22/11 FC Barcelona - Athletic Bilbao
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1034 gange
- Blevet takket: 1288 gange
Re: 22/11 FC Barcelona - Athletic Bilbao
Interessant opstilling, hvor de fleste gjorde det rigtig godt. Faktisk var det kun Olmo der faldt igennem på den noget omkonstrukturerede midtbane, hvor Eric til gengæld exellerede på 6'er positionen. Man fik et tydeligt syn for, hvad en defensivt velfunderet pivot betyder for balancen. Ærgerligt, man ikke havde enten FdJ eller Pedri til at flankere ham på 8'eren, da kontrollen i perioder udeblev med en svag Olmo
Ps. Fermin var i øvrigt fremragende igen. Vi er heldige med, han takkede pænt nej tak til Chelsea. Hans udvikling fortsætter bare og han er efterhånden blevet meget bedre til at holde sig inde i kampene. Han dropper naturligt ned og tager del i det defensive og i det opbyggende spil, mens han også er blevet en bedre mellemrumsspiller, med tættere kontrol og blik for medspillerne i lommerne. Alt dette mens han stadig bevarer sin målinvolverings rate. Hvis han forsætter denne udviklingskurve, så er han verdens bedste 10'er inden sæosnen er ovre
Ps. Fermin var i øvrigt fremragende igen. Vi er heldige med, han takkede pænt nej tak til Chelsea. Hans udvikling fortsætter bare og han er efterhånden blevet meget bedre til at holde sig inde i kampene. Han dropper naturligt ned og tager del i det defensive og i det opbyggende spil, mens han også er blevet en bedre mellemrumsspiller, med tættere kontrol og blik for medspillerne i lommerne. Alt dette mens han stadig bevarer sin målinvolverings rate. Hvis han forsætter denne udviklingskurve, så er han verdens bedste 10'er inden sæosnen er ovre
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
nosslo15
- Har takket: 177 gange
- Blevet takket: 303 gange
Ja, Fermin vokser og kan blive virkeligt skræmmende. Den kraft, fart og ild han spiller sine kampe med er vidunderlig og der kommer flere og flere finesser i hans spil, hans blik for sine medspillere bliver bedre og bedre.
Det bliver spændende at se, om vi også mod Chelsea dropper vores kontaktlinje lejlighedsvis og lader modstanderen komme, i stedet for at presse højt alle 90 minutter, for det er, hvad vi har gjort i dag og i 2 halvleg mod Vigo. Og det var hvad vi gjorde mod Madrid og Bayern sidste år da vi vandt 4-0 og 4-1. En ting er i hvert fald sikkert og det er, at Raphinha og Torres bliver bedre af denne taktik, da vi får flere omstillinger ud af det. Og vores defensiv ser, ikke overraskende, langt bedre ud.
Tilbagekomsten af Garcia gjorde også, at vi ikke bliver så eksponerede, når vi står højt og der bliver spillet bagom, selvom det skal siges, at Bilbao mestendels kom over kanterne i dag. Hvis vi for alvor kunne få Araujo i gang igen, så ville vi have 2 ret gode sikkerhedsliner imod disse løb bagom vort høje forsvar - og så kunne Garcia rotere med de Jong og Pedri.
Det bliver spændende at se, om vi også mod Chelsea dropper vores kontaktlinje lejlighedsvis og lader modstanderen komme, i stedet for at presse højt alle 90 minutter, for det er, hvad vi har gjort i dag og i 2 halvleg mod Vigo. Og det var hvad vi gjorde mod Madrid og Bayern sidste år da vi vandt 4-0 og 4-1. En ting er i hvert fald sikkert og det er, at Raphinha og Torres bliver bedre af denne taktik, da vi får flere omstillinger ud af det. Og vores defensiv ser, ikke overraskende, langt bedre ud.
Tilbagekomsten af Garcia gjorde også, at vi ikke bliver så eksponerede, når vi står højt og der bliver spillet bagom, selvom det skal siges, at Bilbao mestendels kom over kanterne i dag. Hvis vi for alvor kunne få Araujo i gang igen, så ville vi have 2 ret gode sikkerhedsliner imod disse løb bagom vort høje forsvar - og så kunne Garcia rotere med de Jong og Pedri.
Senest rettet af nosslo15 lør nov 22, 2025 11:21 pm, rettet i alt 2 gange.
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1034 gange
- Blevet takket: 1288 gange
Man skal heller underkende, hvad en venstrebenet LCB betyder for opspillet. Strukturen og mulighederne i den bliver dobblet op alene med den lille detalje. Selv med en spiller som Martin. Der er ingen tvivl om, man bør gå efter en verdensklasse LCB på markedet, så snart man er i stand til det. Schlotterbech og Osimhen ville være et drømme vindue af en anden verden.nosslo15 skrev: ↑lør nov 22, 2025 11:00 pmJa, Fermin vokser og kan blive virkeligt skræmmende. Den kraft, fart og ild han spiller sine kampe med er vidunderlig og der kommer flere og flere finesser i hans spil, hans blik for sine medspillere bliver bedre og bedre.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
DrGink
- Har takket: 1050 gange
- Blevet takket: 220 gange
Ja Fermin er sgu en sjov 10'er. På ingen måder klassisk Barca 10'er, men med fuld energi og power fremfor vores mere tekniske spillere(ikke at han dårlig teknisk, men vi har lange bedre). Han minder mig lidt om Luis Enrique.nosslo15 skrev: ↑lør nov 22, 2025 11:00 pmJa, Fermin vokser og kan blive virkeligt skræmmende. Den kraft, fart og ild han spiller sine kampe med er vidunderlig og der kommer flere og flere finesser i hans spil, hans blik for sine medspillere bliver bedre og bedre.
Mon ikke Flick tænker at vi ikke kan presse i 90 minutter og derfor bliver nødt til at vælge tidspunkterne til det. Der er lidt sjovt du nævner Raphinha for jeg tænker egentlig han også er en af vores bedste i presspillet. Hmm... Og en af de bedste til når vi bare langsomt bryde ør modstanderen ned.
Raphinha er nok egentlig bare god.
Han minder mig lidt om en spansk version af Lampard/Cole Palmer. En som kan det hele, diktere kampen, tage arbejds handskerne på og afgøre kampene når det hele er lidt svært. For mig står han som en spiller der kan blive det vigtigste og mest afgørende element for holdet, for han har noget man ikke kan lære, nemlig næsen for at være de rigtige steder og tage de rigtige chancer.DrGink skrev: ↑søn nov 23, 2025 10:02 amJa Fermin er sgu en sjov 10'er. På ingen måder klassisk Barca 10'er, men med fuld energi og power fremfor vores mere tekniske spillere(ikke at han dårlig teknisk, men vi har lange bedre). Han minder mig lidt om Luis Enrique.nosslo15 skrev: ↑lør nov 22, 2025 11:00 pmJa, Fermin vokser og kan blive virkeligt skræmmende. Den kraft, fart og ild han spiller sine kampe med er vidunderlig og der kommer flere og flere finesser i hans spil, hans blik for sine medspillere bliver bedre og bedre.
Mon ikke Flick tænker at vi ikke kan presse i 90 minutter og derfor bliver nødt til at vælge tidspunkterne til det. Der er lidt sjovt du nævner Raphinha for jeg tænker egentlig han også er en af vores bedste i presspillet. Hmm... Og en af de bedste til når vi bare langsomt bryde ør modstanderen ned.
-
Iniesta007
- Har takket: 118 gange
- Blevet takket: 277 gange
-
nosslo15
- Har takket: 177 gange
- Blevet takket: 303 gange
Ja, Raphinha er en vores bedste presspiller, men han er mest mål farlig, når han har bagrum at løbe i og dette bliver bla. skabt, når vi står dybere og skaber omstillinger.DrGink skrev: ↑søn nov 23, 2025 10:02 amJa Fermin er sgu en sjov 10'er. På ingen måder klassisk Barca 10'er, men med fuld energi og power fremfor vores mere tekniske spillere(ikke at han dårlig teknisk, men vi har lange bedre). Han minder mig lidt om Luis Enrique.nosslo15 skrev: ↑lør nov 22, 2025 11:00 pmJa, Fermin vokser og kan blive virkeligt skræmmende. Den kraft, fart og ild han spiller sine kampe med er vidunderlig og der kommer flere og flere finesser i hans spil, hans blik for sine medspillere bliver bedre og bedre.
-
Drake
- Har takket: 2936 gange
Fedt med en stor sejer og pathetic Club, og bu råb af Nico, det havde de fortjent!!
Jeg forstå simpelthen ikke at Yamal ikke bliver skiftet ud når han har den skade, og ingen grund til at have ham på banen da det røde kort kom og vi førte med 3 mål, det virker simpelthen så uintelligent!! hvorfor ikke spare ham når man kan, nu skal han også spille hele kampen imod Chelsea på tirsdag
Er der nogen der kender til den skade som Yamal har? er det lige meget om han får hvil, det måske lige meget for den type skade?
Jeg forstå simpelthen ikke at Yamal ikke bliver skiftet ud når han har den skade, og ingen grund til at have ham på banen da det røde kort kom og vi førte med 3 mål, det virker simpelthen så uintelligent!! hvorfor ikke spare ham når man kan, nu skal han også spille hele kampen imod Chelsea på tirsdag
Er der nogen der kender til den skade som Yamal har? er det lige meget om han får hvil, det måske lige meget for den type skade?
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴
-
DrGink
- Har takket: 1050 gange
Så vidt jeg forstår er det ikke muskelskade i lysken. Jeg er på ingen måder ekspert i sportsskader, men dog jo lidt indenfor branchen. Jeg ville klart tænke aflastning gav mening og jeg forstår heller ikke hvorfor han ikke bliver sparet mere. Det virker så åbenlyst så man må tænke de vurderer han er ovre sin problematik med den pause der varDrake skrev: ↑søn nov 23, 2025 3:48 pmFedt med en stor sejer og pathetic Club, og bu råb af Nico, det havde de fortjent!!![]()
Jeg forstå simpelthen ikke at Yamal ikke bliver skiftet ud når han har den skade, og ingen grund til at have ham på banen da det røde kort kom og vi førte med 3 mål, det virker simpelthen så uintelligent!! hvorfor ikke spare ham når man kan, nu skal han også spille hele kampen imod Chelsea på tirsdag![]()
Er der nogen der kender til den skade som Yamal har? er det lige meget om han får hvil, det måske lige meget for den type skade?![]()
- SIOUX
- Har takket: 658 gange
- Blevet takket: 358 gange
Da jeg spillede bold i mine yngre dage, husker jeg, at skader i lysken var noget af det værste at komme af med igen. Dog husker jeg ligeledes, at den fysio, som jeg var tilknyttet ofte talte om, at hvis det er væv eller sener som driller, er det bedre at være aktiv, da det fremmer blodtilførslen (som væv og sener ikke får meget af?) og dermed heler hurtigere. Dermed selvfølgelig ikke ment, at man går "all out" i træningen, men blot at holde det aktivt. Kan der være noget om dette ift. Yamal? Virker dog lidt ekstremt.DrGink skrev: ↑søn nov 23, 2025 5:17 pmSå vidt jeg forstår er det ikke muskelskade i lysken. Jeg er på ingen måder ekspert i sportsskader, men dog jo lidt indenfor branchen. Jeg ville klart tænke aflastning gav mening og jeg forstår heller ikke hvorfor han ikke bliver sparet mere. Det virker så åbenlyst så man må tænke de vurderer han er ovre sin problematik med den pause der varDrake skrev: ↑søn nov 23, 2025 3:48 pmFedt med en stor sejer og pathetic Club, og bu råb af Nico, det havde de fortjent!!![]()
Jeg forstå simpelthen ikke at Yamal ikke bliver skiftet ud når han har den skade, og ingen grund til at have ham på banen da det røde kort kom og vi førte med 3 mål, det virker simpelthen så uintelligent!! hvorfor ikke spare ham når man kan, nu skal han også spille hele kampen imod Chelsea på tirsdag![]()
Er der nogen der kender til den skade som Yamal har? er det lige meget om han får hvil, det måske lige meget for den type skade?![]()
Er det ikke sports-brok han døjer med? I så fald, er en operation så ikke den eneste mulighed?
- Barca80
- Har takket: 106 gange
- Blevet takket: 406 gange
Fermín López står nu med hele 11 målbidrag — 7 mål og 4 assists — på kun 12 kampe
Og lad mig lige understrege: Han er kun 22 år.
Det er den samme spiller, som mange Barça-fans i sommers mente burde sælges for 40–50 mio. euro, fordi “det var en fair pris".
Og lad mig lige understrege: Han er kun 22 år.
Det er den samme spiller, som mange Barça-fans i sommers mente burde sælges for 40–50 mio. euro, fordi “det var en fair pris".
-
Drake
- Har takket: 2936 gange
Jo mener det er sports-brok han døjer med. Nej så vidt jeg høre så kan man ikke operere det væk.SIOUX skrev: ↑søn nov 23, 2025 5:40 pmDa jeg spillede bold i mine yngre dage, husker jeg, at skader i lysken var noget af det værste at komme af med igen. Dog husker jeg ligeledes, at den fysio, som jeg var tilknyttet ofte talte om, at hvis det er væv eller sener som driller, er det bedre at være aktiv, da det fremmer blodtilførslen (som væv og sener ikke får meget af?) og dermed heler hurtigere. Dermed selvfølgelig ikke ment, at man går "all out" i træningen, men blot at holde det aktivt. Kan der være noget om dette ift. Yamal? Virker dog lidt ekstremt.DrGink skrev: ↑søn nov 23, 2025 5:17 pmSå vidt jeg forstår er det ikke muskelskade i lysken. Jeg er på ingen måder ekspert i sportsskader, men dog jo lidt indenfor branchen. Jeg ville klart tænke aflastning gav mening og jeg forstår heller ikke hvorfor han ikke bliver sparet mere. Det virker så åbenlyst så man må tænke de vurderer han er ovre sin problematik med den pause der varDrake skrev: ↑søn nov 23, 2025 3:48 pmFedt med en stor sejer og pathetic Club, og bu råb af Nico, det havde de fortjent!!![]()
Er det ikke sports-brok han døjer med? I så fald, er en operation så ikke den eneste mulighed?
Jeg har dog hør at man skal have ro for at det hurtigere kan gå væk. I så fald er det jo idijoti ikke at spare Yamal når man kan
Men håber du har ret i at han skal løbe det væk
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴
-
JayBird10
- Har takket: 75 gange
- Blevet takket: 6 gange
Det knægten lider af er konisk inflammation i lysken kaldet lyskebrok.
Jeg ser det tit hos fodboldspillere, som ikke har stærke bug/lyskemuskulatur.
Det gøre at flere vrid og retningskift forværre inflammationen og man kan ikke rigtig bevæge sig 100% frit.
Det ha man tydeligt kunne se i nogle kampe, hvor han mangler de sidste 5-10%, fordi han enten har smeter, eller ikke tør give det sidste, fordi det blot forværre processen.
I hans tilfælde, så tror jeg operativ angreb er sidste udvej. Operationen fjerner brokket og forstærker bugvæggen, ofte med et kunststofnet, for at forebygge tilbagefald. Der er to hovedmetoder: Åben kirurgi med et snit i lysken eller kikkertkirurgi gennem små huller, som kan give færre smerter og hurtigere bedring.
Eller kikkertkirurgi, hvor man gennem 4 små huller opsætter et kunststofnet på indersiden af bugvæggen. Denne metode foretrækkes ofte for at mindske smerter efter operationen.
Udføres gennem 3-4 små huller. Et kunststofnet sættes på indersiden af bugvæggen. Denne metode foretrækkes ofte for at mindske smerter efter operationen.
OG det er Ernest Schilders, som allerede har undersøgt Yamal en gang verdens bedste til.
Ud fra det jeg kan læse mig til, så har han indtil videre anbefalet styrketræning og fysioterapi, som i visse tilfælde kan være nok.
Desværre tror jeg Yamal er en så eksplosiv og agile spiller, at man i længden desværre må ty til kirurgisk indgreb.
Jeg ser det tit hos fodboldspillere, som ikke har stærke bug/lyskemuskulatur.
Det gøre at flere vrid og retningskift forværre inflammationen og man kan ikke rigtig bevæge sig 100% frit.
Det ha man tydeligt kunne se i nogle kampe, hvor han mangler de sidste 5-10%, fordi han enten har smeter, eller ikke tør give det sidste, fordi det blot forværre processen.
I hans tilfælde, så tror jeg operativ angreb er sidste udvej. Operationen fjerner brokket og forstærker bugvæggen, ofte med et kunststofnet, for at forebygge tilbagefald. Der er to hovedmetoder: Åben kirurgi med et snit i lysken eller kikkertkirurgi gennem små huller, som kan give færre smerter og hurtigere bedring.
Eller kikkertkirurgi, hvor man gennem 4 små huller opsætter et kunststofnet på indersiden af bugvæggen. Denne metode foretrækkes ofte for at mindske smerter efter operationen.
Udføres gennem 3-4 små huller. Et kunststofnet sættes på indersiden af bugvæggen. Denne metode foretrækkes ofte for at mindske smerter efter operationen.
OG det er Ernest Schilders, som allerede har undersøgt Yamal en gang verdens bedste til.
Ud fra det jeg kan læse mig til, så har han indtil videre anbefalet styrketræning og fysioterapi, som i visse tilfælde kan være nok.
Desværre tror jeg Yamal er en så eksplosiv og agile spiller, at man i længden desværre må ty til kirurgisk indgreb.
Drake skrev: ↑søn nov 23, 2025 3:48 pmFedt med en stor sejer og pathetic Club, og bu råb af Nico, det havde de fortjent!!![]()