4 - Ronald Araújo

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Geografisk sted: Galten
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 986 gange

Re: 4 - Ronald Araújo

Indlæg af Daluigi »

https://fcbarcelona.dk/Nyheder/carraghe ... raujo.html

Præcis det her jeg har sagt længe - "Der kommer et tidspunkt hvor passion og fight ikke er nok"
Forumlegende

Brugeravatar
Michman
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 779 gange

Indlæg af Michman »

Nåååååååå du får ikke nok spille tid?
SÅ SKRID..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..

Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Diego10
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Diego10 »

Måske han kunne bruges på højre back positionen når vores kære catwalk model har været ualmindelig elendig i næsten hele sæsonen?

Brugeravatar
Michman
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 779 gange

Indlæg af Michman »

Den mand er en katastrofe for denne klub..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..

Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2729 gange
Blevet takket: 1578 gange

Indlæg af Dytrax »

Araújo still has not returned to training.

His red card in London affected him deeply, even more than on the matches against PSG or Inter.

Given this situation, the coaching staff preferred to protect him and give him some time off so he can do a reset.

[Diario AS]

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆: Ronald Araujo could also be 𝐎𝐔𝐓 for Barça-Atlético Madrid, reports AS

The defender didn’t train with the team on Sunday and he’s not expected to play against Atléti this week

[Fabrizio Romano]

EasyBuddhist
Har takket: 1034 gange
Blevet takket: 1287 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Ser ud til, Araujo er hårdt ramt efter Chelsea kampen. Han er stadig ude og Flick beder om ro omkring ham hos pressen, mens hans agent havde møde med Deco i dag.

Jeg tror, det må være enden for Araújo i Barca. Han var også ramt sidste gang og forrige gang og dengang var han eftersigende også i tvivl om, han skulle blive eller søge videre.

Jeg kan rigtig godt lide Araújo, så det gør lidt ondt, men det må være bedst for alle parter at han prøver noget nyt
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Har takket: 1771 gange
Blevet takket: 1180 gange

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
man dec 01, 2025 5:40 pm
Ser ud til, Araujo er hårdt ramt efter Chelsea kampen. Han er stadig ude og Flick beder om ro omkring ham hos pressen, mens hans agent havde møde med Deco i dag.

Jeg tror, det må være enden for Araújo i Barca. Han var også ramt sidste gang og forrige gang og dengang var han eftersigende også i tvivl om, han skulle blive eller søge videre.

Jeg kan rigtig godt lide Araújo, så det gør lidt ondt, men det må være bedst for alle parter at han prøver noget nyt
Han skulle simpelthen ha truffet den hårde, men nødvendige beslutning for længe siden. Hvem der gider kaste brugbar mønt efter en spiller der både taber hovedet og er af glas er svær at se, så tror stadig et skifte bliver svært….

Var det ikke i sommeren 24 der var konkrete bud? Men så blev han skadet :|

Men håber han kan skibbes. Har ingen følelser i klemme omkring ham, tværtimod.

nosslo15
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 303 gange

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:

Araujo har rigtigt mange gode kvaliteter, bla. fremragende hovedspil - og på det seneste, har det også været fint med hans progression med bolden, når der har været rum til det, som kompensation for hans dårligere pasningsspil fremad.

Men hans "bozogen" ødelægger det, gang for gang, for ham og det kunne måske hænge lidt, sammen med hans skadeshistorik, som har efterladt ham som tredje og fjerdevalg. Når han så kommer ind, så vil han det simpelthen så meget, at han glemmer fatningen. Hvis han kunne få kontinuerlig spilletid, kunne det måske også have den effekt at hans selvtillid ville vokse, så der også kommer mere ro på i hans aktioner.

EasyBuddhist
Har takket: 1034 gange
Blevet takket: 1287 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

https://x.com/ReshadFCB/status/1995514100252860672?s=20

En pause midt i sæsonen, det er ikke tit, man ser det

Jeg tror stadig, Araujo har et stort marked og med god grund. Giv ham en klub i PL uden for top 6 og man vil se en helt anden Araujo. En mere simpel spillestil, mere fysisk og frem for alt, en mere simpel måde at forsvare på. Det vil gøre ham godt og han vil blive en dominerende forsvarsspiller
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Har takket: 265 gange
Blevet takket: 396 gange

Indlæg af Hristo »

nosslo15 skrev:
man dec 01, 2025 6:06 pm
EasyBuddhist skrev:

Araujo har rigtigt mange gode kvaliteter, bla. fremragende hovedspil - og på det seneste, har det også været fint med hans progression med bolden, når der har været rum til det, som kompensation for hans dårligere pasningsspil fremad.

Men hans "bozogen" ødelægger det, gang for gang, for ham og det kunne måske hænge lidt, sammen med hans skadeshistorik, som har efterladt ham som tredje og fjerdevalg. Når han så kommer ind, så vil han det simpelthen så meget, at han glemmer fatningen. Hvis han kunne få kontinuerlig spilletid, kunne det måske også have den effekt at hans selvtillid ville vokse, så der også kommer mere ro på i hans aktioner.
Giver meget god mening med den manglende kontinuitet og lidt forhastede beslutninger. Man må heller ikke glemme at det var ret stor konsensus om at Araujo var et monster og fremtidens anfører for et par år siden. For mig har Araujo altid været en spiller jeg satte pris på pga hans attitude. I Flicks system som kræver ekstrem stor placeringsevne for forsvarsspillerne bliver hans svagheder udstillet meget. Jeg synes egentlig ikke han fx fejler specielt meget ift at trække offside (på ren hukommelse) men sammenlignet med fx Iñigo så dominerer han slet ikke forsvaret med samme kølighed og evne til at styre de andre. Han var bedst med AC ved sin side og kunne sikkert også have været en god makker til Iñigo. Tyder ikke på Cubarsi er klar til at dirigere nu men det kommer hvis hans udvikling fortsætter. Han er dog også højrebenet så pilen peger på en fremtid uden Araujo i bærende rolle. Måske en afsked efterhånden er bedste løsning selvom jeg ville elske at han kunne komme til at passe ind. Jeg krydser fingre for at han laver et comeback indtil andet bliver virkelighed.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 710 gange
Blevet takket: 769 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Vi kunne bruge ham som joker indskifter i angrebet når vi er tvunget til at spille på indlæg
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

Jeg tænker det er på tide at Araujo kommer videre. Han har ikke været en ubetinget katastrofe, der har været tidspunkter hvor han, som andre også nævner, har været et bæst - men bozogenet slår for ofte ud og det duer ikke. Slet ikke i afgørende kampe, hvor vi ikke kan holde til den slags udfald.

Men det store spørgsmål; hvad gør vi så? AC og Cubarsi?

nosslo15
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 303 gange

Indlæg af nosslo15 »

Hvis det kommer på tale med et vintersalg, tror jeg desværre ikke, vi får det store for ham. En sub top klub i PL. ja og så kunne man måske håbe på en 30 mio. Spørgsmålet er hvad han frigiver i lønmidler, som vi kan hente en erstatning for.

Bliver spændende med AC. om han bliver ved med at være ude i kulden - også efter Martins intro til LCB. Tror afgjort gerne Flick vil have en mere erfaren spiller på positionen dog.

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 406 gange

Indlæg af Barca80 »

Han må først og fremmest selv indse, at han ikke er niveauet til Barcelona. Han spiller i en klub, hvor kravene er ekstreme, og hvor man skal ramme topniveau hver eneste kamp. For en Barca-midterforsvarer forventes der:

• Et højt teknisk niveau med bolden
• Stabilitet uden unødige udsving
• Taktisk overblik og korrekt positionering
• Evnen til at bevare roen i pressede sekvenser

…og meget mere.

Det lever han ganske enkelt ikke op til. Faktisk langt fra. Derfor er der kun én logisk konklusion: et farvel – og helst så hurtigt som muligt.

Besvar