Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 681 gange
Blevet takket: 742 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ham der conspiracy Ramos4 på Madridista har aldrig hørt om at den kære Tebas er erklæret Real Madrid fan!

https://www.beinsports.com/en-us/soccer ... ts-hes-a-r

Og Ramos kan jo også læse hans udtalelser i utallige interviews og eller bare læse lidt i wiki omkring herren.

Og noget andet, fra en ex dommer, nu hvor de kører stats som om præmissen om at røde kort, straffespark og ligende skal ligelig fordeles, hvilket ikke giver nogen mening, da et hold kan sagtens legalt begå 50 flere straffespark end et andet hold, og et hold sagtens kan lave mange flere røde kort forseelser end et andet hold etc, det er kun et spørgsmål om hvert straffe og hver rødt kort er korrekt dømt, der kan sætte gang i konspirationen.. sådanne statistikker skal jo ikke gå op for alle hold, som om det er en pose slik der skal deles ligeligt ud! Og det siger jeg også om alle de straffespark Real får i forhold til Barca, det er sikkert helt legalt, de skal jo ikke “deles” ligeligt ud, men dømmes når de begåes og det kan jo sagtens ske mange flere gange for et hold end et andet… :

https://www.espn.co.uk/football/story/_ ... r-official

Fra tiden efter VAR, som de jo skriger så meget op om, hvis statistikker altså ‘beviser’ en konspiration:

https://barcauniversal.com/breaking-dow ... t-stories/
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 382 gange

Indlæg af Barca80 »

Vi to har tidligere diskuteret straffespark, og jeg er helt enig i, at det ville være absurd at kræve en kunstig ligelig fordeling mellem alle hold. Men:

1- når ét bestemt hold konsekvent ender med markant flere straffespark end konkurrenterne i løbet af en sæson, og det samme mønster gentager sig over flere sæsoner, så rejser det et naturligt spørgsmål: hvorfor?

2- at et hold får flere straffe end andre er i sig selv ikke et bevis på manipulation eller korruption i ligaen. Der er vi helt enige.

3- hvis man gennemgår de enkelte straffesituationer, kan de typisk kategoriseres sådan: (a) nogle er helt klare og uomtvistelige, (b) nogle er 50/50‑situationer, og (c) nogle er meget tynde og tvivlsomme.

4- når man derefter kan konstatere, at netop RM i gennemsnit får flere af type (b) og (c) end andre hold i tilsvarende situationer, så vokser undringen, og en mistanke begynder at tage form.

5- når man så oveni lægger, at ligaens præsident åbent er fan af dette hold, og at en stor del af dommerstanden har sympati for samme klub, så bliver mistanken yderligere forstærket.

Derfor ville jeg ikke formulere mig på den måde, du gør:
SpillerSomMESSI skrev:
tors sep 25, 2025 11:55 pm
Og det siger jeg også om alle de straffespark Real får i forhold til Barca, det er sikkert helt legalt,
For hvad betyder egentlig “helt legalt”? Hvorfor skal udgangspunktet være, at alle dommere altid dømmer fuldstændig uden bias – når der faktisk findes flere stærke indikatorer på det modsatte?

Officielle VAR-data viser faktisk, at Barcelona modtager flere “favorable interventions” fra VAR, mens Real Madrid oplever det modsatte. Og det hænger netop sammen med, at Barca langt oftere udsættes for tvivlsomme eller direkte fejlagtige dommerkendelser, mens Real Madrid typisk profiterer i de såkaldte straffeepisoder af type (b) og (c), som jeg beskrev tidligere.

Er min holdning en konspirationsteori? Nej, for jeg drager ingen endelig konklusion. Jeg siger ikke: "alle dommere er korrupte, og RM snyder systematisk." Jeg udtrykker blot en markant undren og en stærk mistanke.

At noget ikke kan bevises absolut her og nu, betyder jo ikke, at man ikke kan stille spørgsmålstegn ved dommernes mulige bias eller have en mistanke om, at der foregår noget råddent bag kulisserne.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 681 gange
Blevet takket: 742 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hej Barca80, tak for input, og overordnet set helt enig.

Der hvor jeg siger "helt legalt" mener jeg at det er indenfor skiven for hvad reglerne tilskriver en forseelse der er til straffespark. Der hvor det er i gråzonen er det op til dommerens bedømmelse og der kommer vores fan farvede briller ofte ind og skævvrider det objektive.

Hvis Real typisk får flere af dem der er i gråzonen er det jo stadigvæk "helt legalt"

Der hvor det ikke er helt legalt er der hvor det lugter af matchfixing osv. og så kan vi tale om konspiration etc.

Jeg er faktisk næsten helt sikker på at dommerne ikke render rundt og har bias omkring hvad de vil dømme til fordel for Real eller Barca inden de går på banen, ej heller om de sympatiserer med en klub eller ej, det er deres job for vanskelig til at kunne gøre.. men at de, når de dømmer Real og Barca ofte bukker under for presset til at dømme til de store hold da de ellers vil komme igennem en stor medie maskine mølle som de små hold ikke kan stable på benene på samme måde, er helt på linje med hvad jeg ser som menneskeligt og vil ske i enhver liga så længe dommerne er mennesker og har følelser og kan begå fejl og føler sig presset.

Stats kan aldrig nogensinde bevise konspiration, kun hvis man kan bevise at de enkelte kendelser er faktuelt forkerte og det sker som et mønster af en eller flere samme dommere.. så kan man blive mistænksom.

Tebas er en idiot, for øvrigt, både overfor Real og overfor Barca, hver fan base tror bare at han er mere ude efter den ene klub end den anden, pga fan brillerne vi har på, men faktum er i hvert fald at han selv har erklæret sig som Real fan og det er jo ikke godt for ligaen at præsidenten offentlig udtaler sådan noget, selvom vi alle ved at uanset hvem der var præsident ville han selvfølgelig have mere sympati for en klub end en anden, men han burde blot aldrig udtale sig offentlig om det.

Det sagt, så er det virkelig uden undskyldning at Barca har betalt til nogen indenfor dommerstanden, uanset hvad forklaringen er så er det fuldstændig umoralsk og imo, selv som Barca fan, burde det have konsekvenser, ellers er det åbent for alle klubber at betale for en eller anden ydelse som de andre klubber åbenbart ikke får.

Anders And ville sige "Hrmmmpppff!!!"
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Brugeravatar
Daluigi
Geografisk sted: Galten
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 974 gange

Indlæg af Daluigi »

https://madridista.dk

"Vi gider ikke mere tudefjæs"..... Endelig noget format fra skribenten på deres hjemmeside. Han rammer fuldkommen SPOT ON med ALT hvad deres klub er reduceret til de seneste år. Kæmpe tabermentalitet og uretmæssig offerrolle. Selv en god fyr som Ancelotti fik man korrumperet. Læs artiklen og pop nogle popcorn - For de er simpelthen nået bunden af hvor dybt en klub kan synke. De kan endda selv se det efterhånden, og det siger ikke så lidt på madridista.dk.
Forumlegende

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2575 gange
Blevet takket: 1499 gange

Indlæg af Dytrax »

Det er godt set af skribenten, at der er tale om en moralsk trickle down-effekt. Hvordan adfærden oppefra spreder sig til truppen. Der har også været nævnt, at visse spillere ikke har taget godt imod Alonsos krav om taktiske møder, gennemgang af video materiale om modstandere osv.

thomas
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 49 gange

Indlæg af thomas »

Den her fra madrista.dk efter kampen i går er også fed:
"Det her er vildt at sige, men jeg drømmer jo nærmest om en lille skade til Vinicius, så vi kan se holdet uden ham..."

Brugeravatar
Daluigi
Geografisk sted: Galten
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 974 gange

Indlæg af Daluigi »

Dytrax skrev:
man dec 08, 2025 12:06 pm
Det er godt set af skribenten, at der er tale om en moralsk trickle down-effekt. Hvordan adfærden oppefra spreder sig til truppen. Der har også været nævnt, at visse spillere ikke har taget godt imod Alonsos krav om taktiske møder, gennemgang af video materiale om modstandere osv.
Det er nemlig spot on - Deres offermentalitet påvirker dem utrolig negativt på banen. Hvilket er kæmpe win-win som Barca-fan at bevidne! De ydmyger sig selv både på og udenfor banen
Forumlegende

EasyBuddhist
Har takket: 978 gange
Blevet takket: 1198 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg elsker, hvordan de tuder. Så patetisk, så pinlig og så smukt :mrgreen:

Det eneste der hjælper mod den adfærd, der er så rodfærstet i den intitutuion, er at bliver ved med at slå dem på banen. Næste gang på Camp Nou skal de have en ordentlig snitter. En der virkelig kan mærkes, en der får dem til at tude ekstra meget
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Har takket: 233 gange
Blevet takket: 354 gange

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
man dec 08, 2025 9:32 pm

Det eneste der hjælper mod den adfærd, der er så rodfærstet i den intitutuion, er at bliver ved med at slå dem på banen. Næste gang på Camp Nou skal de have en ordentlig snitter. En der virkelig kan mærkes, en der får dem til at tude ekstra meget
Haha - jeg spiser også popcorn. Jeg kan heldigvis mærke jeg stadig har så meget medmenneskelighed i mig at jeg har ondt af Militao som jeg intet har imod som spiller. Men Puta har jeg virkelig ikke ondt af. Karma har ramt dem.

Edit: jeg har faktisk så lidt ondt af dem at jeg lige har nydt sammendraget fra i går selvom jeg også kampen i går. Alt fra Celtas første scoring er priceless. Mbappe som brænder, to røde kort og som kronen på værket: Rudiger, Bellingham og Vinicius som bliver udspillet i eget felt som var det i en skolegård inden Courtois bliver driblet og bolden trillet over målstregen. Kald det bare usund skadefro men jeg elsker det næsten lige så meget som da vi vandt pokalen og Real opførte sig som små børn der kastede ting ind på banen.
Senest rettet af Hristo man dec 08, 2025 11:09 pm, rettet i alt 1 gang.

DrGink
Har takket: 1016 gange
Blevet takket: 219 gange

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:

Du er en ret speciel form for buddhist, er du ikke? :grin:

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

DrGink skrev:
man dec 08, 2025 11:09 pm
EasyBuddhist skrev:

Du er en ret speciel form for buddhist, er du ikke? :grin:
Derfor easy :lol:

Jeg var Barca fan før buddhist :cool:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Hristo
Har takket: 233 gange
Blevet takket: 354 gange

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
fre jan 16, 2026 11:42 pm
Puta mentalitet

https://x.com/victorlozano73/status/201 ... 64031?s=20
Klam klub som får usympatiske sider frem i deres spillere. Heldigvis går de og hænger lidt med hovederne for tiden.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Hristo skrev:
lør jan 17, 2026 12:27 am
EasyBuddhist skrev:
fre jan 16, 2026 11:42 pm
Puta mentalitet

https://x.com/victorlozano73/status/201 ... 64031?s=20
Klam klub som får usympatiske sider frem i deres spillere. Heldigvis går de og hænger lidt med hovederne for tiden.
Ja, man hører knap nok noget om Negreira i disse dage :lol:

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 58 gange

Indlæg af Ikigai »

Tænk lige hvis det skulle ske hvis de smider point senere
Kunne det være godt med en rigtig solid krise I Madrid .

Men de plejer jo ofte at få styr på tingene når sæsonen skal afgøres .

Besvar