Jeg har netop genset hele første halvleg for god ordens skyld – udelukkende fordi jeg ikke kan genkende de analyser, folk kommer med herinde.
I de første 25 minutter, helt frem til selvmålet, var vi faktisk en smule bedre end Chelsea. Og hvis Ferran Torres havde scoret på sin gigantiske chance, kunne kampen meget vel have udviklet sig helt anderledes.
Vi kunne have vundet kampen i går. Og når jeg skriver "kunne", betyder det ikke nødvendigvis, at vi ville, men at det bestemt var inden for rækkevidde.
Overordnet spillede vi en rigtig fin første halvleg. Vi vandt flest dueller, flest tacklinger, flest bolderobringer (ifølge stats) – og vi havde endda mere boldbesiddelse.
Skud på mål, samt xG og 'store chancer' er rimelig lige mellem holdene.
Vi blev på intet tidspunkt udspillet, og der var ikke mangel på fysik på vores midtbane, og hverken mentalitet, intensitet eller gejst var fraværende. Vi arbejdede godt og vores afleveringer var mere præcise end Chelseas (ifølge stats). Afleveringer på modstanderens banehalvdel er også rimelig jævn. Billedet i første halvleg var faktisk ret positivt.
Kampen kan genses her - tjek selv første halvleg - Chelsea var IKKE bedre. Det var en ret lige kamp, og vi var faktisk lidt bedre på en række parameter: https://soccerfullmatch.com/watch?em=aH ... NTUzNjY0OQ
De kom foran på et dumt selvmål, og derfra ændrede det hele sig med det røde kort lidt før halvlegen. Igen tak Araujo
Anden halvleg giver ingen mening at analysere, når man spiller i undertal. Det er en helt anden kamp.