9/12 FC Barcelona - Eintracht Frankfurt
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Barca80
- Har takket: 106 gange
- Blevet takket: 406 gange
Re: 9/12 FC Barcelona - Eintracht Frankfurt
Lad os lige huske: Yamal er kun 18 år, og unge spillere i den alder svinger naturligt i niveau. Den ene dag rammer de deres fulde potentiale, og den næste viser de et bundniveau, der minder os om, hvor unge de egentlig er. Det er helt normalt i den fase af karrieren.
Der er dog ingen tvivl om, at han har potentialet til at blive blandt de allerbedste. Med tiden vil han udvikle sig, blive mere moden og få en stærkere personlighed, hvilket næsten altid fører til større stabilitet på banen.
Men det kræver også, at klubben passer på ham, giver ham ro, guider ham og udvikler ham med omtanke.
Der er dog ingen tvivl om, at han har potentialet til at blive blandt de allerbedste. Med tiden vil han udvikle sig, blive mere moden og få en stærkere personlighed, hvilket næsten altid fører til større stabilitet på banen.
Men det kræver også, at klubben passer på ham, giver ham ro, guider ham og udvikler ham med omtanke.
-
Iniesta007
- Har takket: 118 gange
- Blevet takket: 277 gange
Håber virkelig du får retBarca80 skrev: ↑ons dec 10, 2025 8:37 amLad os lige huske: Yamal er kun 18 år, og unge spillere i den alder svinger naturligt i niveau. Den ene dag rammer de deres fulde potentiale, og den næste viser de et bundniveau, der minder os om, hvor unge de egentlig er. Det er helt normalt i den fase af karrieren.
Nå til Barca. Vi er stadig for let at overspille, bare se et middelmådigt hold som Frankfurt de kunne sagtens have fået point med hjem
Scorede vi så bare på vore store chancer, så var det ikke så hårdt at være fan de sidste minutter
Men 3p. Tor så desværre ikke det er nok til at komme i top 8 selv med 2 sejre mere
God dag Culés.
- Barca80
- Har takket: 106 gange
- Blevet takket: 406 gange
Det var vigtigt at både Inter tabte til Liverpool og Chelsea tabte til Atalanta igår. Nu har de begge kun 12 point og lidt sværre program end Barca med 10 point. Derfor er top 8 stadig en mulighed.
Kampene i aften kan også blive afgørende. RM mod City må gerne ende uafgjort, som et eksempel.
Kampene i aften kan også blive afgørende. RM mod City må gerne ende uafgjort, som et eksempel.
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2729 gange
- Blevet takket: 1578 gange
Enig med AntiAntimadridista skrev: ↑ons dec 10, 2025 8:14 amAlle dage har kamptråde været et sted hvor folk har udgydt deres umiddelbare frustration over alt fra 5 minutters rod til diverse spillere og til kampe på det jævne eller uden nerve..!!Snotface skrev: ↑ons dec 10, 2025 12:47 amDen primære grund til, at jeg har holdt mig fra at skrive herinde, er den konstante negativitet og opgivenhed fra en del brugere. Vi vandt. Det var ikke nogen stor kamp, men vi vandt. Og vi spiller en fin 2. halvleg.
Kritikken af Yamal er helt skør. Han spiller ikke nogen særligt god kamp i dag, men så sent som i lørdags var han fænomenal.
Det tror jeg du må acceptere og alt andet vil jeg også mene er for meget forlangt.
Efter kampe eller i øvrige tråde er der ofte mere kød og mere rolig refleksion. Det er som sagt generelt lidt et vilkår. Synes folk skal have lov til at lade blodet flyde lidt i kampens hede.
I kampens hede ryger der ofte finker af panden, endda også finker i størrelse struds - det er helt naturligt, når man er dybt investeret og helt ude på kanten af stolen.
Hvis man derimod tager et kig i andre tråde, er snakken som regel altid rolig, sjov og faglig. Eller en blanding.
-
Kluivert
- Har takket: 217 gange
- Blevet takket: 78 gange
Altså grunden til at folk synes Lamine er dårlig er at flere af hans driblinger ikke lykkes, at han ofte spiller bolden osv. men statistisk laver han masser af oplæg, skaber store chancer osv.
-
Antimadridista
- Har takket: 1771 gange
- Blevet takket: 1180 gange
Ift Yamal
Han er ikke en normal fodboldspiller. Det er fuldstændig atypisk at en 17 årig bliver europamester og er tæt på at være afgørende for at sit hold går i CL finalen.
Han er som fodboldspiller meget moden og reelt også som menneske, ellers ku han ikke præstere de ting. Men stadig er han kun 18 med de udfald det giver og alle de ændringer der sker for enhver 18 årig.
Tror 99% af alle 18 årige ville blive max stressede over hvis de skulle leve yamals liv….
Men ovenpå sidste sæson skruer man naturligt sine forventninger op til et niveau hvorpå en 18 årig ikke burde vurderes ud fra.
Men det er nok lidt et vilkår at forventningerne herfra er konsekvent høje og at han over denne sæson, hvis han skal vurderes som vi vurderer og kritiserer alle mulige andre, (Kounde, Olmo, Lewan etc), så har han ikke præsteret helt som håbet, specielt ikke i de store kampe.
Og man kan sige, skal han blive verdens bedste, så er det nok også et vilkår at han netop kan klare kritik og utilfredshed.
Han er ikke en normal fodboldspiller. Det er fuldstændig atypisk at en 17 årig bliver europamester og er tæt på at være afgørende for at sit hold går i CL finalen.
Han er som fodboldspiller meget moden og reelt også som menneske, ellers ku han ikke præstere de ting. Men stadig er han kun 18 med de udfald det giver og alle de ændringer der sker for enhver 18 årig.
Tror 99% af alle 18 årige ville blive max stressede over hvis de skulle leve yamals liv….
Men ovenpå sidste sæson skruer man naturligt sine forventninger op til et niveau hvorpå en 18 årig ikke burde vurderes ud fra.
Men det er nok lidt et vilkår at forventningerne herfra er konsekvent høje og at han over denne sæson, hvis han skal vurderes som vi vurderer og kritiserer alle mulige andre, (Kounde, Olmo, Lewan etc), så har han ikke præsteret helt som håbet, specielt ikke i de store kampe.
Og man kan sige, skal han blive verdens bedste, så er det nok også et vilkår at han netop kan klare kritik og utilfredshed.
- Daluigi
- Geografisk sted: Galten
- Har takket: 132 gange
- Blevet takket: 986 gange
Jeg skriver intet sted, at der ikke må ryge en finke af panden i kamptråde? Jeg skriver blot, at jeg ikke forstod negativiteten i går. Ganske enkelt.Antimadridista skrev: ↑ons dec 10, 2025 8:19 amMen Daluigi…..du holder dig jo ikke selv for god til ikke at komme med brok og svinerier til tider, i kamptråde..!!Daluigi skrev: ↑ons dec 10, 2025 1:02 amForstår ikke helt den voldsomme negativitet herinde i dag. Synes vi spiller en godkendt kamp, hvor vi er er bedst og vinder helt fortjent. Kritikken af Yamal er helt på månen. Knægten gør som han skal og udfordrer. Det kan fejle nogen kampe - Og selv på en sløj aften laver han en assist.
3 point. Helt fint i dag. Flick er i øvrigt bare en kæmpe chef i den her klub. Det håber jeg folk anerkender. Kæft en træner vi har fået. Tak. Af hjertet.
Ofte ryger der som sagt en finke af panden i kamptråde, det skal der være plads til.
Forumlegende
-
Antimadridista
- Har takket: 1771 gange
- Blevet takket: 1180 gange
Det er fint…Daluigi skrev: ↑ons dec 10, 2025 10:56 amJeg skriver intet sted, at der ikke må ryge en finke af panden i kamptråde? Jeg skriver blot, at jeg ikke forstod negativiteten i går. Ganske enkelt.Antimadridista skrev: ↑ons dec 10, 2025 8:19 amMen Daluigi…..du holder dig jo ikke selv for god til ikke at komme med brok og svinerier til tider, i kamptråde..!!Daluigi skrev: ↑ons dec 10, 2025 1:02 amForstår ikke helt den voldsomme negativitet herinde i dag. Synes vi spiller en godkendt kamp, hvor vi er er bedst og vinder helt fortjent. Kritikken af Yamal er helt på månen. Knægten gør som han skal og udfordrer. Det kan fejle nogen kampe - Og selv på en sløj aften laver han en assist.
3 point. Helt fint i dag. Flick er i øvrigt bare en kæmpe chef i den her klub. Det håber jeg folk anerkender. Kæft en træner vi har fået. Tak. Af hjertet.
Ofte ryger der som sagt en finke af panden i kamptråde, det skal der være plads til.
-
nosslo15
- Har takket: 177 gange
- Blevet takket: 303 gange
jeg håber virkelig for Kounde, at hans 2 mål i går, kan give ham selvtillid til at få bedre styr på sit spil. Jeg synes navnligt det har været i de situationer, hvor han skal skille sig af med bolden i egen zone, både under pres og uden, at han fejler/sløser.
Jeg er glad for måden vi scorede på i går, Frankfurt stod lavt og forsvarede heroisk, hvilket gjorde det svært for vores fortrukne måde at angribe på, som jo kræver noget bagrum - og da holdet ikke helt klikker endnu og Yamal heller ikke er helt på niveau med sidste års top ( han havde også mindre gode kampe sidste år ) så blev det svært.
Men under Flick har holdet vist en imponerende evne til at score på mange forskellige måder bla. hjørnespark og indlæg. Derfor kom Rashford ind, både for at holde bredden og strække Frankfurt - og for at slå sine fremragende indlæg.
Mht. Yamal, så tror jeg han lige skal vende sig til, at være så meget i søgelyset, som han givetvis er. Han skal genfinde sin fodboldmæssige dømmekraft, for det virker, for mig, som om han prøver for meget, til tider i hvert fald. Sidste sæson, virkede det han foretog sig mere afbalanceret mellem at gøre det simple og det svære. Han skal finde ud af, at selvom han er en superstjerne, så skal han ikke være genial hele tiden. Men det skal jo også med, at Yamals spil er afhængigt af Koundes løb omkring ham - og her har franskmanden ikke været på det samme niveau som sidste sæson, selvom han offensivt, de senere kampe, er kommet bedre med. Og så er det også ret tydeligt, at holdene generelt og i CL i særdeleshed , er langt bedre forberedt på Yamal.
Jeg er glad for måden vi scorede på i går, Frankfurt stod lavt og forsvarede heroisk, hvilket gjorde det svært for vores fortrukne måde at angribe på, som jo kræver noget bagrum - og da holdet ikke helt klikker endnu og Yamal heller ikke er helt på niveau med sidste års top ( han havde også mindre gode kampe sidste år ) så blev det svært.
Men under Flick har holdet vist en imponerende evne til at score på mange forskellige måder bla. hjørnespark og indlæg. Derfor kom Rashford ind, både for at holde bredden og strække Frankfurt - og for at slå sine fremragende indlæg.
Mht. Yamal, så tror jeg han lige skal vende sig til, at være så meget i søgelyset, som han givetvis er. Han skal genfinde sin fodboldmæssige dømmekraft, for det virker, for mig, som om han prøver for meget, til tider i hvert fald. Sidste sæson, virkede det han foretog sig mere afbalanceret mellem at gøre det simple og det svære. Han skal finde ud af, at selvom han er en superstjerne, så skal han ikke være genial hele tiden. Men det skal jo også med, at Yamals spil er afhængigt af Koundes løb omkring ham - og her har franskmanden ikke været på det samme niveau som sidste sæson, selvom han offensivt, de senere kampe, er kommet bedre med. Og så er det også ret tydeligt, at holdene generelt og i CL i særdeleshed , er langt bedre forberedt på Yamal.
- Puyols_garn
- Har takket: 218 gange
- Blevet takket: 196 gange
Jeg tænkte faktisk på at nævne det i en af de sidste kamptråde hvor der var nogen der var lidt ude efter ham fordi han 'kun' havde gennemført et sted mellem halvdelen og 2/3 af hans driblinger i kampen. Jeg tror hurtigt folk glemmer, at en succesrate på 50% er nok til at placere en kant- eller offensiv midtbanespiller fra en af de 5 største ligaer i den 90. percentil på det parameter, og derudover er der ekstremt få spillere der både har en meget høj volumen af dribleforsøg, og en succesrate over de 50%. Kan være jeg laver et hurtigt indlæg om det i Yamal tråden, for jeg tror måske også vi har skruet lidt for højt op til hvor hyppigt han skal slå sin direkte modspiller.
- !Option
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 199 gange
- Blevet takket: 191 gange
Både de her pointer er super gode, men det er også vigtigt at huske at en af hans primære opgaver på holdet er NETOP at sætte bolden på spil via sine udfordringer for at bringe modstanderen i ubalance.Puyols_garn skrev: ↑ons dec 10, 2025 5:53 pmJeg tænkte faktisk på at nævne det i en af de sidste kamptråde hvor der var nogen der var lidt ude efter ham fordi han 'kun' havde gennemført et sted mellem halvdelen og 2/3 af hans driblinger i kampen. Jeg tror hurtigt folk glemmer, at en succesrate på 50% er nok til at placere en kant- eller offensiv midtbanespiller fra en af de 5 største ligaer i den 90. percentil på det parameter, og derudover er der ekstremt få spillere der både har en meget høj volumen af dribleforsøg, og en succesrate over de 50%. Kan være jeg laver et hurtigt indlæg om det i Yamal tråden, for jeg tror måske også vi har skruet lidt for højt op til hvor hyppigt han skal slå sin direkte modspiller.
Han gør egentlig “bare” hvad han taktisk skal og tilmed som du nævner med en pæn succesrate. Derfor er det selvfølgelig stadig træls at se på i øjeblikket hvor han taber bolden, men det er nu engang et forventeligt udfald med netop hans spillestil og opgaver på banen.
Rey Abi!
-
Hristo
- Har takket: 265 gange
- Blevet takket: 396 gange
Jeg vil gerne være med til at pøse vand i glasset, så det bliver endnu mere halvfyldt:-)!Option skrev: ↑ons dec 10, 2025 6:13 pmBåde de her pointer er super gode, men det er også vigtigt at huske at en af hans primære opgaver på holdet er NETOP at sætte bolden på spil via sine udfordringer for at bringe modstanderen i ubalance.Puyols_garn skrev: ↑ons dec 10, 2025 5:53 pmJeg tænkte faktisk på at nævne det i en af de sidste kamptråde hvor der var nogen der var lidt ude efter ham fordi han 'kun' havde gennemført et sted mellem halvdelen og 2/3 af hans driblinger i kampen. Jeg tror hurtigt folk glemmer, at en succesrate på 50% er nok til at placere en kant- eller offensiv midtbanespiller fra en af de 5 største ligaer i den 90. percentil på det parameter, og derudover er der ekstremt få spillere der både har en meget høj volumen af dribleforsøg, og en succesrate over de 50%. Kan være jeg laver et hurtigt indlæg om det i Yamal tråden, for jeg tror måske også vi har skruet lidt for højt op til hvor hyppigt han skal slå sin direkte modspiller.
Han gør egentlig “bare” hvad han taktisk skal og tilmed som du nævner med en pæn succesrate. Derfor er det selvfølgelig stadig træls at se på i øjeblikket hvor han taber bolden, men det er nu engang et forventeligt udfald med netop hans spillestil og opgaver på banen.
Og beklager hvis det allerede er nævnt et sted og jeg overser det.
I går tog Yamal en ny rekord som den yngste spiller til at lave 14 mål/assist i CL med sin assist til Kounde (en anden enfant terrible, som flere i de ophedede kamptråde ser solgt hurtigst muligt) og som desuden sikrede os tre vigtige point.
Han tog den rekord fra Mbappe, som udover de forkerte farver på trøjen og en for mig større arrogance end Yamal (dog markant mindre end Vinicius) havde laver 13 mål/assist som 19-årig. Det betyder at hvert mål eller assist Yamal laver indtil sæsonen slutter, vil udbygge rekorden. Vil lige minde om at Mbappe også slog igennem tidligt. Vil også lige minde om at Yamal derved også har flere mål/assist end Messi i samme alder.
Og bare rolig: jeg siger ikke Yamal er bedre end Messi - eller at han bliver bedre. Men husk overvej lige perspektivet og hvor flot det er af en 18-årig knægt fra beskedne kår. Og at han lige har slået endnu en rekord sat af mastodonter er flottere end hans bundniveau er lavt.
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 710 gange
- Blevet takket: 769 gange
Yamal styrer —- længere er den ik’!
Sjovt med Kounde.. han havde en forfærdelig kamp men scorer 2 mål.. det er altså ret meget CRonaldo’ish.
Sjovt med Kounde.. han havde en forfærdelig kamp men scorer 2 mål.. det er altså ret meget CRonaldo’ish.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
Ja top 8 er absolut en mulighed .Barca80 skrev: ↑ons dec 10, 2025 10:02 amDet var vigtigt at både Inter tabte til Liverpool og Chelsea tabte til Atalanta igår. Nu har de begge kun 12 point og lidt sværre program end Barca med 10 point. Derfor er top 8 stadig en mulighed.
Uafgjort city - Madrid hjælper ikke Barca så meget umiddelbart - selvfølgelig svært at sige 100% med alle de variabler
En stor sejr til Real Madrid ville være klart at foretrække da Barca alt andet lige vil have bedre chancer for at komme fordi city . City har dog nogle ok nemme kampe tilbage så det så ser svært ud - så os lad bare få nogle bøllebank til Madrid . Det ville også naturligt føles bedre
Selv på en dårlig dag er Yamal genial. Jeg tror hans formdyk skyldes at man har givet ham voksen skældud for at være en gadedreng. Slip ham fri igen og lad ham lege som han har lyst til. Folk har sku for travlt med at synes alt muligt, og så pga. lidt drillerier. GO YAMAL!!
FC Barcelona siden 1985 - Nej, jeg diskutere ikke politik.