Sources from the dressing room confirm that Dro’s destination is PSG. [Mundo Deportivo]
Okay? Har de lovet ham mere spilletid, eller flere penge? Jeg håbede ikke, han var blevet dårligt rådgivet, det ser ud til, jeg bliver skuffet
Skrid med ham….enten har han ualmindelig ringe tålmodighed, eller hans bagland er et koppel griske hunde….
Jeg tænker umiddelbart at det er, som Easy også nævner, rådgivere i kulissen, der øjner penge her og nu.
Og måske det genererer flere, hvis talentet forløses fuldt ud, men måske det bliver en fiasko ala Moriba.
Det tænker jeg bestemt også. Penge er bare ikke alt.
Ved selvfølgelig intet om ham som person eller om hans familiære forhold, men chancen for at han slår igennem og får regelmæssig spilletid for PSG eller Chelsea, ser jeg overhovedet ikke større end hos os. Dertil skal han omstille sig til helt nye forhold, nyt land, etc. På en måde bliver han sikkert endnu mere isoleret omkring et bagland der kun har en tanke omkring projekt Dro! At tjene penge på ham….tror ikke det er hensigtsmæssigt for hans personlige udvikling som menneske….men det er selvfølgelig bare min mavefornemmelse generelt om disse helt unge gutter der rejser langt væk. Det kan selvfølgelig også være at han er stærk og det hele går ham godt
An agreement has been reached between PSG and the midfielder on a four and a half year contract.
[RMC Sport]
PSG har selvfølgelig lovet ham en masse penge og det er uden tvivl hovedårsagen. Det sagt, så er jeg ikke i tvivl om, Enrique ser et stort lys i Dro og at PSG derigennem også har lovet ham spilletid. Problemet er bare, når alt kommer til alt, så handler det om, hvad man viser til træning og til kamp. Konkurrencen om spilletid er ikke mindre i PSG, end den er i Barca og jeg tror begge parter oversatser. PSG i vurderingen af talentet og Dro og hans bagland i vurderingen af, hvad sådanne løfter egentlig betyder, når starteleveren skal sættes. PSG har rigtig mange store talenter selv og de holder sig selvfølgelig ikke tilbage, så konkurrencen bliver ikke mindre
For Barca kan dette vise sig positivt, da Flick nu er nødt til at finde et andet projekt. Jeg håber, den sportslige ledelse vil presse på for at få integreret Ebrima, senest til sommer
Under alle omstændigheder er AM positionen proppet med talent på La masia og det har helt sikkert også spillet ind i Dro's overvejelser
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
An agreement has been reached between PSG and the midfielder on a four and a half year contract.
[RMC Sport]
PSG har selvfølgelig lovet ham en masse penge og det er uden tvivl hovedårsagen. Det sagt, så er jeg ikke i tvivl om, Enrique ser et stort lys i Dro og at PSG derigennem også har lovet ham spilletid. Problemet er bare, når alt kommer til alt, så handler det om, hvad man viser til træning og til kamp. Konkurrencen om spilletid er ikke mindre i PSG, end den er i Barca og jeg tror begge parter oversatser. PSG i vurderingen af talentet og Dro og hans bagland i vurderingen af, hvad sådanne løfter egentlig betyder, når starteleveren skal sættes. PSG har rigtig mange store talenter selv og de holder sig selvfølgelig ikke tilbage, så konkurrencen bliver ikke mindre
For Barca kan dette vise sig positivt, da Flick nu er nødt til at finde et andet projekt. Jeg håber, den sportslige ledelse vil presse på for at få integreret Ebrima, senest til sommer
Under alle omstændigheder er AM positionen proppet med talent på La masia og det har helt sikkert også spillet ind i Dro's overvejelser
Jeg tænker heller ikke han har kortere til spilletid i psg. Tværtimod var han på den rette vej i Barca inklusiv good will som talent fra egne rækker. I PSG er han en blandt rigtige mange som de har støvsuget især i Frankrig og jeg tænker heller ikke miljøet er nemmere for en 18 årig spanier der. Fint at komme af med ham hvis han ikke selv tror han kan slå igennem i Barca og/eller han er blevet lokket af ussel mammon. Udover Tunkara håber jeg også Guille kan bruge det her til at få det maksimale ud af sit potentiale.
Six young Barcelona players paid their release clauses to leave the club.
Andre Onana left in 2015 for 150,000 euros, built a strong European career with Ajax and Inter, later played for Manchester United, and now represents Trabzonspor.
Marc Guiu rose early at Barça and scored key goals, joined Chelsea in 2024 after paying a 6 million euro clause, and is still pushing for a bigger first team role.
Albert Navarro, a modern left back with strong physical and technical qualities, moved to Atalanta in 2024 for 2 million euros and currently plays with their under 23 side.
Ilaix Moriba broke through with the first team, left in 2021 for Leipzig on major financial terms, faced setbacks and loans, and is now settled at Celta Vigo.
Jordi Mboula shone in the youth teams, refused to renew, joined Monaco in 2017 for 3 million euros, and later moved across several clubs without stability.
Sergio Gómez starred at the Under 17 World Cup, left for Dortmund in 2018, evolved from an attacking role to left back, and now plays for Real Sociedad after a spell at Manchester City.
Er der nogen vi savner? Nej, er det korte svar
Men der er også et langt og det er, Barca altid vil have masser af talent. Jeg skrev et sted for ikke så lang tid siden, Barca igen havde en stamme i truppen, der er bygget op omkring akademi spillere og at vi i det næste årti vil se en masse talent forlade klubben, uden at have fået en reel chane for gennembrud. Mindst 6 spillere i den ideelle startopstilling og yderligere en håndfuld sikre rotations valg og backups på bænken har fortid på La masia. Sammen med indkøbte stjerner udgør det en særedeles kompetent trup, der er meget svær at bryde ind i og vi har allerede i sommers set Fort og Virgili måtte søge videre og nu er det så Dro. Det bliver normen de næste mange år, mere end det bliver undtagelsen
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
Hvis vi ser bort fra Piqué, Fàbregas, Olmo, Eric García og Xavi Simons, er der vel ikke mange andre, jeg lige kan komme i tanke om, som både havde stort potentiale og reelt fik gavn af at smutte tidligt. Fire af de fem nævnte endte vi endda med at hente tilbage – dog til en vis pris.
Langt størstedelen af dem, der smuttede, har vi hverken savnet dengang eller savner nu. Lad os håbe, at Dro bliver én af dem, vi heller ikke kommer til at savne. Og hvis vi endelig kommer til at savne ham, må vi bare hive pengepungen frem og købe ham tilbage.
Tror ikke vi kommer til at savne ham og måske det er det bedste for alle parter, at han søger ud nu. Især hvis det er det økonomiske, der er det drivende.
Ærgerligt med Dro, men vi klarer os. Flicks udtalelser er et fint bevis for, hvordan det fungerer i klubben, og det er også sådan, det bør være. Held og lykke til ham, men videre. Så kan Tunkara passende begynde at berige os om et års tid.
Flick har udtalt det, der er citeret nedenfor. Inspireret af Cruyff og en ganske klar udmelding.
Hansi Flick
“If you want to play for Barça, you have to give everything... 100%. That’s what I want to say to everyone who is with us now or could be with us in the future. Same applies for La Masia youngsters training with the first team. They have to be here 100%. These colours must be defended, that’s what I want to see. As for the rest, I DON'T want them.”
Jeg elsker Flick. Og spillere som Gavi og min yndling Fermin, der er klar til at kæmpe som besatte. These colours don't run!
Afsted med Dro, hvis det er det, han vil. Jeg tvivler på, det karrieremæssigt er smart, men det må han selv om. Tak for pengene, og held og lykke.
Flick har udtalt det, der er citeret nedenfor. Inspireret af Cruyff og en ganske klar udmelding.
Hansi Flick
“If you want to play for Barça, you have to give everything... 100%. That’s what I want to say to everyone who is with us now or could be with us in the future. Same applies for La Masia youngsters training with the first team. They have to be here 100%. These colours must be defended, that’s what I want to see. As for the rest, I DON'T want them.”
Jeg elsker Flick. Og spillere som Gavi og min yndling Fermin, der er klar til at kæmpe som besatte. These colours don't run!
Afsted med Dro, hvis det er det, han vil. Jeg tvivler på, det karrieremæssigt er smart, men det må han selv om. Tak for pengene, og held og lykke.
Enig! Og vil gerne smide Pedri i samme bunke. Spillere der spiller for klublogoet er også vigtigst i min bog.
PSG har allerede en række veletablerede midtbanespillere (markedsværdi i parentes):
Vitinha (110 mio.), Neves (110 mio.), Zaire-Emery (50 mio.), Fabian Ruiz (40 mio.), Mayulu (40 mio.), Kang-in Lee (25 mio.), plus flere store talentfulde teenagere som Ndjantou (7 mio.) og Jangeal m.fl.
Der er kun plads til tre midtbanespillere på banen, og Dro skal kæmpe om sin plads blandt alle disse spillere. Jeg tror faktisk, han ville få flere minutter under Hansi Flick end i PSG. Det lugter af spildt talent
Hansi Flick
Enig! Og vil gerne smide Pedri i samme bunke. Spillere der spiller for klublogoet er også vigtigst i min bog.
Pedri, selvfølgelig. Han er udefra, men ligesom fx Raphinha kan man mærke en brænden for succes for holdet, ikke for sig selv.
Hansi Flick
Pedri, selvfølgelig. Han er udefra, men ligesom fx Raphinha kan man mærke en brænden for succes for holdet, ikke for sig selv.
Jeg tror det for mit vedkommende er meget simpelt når man fjerner alt overflødigt: FC Barcelona er min store passion i fodbold og jeg har holdt med dem siden jeg var 10 år. Jeg føler en form for samhørighed med de spillere som vil klubben og viser taknemmelighed for at være en del af den. Derfor værdsætter jeg alle dem du nævner og andre hvor man kan mærke at hjertet også er der. Det er helt fair en spiller skifter hvis han ikke kan slå igennem eller klubben ikke kan satse på ham. Men når man som Dro har været i klubben i mange år og står med gode muligheder og en masse tillid fra både klub og træner, så har jeg bare ikke meget tilovers for hans tilgang. Han smutter for pengene og skifter tilmed til en af vores største rivaler, så han er bare heller ikke den type jeg har lyst til at samle på.
Det er også derfor jeg tænder meget mere på et Barca-hold som ærefuldt og offensivt spiller med om titlerne uden nødvendigvis at være de allerbedste hvert år, hvis holdet består af spillere som vil klubben og et eller andet sted nok også selv er en form for fans af klubben. Det gør at de følelser jeg har for klubben føles gengældt. Det er mere værd for mig end et Galacticos-agtigt-hold af superstjerner. Jeg læste at Diego Simeones søn lige har forlænget med Atlético Madrid og har sin debutdato tattoveret. Jeg synes det vidner om en smuk tilgang til spillet, ligesom jeg har respekt for en klub som Bilbao hvis spillere alle er lokale trods hele misseren med Nico.
Vi er Barca og skal selvfølglig også hente spillere fra bedste hylde. Men spillere som ikke selv hylder klubben, skal vi ikke have for mange af. Og så skal både ledelse og fans i øvrigt selv behandle de spillere - som viser hjerte og passion - ordentligt. Dro og hans irriterende agent må videre.