25/11 Chelsea - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 406 gange

Re: 25/11 Chelsea - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Jeg er ærligt rystet. :?

Jeg har netop genset hele første halvleg for god ordens skyld – udelukkende fordi jeg ikke kan genkende de analyser, folk kommer med herinde.

I de første 25 minutter, helt frem til selvmålet, var vi faktisk en smule bedre end Chelsea. Og hvis Ferran Torres havde scoret på sin gigantiske chance, kunne kampen meget vel have udviklet sig helt anderledes.

Vi kunne have vundet kampen i går. Og når jeg skriver "kunne", betyder det ikke nødvendigvis, at vi ville, men at det bestemt var inden for rækkevidde.

Overordnet spillede vi en rigtig fin første halvleg. Vi vandt flest dueller, flest tacklinger, flest bolderobringer (ifølge stats) – og vi havde endda mere boldbesiddelse.

Skud på mål, samt xG og 'store chancer' er rimelig lige mellem holdene.

Vi blev på intet tidspunkt udspillet, og der var ikke mangel på fysik på vores midtbane, og hverken mentalitet, intensitet eller gejst var fraværende. Vi arbejdede godt og vores afleveringer var mere præcise end Chelseas (ifølge stats). Afleveringer på modstanderens banehalvdel er også rimelig jævn. Billedet i første halvleg var faktisk ret positivt.

Kampen kan genses her - tjek selv første halvleg - Chelsea var IKKE bedre. Det var en ret lige kamp, og vi var faktisk lidt bedre på en række parameter: https://soccerfullmatch.com/watch?em=aH ... NTUzNjY0OQ

De kom foran på et dumt selvmål, og derfra ændrede det hele sig med det røde kort lidt før halvlegen. Igen tak Araujo :thumbdown:

Anden halvleg giver ingen mening at analysere, når man spiller i undertal. Det er en helt anden kamp.
Senest rettet af Barca80 ons nov 26, 2025 10:20 am, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2732 gange
Blevet takket: 1580 gange

Indlæg af Dytrax »

Har læst et hav af kommentarer fra tilhængere rundt omkring. Der lader til at være bred enighed om at Araujo bærer en stor del af ansvaret og efterfølgende Flick, der sælger midtbanen.

Sikke en lortekamp - men til gengæld effektivt og flot spillet af Chelsea. Den skal de have.

Vi får forhåbentligt snart Pedri retur og så kommer vi stærkt igen.

emo
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 392 gange
Blevet takket: 845 gange

Indlæg af emo »

Vi skal bare glemme denne kamp og komme videre. Vi blev overmatchet og sådan kan det gå. Vi er ikke gode i London og selv i vores storhedstid har vi haft problemer med dem. De er ikke hvem som helst. Det der er uroligt er at det røde kommer inden pausen, og her har Flick 15 minutter til at sætte holdet op til at spille med 10 mand. Det formåede hans SLET ikke.

Vi skal tæve de andre og være glade for det her ikke var en knald eller fald kamp.
Allez...

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 710 gange
Blevet takket: 769 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Det mindede desværre om CHL Barca-Bayern M i 2013 hvor vi - selv med galla opstilling tabte samlet 7-0.

Spiller for spiller var min mindst ligeså gode som B.M dengang, men de havde hjerte, intensitet og gejst fra et helt andet sted.. og de overmatchede os fysisk over begge kampe.

Det var lidt det samme i går..

Men jeg vil give Barca80 ret i at hvis vi havde spillet med 11 mand i 2. halvleg kunne Chelsea ikke ligeså let overmatche os fysisk som de så let kunne i overtal.. vi ville kunne have hevet tempoet ud af kampen og med nogle indskiftninger køre bolden mere sikkert rundt og dermed spillet os ind i kampen. Det ville ikke have været umuligt at hente uafgjort.

Men udvisningen ødelagde det hele.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

Joan Vehils (Director of Diario Sport) :

Barça forget how to compete in Europe.

▪️ In today’s football, there are two ways to compete, the style of teams that press from the referee’s whistle and impose a high rhythm and insane intensity, and the style of those who step onto the pitch waiting to react, hoping for a mistake from the opponent to score. The first model was Chelsea’s approach, the second was Barça’s. That is why Hansi Flick’s men went into the break with a defeat that was as clear as it was deserved. In Europe, you either compete at one hundred percent or you have no hope at all.

▪️ On top of that, the modest performance of the midfield, combined with Araujo’s unacceptable red card due to two yellow cards that were entirely avoidable, left the blaugrana with almost no chance to rescue a match that was practically decided in the first half. The truth is that without pressing, without rhythm, without sharpness, you cannot beat the big teams. The proof is that the two previous defeats before facing Chelsea this season were against Madrid and Paris Saint Germain.

▪️ The Champions League setback once again exposes certain shortcomings in a team that this season seems capable of shining only against small opponents. The spirit and the pride disappeared from players who gave up in an incomprehensible way after Chelsea’s second goal.

▪️ Hansi Flick will have to make new decisions if he does not want to see Barça’s future in Europe put at risk. A player like Araujo cannot leave his team with ten men, a fullback like Kounde cannot afford to make naïve mistakes, and De Jong must decide, clearly and definitively, whether he wants to be the leader of this team in Pedri’s absence, or whether he prefers to become a secondary figure.

▪️ In the end, it is a harsh defeat that revealed the truth about more than one person, and for the first time since the start of the season, it rings the alarm bells about this team’s real chances in the Champions League.

Brugeravatar
Michman
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 779 gange

Indlæg af Michman »

Hvis Flick ikke straffer den idiot til Araujo, må jeg ganske enkelt sige at han ikke har hvad der skal til for at være træner for Barca.
Jeg har fået NOK af den fucking idiot.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..

Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

nosslo15
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 303 gange

Indlæg af nosslo15 »

Fik set kampen sent i går efter arbejde med et halvt øje pga. træthed.

Vi er bedre med i 1 halvleg, selvom den klare tendens er, at vi ikke kan matche deres fysik og intensitet og har, udover de, måske, første 15 minutter, svært ved at skabe noget fremad pga. deres pres og vores uprovokerede fejl. Andet mål kommer efter en uprovokeret fejl af de Jong.

Efter udvisningen, bliver dette billede meget tydligere og vi er sjældne gæster på deres halvdel i 2 halvleg.

Flick vælger at satse med en 2 mands midtbane og 3 angribere, måske ikke den bedste beslutning, når vi er på Stamford og i forvejen er hårdt presset på fysik.

Vi er stadig langt fra vores bedste og selvom vi var der, altså ved vores bedste, så tvivler jeg på, at dette hold har den nødvendige fysik, til at komme langt i denne turnering, givet at vi var heldige sidste år med lodtrækningen.

Antimadridista
Har takket: 1772 gange
Blevet takket: 1180 gange

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
ons nov 26, 2025 7:59 am
Jeg finder det helt åbenlyst, at vi aldrig med trup og gameplan ville have vundet den kamp på Chelseas præmisser - intensitet, fysik og pres.

Vi havde en chance med at spille klogt med høj kvalitet på bolden, så Chelsea kom til begrænset til fadet og dermed løb meget forgæves.

Det bliver svært med Garcia, Jong og Fermin på midten og Araujo i midterforsvaret. Den centrale akse på holdet var slet ikke boldfast nok i går, og så er Chelsea bare alt for gode til det de gør godt.
At Flick så sælger midtbanen efterfølgende hjælper ikke på det.

Det bliver meget iøjnefaldende, hvor lidt fysik vi har på midtbanen, når man blev helt opløftet af, at Garcia vandt skulder mod skulder duel i weekenden.
Det er jo det Flick ofte gør….får en genial rosenrød idé om at bevarer vi blot nok offensive typer inde så skal det nok gå. Han mangler simpelthen nogle defensive og kompakte ideer og kvaliteter, når det er DET der skal TIL!!!

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

Alan Shearer:

"Barça’s defensive line? It is as if four fools are standing there asking, how would you like us to let you attack, guys."

"They keep doing the same thing again and again. Chelsea deserved the win, they executed everything perfectly."

"Sometimes it is hard to believe, I have no words to describe how easy it was for Chelsea, and how insane Barça play at times."

"I have seen many offside trap attempts in my life, but this match in particular was truly crazy."

Antimadridista

Dytrax skrev:
ons nov 26, 2025 7:01 pm
Alan Shearer:

"Barça’s defensive line? It is as if four fools are standing there asking, how would you like us to let you attack, guys."

"They keep doing the same thing again and again. Chelsea deserved the win, they executed everything perfectly."

"Sometimes it is hard to believe, I have no words to describe how easy it was for Chelsea, and how insane Barça play at times."

"I have seen many offside trap attempts in my life, but this match in particular was truly crazy."
:|

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2323 gange
Blevet takket: 1377 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Mt91 skrev:
ons nov 26, 2025 12:03 am
Lopezzz skrev:
tirs nov 25, 2025 11:47 pm
Ser ud til at Manchester Citys nederlag på hjemmebanen er mere pinlig end det her.
Jeg synes ikke det er pinligt at tabe til Chelsea…
Jeg synes til gengæld, at spillernes indstilling var pinlig. Alle 50/50 dueller gik til Chelsea, fordi de spillede som et hold, med fuld intensitet fra alle spillere. De presser færdig eller laver et lille frispark inden de farlige situationer opstår.
Det manglede vi i den grad!

Hvis ikke man giver 100% i samtlige dueller, så fortjener man at tabe. For vi mødte et hold der ville det 100%

Lad os håbe vi kan lære af det og spille med større intensitet..

Let’s go boys
100% enig med dig.
Som jeg skrev mange gange før at hvis en professionel fodboldspiller som får enorm mange penge i løn og træner på top niveau kan ikke presse på i 90 min kan han ligeså godt skifte karrieren.
Samtlige Chelsea spillere har vist hvordan det skal gøres.
Det var en CL titel indsats fra deres side.

Vi skal ændre vores spillestil fordi det fungerer ikke mere og har ikke fungeret i snart 10 år.
Ja vi spiller klogt med mange hurtige pasninger og boldbesiddele men vi har ikke fysikken, vi har ingen fart og det skaber uro i truppen når vi møder hold der presser hårdt.
Derfor får vi mange skader og kort.

Vi kan sagtens fortsætte med samme spillestil i næste 50 år men uden mange titler, desværre
MDCCCXCIX

Antimadridista

Lopezzz skrev:
ons nov 26, 2025 9:12 pm
Mt91 skrev:
ons nov 26, 2025 12:03 am
Lopezzz skrev:
tirs nov 25, 2025 11:47 pm
Ser ud til at Manchester Citys nederlag på hjemmebanen er mere pinlig end det her.
Jeg synes ikke det er pinligt at tabe til Chelsea…
Jeg synes til gengæld, at spillernes indstilling var pinlig. Alle 50/50 dueller gik til Chelsea, fordi de spillede som et hold, med fuld intensitet fra alle spillere. De presser færdig eller laver et lille frispark inden de farlige situationer opstår.
Det manglede vi i den grad!

Hvis ikke man giver 100% i samtlige dueller, så fortjener man at tabe. For vi mødte et hold der ville det 100%

Lad os håbe vi kan lære af det og spille med større intensitet..

Let’s go boys
100% enig med dig.
Som jeg skrev mange gange før at hvis en professionel fodboldspiller som får enorm mange penge i løn og træner på top niveau kan ikke presse på i 90 min kan han ligeså godt skifte karrieren.
Samtlige Chelsea spillere har vist hvordan det skal gøres.
Det var en CL titel indsats fra deres side.

Vi skal ændre vores spillestil fordi det fungerer ikke mere og har ikke fungeret i snart 10 år.
Ja vi spiller klogt med mange hurtige pasninger og boldbesiddele men vi har ikke fysikken, vi har ingen fart og det skaber uro i truppen når vi møder hold der presser hårdt.
Derfor får vi mange skader og kort.

Vi kan sagtens fortsætte med samme spillestil i næste 50 år men uden mange titler, desværre
Temmelig enig også…

Vi havde et forrygende forår 15 primært pga en uset forrygende fronttrio, samt stor kvalitet hos de bageste 4.

Reelt har det spil vi i grove træk stadig hælder til (med nuancer selvfølgelig), ikke været tilstrækkelig på den helt store klinge, mod de ypperste modstandere, siden starten af 10’erne…..det er et fact. Her og der har vi skabt gode og flotte resultater også mod topmodstandere (i CL), men så er vi faldet i runden efter.

Jeg elsker det smukke, dominerende, tekniske og elegante spil, som sikkert vi alle herinde. MEN. Jeg er træt af at vi reelt ikke kan konkurrere længere, være en reel magtfaktor længere, for det er vi ikke.

Jeg gad godt slække på romantikken og øge muligheden for at konkurrere!
Vi er bagud ift moderne fodbold og jeg synes desværre vi er lidt for rigide og fastlåste når vi vælger hvor vi skal hen…ift spillestil og balance ift offensive, defensive og lidt kyniske elementer….

Og ja vi har haft dårlig økonomi, men det er ikke det der er grundessensen af hvorfor vi ikke præsterer som tidligere. Ikke når finaler, sjældent semifinaler etc.

Så ved jeg godt folk vil ha 4-3 kampe og sprudlende offensiver. Jeg vil personligt også gerne ha titler, de store og skal det komme med mere fysik, flere tacklinger, mere fight og til tider bolden ud af kommunen, så er det der jeg sætter mit kryds. Det KAN GODT, gå hånd i hånd med store dele af det vi kender og elsker….tror jeg….

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 710 gange
Blevet takket: 769 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Men alt det der… det passer jo ikke

Hvem vandt CHL sidste sæson? De havde da intet af fysisk udtryk eller sparke bolden ud af kommunen’ish over sig.

De spillede flot teknisk boldbesiddende bold og henrykkede os alle (altså bold romantisk)

Det er måden.. imo.

Og og og de var lige ved at ryge ud af CHL i “gruppespillet”, men vendte det hele efter nytår… det kan vi også.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Iniesta007
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 277 gange

Indlæg af Iniesta007 »

SpillerSomMESSI skrev:
ons nov 26, 2025 9:57 pm

Hvem vandt CHL sidste sæson? De havde da intet af fysisk udtryk eller sparke bolden ud af kommunen’ish over sig.

De spillede flot teknisk boldbesiddende bold og henrykkede os alle (altså bold romantisk)

Det er måden.. imo.

Og og og de var lige ved at ryge ud af CHL i “gruppespillet”, men vendte det hele efter nytår… det kan vi også.
Ja i fodbold kan næsten alt lade sig gøre :angel:
Men vi kan ryge ind i et hold (9-24) der også kommer stærkt igen efter et sløjt efterår, og så ef Champions League SLUT :sick:
Det er sku surt med det hold vi trods alt har :smile:

Antimadridista

SpillerSomMESSI skrev:
ons nov 26, 2025 9:57 pm

Det er måden.. imo.

Hvad er det man siger…som fanden læser bibelen….hvis du forstår mit indlæg som at jeg ønsker Burnley bold, så er det godt nok svært at kommunikere forståeligt.

Jeg ville ønske at vi ikke kun var teknik, ikke kun flair, ikke kun boldbesiddelse. At vi engang imellem ku tilpasse os, være de kloge osv. Det er IKKE det samme som at sige at vi ikke skal gå efter at dominere på bolden og være bedst mulige teknisk.

PSG’s hold i foråret var i øvrigt, efter min mening, et hold hvor alle toppræsterede, alt clickede samtidigt. Det var på mange måder en nydelse, men også en meget sjælden oplevelse og et hold med kvalitet hos nærmest 20 mand

Besvar