10 - Lamine Yamal

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2546 gange
Blevet takket: 1472 gange

Re: 10 - Lamine Yamal

Indlæg af Dytrax »

Spain manager De La Fuente: “I am in SHOCK. I have NEVER SEEN this kind of situation in my career”.

“ZERO NEWS… and then SUDDENLY they send a message to recall Lamine”.

- Fabrizio Romano

Og havde klubben ikke kaldt ham hjem, ville han få et par Panodil og yderligere belastning.

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 655 gange
Blevet takket: 797 gange

Indlæg af PuyolErGud »

Aldrig set noget lignende, bortsat fra hvordan de selv har ageret. Patetisk.

DeanCassady
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 286 gange

Indlæg af DeanCassady »

Ja, hvad skal han dog stille op med så rædsom en trup, som han har til rådighed nu? Det er simpelthen utilgiveligt af klubben.

Mon Spanien overhovedet kvalificerer sig til VM nu?
Robert Zimmerman

Antimadridista
Har takket: 1600 gange
Blevet takket: 1126 gange

Indlæg af Antimadridista »

Han er bare en kælling. Bliv dog voksen og se det store billede!!! :roll:

Spanien er 90% af alle hold overlegen, også uden Yamal. Mon ikke det var en idé at foretrække at Yamal blev fit og evt bedst mulig til VM….

Hristo
Har takket: 231 gange
Blevet takket: 348 gange

Indlæg af Hristo »

Klubben har tidligere bedt Spanien om at passe på Yamal uden held. De pressede ham fx til at spille to kampe i september uden han var i forfatning til at træne mellem kampene. Jeg forstår godt klubben passer på spilleren så, når landstræneren åbenlyst har en meget dårlig fornemmelse for hvornår spillerne bør få hvile. Vi husker også Pedri og Gavi.
Latterlig landstræner.

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 45 gange
Blevet takket: 56 gange

Indlæg af Ikigai »

Jeg synes dog nogle gange spillerne godt selv kunne tænke lidt .

De kender deres krop bedre en nogle anden og f.eks med et VM til sommer kunne Yamal selv sige til den spanske landstræner at han ikke er på 100% .

Klubberne betaler deres løn men de vel ikke tvangsindlagt til landskampene. Spanien er jo nærmest videre til VM så burde jo være en no-brainer for Yamal selv at melde fra - især hvis han havde været i behandling samme dag . Den behandling tænker jeg alligevel Yamal selv har vist i nogle dage inden også .

EasyBuddhist
Har takket: 962 gange
Blevet takket: 1174 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Hele denne sag er usmagelig fra ende til anden. Lige fra medierne til fans og div. forbund. At selv landstræneren kan få sig selv til at spinde det hele ud af kontrol og få det til at handle om sig selv i en sådan grad, han ligger en 18 årig dreng imellem ham, medierne, fans og Barca. Fy for helvede, siger jeg bare. Fuente er en førsteklasses nar af narcissistiske slags og han skyer ingen midler for sætte sig i godt lys. Han er fuldstændig ligeglad med alle andre
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2546 gange
Blevet takket: 1472 gange

Indlæg af Dytrax »

Isaac Fouto, Spanish journalist, on the Lamine Yamal situation:

"I wouldn’t take him to the World Cup! What he’s doing is a complete act of disloyalty towards Spain. The best thing for everyone is for him to go with Morocco."

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
lør nov 15, 2025 12:46 pm
Isaac Fouto, Spanish journalist, on the Lamine Yamal situation:

"I wouldn’t take him to the World Cup! What he’s doing is a complete act of disloyalty towards Spain. The best thing for everyone is for him to go with Morocco."
De madrilenske medier opnår et helt nyt lavpunkt og det siger ikke så lidt. Det er direkte kvalmende, havd der kommer fra såkaldte journalister og eksperter i disse dage. Barca er nødt til at tage en seriøs snak med forbundet om, hvad der acceptabel og hvad der ikke er. De la Fuente burde få at vide, én gang mere og det er ud af vagten

Problemet for de envolverede parter er, Yamal allerede nu er større end landsholdet selv. De er under massivt press for at han spiller, da han øger opmærksomheden omkring landsholdet med 200%. Min egen søn på 9år, spørger altid om Yamal er med, når jeg fortæller, Spanien skal spille i dag. Hvis ikke, så daler hans interesse markant og hvis heller Pedri spiller, så kan det næsten være lige meget

Det er selvfølgelig svært for den spanske selvforståelse, men det er bare sådan, det er. Heldigvis har Yamal en ufattelig psyske og vi vil se ham vokse mere og mere med tiden,indtil han hæver sig højt over alt og alle
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvem gider også at se et hold uden Yamal og Pedri 🤌

https://x.com/RadioMARCA/status/1990867 ... 03294?s=20

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 655 gange
Blevet takket: 797 gange

Indlæg af PuyolErGud »

EasyBuddhist skrev:
ons nov 19, 2025 5:49 pm
Hvem gider også at se et hold uden Yamal og Pedri 🤌

https://x.com/RadioMARCA/status/1990867 ... 03294?s=20
Der er nok lidt mere i det end det, selvom det da ville være dejligt vist det var hele årsagen :grin:

Brugeravatar
SIOUX
Har takket: 627 gange
Blevet takket: 336 gange

Indlæg af SIOUX »

Skønt interview med Yamal fra CBS. (60 minutes )

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 674 gange
Blevet takket: 734 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Fuldstændig som at se mig, for 40 år siden. Dengang var jeg nemlig også slank.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Endnu engang viser Yamal i går, Barca's angrebsspil står og falder med ham. Selv i et opgør, der burde være overkommelig uden hans indflydelse og i en noget mere ydmyg ramme end i søndags, går alt spil igennem Lamine og endnu mere, når Pedri tilmed ikke er på banen

Han dikterede tempoet og var det ultimative kreative omdrejningspunkt. Alle kiggede hans vej, når der skulle angribes. Og, han leverede præcis, som han plejer at gøre

Vi ser i denne tid en lidt mere moden udgave af Yamal, en som overvejer holdet over individuel aktivitet. Han vælger med større omhu sine aktioner, hvornår han skal sætte bolden på spil og hvornår man gemmer den af vejen

Siden Bernabeu, er det sket et skift hos Yamal. Han virker mere målrettet, end man har set ham indtil nu og det kan markere det næste niveau, han når. Et niveau, hvor han er mere kontrollerende, mere velovervejet og dermed mere uforudsigelig

Den uden tvivl beste 18 årige, der endnu har spillet dette spil

Besvar