Bastoni er også bedre ift. prog. passes og prog. carries. Og igen, han er 18.

Besvar