Ebrima Tunkara

Barca B, ungdomshold, talenter mm.

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Besvar
EasyBuddhist
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 1103 gange

Ebrima Tunkara

Indlæg af EasyBuddhist »

Rygraden på førsteholdet er endnu engang bygget op omkring talenter fra La Masia og kernen har en lang og stor fremtid foran sig, Derfor er nåleøjet blevet mindre de næste mange år og vi vil se rigtig mange talenter blive nødt til at forlade klubben, uden at få en reel chance for at slå igennem. Det sagt, så er der få talenter, der er så store, de bliver svære at komme uden om og til den kategori tilhører Ebrima, som har en så unik spillerprofil at han kan dominere topfodbolden i fremtiden.

Fulde anvn: Ebrima Tunkara Yataberreh
Født: 10/03/2010
Alder: 15 år
Født i: Lamoi, Gambia
Nationalitet: Spansk and Gambisk
Primær position: AM
Sekundære positioner: LW, CM, RW, CF
Foretruken fod: Venstre

Ebrima kom til catalonien som 7 årig, hvor han efter kun få måneder blev scoutet til La Masia og siden da er udvinklingen kun gået én vej, opad. Den første ting, man ligger mærke til, er hans enorme fysik, der uden problemer tillader ham at spille mod modstandere der ofte er 2-3 år ældre end ham selv. Han er allerede nu næsten 180cm og man forventer en slut højde på næsten 2m, det samme som hans far. Han har en utrolig balance og ro med bolden, så det næsten kan se ud som om, han slår rødder gennem græsset og dermed umulig at komme tæt ind på kroppen af. Teknikken er ligeledes uovertruffen, hvor han fungerer både i små rum, 1v1 og i pasningsspillet. Læg dertil en veludviklet skudstyrke med begge ben og man har en decideret potentiel dødbringende kombination på den sidste tredjedel af banen.

For nuværende spiller han oftest som AM, men jeg vil vove at påstå, man kan placere ham hvor som helst, uden han falder igennem. Hans endelige højde kommer til at betyde en del for, hvor hans endelige slut position bliver og jeg vil ikke udelukke, det kunne blive DM/CM eller CF, som han begge uden problemer kunne udvikle sig til at mestre. Hvis man skulle sammenligne med andre profiler, så ville den gå på en bred vifte af fysiske og tekniske pragteksemplarer som Pogba/Yaya/Bellingham/Essien og Kudus/Kean/Weah/Drogba/Okocha. Altså potentielt en utrolig bred og nærmest perfekt profil. Hans versatilitet gør, han kan spille sig ind på holdet ved at dække mange positioner, førend han finder sin foretrukne, men sikkert er det, det er en højest eftertragtet profil i moderne fodbold, hvor især kombinationen af PnP, 1v1 og teknik gør ham uundgåelig.

https://footballtalentscout.net/home/ebrima-tunkara/

https://www.footmercato.net/a3371552595 ... -barcelone
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 467 gange
Blevet takket: 1735 gange

Re: Ebrima Tunkara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Han lyder fandme spændende. Godt du er tilbage, Easy!

Hristo
Har takket: 214 gange
Blevet takket: 301 gange

Indlæg af Hristo »

Ja megafedt med tilbagekomst og spændende læsning!
Det med højden er superinteressant og ny info for mig. Jeg håber næsten han ikke bliver meget højere end nu for kunne være megavildt at have ham og Yamal på hver sin kant. Begge spillere fra samme by Mataro - men vist ikke samme kvarter i byen dog.

DrGink
Har takket: 973 gange
Blevet takket: 212 gange

Indlæg af DrGink »

Det er sjovt. Han ser egentlig ikke hurtig ud, når han løber. Men så kigger man på dem der løber efter ham og ser de bare giver alt hvad de kan og han løber stadig fra dem.

Nu er videoer jo altid taknemmelige, men ham her ser sgu spændende ud.

Lad os håbe vi snart får et lille kig på ham i seniorrækkerne. Og at han ikke er en Kenneth Zohore, der bare dominerede alt og alle gennem ungdomsrækkerne fordi han var et hoved højere end dem alle.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Ebrima er startet preseason med juvenil A og spiller altså nu med og mod spillere, der er op til 4 år ældre end ham selv

Lyder det bekendt? 🤔
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Her ligger jeg til gengæld gerne hovedet på blokken :ned:

Spillede RW nærmest som en SS og det ser ikke meget anderledes ud, når han spiller AM eller LW. Gad virkelig godt at se ham som CF. Hans holdup/linkup spil er helt i top, umulig at komme ind på kroppen af

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Han gør det sgu meget godt den unge mand.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Antimadridista
Har takket: 1516 gange
Blevet takket: 1104 gange

Indlæg af Antimadridista »

FCBarcelonaChr skrev:
fre okt 17, 2025 1:52 pm
Og der er ikke snydt med alderen….?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Antimadridista skrev:
fre okt 17, 2025 2:44 pm
FCBarcelonaChr skrev:
fre okt 17, 2025 1:52 pm
Og der er ikke snydt med alderen….?
Sidst jeg snakkede med ham, var han altså kun 30...

Besvar