Jeg har været særdeles poitivt stemt over for Frenkie. Jeg fulgte ham intenst i Ajax' semifinale run i 18/19 sæsonen før skiftet til Barca og jeg var ekstremt glad, da det lykkedes at hente ham. Frenkie i Barca har dog været som at vente på noget, der aldrig sker.Ialocin skrev: ↑søn okt 19, 2025 9:10 amAf ren nysgerrighed, har du så nogensinde været positiv stemt overfor Frenkie de Jong? Og hvis ja - Hvordan har han så skuffet dig?EasyBuddhist skrev: ↑lør okt 18, 2025 8:05 pmPersonligt synes jeg, det er en ærgerlig forlængelse. Frenkie er stadig den tredje højest lønnede spiller i truppen og får en hyre, der ligger helt i top for midtbane spillere. For mig er der 7 vigtigere spillere i startopstillingen og havde det ikke været for de store skader til Gavi og Bernal, ville jeg sidestille ham med folk som Araujo, Olmo, Fermin, Eric og AC. Indtil alle er tilbage, vil jeg sige, Frenkies vigtighed kan sammenlignes med Kounde
Jeg har det meget svært ved, han sættes i bås med bedste midtbane spillere I verden. Jeg ved faktisk ikke, om han klemmer sig ind i top 20 for mit vedkommende
Jeg spørger, fordi jeg føler du har en utrolig bias imod ham, og har "besluttet" dig for, at du ikke bryder dig om ham. I min optik har han været essentiel for os længe, og der er desværre langt ned til vores 3. bedste dm i Casado.
Jeg synes heller ikke, at han holder så meget på bolden længere, hvilket sandsynligvis hænger sammen med, at Barcelona, som hold, spiller langt bedre end de gjorde under Xavi. Frenkie har nemlig en tendens til at holde på bolden og drible sig ud af fase 1, når modstanderne presser højt, og vi er under pres i kampen. Det har der været lidt for meget af tidligere, men jeg synes, at det er en fantastisk egenskab i de store kampe, hvor Pedri og Frenkie de Jong er altafgørende for, at vi ikke bliver kørt midt over. Vi har ikke nogen andre på DM, der er i nærheden af de to i det aspekt.
Derudover er Frenkie et fysisk monster, og han spiller rigtig mange kampe til slut. Det er også ham, der tager løbet i 92'erne minut i går, der ender med at give os 3 point, og det synes jeg egentlig er meget symptomatisk for ham. Han er vokset ind i en mere ledende rolle på midten, og vi ser også meget mindre brokkeri fra ham, hvilket klæder enhver spiller.
Der er ikke mange bedre spillere til at danne makker med Pedri, hvis du spørger mig.
Han har aldrig formået at løfte sit spil op, hvor han burde være og timeglasset er bare rendt ud for mit vedkommende. Frenkie er 28 år og er den højest betalte midtbanespiller i verden, sammen med Bellingham. Jeg syntes lige, man skal lade den synke ind og bundfælde sig rigtig for alvor, inden man begynder at vurdere hans værd og i særdeleshed før, man begynder at sammenligne hans niveau med Casado's, som er 21 år og får 20 gange mindre i løn. Det er simpelthen et useriøst grundlag at vurdere De Jong på.
Jeg husker mange lange(og ikke altid særlig kønne) samtaler med Piquenbauer herinde, hvor der også var mange andre involveret og Frenkie har altid været et diskussions område i Barca. Jeg kan huske, han fastholdt, Frenkie ikke kunne spille DM, mens jeg omvendt var meget lidt imponeret af ham som 8'er og jeg vil meget nødig se ham tilbage på den position og da slet ikke på den fremskudte position, han havde i går. Der har han bare slet ikke den tekniske klasse, der skal til for Barca på positionen. Omvendt må jeg også sige, Piquenbauer havde ret i Frenkie ikke kan spille DM. Han giver slet ikke den defensive balance, der skal til og jeg må sige, jeg er overrasket over, du fremhæve hans fysisk. Han er overhovedet ikke noget monster imø og hans duelstyrke er sindssyg dårlig. Han oversatser, mistimer, fejlplacerer sig, bliver fanget ude af position, presser dårligt og er for langsom. Modstanderne har nul respekt for Frenkie uden bold og med den, er de lidt ligeglade, for der sker så lidt, når han har den
Igen, hvis vi skal sammenligne hans løn med top DM's rundt omkring, så får han mere end ballon d'or vinder Rodri og langt mere end Zubimendi, Declan Rice, Tchouameni, Caisedo og Vitinha, som han alle er meget langt fra at nå niveau mæssigt. Selv en spiller som vores egen Morten Hjulmand, vil jeg vurdere til at være en bedre DM og det siger i virkeligheden det hele, vi alle sidder og venter på en lige fyldt 18 årig knægt, der lige er kommet tilbage fra en korsbåndsskade. Hvis vi laver samme lønmæssige ligning på 8'er positionen, så kan jeg slet overskue, hvor mange spillere derude, jeg vurdere bedre på den position og det gælder både når vi snakker 6/8'er hybrid(hvor han er bedst), ren 8'er og fremskudt. Som 10'er, som han spillede i går, bliver det en alt for useriøs debat
Jeg er måske biased, men det er noget, jeg blevet over 7 år og efter mange skuffelser. Syv år, hvor Frenkie aldrig har forløst sit potentiale og aldrig har løftet Barca til noget specielt. Der har været momenter, løfter om noget bedre, men det ender som altid ud i igenting og som jeg ser det, er DM positionen lige nu den position, en opgradering vil give holdet det mest markante løft. Måske bortset fra CF og 37 årige Lewa. Dette hold er meget lagt fra at nå sit loft, som er enormt med den mængde talent, man har i truppen. Frenkie burde være den, der løftede holdet allermest qua sin erfaring og alder, men det er han langt fra. Man kigger alle andre steder hen, når man skal finde løsninger på banen og når man skal finde de store præstationer
Pedri. Yamal. Raphinha. Lewa. Cubarsi. J. Garcia. Balde. Bernal. Gavi.
Disse spillere er dem, der angiver det øjeblikkelige loft for holdet. Ikke den (delt)bedst betalte midtbanespiller i verden. Frenkie giver til bunden, men det skal man altså ikke give sådan en hyre for. Den skal man bruge på de største stjerner i sporten