Det er især midtbanespillere, La Masia er exceptionelt stærk til at udvikle. Konsekvensen er, at der ganske enkelt ikke er plads til alle, og derfor får spillere som Dro og lignende profiler meget sværere ved at slå igennem på førsteholdet. Det er virkeligt ærgerligt, for måske er han den "nye Iniesta", men jeg anfægter ikke, at han ønsker at smutte
Transferrygter
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Barca80
- Har takket: 104 gange
- Blevet takket: 382 gange
Re: Transferrygter
Problemet er, at La Masia producerer alt for mange potentielle midtbanespillere i topklasse. Det har vi set igen og igen gennem historien: Xavi, Iniesta, Busquets, Fàbregas, Arteta, Guardiola – og i nyere tid Olmo, Fermin, Gavi, Bernal, Casadó osv.
Det er især midtbanespillere, La Masia er exceptionelt stærk til at udvikle. Konsekvensen er, at der ganske enkelt ikke er plads til alle, og derfor får spillere som Dro og lignende profiler meget sværere ved at slå igennem på førsteholdet. Det er virkeligt ærgerligt, for måske er han den "nye Iniesta", men jeg anfægter ikke, at han ønsker at smutte
-
Antimadridista
- Har takket: 1615 gange
- Blevet takket: 1130 gange
-
EasyBuddhist
- Har takket: 978 gange
- Blevet takket: 1198 gange
Overraskende, for at sige det mildt. Med den tillid Flick har udvist, så er det vildt overraskende. Jeg håber godt nok, knægten er blevet godt vejledt, for vi har alt for ofte set, hvordan det kan gå, hvis man oversatser i karrieren
Dermed håber jeg ikke, rygterne om f.eks. City er sande. Vi får ham ikke se anytime soon, hvis han flytter til PL, da han ikke engang har fysik til La liga, som det er lige nu. Det bør være en klub, der kan udvikle ham med kontinuerlig spilletid
For Barca er der ikke noget gået tabt umiddelbart. Erbima og Moreno er ham langt overlegen på talent, så på den måde, kan jeg måske godt forstå, han foretrækker at søge væk, hvis det er en del af årsagen
Men ærgerligt, det er det da. Han er en finurligt spiller, der kan komme langt. Men, der er også lang vej
Dermed håber jeg ikke, rygterne om f.eks. City er sande. Vi får ham ikke se anytime soon, hvis han flytter til PL, da han ikke engang har fysik til La liga, som det er lige nu. Det bør være en klub, der kan udvikle ham med kontinuerlig spilletid
For Barca er der ikke noget gået tabt umiddelbart. Erbima og Moreno er ham langt overlegen på talent, så på den måde, kan jeg måske godt forstå, han foretrækker at søge væk, hvis det er en del af årsagen
Men ærgerligt, det er det da. Han er en finurligt spiller, der kan komme langt. Men, der er også lang vej
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Barca80
- Har takket: 104 gange
- Blevet takket: 382 gange
Vi køber ham tilbage om fem år for 70 mio. euro fra Dortmund, Leipzig – eller hvor han nu ender – som en Olmo-erstatning eller noget i den stil. Det er et typisk Barca-mønster, som vi har set mange gange før.
- Norbit
- Har takket: 212 gange
- Blevet takket: 550 gange
Det er da fint med 6 mio for ham. Se bare hvordan det gik Marc Guiu efter han smuttede til Chelsea..
I øvrigt KÆMPE steal City laver ved at hente Marc Guehi fra Palace for "små" 20 mio euro. Det burde vi kunne finde frem og så smide Araujo på porten.
I øvrigt KÆMPE steal City laver ved at hente Marc Guehi fra Palace for "små" 20 mio euro. Det burde vi kunne finde frem og så smide Araujo på porten.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2575 gange
- Blevet takket: 1499 gange
Sources from the dressing room confirm that Dro’s destination is PSG. [Mundo Deportivo]
-
EasyBuddhist
- Har takket: 978 gange
- Blevet takket: 1198 gange
Okay? Har de lovet ham mere spilletid, eller flere penge? Jeg håbede ikke, han var blevet dårligt rådgivet, det ser ud til, jeg bliver skuffet
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
Jeg vil være ovenud lykkelig hvis vi kan få Alvarez og en venstrebenet centerback a la Bastoni.
Resten er rent og skær drøm for ós i den økonomiske tilstand vi er i.
- Dytrax
Víctor Lozano: "The decision is down to Dro, and it must be accepted. If he chooses to go down the Moriba route, then he will have to deal with the consequences himself.
If he succeeds and makes a name for himself, I hope we don’t fall once again into the regret trap and start chasing him with crazy money to bring him back, like what happened before with Cesc and Olmo.
The club is bigger than any player. Anyone who leaves by their own choice is not worth shedding tears over, and should not."
-
Hristo
- Har takket: 233 gange
- Blevet takket: 354 gange
Det er jo fuldstændig urealistisk.
At anskaffe bare en af disse spillere til sommer vil være en stor økonomisk operation for klubben.
Vi aner ikke om vi kommer på 1:1 hvorfor lønbesparelser ikke nødvendigvis giver det samme råderum. Vi har ikke spillere som vil indkassere kæmpebeløb med mindre vi sælger kronjuvelerne.
Bastoni er vurderet til 80 mio af Transfermarkt og har kontrakt til 2028. Davies har kontrakt til 2030 og værdisat til 50 mio.
Musiala, Alvarez og Caicedo ligger vel i samme leje.
Klubberne vil normalt kræve over markedsværdi når de er i en god forhandlingsposition.
Vi er desuden ikke Real Madrid så vi skal slet ikke agere ved at hente 5 superstjerner, selv hvis vi kunne.
-
Antimadridista
- Har takket: 1615 gange
- Blevet takket: 1130 gange
Skrid med ham….enten har han ualmindelig ringe tålmodighed, eller hans bagland er et koppel griske hunde….EasyBuddhist skrev: ↑fre jan 16, 2026 11:29 pmOkay? Har de lovet ham mere spilletid, eller flere penge? Jeg håbede ikke, han var blevet dårligt rådgivet, det ser ud til, jeg bliver skuffet
- Dytrax
Flick har udtalt det, der er citeret nedenfor. Inspireret af Cruyff og en ganske klar udmelding.
Hansi Flick
“If you want to play for Barça, you have to give everything... 100%. That’s what I want to say to everyone who is with us now or could be with us in the future. Same applies for La Masia youngsters training with the first team. They have to be here 100%. These colours must be defended, that’s what I want to see. As for the rest, I DON'T want them.”
- Dytrax
Jeg tænker umiddelbart at det er, som Easy også nævner, rådgivere i kulissen, der øjner penge her og nu.Antimadridista skrev: ↑lør jan 17, 2026 2:36 pmSkrid med ham….enten har han ualmindelig ringe tålmodighed, eller hans bagland er et koppel griske hunde….EasyBuddhist skrev: ↑fre jan 16, 2026 11:29 pmOkay? Har de lovet ham mere spilletid, eller flere penge? Jeg håbede ikke, han var blevet dårligt rådgivet, det ser ud til, jeg bliver skuffet
Og måske det genererer flere, hvis talentet forløses fuldt ud, men måske det bliver en fiasko ala Moriba.