3/1 Espanyol - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Har takket: 1034 gange
Blevet takket: 1288 gange

Re: 3/1 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Ikigai skrev:
man jan 05, 2026 10:59 pm
EasyBuddhist skrev:
man jan 05, 2026 5:13 pm
Ikigai skrev:
søn jan 04, 2026 7:53 am
Vil nu nok mene Ter Stegen har været på niveau I sin karriere i Barca .

Garcia er fremragende og fremtiden - men Ter Stegen er da en absolut legende i klubben og synes det helt ved siden af det nævnes man nu endelig har fået en målmand og man havde tabt med Ter stegen osv ( selv i hans prime som det indikere’s)

Men jo - Garcia er fuldstændig outstanding. Det vi absolut enige I , men Ter Stegen har nu udfyldt rollen til perfektion også tidligere .
Ter Stegen har aldrig været komplet. Han har altid haft store problemer med at kontrollere luftrummet ved især dødbolde. Generelt er han ikke god på indlæg, ligegyldgt højde og så er han også ret svag ved skud/afslutninger højt i målet

Joan har ingen af de begrænsninger og jeg må sige, jeg sjældent har set så komplet en profil. Den er mere eller mindre fuldkommen og jeg har endnu til gode, at finde en svaghed og det er ikke fordi, jeg ikke kigger

Hurtighed, reflekser, smidighed, springkraft, luftstyrke, højt, lavt, 1 mod 1, boldkontrol, overblik, sweeping, pasningsspil

Alt er bare top, top, top

Men jo, Ter Stegen har også haft et par gode sæsoner. Det har dog ikke været over det minimum forventede over 12 sæsoner imø
Det bliver bare en anelse kunstigt at på en håndfuld kampe fra Garcia på den måde allerede gøre ham bedre en Ter Stegen . Tror man glemmer lidt hvor vigtig ter stegen har været i så mange sæsoner . Lad os sammenligne om 8 år . Garcia ligner dog en med kæmpe potentiale som kan blive den bedste . Det jeg ikke uenig I

Nu er Garcia stadig ikke på det spanske landshold og aldrig nogensinde været indkaldt så hvis alt bare var top top top så burde han vel være med blandt de 3 målmænd - sat lidt firkantet op.

Men alt tyder på Garcia er den helt rette afløser for Ter stegen og det er bare super godt der er stabilitet lige på den plads - så man ikke endte ud i flere år med diverse lappe løsninger
Det er klart, Garcia kan blive bedre. Det jeg mener med, han ikke har nogen svagheder, er at han kan det hele. Det har Ter Stegen aldrig kunnet og kommer aldrig til det

Mht landsholdet, så har Fuente jo sine folk på plads og hvis man skal kæmpe sig ind, så kræver det rigtig meget. Men rygterne går på, han er med næste gang og når han først er med, er jeg sikker på, han gør pladsen til sin. Han er alt for god til, man kan sidde det overhørigt længere. Men der er intet at sige til, han stoler på de keepere, han allerede har. Det har de gjort sig fortjent til
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 303 gange

Indlæg af nosslo15 »

Ter Stegen havde flere svagheder. Håbløs til at kontrollere luftrummet, hvilket er utrolig vigtigt i en klub som Barca, som notorisk lukker mange mål ind på dødbolde og som generelt har mange spillere, som ikke er særligt høje - der er det utrolig vigtigt at have en keeper, der kan være sikker i sine indgreb. Jeg har mange gange herinde skrevet, at jeg gerne ville veksle Ter Stegens opspilsevner med en sikker keeper på dødbolde - også fordi, det ikke er super vigtigt at have en målmand, der er god med fødderne, hvis ellers forsvaret og midtbanen er velkoordineret. Ud over dette, så har jeg gang på gang bandet af hans nonchalance i, netop, opspillet, især i de store kampe, hvor vi har været presset højt. Han var en katastrofe i Roma kampen og han var en katastrofe i Liverpool kampen - og mange andre store kampe, simpelthen fordi han sætter sine medspillere under et unødvendigt pres med stenhårde, hazarderede, afleveringer i brysthøjde, når de har en eller flere modspillere i ryggen på egne banehalvdel, i stedet for at slå en lang bold op på en af kanterne, så vi i mellemtiden kan reorganisere os og forsøge at komme ud af det høje pres.

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 73 gange

Indlæg af Ikigai »

Alle har jo sine stærke og svage sider.

Ter stegen har 10 år og 400+ kampe i Barca - så selvfølgelig vil der være fejl imellem . Overordnet set har Ter Stegen dog været verdensklasse og tror måske de seneste 2 sæsoner med alle de dårlige skriverier om ter stegen gør man glemmer hvor god han har været for Barca .

Garcia er som sagt fremtiden og nutiden og hvor er Barca heldige at have ham . Men lad sammenligne om 5-8 år hvor Garcia har flere kampe og været igennem kampe som dem I Roma og Liverpool

Men ligenu ser det da fantastisk ud og pointen er vel egentlig også bare vi alle er enige om Garcia er fantastisk og ter stegen er fortid .

Brugeravatar
PeterPedal
Har takket: 70 gange
Blevet takket: 260 gange

Indlæg af PeterPedal »

Jeg tror også, at Garcia bliver endnu bedre, måske bliver han den første i historien til at lukke mindre end 0 mål ind i en kamp
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.

Kluivert
Har takket: 217 gange
Blevet takket: 78 gange

Indlæg af Kluivert »

Ikigai skrev:
tirs jan 06, 2026 4:45 am

Ter stegen har 10 år og 400+ kampe i Barca - så selvfølgelig vil der være fejl imellem . Overordnet set har Ter Stegen dog været verdensklasse og tror måske de seneste 2 sæsoner med alle de dårlige skriverier om ter stegen gør man glemmer hvor god han har været for Barca .

Garcia er som sagt fremtiden og nutiden og hvor er Barca heldige at have ham . Men lad sammenligne om 5-8 år hvor Garcia har flere kampe og været igennem kampe som dem I Roma og Liverpool

Men ligenu ser det da fantastisk ud og pointen er vel egentlig også bare vi alle er enige om Garcia er fantastisk og ter stegen er fortid .
Kan leve med Liverpool og Roma, men den mod Bayern er nok det værste nogensinde.

EasyBuddhist
Har takket: 1034 gange
Blevet takket: 1288 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

PeterPedal skrev:
tirs jan 06, 2026 1:04 pm
Jeg tror også, at Garcia bliver endnu bedre, måske bliver han den første i historien til at lukke mindre end 0 mål ind i en kamp
Måske vi skal kalde ham Joan Matrix :thumbup:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 710 gange
Blevet takket: 769 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kluivert skrev:
tirs jan 06, 2026 7:25 pm
Ikigai skrev:

Kan leve med Liverpool og Roma, men den mod Bayern er nok det værste nogensinde.
Nej mod Bayern tabte vi bare til et bedre hold, det eneste der var mega ydmygende der, var selvfølgelig cifrene og at netop Coutinho kom ind og scorede mod os.. altså COUTINHO!!!!

Den aften på Anfield så jeg kampen sammen med en ven oppe ved ham, og 10 minutter inden kampen sluttede gik jeg hjem for jeg kunne ikke holde til at se mere.. og håbede at det ville ændre resultatet at jeg gik hjem (det hjalp dog ikke) og da jeg kom hjem lagde jeg mig i min seng og lå i fosterstilling hele natten uden at sove (I kid you not) og dagen efter på arbejde blev jeg kaldt ind på min chef kontor (han er glødende Liverpool fan) og så kiggede han på mig og grinte og sagde, "it aint over till the fat lady sings"

Det er den værste fodbold aften i mit liv. Ikke engang når vi har tabt i Clasico har jeg haft det sådan..
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 73 gange

Indlæg af Ikigai »

SpillerSomMESSI skrev:
ons jan 07, 2026 12:09 am
Kluivert skrev:
tirs jan 06, 2026 7:25 pm
Ikigai skrev:

Nej mod Bayern tabte vi bare til et bedre hold, det eneste der var mega ydmygende der, var selvfølgelig cifrene og at netop Coutinho kom ind og scorede mod os.. altså COUTINHO!!!!

Den aften på Anfield så jeg kampen sammen med en ven oppe ved ham, og 10 minutter inden kampen sluttede gik jeg hjem for jeg kunne ikke holde til at se mere.. og håbede at det ville ændre resultatet at jeg gik hjem (det hjalp dog ikke) og da jeg kom hjem lagde jeg mig i min seng og lå i fosterstilling hele natten uden at sove (I kid you not) og dagen efter på arbejde blev jeg kaldt ind på min chef kontor (han er glødende Liverpool fan) og så kiggede han på mig og grinte og sagde, "it aint over till the fat lady sings"

Det er den værste fodbold aften i mit liv. Ikke engang når vi har tabt i Clasico har jeg haft det sådan..
Meget enig 🥹
Det 4-0 nederlag var ikke bare et skuffende resultat – det føltes som en personlig nedtur , der udløste intens sorg på et niveau jeg aldrig har oplevet ved andre kampe . Der blev det mere en fodbold for en stund

Besvar