5/11 Club Brugge - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Parla
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 80 gange

Re: 5/11 Club Brugge - FC Barcelona

Indlæg af Parla »

Spillerne ser trætte ud ift sidste sæson

JayBird10
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 6 gange

Indlæg af JayBird10 »

Parla skrev:
tors nov 06, 2025 4:12 pm
Spillerne ser trætte ud ift sidste sæson
Ja, man må sige den bagkæde mangler noget brændstof på tanken.
Især Koundé er helt ved siden af sig selv. Og så hjælper det ikke, når man samtidig har Araujo i centralt, som for det mest er helt væk.

Nøj, hvor vil ham Forbs pynte på det her hold, den fart og eksplosivitet minder nærmest om Mbappe, og så han kun 21.

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 406 gange

Indlæg af Barca80 »

Det var Balde, der var placeret alt for skævt på banen, og det gav højrekanten Forbs enorme mængder plads at arbejde på. Det udnyttede han fuldt ud — han scorede to gange og leverede en assist. Se evt. højdepunkter fra kampen, det ret tydeligt.

Billede

Med andre ord stod Balde over for en kantspiller, han slet ikke kunne håndtere, og som var direkte involveret i alle tre af Club Brugges mål.

Ham her - to mål og en assist fra højrekanten Forbs takkede være Balde:

Billede

JayBird10
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 6 gange

Indlæg af JayBird10 »

Barca80 skrev:
tors nov 06, 2025 7:46 pm
Det var Balde, der var placeret alt for skævt på banen, og det gav højrekanten Forbs enorme mængder plads at arbejde på. Det udnyttede han fuldt ud — han scorede to gange og leverede en assist. Se evt. højdepunkter fra kampen, det ret tydeligt.

Billede

Med andre ord stod Balde over for en kantspiller, han slet ikke kunne håndtere, og som var direkte involveret i alle tre af Club Brugges mål.

Ham her - to mål og en assist fra højrekanten Forbs takkede være Balde:

Billede

Nu mente jeg helt generelt set over de sidste mange kampe, og ikke blot denne kamp.
Men vi helt enige at Balde tildels koster i denne kamp, både fordi han er fejlplaceret men også fordi han simpelthen er for ivrig/elelr de andre svigter.

Dog bliver Koundé overspillet to gange, og det kun held at der ikke bliver scoret.
Ved 1-0 målet, så starter fejlen jo ved at Rashford ikke gider presse, Balde går frem i en genpres og efterlader et tomrum. Forbes er bare lynende hurtig, og Garcia kan ikke følge med hellere. Men da Forbes sender bolden ind, står Araujo mindre end 1 meter fra sin markering og vifter for offside, i stedet for at følge sin mand og cleare indlægget, hvilket fører til 1-0 m ålet.
Men beklager at jeg ikke fik nævnt Balde de det sammenhæng. Hans gas er også gået a ballon. :)

2-1 målet, hvor er Kounde, Garcia og Araujo på banen da kontraen starter? De 3 er jo helt, Kounde har solgt det hele og følger ikke kantspilleren, og Balde står tilbage som bagerste med de to kantspiller på hver sin side. Så det Kounde bærer også sin del af skylden.

Ved 3-1 målet mener jeg igen genpresset kokser og Balde bliver fanget. Men ingen tvivl om at Balde koster, god kunne 1-0 målet være undgået, hvis Araujo - som han har for vane - ikke kigger fodbold, men tackler.

Men igen tvivl om, at der mangler en dirigent til at styre den offside linje, som ingen af de 4 formår.
Forbs?? Tja, vi havde bare ingen der kunne matche hans fart, det må vi erkende.

nosslo15
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 303 gange

Indlæg af nosslo15 »

Dumle skrev:
tors nov 06, 2025 12:50 pm
Jeg tror ikke mange betvivler hvad Flicks system kan bringe for det så vi i fuld flor sidste år.

Men med den trup vi har lige nu med de skader der er, føler du så bredden er stor nok til at have energien det kræves at opretholde det presspil der skal til for at det fungere?

Alene de forreste 3 pladser har vi lige nu 5 spillere til (udover de helt unge), Lewan er gammel, Ferran er lige kommet tilbage fra skade, Yamal er småskadet, Roony er lige rykket fra Superligaen og så er der Rashford som er ny i systemet, og vores nok bedste presspiller Raphinha er skadet.

Folk skriver om det manglende pres fra offensiven, men ingen stiller spørgsmålstegn omkring truppens tilstand. Det er der jeg stiller mine spørgsmålstegn om hvorvidt man i en periode mens truppen forhåbentligt bliver fri af skader burde skifte lidt tilgang til kampene.
Man kan også spørge sig selv om, hvorvidt Flicks form for fodbold overhovedet passer til den trup vi har, ikke bare denne sæson med alle skaderne, men i forhold til hele forløbet. Vi har et af Europas yngste hold, med mange spillere der ikke endnu er færdig udviklede, rent fysisk - og så endda på nøglepositioner. Og så beder man dem om at spille højintens presfodbold ca. 50-55 kampe + landsholdskampe pr. sæson.

Det er simpelthen opskriften på skader og udbrændthed.

Jeg ved godt, at man ikke vinder noget i dag, hvis man ikke præsterer i top på de fysiske parametre, men at bruge så unge spillere på denne måde virker selvskadeligt, i det lange perspektiv. Men det falder jo også tilbage på ledelsen, man har før Flick været klar over situationen med få midler til spillerkøb og mange, meget unge talenter, som skulle trække læsset - og så ansætter man en træner, som har en stil, der er lagt an på fysik og dernæst mindset og teknik. Havde man været mere klarsynet fra ledelsens side, havde man enten bedt Flick om at ændre nogle ting på sin tilgang, så det ikke altid var så aggressivt, risikabelt og fysisk krævende - eller også havde man ansat en mere pragmatisk træner, med stor erfaring a`la Valverde. Simpelthen for at "nurse" talenterne bedre.

Det er måske en kedelig holdning, men som jeg ser det, så risikerer vi i øjeblikket nogle af vore allerstørste talenter vi har haft i mange år pga. en ultra offensiv spillestil, som kræver mere fysik end disse "youngsters" har pt.

Hader Bayern af et godt hjerte, men hvad jeg så i går, da de udmanøvrerede PSG. med netop vores spillestil, var intet mindre end forrygende, i 1 halvleg i hvert fald. Og den taktiske genistreg Kompany viste, da han sendte Upamecano, af alle, frem i forreste geled for at stresse og presse Mendes og Marquinhos i deres opspil, var intet mindre end genial. Men Bayern har også en langt højere gennemsnitsalder og langt mere råstyrke til denne form for fodbold.
Senest rettet af nosslo15 tors nov 06, 2025 11:38 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 225 gange
Blevet takket: 593 gange

Indlæg af Norbit »

Når man ser vores bagkæde, så er det tydeligt at der mangler en leder. Schejsni ligner en der spiller for hyggens skyld. Kounde er ikke mødt ind efter sommerferie. Araujo er helt off. Garcia er ingen leder men forsøger, han har nået sit maksimum. Cubarsi er også den stille dreng i klassen. Balde har en stuetemperatur IQ. Martinez spillede fast sidste år, fordi han var en født kaptajn. Barca bør satse alt for at få en som Guehi (lige pt. kan jeg ikke se andre kandidater der kan anskaffes til en overkommelig pris). En som Marquinhos ville dog være drømmen med det hold vi har.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 137 gange

Indlæg af Dumle »

Norbit skrev:
tors nov 06, 2025 11:29 pm
Når man ser vores bagkæde, så er det tydeligt at der mangler en leder. Schejsni ligner en der spiller for hyggens skyld. Kounde er ikke mødt ind efter sommerferie. Araujo er helt off. Garcia er ingen leder men forsøger, han har nået sit maksimum. Cubarsi er også den stille dreng i klassen. Balde har en stuetemperatur IQ. Martinez spillede fast sidste år, fordi han var en født kaptajn. Barca bør satse alt for at få en som Guehi (lige pt. kan jeg ikke se andre kandidater der kan anskaffes til en overkommelig pris). En som Marquinhos ville dog være drømmen med det hold vi har.
Hvis man så også kunne snige en Leon Gorrezka ind med kontraktudløb, så man var knap så afhængig af unge Casado og Bernal kunne det ende helt godt, for der er altså nogle spændende navne med kontraktudløb næste sommer. Upamecano, Guehi, Konate, Bernard Silva, Goretzka, vlahovic m fl. og jeg siger ikke vi skal hente dem alle men et par stykke for at hæve gennemsnitsalderen og bringe lidt erfaring ind gjorde ikke noget.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2729 gange
Blevet takket: 1578 gange

Indlæg af Dytrax »

Barcelona have conceded 𝟐𝟎 𝐆𝐎𝐀𝐋𝐒 in 15 official matches this season!

This is the second worst defensive record in the 21st century.

- Fabrizio Romano

Antimadridista
Har takket: 1771 gange
Blevet takket: 1180 gange

Indlæg af Antimadridista »

Dumle skrev:
fre nov 07, 2025 12:45 am
Norbit skrev:
tors nov 06, 2025 11:29 pm
Hvis man så også kunne snige en Leon Gorrezka ind med kontraktudløb, så man var knap så afhængig af unge Casado og Bernal kunne det ende helt godt, for der er altså nogle spændende navne med kontraktudløb næste sommer. Upamecano, Guehi, Konate, Bernard Silva, Goretzka, vlahovic m fl. og jeg siger ikke vi skal hente dem alle men et par stykke for at hæve gennemsnitsalderen og bringe lidt erfaring ind gjorde ikke noget.
Upamecano er lidt en Araujo tvilling, utrolig satsende og voldsom.
Konate har simpelthen ikke teknikken vil jeg mene…

Guehi er den eneste af de der gutter jeg ville fokusere på. Tror dog vi taber det kapløb…!

Besvar