Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Dumle skrev:
fre nov 14, 2025 10:45 pm
EasyBuddhist skrev:
fre nov 14, 2025 6:10 pm
Dumle skrev:
fre nov 14, 2025 3:35 pm
!Option skrev:
fre nov 14, 2025 2:49 pm
EasyBuddhist skrev:
fre nov 14, 2025 1:59 pm
!Option skrev:
fre nov 14, 2025 12:09 pm
EasyBuddhist skrev:
fre nov 14, 2025 1:23 am
Jeg ved, hvem jeg ville købe og jeg ville ikke tænke to gange

https://x.com/tekkersfoot/status/198904 ... 23045?s=20
Meget enig!

Jeg tror desværre bare ikke at økonomien er lige så enig.
Det står stadig hen i det uvisse med økonomien, ja, men hvis man tager rygterne om f.eks. Kane seriøst, så må der være en økonomi bag, som også er nok til at hente Osimhen

Kane er en 50-60m om året spiller og Osimhen ville være i den samme kategori. Måske han ville ligge i 60-70m lejet, men heller ikke mere. Avarez ligeså. Haaland og Mbappe ligger i 90-100m året til sammenligning

Hvis Lewa forsvinder så er de første 50m i hvert fald fundet, da han ligger deromkring
Jamen hvis der "kun" skal findes de sidste håndører for at realisere handlen så er det bare om gribe knoglen for Deco og Laporta :grin:
Eftersom vi stadig ikke er i mål i forhold til 1:1 så ligner det mere qt vi har de sidste håndører, og ikke den helt store del af kagen til at realisere handlen.

Kigger man på de nævnte spillere I citatet, så er der noget i mig der ikke tør røre osimhen, mbappe og Haaland er urealistisk, og Alvarez er nok et år for tidligt fra et økonomisk synspunkt.

Ang kane så må man jo have en plan om at en ny angriber skal ende inde for den lønstruktur vi har i klubben så rent lønmæssigt må det være 1:1 for lewan, alt dyrere er uforsvarligt. Så er spørgsmålet bare hvad købsprisen er.
Lewa passer kun ind i lønstrukturen fordi, han får kæmpe bonuser. Faktisk får Osimhen mindre i Gala, end Lewa får i år. Kane ligger på ca. Samme lønniveau som Osimhen. Forskellen på Kane og Osimhen er, Kane kan man kun give 3 års kontrakt pga af alder og derfor skal man afskrive købesummen over den periode. Oshimen kan man give en 6 årig kontrakt og derfor vil afskrivningen være længere også og i praksis betyder det, Osimhen kan koste det dobbelte af Kane i transfer, forudsat, løn og sign on er det samme. De vil i så fald koste det samme årligt, selvom den ene koster 65m i transfer og den anden 130m
Først skal det lige siges at jeg synes Osimhen er en virkelig dygtig angriber.

Når det så er sagt så ville jeg stadig vælge kane hvis den årlige økonomiske belastning er den samme på begge spillere. Hvis man tager udgangspunkt i dit eksempel så stoler jeg bare mere på Kane over 3 år end Osimhen over 6. Udover det synes jeg Kane har et højere niveau, og alder er noget jeg er stoppet lidt med at bekymre mig om før efter de 36 år, vi ser bare flere og flere holde længere og Kane har bare stadig vundet så lidt at han bare stadig må være super sulten.

Samtidig tror jeg Kane ville passe voldsomt godt ind med Yamal, Raphinha og Fermin da han også er virkelig dygtig til at falde ned, modtage bolde og spille dem videre i dybden. Jeg er vild med Kane og synes det er en mere sikker løsning mens man fortsat arbejder på klubbens økonomiske sikkerhed.
Igen, det forstår jeg og det er fair. Jeg har det dog anderledes. Jeg vil hellere have den vildskab, Osimhen ville komme med. Det var også grunden til, jeg ville have Diaz over Rashford

Det her hold kommer til at spille sindssyg fodbold inden længe, så det handler om at tilføre de rette elementer. Oshimen er sådan et element
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Indlæg af Dumle »

EasyBuddhist skrev:
fre nov 14, 2025 10:57 pm
Dumle skrev:
EasyBuddhist skrev:
Dumle skrev:
!Option skrev:
EasyBuddhist skrev:
!Option skrev:
EasyBuddhist skrev:
fre nov 14, 2025 1:23 am
Jeg ved, hvem jeg ville købe og jeg ville ikke tænke to gange

https://x.com/tekkersfoot/status/198904 ... 23045?s=20
Meget enig!

Det står stadig hen i det uvisse med økonomien, ja, men hvis man tager rygterne om f.eks. Kane seriøst, så må der være en økonomi bag, som også er nok til at hente Osimhen

Kane er en 50-60m om året spiller og Osimhen ville være i den samme kategori. Måske han ville ligge i 60-70m lejet, men heller ikke mere. Avarez ligeså. Haaland og Mbappe ligger i 90-100m året til sammenligning

Hvis Lewa forsvinder så er de første 50m i hvert fald fundet, da han ligger deromkring
Jamen hvis der "kun" skal findes de sidste håndører for at realisere handlen så er det bare om gribe knoglen for Deco og Laporta :grin:
Eftersom vi stadig ikke er i mål i forhold til 1:1 så ligner det mere qt vi har de sidste håndører, og ikke den helt store del af kagen til at realisere handlen.

Kigger man på de nævnte spillere I citatet, så er der noget i mig der ikke tør røre osimhen, mbappe og Haaland er urealistisk, og Alvarez er nok et år for tidligt fra et økonomisk synspunkt.

Ang kane så må man jo have en plan om at en ny angriber skal ende inde for den lønstruktur vi har i klubben så rent lønmæssigt må det være 1:1 for lewan, alt dyrere er uforsvarligt. Så er spørgsmålet bare hvad købsprisen er.
Lewa passer kun ind i lønstrukturen fordi, han får kæmpe bonuser. Faktisk får Osimhen mindre i Gala, end Lewa får i år. Kane ligger på ca. Samme lønniveau som Osimhen. Forskellen på Kane og Osimhen er, Kane kan man kun give 3 års kontrakt pga af alder og derfor skal man afskrive købesummen over den periode. Oshimen kan man give en 6 årig kontrakt og derfor vil afskrivningen være længere også og i praksis betyder det, Osimhen kan koste det dobbelte af Kane i transfer, forudsat, løn og sign on er det samme. De vil i så fald koste det samme årligt, selvom den ene koster 65m i transfer og den anden 130m

Når det så er sagt så ville jeg stadig vælge kane hvis den årlige økonomiske belastning er den samme på begge spillere. Hvis man tager udgangspunkt i dit eksempel så stoler jeg bare mere på Kane over 3 år end Osimhen over 6. Udover det synes jeg Kane har et højere niveau, og alder er noget jeg er stoppet lidt med at bekymre mig om før efter de 36 år, vi ser bare flere og flere holde længere og Kane har bare stadig vundet så lidt at han bare stadig må være super sulten.

Samtidig tror jeg Kane ville passe voldsomt godt ind med Yamal, Raphinha og Fermin da han også er virkelig dygtig til at falde ned, modtage bolde og spille dem videre i dybden. Jeg er vild med Kane og synes det er en mere sikker løsning mens man fortsat arbejder på klubbens økonomiske sikkerhed.
Igen, det forstår jeg og det er fair. Jeg har det dog anderledes. Jeg vil hellere have den vildskab, Osimhen ville komme med. Det var også grunden til, jeg ville have Diaz over Rashford

Det her hold kommer til at spille sindssyg fodbold inden længe, så det handler om at tilføre de rette elementer. Oshimen er sådan et element
Dejligt man kan have en fair diskussion uden at være enige og stadig ikke være skuffet hvis den anden får ret, for jeg ville ikke blive skuffet hvis Osimhen ankom jeg er nok sådan lidt 55-45 i Kanes favør, og det er mest pga økonomisk sikkerhed. For kunne man garantere mig Osimhen i 6 år uden problemer så er det for mig en no brainer. Han minder mig lidt om Eto/Suarez med som du siger mere vildskab og uden filter. Altså hvem husker ikke Suarez der mod psg fuldstændig respektløs laver tunnel på David Luiz og så helt unødvendigt smider den helt op i krydset istedet for bare at trille den i kassen. Så jeg har fuld respekt for din mening men føler Kane er en tand mindre satset.

Men altså bring it on vi ender jo nok med ham den unge afrikaner eller Vlahovic fordi vi ikke har råd til andet.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Dumle skrev:
fre nov 14, 2025 11:47 pm
EasyBuddhist skrev:
fre nov 14, 2025 10:57 pm
Dumle skrev:
EasyBuddhist skrev:
Dumle skrev:
!Option skrev:
EasyBuddhist skrev:
!Option skrev:

Meget enig!

Dejligt man kan have en fair diskussion uden at være enige og stadig ikke være skuffet hvis den anden får ret, for jeg ville ikke blive skuffet hvis Osimhen ankom jeg er nok sådan lidt 55-45 i Kanes favør, og det er mest pga økonomisk sikkerhed. For kunne man garantere mig Osimhen i 6 år uden problemer så er det for mig en no brainer. Han minder mig lidt om Eto/Suarez med som du siger mere vildskab og uden filter. Altså hvem husker ikke Suarez der mod psg fuldstændig respektløs laver tunnel på David Luiz og så helt unødvendigt smider den helt op i krydset istedet for bare at trille den i kassen. Så jeg har fuld respekt for din mening men føler Kane er en tand mindre satset.

Men altså bring it on vi ender jo nok med ham den unge afrikaner eller Vlahovic fordi vi ikke har råd til andet.
Vlahovic er dog ikke billig herre, selvom han er gratis. Han får tæt på 30m om året i Juve og siden skatterprocenten ikke er så høj i Italien får han en ret høj netto løn. Tænker han vil koste 30-40m om året, selv på en fri

Så kan man jo mene, om han er det værd, men det synes jeg bestemt ikke
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Dumle

Indlæg af Dumle »

Vi kan da ihvertfald være helt enige om at økonomiens mørke har gjort det umuligt at forudsige hvem vi ender med 🤣

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Ja, det er umuligt at vide for nuværende 🤷‍♂️

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Barcelona's financial department believes it is possible to make an investment in a centre-forward next summer if the sporting department deems it as necessary.

Two conditions have to meet for that.

1. Returning to 1:1. The club is close to achieving this and a pending installment of the VIP seats sale is scheduled for December. Returning to the Spotify Camp Nou would also provide a revenue boost.

2. Answering Robert Lewandowski's situation. His possible departure would free up €40m in the wage bill taking into account his salary and the amortization of his transfer fees.

Via (): @ffpolo & @JoanPoquiEraso [md]

Brugeravatar
!Option
Geografisk sted: Odense
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 195 gange

Indlæg af !Option »

Jeg føler snart at vi har været “close to 1:1” længere tid end vi nærmest har været i økonomisk krise…
Rey Abi!

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 74 gange
Blevet takket: 75 gange

Indlæg af Ikigai »

Muligt man forlænger 1 år mere med Lewan - hvis der ikke er en realistisk mulighed for en anden angriber . Det ville være klart den økonomisk bedste løsning

Jeg synes ikke 130-150 mio for hverken Alvarez eller Omnishen er vejen frem . Man risikere de ikke slår igennem i Barca og så står man med endnu en coutinho , griezman

Synes generelt det er mangel på en klassisk 9’er nu om dage

Mbappe og Haaland er eliten - men ellers ikke rigtig nogle som banker mål ind i de store ligaer .
Jo , kane og derfor håber jeg faktisk man kan få en lewan løsning med ham . Garanti for mål i yderligere 3 år

Dumle

Indlæg af Dumle »

Ikigai skrev:
lør nov 15, 2025 1:04 pm
Muligt man forlænger 1 år mere med Lewan - hvis der ikke er en realistisk mulighed for en anden angriber . Det ville være klart den økonomisk bedste løsning

Jeg synes ikke 130-150 mio for hverken Alvarez eller Omnishen er vejen frem . Man risikere de ikke slår igennem i Barca og så står man med endnu en coutinho , griezman

Mbappe og Haaland er eliten - men ellers ikke rigtig nogle som banker mål ind i de store ligaer .
Jo , kane og derfor håber jeg faktisk man kan få en lewan løsning med ham . Garanti for mål i yderligere 3 år
Jeg synes du rammer den ret spot on, der er ikke mange verdensklasse 9ere.

Jeg håber lidt at vi måske får set om vi egentlig måske selv har vores 9er i truppen i form af rashford. Jeg glæder mig lidt til at se om en trio med Raphinha, Yamal og Rashford kunne fungere, og så er jeg heller ikke imod at forlænge lewan med et år mere. For mig er det vigtigste de næste sæsoner ikke titler, men at man får ryttet op i økonomien, og bliver en sund klub igen så man måske om 2-3 år kan få en Haaland hvis han forbliver drømmespilleren eller hvem end der dukker op i den tidshorisont.

Antimadridista
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Indlæg af Antimadridista »

Ikigai skrev:
lør nov 15, 2025 1:04 pm

Og Mbappe er jo ikke engang en rigtig 9’er….

Jeg har længe håbet på Kane løsningen, men er ikke videre optimist. Forhåbentlig losser vi bare ikke en formue ud på en halv løsning som ikke rigtig fungerer alligevel. Som eksempel Vlahovic på en al for høj løn i 4-5 år….

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Indlæg af Dytrax »

▪️ Harry Kane's name is starting to gain momentum inside Barça regarding strengthening the attack.

▪️ First, his price of 65 million is considered reasonable.

▪️ Second, he is a terrifying goalscorer with 404 goals.

▪️ Third, he is not just a striker, he also contributes to the play with 124 assists.

▪️ Fourth, he is considered a guaranteed option to deliver immediate impact.

[Mundo Deportivo]

Dumle

Indlæg af Dumle »

Dytrax skrev:
fre nov 21, 2025 1:15 pm
▪️ Harry Kane's name is starting to gain momentum inside Barça regarding strengthening the attack.

▪️ First, his price of 65 million is considered reasonable.

▪️ Second, he is a terrifying goalscorer with 404 goals.

▪️ Third, he is not just a striker, he also contributes to the play with 124 assists.

▪️ Fourth, he is considered a guaranteed option to deliver immediate impact.

[Mundo Deportivo]
Jeg må indrømme jeg stadig er på, for 65 mil og en løn nogen siger matcher Lewans så synes jeg det er pengene værd for noget jeg føler mig ret sikker på nok skal levere de næste 3 sæsoner, de holder sig på toppen længere og længere de angribere

DeanCassady
Har takket: 134 gange
Blevet takket: 352 gange

Indlæg af DeanCassady »

Fuldstændig enig. Kom med ham.
Robert Zimmerman

Mésqueunclub
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 69 gange

Indlæg af Mésqueunclub »

Kunne også være spændende med ham Carlos Forbs fra Club Brugge. Selvom han er winger, kunne det være interessant at teste ham på 9’er positionen. Med hans fart og sammen med Raphinha og Yamal på kanterne, tror jeg godt han kunne blive målfarlig. Han er 21, og står kun til 10m på transfermarkt. Måske en ny Eto’o?

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 430 gange

Indlæg af Barca80 »

Jeg foretrækker også en yngre og billigere løsning – en spiller med energi og fart, som er afgørende i presspillet.

Harry Kane bliver 33 til sommer, koster omkring 65 mio., og oveni kommer hans enorme løn. Han har ikke længere farten og passer ikke optimalt ind i et intensivt presspil. Der er heller ingen garanti for, at han kan levere samme tårnhøje niveau i Barcelona.

Besvar