Ej det er sgu også lidt tyndt. Ham havde vi brug for i næste kamp.
9/11 Celta de Vigo - FC Barcelona
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- SIOUX
- Indlæg: 2418
- Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
- Har takket: 678 gange
- Blevet takket: 365 gange
Re: 9/11 Celta de Vigo - FC Barcelona
Helt sikkert tyndt. Men ingen grund til at gå ind i nærkampen med en to-måls føring og 2 min igen.
-
Iniesta007
- Indlæg: 2032
- Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
- Har takket: 119 gange
- Blevet takket: 289 gange
- FCBarcelonaChr
- Indlæg: 25594
- Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 511 gange
- Blevet takket: 1870 gange
- whidgee
- Indlæg: 4048
- Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
- Har takket: 206 gange
- Blevet takket: 462 gange
Re: 9/11 Celta de Vigo - FC Barcelona
God anden halvleg med meget mere kontrol og ikke så sårbare defensivt. Dejligt med lidt gode takter og en vigtig sejr.
Tænk, lige så dårlige som vi synes vi har været de seneste uger, så er vi kun 3 point efter Real Madrid
Tænk, lige så dårlige som vi synes vi har været de seneste uger, så er vi kun 3 point efter Real Madrid
-
Hristo
- Indlæg: 1101
- Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
- Har takket: 294 gange
- Blevet takket: 451 gange
Re: 9/11 Celta de Vigo - FC Barcelona
Helt fortjent sejr på svær udebane. Irriterende at målmand og forsvar ikke virker bedre. Joan Garcia tilbage efter pausen, tak. Og så har vi altså brug for en styrmand i det forsvar til at styre den høje bagkæde og særligt Balde. Jeg tror desværre AC er den tavse type men jeg så ham gerne sammen med Cubarsi. Eric Garcia er jeg meget mere tryg ved som hb end cb og som han spiller i dag bør pladsen være hans med Koundes form in mente. Raphinha tilbage også ville godt nok være rart, og så retur på Camp Nou som prikken over i’er.
- Lopezzz
- Indlæg: 17257
- Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 2365 gange
- Blevet takket: 1387 gange
- Kontakt:
Re: 9/11 Celta de Vigo - FC Barcelona
Får vi Raphinha tilbage inden Bilbao kampen? Hvorfor trækker det?
MDCCCXCIX
- Puyols_garn
- Indlæg: 669
- Tilmeldt: fre jul 30, 2021 4:16 pm
- Har takket: 238 gange
- Blevet takket: 209 gange
Re: 9/11 Celta de Vigo - FC Barcelona
Er lige blevet færdig med at se kampen, var 10 minutter for sent til kampstart så den blev set forsinket, og synes egentlig der var mange lyspunkter.
- Celta er heldige med at score to mål i dag. De havde godt nok ikke mange chancer, men de tog dem de havde. Jeg synes Garcia fortjener at starte på HB igen, han er virkelig solid i dag.
- Synes egentlig også Araújo har gjort det godt når han har spillet, og jeg synes egentlig han gør det igen i aften. Jeg ved mange har været i tvivl om han passede ind i offsidefælden, men jeg synes det er meget sjældent det er ham der kortslutter den, og han besidder nogle egenskaber som ingen af vores andre CBs har, og som virkelig er savnede. Derudover tror jeg også Flick har coachet ham lidt. Han kæmpede tidligere i sæsonen når modstanderen ikke pressede ham men lukkede af for hans medspillere i stedet. I de sidste kampe er han begyndt at drive bolden frem i rummet der åbnes op når de undlader at presse ham, og det er den helt rigtige vej frem.
- Frenkie de Jong laver en stor fejl ved deres andet mål og får et tyndt 2. gule kort, men ellers synes jeg egentlig han var verdensklasse i aften. Han gjorde det godt i sidste sæson, og jeg synes han bliver ved med at lægge på sit spil på alle parametre. Han har været vigtig for vores kontrol på midtbanen, og endnu mere efter Pedri er blevet skadet, så det er super ærgerligt han er ude i næste kamp.
- Lamine pressede for det meste rigtig fint fra det 25 minut og frem til hans udskiftning. Han ser til gengæld lidt skadet ud, det ligner næsten kroppen ikke helt bevæger sig som han forventer når han forsøger at drible, lidt ligesom når man har siddet for længe på tønden og benene ikke helt bevæger sig som forventet når man rejser sig og prøver at gå. Selv Rashford virkede også til at presse lidt mere i anden halvleg.
- Fermin var fremragende i genpresset og var vigtig for vores omstillinger i aften. Han må meget gerne blive ved med at spille.
- Olmo fortjener også chancen for at få chancen som DM igen. Han gjorde det faktisk rigtig fint i aften, selvom han havde et lidt dybere udgangspunkt end normalt, og sammen med Frenkie holdte han god kontrol på midten. Jeg tror det passer ham fint at starte lidt dybere når Raphinha ikke spiller LW.
- Jeg var efter Balde i pausen, og til trods for alle mine andre forbehold overfor Martín, så må jeg sige sidstnævnte var fremragende til at placere sig defensivt efter han kom på banen. Han læste alle de lange afleveringer og vidste hvornår han skulle steppe op og falde tilbage.
Problemerne er ikke væk, men jeg hæfter mig ved at vores defensive struktur og genpresset fungerede i størstedelen af kampen, og vigtigst af alt viste mange af spillerne den fornødne intensitet med og uden bold. God aften allesammen!
- Celta er heldige med at score to mål i dag. De havde godt nok ikke mange chancer, men de tog dem de havde. Jeg synes Garcia fortjener at starte på HB igen, han er virkelig solid i dag.
- Synes egentlig også Araújo har gjort det godt når han har spillet, og jeg synes egentlig han gør det igen i aften. Jeg ved mange har været i tvivl om han passede ind i offsidefælden, men jeg synes det er meget sjældent det er ham der kortslutter den, og han besidder nogle egenskaber som ingen af vores andre CBs har, og som virkelig er savnede. Derudover tror jeg også Flick har coachet ham lidt. Han kæmpede tidligere i sæsonen når modstanderen ikke pressede ham men lukkede af for hans medspillere i stedet. I de sidste kampe er han begyndt at drive bolden frem i rummet der åbnes op når de undlader at presse ham, og det er den helt rigtige vej frem.
- Frenkie de Jong laver en stor fejl ved deres andet mål og får et tyndt 2. gule kort, men ellers synes jeg egentlig han var verdensklasse i aften. Han gjorde det godt i sidste sæson, og jeg synes han bliver ved med at lægge på sit spil på alle parametre. Han har været vigtig for vores kontrol på midtbanen, og endnu mere efter Pedri er blevet skadet, så det er super ærgerligt han er ude i næste kamp.
- Lamine pressede for det meste rigtig fint fra det 25 minut og frem til hans udskiftning. Han ser til gengæld lidt skadet ud, det ligner næsten kroppen ikke helt bevæger sig som han forventer når han forsøger at drible, lidt ligesom når man har siddet for længe på tønden og benene ikke helt bevæger sig som forventet når man rejser sig og prøver at gå. Selv Rashford virkede også til at presse lidt mere i anden halvleg.
- Fermin var fremragende i genpresset og var vigtig for vores omstillinger i aften. Han må meget gerne blive ved med at spille.
- Olmo fortjener også chancen for at få chancen som DM igen. Han gjorde det faktisk rigtig fint i aften, selvom han havde et lidt dybere udgangspunkt end normalt, og sammen med Frenkie holdte han god kontrol på midten. Jeg tror det passer ham fint at starte lidt dybere når Raphinha ikke spiller LW.
- Jeg var efter Balde i pausen, og til trods for alle mine andre forbehold overfor Martín, så må jeg sige sidstnævnte var fremragende til at placere sig defensivt efter han kom på banen. Han læste alle de lange afleveringer og vidste hvornår han skulle steppe op og falde tilbage.
Problemerne er ikke væk, men jeg hæfter mig ved at vores defensive struktur og genpresset fungerede i størstedelen af kampen, og vigtigst af alt viste mange af spillerne den fornødne intensitet med og uden bold. God aften allesammen!
-
EasyBuddhist
- Indlæg: 5762
- Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
- Har takket: 1127 gange
- Blevet takket: 1381 gange
Re: 9/11 Celta de Vigo - FC Barcelona
Kan man få et tydeligere billede af, hvor meget en verdensklasse forward betyder? 37 årige Lewa's første kamp fra start i et par måneder og hele holdet ser straks langt bedre ud, mand for mand. Hans holdup/linkup spil er uvurderligt i opbygningsfasen og hans fysiske tilstedeværelse fixerer de to CB's langt bedre, end Ferran nogensinde kommer til at gøre
I presspillet er hans ligeledes et fixpunkt. Han er ikke selv den presspiller, han var engang, men han ved, hvordan han skal positionere sig for at holdet kan indlede sit pres, hvilket man så ved, hvordan specielt Yamals indsats var langt bedre, end den har været i denne sæson hidtil og selv Rashford fandt lettere at tilføre holdet lidt på preskontoen. Selve strukturen blev foredret markant og forplantede sig solidt ned gennem holdet
Så selv med en spiller, der er væsentlig forbi sin bedste alder, ser man, hvad betydningen er. Forestil jer hvad en verdensklasse forward i sin bedste alder vil gøre for holdet?
Osimhen ville øge loftet for dette hold med 100%, da han ville gøre alle andre spillere 50% bedre. Nøjagtig ligesom man så med Lewa, da han kom til, eller som vi har set glimt af med Joan Gacia
I presspillet er hans ligeledes et fixpunkt. Han er ikke selv den presspiller, han var engang, men han ved, hvordan han skal positionere sig for at holdet kan indlede sit pres, hvilket man så ved, hvordan specielt Yamals indsats var langt bedre, end den har været i denne sæson hidtil og selv Rashford fandt lettere at tilføre holdet lidt på preskontoen. Selve strukturen blev foredret markant og forplantede sig solidt ned gennem holdet
Så selv med en spiller, der er væsentlig forbi sin bedste alder, ser man, hvad betydningen er. Forestil jer hvad en verdensklasse forward i sin bedste alder vil gøre for holdet?
Osimhen ville øge loftet for dette hold med 100%, da han ville gøre alle andre spillere 50% bedre. Nøjagtig ligesom man så med Lewa, da han kom til, eller som vi har set glimt af med Joan Gacia
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- FCBarcelonaChr
- Indlæg: 25594
- Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 511 gange
- Blevet takket: 1870 gange
Hvem er online
Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster