Eller yamal.Michman skrev: ↑ons dec 03, 2025 2:59 pmRaphinha fra nu af.
2/12 FC Barcelona - Atlético Madrid
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
Filten
- Geografisk sted: Randers
- Har takket: 501 gange
- Blevet takket: 291 gange
Re: 2/12 FC Barcelona - Atlético Madrid
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano
Personligt er jeg ikke så meget på Yamal, det ansvar behøver han ikke, og så synes jeg ikke han er nogen fantastisk afslutter, jeg er nok mest på Raphinha, Rashford og OlmoFilten skrev: ↑ons dec 03, 2025 3:26 pmEller yamal.Michman skrev: ↑ons dec 03, 2025 2:59 pmRaphinha fra nu af.
Det står dælme skidt til hvis man nu ikke engang har nogle der kan skyde den ind fra 11 meter pletten
Først er en stabil frispark skytte nærmest udslettet som spidskompetence i klubben og nu også straffe .
Koeman , stoichkov* , Figo , Rivaldo , Ronaldinho , Messi
Man har været forkælet .
Først er en stabil frispark skytte nærmest udslettet som spidskompetence i klubben og nu også straffe .
Koeman , stoichkov* , Figo , Rivaldo , Ronaldinho , Messi
Man har været forkælet .
- Puyols_garn
- Har takket: 159 gange
- Blevet takket: 120 gange
Virkelig stærkt kæmpet i går mod et Atlético hold der været fremragende kørende på det seneste! Raphinha var fremragende, både med og uden bold. Olmo ligner også en helt anden spiller når det er Raphinha og ikke Rashford der indtager venstrekanten. Synes Olmo har set meget isoleret ud når Rashford spiller, og tænker helt klart det har noget at gøre med, at de placerer sig meget forskelligt uden bold. Når Raphinha spiller, så optager han med ekstrem hyppighed plads i centrale og halve rum og efterlader Balde alene på venstrekanten, hvorimod Rashford placerer sig som en egentlig kantspiller. Tror Olmo har brug for løbere omkring sig. På det spanske landshold til EM var det Fabian der regelmæssigt skubbede op, hos os er det Raphinha der trækker ind og bliver til en ekstra OM. En skam Olmo skulle blive skadet nu hvor han endelig var ved at komme i gang 
Vi tabte noget kontrol da Raphinha og Pedri måtte forlade banen, men det var vel forventeligt. En virkelig stærk kollektiv præstation, og selvom Atlético havde et par gode chancer, så synes jeg vi overordnet havde et klart overtag på den front. Havde Lewandowski været lidt skarpere så kunne vi snildt have scoret to til i første halvleg
Vi tabte noget kontrol da Raphinha og Pedri måtte forlade banen, men det var vel forventeligt. En virkelig stærk kollektiv præstation, og selvom Atlético havde et par gode chancer, så synes jeg vi overordnet havde et klart overtag på den front. Havde Lewandowski været lidt skarpere så kunne vi snildt have scoret to til i første halvleg
- Puyols_garn
- Har takket: 159 gange
- Blevet takket: 120 gange
Apropos Lewandowski og straffespark, tjekkede lige hans statistikker fordi jeg også syntes han har virket noget uskarp fra 11-meter pletten siden han skiftede til os. Han har en 89% konverteringsrate over hele karrieren, hvilket placerer ham langt over Ronaldo med 84% konverteret. Hans konverteringsrate er faktisk højere end folk som Milner! Kigger vi kun på straffespark taget for os i officielle turneringer, så har han taget et lille dyk. Han har scoret 17 ud af 21 straffespark scoret for os i officielle kampe, hvilket svarer til 81%. Det er lavere end hans eget karrieregennemsnit, men stadig et lille stykke over gennemsnittet generelt. Mener et straffespark svarer til en xG på 0,78 i top 5 ligaerne til sammenligning. Medregner man hans straffespark for Polen siden han skiftede til os, så har han sparket 21 ud af 24 ind. Det er 87,5%, og næsten det samme som hans gennemsnit gennem hele karrieren.
Så tror ikke nødvendigvis han ikke længere er en elite straffesparkstager, det kunne lige så vel bare være på grund af en lidt klejne sample størrelse kombineret med lidt recency bias
Så tror ikke nødvendigvis han ikke længere er en elite straffesparkstager, det kunne lige så vel bare være på grund af en lidt klejne sample størrelse kombineret med lidt recency bias
-
nosslo15
- Har takket: 142 gange
- Blevet takket: 257 gange
I de kampe, hvor Lewa spiller, giver det stadig bedst mening, at han tager.Dumle skrev: ↑ons dec 03, 2025 4:26 pmPersonligt er jeg ikke så meget på Yamal, det ansvar behøver han ikke, og så synes jeg ikke han er nogen fantastisk afslutter, jeg er nok mest på Raphinha, Rashford og OlmoFilten skrev: ↑ons dec 03, 2025 3:26 pmEller yamal.Michman skrev: ↑ons dec 03, 2025 2:59 pmRaphinha fra nu af.
Ellers vil jeg tro, at Raphinha er den, der bedst har mentaliteten til det.
Fermin eller Rashford for at være lidt anderledes men stadig 2 sikre bud sjældent startere dog så Pedri er nok min favorit er med på han aldrig tager dem men præcision ejer manden så 11 meter bør være muligtnosslo15 skrev: ↑ons dec 03, 2025 8:03 pmI de kampe, hvor Lewa spiller, giver det stadig bedst mening, at han tager.Dumle skrev: ↑ons dec 03, 2025 4:26 pmPersonligt er jeg ikke så meget på Yamal, det ansvar behøver han ikke, og så synes jeg ikke han er nogen fantastisk afslutter, jeg er nok mest på Raphinha, Rashford og OlmoFilten skrev: ↑ons dec 03, 2025 3:26 pmEller yamal.Michman skrev: ↑ons dec 03, 2025 2:59 pmRaphinha fra nu af.
https://www.facebook.com/share/r/1DSwPq6Fo7/Red skrev: ↑ons dec 03, 2025 8:23 pmFermin eller Rashford for at være lidt anderledes men stadig 2 sikre bud sjældent startere dog så Pedri er nok min favorit er med på han aldrig tager dem men præcision ejer manden så 11 meter bør være muligtnosslo15 skrev: ↑ons dec 03, 2025 8:03 pmI de kampe, hvor Lewa spiller, giver det stadig bedst mening, at han tager.Dumle skrev: ↑ons dec 03, 2025 4:26 pmPersonligt er jeg ikke så meget på Yamal, det ansvar behøver han ikke, og så synes jeg ikke han er nogen fantastisk afslutter, jeg er nok mest på Raphinha, Rashford og OlmoFilten skrev: ↑ons dec 03, 2025 3:26 pmEller yamal.Michman skrev: ↑ons dec 03, 2025 2:59 pmRaphinha fra nu af.
Giv ham nu lige en chance
FC Barcelona siden 1985 - Nej, jeg diskutere ikke politik.
Ja, du har nok ret i, at vi ikke skal fokusere så meget på fejlene. Men trods alt var det kun 2/3 af afleveringerne der lykkedes, og han missede næsten halvdelen af sine driblinger, så det kan vel samlet set ikke vurderes som en toppræstation. Men mindre kan selvfølgelig også gøre det.Hristo skrev: ↑ons dec 03, 2025 11:50 amHans afslutninger var dårlige i går, men jeg er uenig generelt set. For mig spillede Yamal en god kamp med bl.a. to nøgleaflevefinger, to store chancer skabt og 9(!) succesfulde driblinger hvilket er eliteniveau som kun få offensive spillere kan præstere.thomas skrev: ↑ons dec 03, 2025 11:39 amDet der gjorde mest indtryk på mig i kampen - hvis vi ser bort fra et par genialiteter - var hvor mange mislykkede aktioner Yamal havde. Det var driblinger, afleveringer, skud på mål. Hvad mon han selv tænker om det? Han ser jo ret upåvirket ud de fleste gange. Hvilket på den ene side er godt, fordi det netop gælder om at fastholde fokus og tro på de næste muligheder, der måtte komme. Men hvis det også afspejler en form for selvtilfredshed, der er gejlet op af folk omkring ham, så er det bekymrende.
Man kan i nogen grad undskylde ham med det højt anlagte spil, og at han faktisk udfordrer direkte 1:1, hvilket altid vil give en pæn spildprocent. Men i øjeblikket er det simpelthen for meget.
Jeg synes generelt Yamal bliver vurderet for hårdt. I går var langt fra hans bedste kamp men jeg vil næsten any day tage den præstation frem for fx det niveau Vinicius har været på længe. Og han regnes stadig for at være en absolut topspiller.
Yamal er kun 18 år. At han kan spille væsentlig bedre end i går siger mest af alt bare noget om hans høje niveau.
-
Kvoller
- Geografisk sted: Sønderborg
- Har takket: 1102 gange
- Blevet takket: 771 gange
Enig med Thomas. Han bliver helt sikkert en af verdens bedste, og er allerede oppe i toppen. Men det har det med lige at blive for meget, mellem hans genialiteter. Der er flere gange, hvor han kunne have prikket bolden til en medspiller, men i stedet løber han ind i 2-3 forsvarsspillere og slår ud med armene.
Han er selvfølgelig kun 18 år, så han tillægger selvfølgelig sit spil en masse endnu.
Han er selvfølgelig kun 18 år, så han tillægger selvfølgelig sit spil en masse endnu.
-
Antimadridista
- Har takket: 1551 gange
- Blevet takket: 1110 gange
Hvis vi for halvandet år siden havde sagt at Yamal ville blive regnet som, måske, verdens bedste offensive profil på det her tidspunkt, så havde folk sagt…”aaah roooo på”
Det er gået djævelsk stærkt. Jeg tror både det er svært mentalt for Yamal at følge med og samtidig kan det måske også være svært for ham ikke at tænke “folk forventer jeg skal være genial hver gang jeg har bolden”! Herved kommer han måske til at tage nogle løb, nogle skud, nogle driblinger, som han ikke ville have taget for et år siden….
Noget af det jeg husker som ret unikt i hans første tid i Barca og på landsholdet var, at han var eminent til at time sine gennembrud, afleveringer, hvornår han sku spille tilbage eller der var en ubalance. I dag tager han nok lidt flere chancer og misser deraf lidt mere…det er sådan det virker på mig…..
Det er gået djævelsk stærkt. Jeg tror både det er svært mentalt for Yamal at følge med og samtidig kan det måske også være svært for ham ikke at tænke “folk forventer jeg skal være genial hver gang jeg har bolden”! Herved kommer han måske til at tage nogle løb, nogle skud, nogle driblinger, som han ikke ville have taget for et år siden….
Noget af det jeg husker som ret unikt i hans første tid i Barca og på landsholdet var, at han var eminent til at time sine gennembrud, afleveringer, hvornår han sku spille tilbage eller der var en ubalance. I dag tager han nok lidt flere chancer og misser deraf lidt mere…det er sådan det virker på mig…..
-
JHMark
- Har takket: 101 gange
- Blevet takket: 55 gange
Helt enig med at hans unikke evne til ‘altid’ at tage den rigtige beslutning var helt eminent.Antimadridista skrev: ↑tors dec 04, 2025 4:23 pmHvis vi for halvandet år siden havde sagt at Yamal ville blive regnet som, måske, verdens bedste offensive profil på det her tidspunkt, så havde folk sagt…”aaah roooo på”
Jeg tænkte præcist det samme som dig mod Atl Madrid, altså at han blev ved med at tage for dristige beslutninger som ikke var gennemtænkt.
Han er stadig verdensklasse, men den evne til at tage de rigtige beslutninger skal han lære sig selv igen hvis han vil blive verdens absolut bedste og flere år i træk.