Men hvis det holder stik og klubben bliver kendt skyldig - hvad kan det have af betydning. Kan konsekvensen være, at klubben bliver tvangsrykket ned? Det kan Real eller andre klubber i La Liga vel ikke have interesse i? En liga uden Barca er jo en meget svækket liga. Kan det være at man skal aflevere samtlige trofæer i den periode? Det er godt nok vildt - bliver spændende at følge.BREAKING: FC Barcelona officielt sigtet i Negreira-sagen: Retten kræver originale kontrakter og beviser
Undersøgelsesdomstol nr. 1 i Barcelona har nu officielt sigtet FC Barcelona i den såkaldte Negreira-sag om formodede betalinger til den tidligere dommertop José María Enríquez Negreira og hans familie.
Klubbens erklæring skal afgives den 27. januar 2026 af næstformand Elena Fort, som repræsenterer Barça juridisk. Derudover har retten indkaldt tidligere præsident Joan Gaspar Solves og tidligere dommer Ricardo Segura García som vidner den 6. februar 2026.
Domstolen har samtidig pålagt FC Barcelona at indsende de originale kontrakter med firmaerne Dasnil 95 SL og Nilsad SCP, som mellem 2001 og 2014 modtog betaling for “arbitralt rådgivningsarbejde”. Klubben skal desuden fremlægge navne på de personer, der udførte ydelserne, samt videoer, dokumenter eller rapporter, der beviser arbejdet.
Sportsdommeren Xavi Estrada Fernández beskrev på sociale medier udviklingen som endnu et alvorligt tegn i sagen og tilføjede ironisk hashtagget #nopintabanada, der frit kan oversættes til: “Det ser ikke godt ud.”
Real Madrid og andre klubber har ret til at kræve erstatninger eller sanktioner hvis det bevises, at FC Barcelona påvirkede dommerne og dermed konkurrencens integritet.
FC Barcelona
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Norbit
- Har takket: 211 gange
- Blevet takket: 548 gange
Re: FC Barcelona
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
- Barca80
- Har takket: 104 gange
- Blevet takket: 374 gange
Nej tvangsnedrykning er ikke muligt. Det med fratagelse af trofæer ved jeg dog ikke. Her er hvad jeg fandt - Tebas' udtalelser fra februar i år:Norbit skrev: ↑tirs okt 28, 2025 11:44 amMen hvis det holder stik og klubben bliver kendt skyldig - hvad kan det have af betydning. Kan konsekvensen være, at klubben bliver tvangsrykket ned? Det kan Real eller andre klubber i La Liga vel ikke have interesse i? En liga uden Barca er jo en meget svækket liga. Kan det være at man skal aflevere samtlige trofæer i den periode? Det er godt nok vildt - bliver spændende at følge.
En af de største skandaler omkring Barcelona er den såkaldte Negreira-sag, hvor klubben mistænkes for at have betalt den tidligere vicepræsident for den spanske dommerkomité, José María Enríquez Negreira, i årevis.
Tebas understreger, at sagen stadig er under efterforskning, men at FC Barcelona som institution kan blive anklaget for sportslig korruption.
“Vi mener, at der er tilstrækkelige beviser til at bringe sagen for retten. Vi ønsker, at alle resterende beviser bliver undersøgt, så vi kan få en afklaring,” siger Tebas.
Han præciserede dog, at visse anklager – såsom dokumentfalsk og dårlig forvaltning – primært er rettet mod enkeltpersoner i klubben snarere end Barcelona som institution.
Selvom La Liga mener, at Barcelonas betalinger til Negreira var en bevidst handling for at påvirke afgørelser omkring op- og nedrykning, kan klubben ikke sanktioneres sportsligt.
Ifølge den spanske idrætslov er forældelsesfristen for sådanne forseelser tre år, hvilket betyder, at Barcelona ikke kan blive tvangsnedrykket.
“Jeg laver ikke sportslovene, men jeg skal følge dem. I dette tilfælde er forældelsesfristen tre år, og vi kan ikke opfinde en anden regel. Derfor vil der ikke være nogen administrativ nedrykning,” forklarede Tebas.
På kort sigt betyder Tebas’ udtalelser, at Barcelona ikke risikerer nedrykning, men fortsat står over for økonomiske restriktioner, der kan hæmme deres transferaktiviteter.
Klubben kæmper også med omdømmemæssige konsekvenser fra Negreira-sagen, hvilket kan påvirke deres fremtidige sponsorater og samarbejdsaftaler.
-
EasyBuddhist
- Har takket: 962 gange
- Blevet takket: 1174 gange
Der intet nyt i sagen og til stadighed er der absolut ingen beviser på sportskorruption. Man har trukket denne sag fuldstændig vanvittigt langt i bertragtning af, der ingen sag er. Den bliver kun holdt i live, fordi medierne i Madrid(Perez) kræver beviser, som ikke er der. Det eneste man kan anklage, er uærlig adminitration og i det tilfælde, vil Barca være den krænkede partNorbit skrev: ↑tirs okt 28, 2025 11:44 amMen hvis det holder stik og klubben bliver kendt skyldig - hvad kan det have af betydning. Kan konsekvensen være, at klubben bliver tvangsrykket ned? Det kan Real eller andre klubber i La Liga vel ikke have interesse i? En liga uden Barca er jo en meget svækket liga. Kan det være at man skal aflevere samtlige trofæer i den periode? Det er godt nok vildt - bliver spændende at følge.BREAKING: FC Barcelona officielt sigtet i Negreira-sagen: Retten kræver originale kontrakter og beviser
Undersøgelsesdomstol nr. 1 i Barcelona har nu officielt sigtet FC Barcelona i den såkaldte Negreira-sag om formodede betalinger til den tidligere dommertop José María Enríquez Negreira og hans familie.
Klubbens erklæring skal afgives den 27. januar 2026 af næstformand Elena Fort, som repræsenterer Barça juridisk. Derudover har retten indkaldt tidligere præsident Joan Gaspar Solves og tidligere dommer Ricardo Segura García som vidner den 6. februar 2026.
Domstolen har samtidig pålagt FC Barcelona at indsende de originale kontrakter med firmaerne Dasnil 95 SL og Nilsad SCP, som mellem 2001 og 2014 modtog betaling for “arbitralt rådgivningsarbejde”. Klubben skal desuden fremlægge navne på de personer, der udførte ydelserne, samt videoer, dokumenter eller rapporter, der beviser arbejdet.
Sportsdommeren Xavi Estrada Fernández beskrev på sociale medier udviklingen som endnu et alvorligt tegn i sagen og tilføjede ironisk hashtagget #nopintabanada, der frit kan oversættes til: “Det ser ikke godt ud.”
Real Madrid og andre klubber har ret til at kræve erstatninger eller sanktioner hvis det bevises, at FC Barcelona påvirkede dommerne og dermed konkurrencens integritet.
Miguel Galan seneste kommentar
The summons of @FCBarcelona_es as an investigated party: media noise over a procedural action with no legal novelty.
The media discover a 'new' story: Barça investigated in the Negreira case, again.(Irony)
Football Club Barcelona has been officially charged as a legal entity in the Negreira case since September 28, 2023, when Judge Joaquín Aguirre issued the resolution incorporating the club as an investigated party.
The case came to public attention in February 2023, but it was on September 28, 2023, when the Barcelona Court of Instruction Number 1 formally charged FC Barcelona in the criminal investigation.
Subsequently, although the charge for the crime of bribery was annulled by the Barcelona Court in May 2024, the investigation for sports corruption continues against the club and various former executives.
The summons of FC Barcelona as an investigated party in the 'Negreira Case' is not a legal novelty, as the status of a charged legal entity and the obligation to appear through a legal representative were formally established in the charging order issued by the Barcelona Court of Instruction Number 1 on September 28, 2023, and since then, the club has been at the disposal of the judicial body throughout the investigation.
It is difficult to understand why many media outlets today present the summons for FC Barcelona’s statement as an investigated party in the 'Negreira Case' as major news, when the summons simply responds to procedural logic and does not imply any significant change in the legal situation the club has maintained since September 2023.
The club has already held the formal status of an investigated party since that date, and the appearance through Vice President Elena Fort is merely a consequence of that procedural status, as provided by law, without providing any substantial new contribution to the progress of the case.
Therefore, the media’s repeated emphasis on highlighting the judicial summons as news does not align with the purely procedural relevance of this action, which is part of the ordinary development of the criminal procedure and does not alter the legal position maintained by the club before the court since the start of the charge.
Note: @FCBarcelona_es in the Negreira case is the victim and should have been summoned as a party harmed by disloyal administration.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
Synes det er svært at finde hoved og hale i den her sag.
Som jeg har forstået det, så er det vel er faktum, at Barcelona har betalt de penge, som der omtales. Uklarheden opstår, når det handler om, hvad Barcelona har fået til gengæld for pengene eller har jeg misforstået noget?
Som jeg har forstået det, så er det vel er faktum, at Barcelona har betalt de penge, som der omtales. Uklarheden opstår, når det handler om, hvad Barcelona har fået til gengæld for pengene eller har jeg misforstået noget?
-
EasyBuddhist
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2546 gange
- Blevet takket: 1472 gange
Smuk kasse!EasyBuddhist skrev: ↑fre nov 14, 2025 10:32 pmVirgili's kurve fortsætter opad![]()
https://x.com/ArsenKveFCB/status/198942 ... 67572?s=20
Hvor gammel er han?
-
EasyBuddhist
19 år, han bliver god, det er der ingen tvivl om. Han har masser af tekniske kvaliteter, men jeg synes, hans mentalitet er det, der skiller sig mest udDytrax skrev: ↑man nov 17, 2025 3:35 pmSmuk kasse!EasyBuddhist skrev: ↑fre nov 14, 2025 10:32 pmVirgili's kurve fortsætter opad![]()
https://x.com/ArsenKveFCB/status/198942 ... 67572?s=20
Hvor gammel er han?
Han skrev med Barca for under halvandet år siden og han er gået fra u19 til Atletic til Mallorca på den tid. Det vidner om en utrolig karakter og vilje til at gå hele vejen
-
EasyBuddhist
𝐑𝐄𝐂𝐎𝐑𝐃: Nine catalan-born players had minutes today in the match — Joan Garcia, Eric, Cubarsí, Gerard Martín, Balde, Olmo, Lamine, Casadó and Bernal.
The last time Barça had more Catalonia born players playing in a home match was in October 1937, when Barça beat Espanyol 9-1 at Les Corts Stadium.
- Michman
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 745 gange

Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899
Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..
Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería
Barca er min religion..
Barça - Beautiful football since 1899
Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..
Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería
Barca er min religion..
-
DeanCassady
- Har takket: 104 gange
- Blevet takket: 286 gange
-
Iniesta007
- Har takket: 94 gange
- Blevet takket: 231 gange
- Dytrax
Testimonies of Valverde and Enrique in the Negreira case:
Valverde: “Neither I nor anyone from my coaching staff was ever offered refereeing reports. I did not need them.”
Enrique: “Neither during my first spell with the reserve team nor later with the first team were we ever offered refereeing reports.”
Valverde: “They did not favor us.”
Enrique: “In football it is well known that when you win, they say the referees favor you, and when you lose, they say the referees harm you.”
[MARCA]
- Dytrax
JUST IN: Per François Gallardo, Mohammed bin Salman is reportedly looking to buy FC Barcelona for €10 billion.
The only potential obstacle is the club members, who collectively own and govern the club.
Historically, Barcelona does not sell itself like a regular football club, because it operates under the socios (member-owned) model.
Any takeover would require unprecedented approval from the members, making such a deal extremely complex, historic and notably, almost impossible.
-
Antimadridista
- Har takket: 1600 gange
- Blevet takket: 1126 gange