5/10 Sevilla - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Har takket: 1515 gange
Blevet takket: 1104 gange

Re: 5/10 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
man okt 06, 2025 4:23 pm
Fik set kampen på et sent tidspunkt i går og blev trist.

Da vi tabte til Inter var lærdommen bla. at man skulle være mere pragmatisk ang. pres og høj linje, at man ikke kunne forvente, at holdet kan presse effektivt over 90 minutter kamp efter kamp - også selvom det er stærkeste opstilling - og når vi ikke kan det, så har alle hold efterhånden læst os og spiller bagom forsvarslinjen og scorer på et kontra, igen og igen.

Jeg ved godt man kæmper med skader og et tyndt forsvar, siden Martinez forlod os og jeg ved godt, at Flick er nød til at prøve sig frem, indtil det fungerer i hans optik, altså med den høje linje og det høje pres, det er også derfor, jeg ikke forstår, at man ikke bruger AC. som LCB, han er erfaren og langt mere sikker på placering end Cubarsi, Garcia og Araujo, som jo i går kostede 2 mål. Det første pga. hans evindelige klodsede adfærd og det andet, fordi han lader sig falde i stedet for at træde frem. Han kan ikke spille i Flicks system. At spille med AC. giver også den indlysende fordel, at Cubarsi kan spille på den position, hvor han er bedst, nemlig som RCB.

Hvis det skal give mening at spille på Flicks måde, så er man nødt til at tage dagsformen på holdet i betragtning og også modstanderen - også tilføje en mere pragmatisk tilgang til presset - og lade sig falde tilbage i perioder af kampen. Det er simpelthen naivt, at give sit hold besked på at presse højt igennem alle 90 minutter, hvis modstanderen enten er for dygtig med bolden, som PSG var det eller, hvis man ikke har kræfterne til det, som vi så i går og til dels i onsdags.

Kampene i den forgangne uge viste også, at vi har mistet en del skarphed på bolden på de fleste positioner. I sidste sæson var vi dygtige til at spille os igennem modstanderens høje pres - PSG vandt bla. fordi de var bedre på bolden end os og gang på gang udmanøvrerede vores høje pres, vi var til gengæld virkeligt dårlige til det og blev konstant udstillet. Det samme mod Sevilla.

Det er svært at forudsige, hvordan formen kommer til at se ud til marts/april, hvor mange der er skadesfri og hvor godt mekanismerne fungerer, men man er nødt til at prøve AC. af, problemet er nok bare, at han ikke har helt de samme styrmandsegenskaber som Martinez havde - og forsvaret har i den grad brug for en organisator. Samtidigt har man også det problem, at man bliver mere og mere afhængig af Pedri, som stort set spiller alle minutter. Hvis den tendens fortsætter, så har vi en zombie Pedri, når vi når foråret, altså en Pedri, som løber og løber, men ikke har det mentale overskud til at spille fodbold på det niveau, hvor han er kampafgørende. Dette har man set før, bla. i Pedris 2 sæson, hvor han spillede alle kampe i første og derefter spillede EM. I starten af 2 sæson løb han rundt som en hovedløs høne - og så blev han skadet. Yamals lyskenskade, er også en skade, som dels er svær at blive kvit - vi husker alle Messis gentagne lyskenproblemer - og samtidigt en skade som kommer af slid eller overbelastning, nu betaler vi og han prisen for de alt for mange minutter sidste sæson, trods hans endnu ikke helt færdigudviklede krop.

Vi vil gerne spille som et mesterhold, der kæmper med om alle titler, men vi har pt. ikke bredden til det og forsvaret er en rodebutik. Hvis man på nogen måde har midlerne i vinterens transfervindue, så skal der opgradering af forsvaret til.

Eneste lyspunkt lige nu er Rashford, som trods sine begrænsninger med boldkontrollen og de ofte alt for lange driblinger gør det overraskende godt - og så Rooney, som har fået spilletid og som gør det rigtigt godt med de midler, han har, han er i alle kampe kommet til afslutninger og indgår fint i kombinationerne, han er hurtig og har et rigtig godt skud og når og hvis, der går hul på bylden, så skal vi nok få glæde af ham. Han er også en skudtrussel udefra ligesom Rashford og Raphinha. Dog er det et minus og et stort minus ved hans spillestil, at han ikke rigtigt kan modtage bolden i tætte områder i og omkring feltet, det virker som om, at hans spil er lagt an på, at modtage bolden bredt, for så at udfordre. Hvis han bliver spillet i kombinationer i og omkring feltet, så virker det som om, at hans eneste mulighed er at hakke til den, hvilket selvfølgelig kan være godt i nogle situationer, men virkeligt skidt i andre, hvor man gerne vil spille chancen større.
Er virkelig enig i issuet omkring pragmatisme/lidt mere kyniske og lidt mindre ideologi. Det skrev vi også en del om i sidste sæson

Magnus Frost
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 106 gange

Indlæg af Magnus Frost »

Google søgninger er ikke altid endegyldige svar, men når samtlige sports journalister der laver sådanne lister er enige om om at han er top 10 i verden er det ihvertfald ikke fuldstændig usandsynligt det er rigtigt, og hvis man f.eks. ser på en en helt anden ting som markedsværdi så er lige præcis Nuno den eneste der har højere værdi. Men mere vigtigt end alt det er at Balde når han er fuldt fit ændrer spillet til det bedre ( selv i denne kamp hvor han helt sikkert ikke er fuldt fit endnu, er han jo LANGT bedre end Gerrard! )
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Antimadridista

Magnus Frost skrev:
man okt 06, 2025 7:38 pm
Google søgninger er ikke altid endegyldige svar, men når samtlige sports journalister der laver sådanne lister er enige om om at han er top 10 i verden er det ihvertfald ikke fuldstændig usandsynligt det er rigtigt, og hvis man f.eks. ser på en en helt anden ting som markedsværdi så er lige præcis Nuno den eneste der har højere værdi. Men mere vigtigt end alt det er at Balde når han er fuldt fit ændrer spillet til det bedre ( selv i denne kamp hvor han helt sikkert ikke er fuldt fit endnu, er han jo LANGT bedre end Gerrard! )
Hans alder og (mulige) potentiale gør også noget ved nævnte markedsværdi.

Men vi er lidt uenige, helt fint.

Ja selvfølgelig er han bedre end Gerard!

Magnus Frost

Indlæg af Magnus Frost »

Hvis du mener om jeg også tænker han kunne være bedre ift. En del ting, så er vi to ganske enige.

Hvis du tænker der er 10 andre venstre backs bedre end ham i verden, så er jeg langt fra den eneste du er uenig med :grin:
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2178 gange
Blevet takket: 1336 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
man okt 06, 2025 1:15 pm
Lopezzz skrev:
søn okt 05, 2025 8:40 pm
Dytrax skrev:
søn okt 05, 2025 6:23 pm
Fik ikke set kampen...

Hvor hoppede kæden af? Er det forsvaret, der er luret eller er vi trætte?
Er det fordi Lopezzz ikke har klippet hæk eller ofret legemsdele?
Bro hvor mange hække vil du have mig til at klippe? :lol:
Min hæk kunne godt trænge til en trimning, kan du komme til Sønderjylland til næste kamp? :lol:
Har du en kran og en havetraktor? :grin:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 208 gange
Blevet takket: 527 gange

Indlæg af Norbit »

Antimadridista skrev:
man okt 06, 2025 7:12 pm
Magnus Frost skrev:
man okt 06, 2025 6:05 pm
Antimadridista- det kan godt være det så ser skidt ud... Men google verdens bedste LB og balde er top ti i samtlige lister.

Nosslo- helt enig med at AC ville give mest mening og at have ham som LCB og Joan på mål ville gøre en kæmpe forskel når hold presser os højt !

Rashfords offensive egenskaber er også virkelig positive bl.a. også hans virkelig gode hjørnespark!
MEN... Flicks system virker kun med godt pres og Rashford er væsentligt værre end uduelig, han er ugidelig!

Whidgee jeg er helt enig i man ikke skal male fanden på væggen med kun 3 kampe man ikke har vundet !

Men igennem hele sidste sæson virkede vi til at være et team der kæmpede for hinanden, det har vi meget sjældent vist denne sæson og vores pres har været forfærdeligt sammenlignet med sidste sæson! Det er generelt en hold ting der skal gøres bedre, men Raphinha og Fermin der bliver klar kommer jo nok til at gøre en kæmpe forskel på det punkt!
Synes ikke nødvendigvis man ud fra en Google søgning kan konkludere noget entydigt. Han får helt sikkert ekstra point på sådan en rangering, ved netop at være Barca spiller.

Men altså, jeg synes han har mangler og er et stykke fra hvad vi tidligere har været begunstiget af på den position. Og så udvikler han sig ikke. En spiller som Cucurella synes jeg har udviklet sig gevaldigt, bare i sin tid i PL.

Men havde vi et mere solidt centerforsvar, så ville han sikkert også se bedre ud, fordi defensiven vil være knap så skrøbelig og Baldes blundere ikke så afgørende…
Til Baldes forsvar - i kampen mod PSG, da Hakimi får bolden ude på kanten. Så er det ikke Baldes skyld. Det er Cubarsis fejl der koster i den kamp. Cubarsi vælger i sekunderne forinden at presse Lee i ryggen hele vejen op i banen, indtil Lee er næsten ved eget felt. PSG vælger herefter at spille bolden ud af af presset (og i mellem tiden løber Balde ind for at dække Cubarsis position), mens bolden bliver spillet ud af Cubarsis hjerneblødning (meget mærkeligt pres) løber Cubarsi ned i forsvaret til sin postion som CB, i det moment at Balde og Cubarsi skal bytte plads har Hakimi stået alene i et par sekunder - så længe giver man ikke PSG. Det bliver som bekendt et mål. Imo gør Balde det rigtige, han går ind i banen for at dække Cubarsis position, men bliver selv fanget ude af position.

Spol frem til 89:35 - og eventuelt gense de sidste 10 minutter og se hvor ofte han gør det. Total latterligt i en kamp der bare skal køres hjem. Cubarsis manglende erfaring kommer til kort her.
https://www.footballorgin.com/barcelona ... ober-2025/
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

nosslo15
Har takket: 139 gange
Blevet takket: 253 gange

Indlæg af nosslo15 »

Lopezzz skrev:
man okt 06, 2025 10:45 pm
Kvoller skrev:
Lopezzz skrev:
Dytrax skrev:
Fik ikke set kampen...

Min hæk kunne godt trænge til en trimning, kan du komme til Sønderjylland til næste kamp? :lol:
Hey Lopez, er der en særlig måde du klipper hæk på, siden du både skal bruge kran og havetraktor? :eh:

Magnus Frost

Indlæg af Magnus Frost »

Norbit skrev:
man okt 06, 2025 11:16 pm
Antimadridista skrev:
Magnus Frost skrev:
Antimadridista- det kan godt være det så ser skidt ud... Men google verdens bedste LB og balde er top ti i samtlige lister.

Nosslo- helt enig med at AC ville give mest mening og at have ham som LCB og Joan på mål ville gøre en kæmpe forskel når hold presser os højt !

Rashfords offensive egenskaber er også virkelig positive bl.a. også hans virkelig gode hjørnespark!
MEN... Flicks system virker kun med godt pres og Rashford er væsentligt værre end uduelig, han er ugidelig!

Whidgee jeg er helt enig i man ikke skal male fanden på væggen med kun 3 kampe man ikke har vundet !

Men igennem hele sidste sæson virkede vi til at være et team der kæmpede for hinanden, det har vi meget sjældent vist denne sæson og vores pres har været forfærdeligt sammenlignet med sidste sæson! Det er generelt en hold ting der skal gøres bedre, men Raphinha og Fermin der bliver klar kommer jo nok til at gøre en kæmpe forskel på det punkt!
Synes ikke nødvendigvis man ud fra en Google søgning kan konkludere noget entydigt. Han får helt sikkert ekstra point på sådan en rangering, ved netop at være Barca spiller.

Men altså, jeg synes han har mangler og er et stykke fra hvad vi tidligere har været begunstiget af på den position. Og så udvikler han sig ikke. En spiller som Cucurella synes jeg har udviklet sig gevaldigt, bare i sin tid i PL.

Men havde vi et mere solidt centerforsvar, så ville han sikkert også se bedre ud, fordi defensiven vil være knap så skrøbelig og Baldes blundere ikke så afgørende…
Til Baldes forsvar - i kampen mod PSG, da Hakimi får bolden ude på kanten. Så er det ikke Baldes skyld. Det er Cubarsis fejl der koster i den kamp. Cubarsi vælger i sekunderne forinden at presse Lee i ryggen hele vejen op i banen, indtil Lee er næsten ved eget felt. PSG vælger herefter at spille bolden ud af af presset (og i mellem tiden løber Balde ind for at dække Cubarsis position), mens bolden bliver spillet ud af Cubarsis hjerneblødning (meget mærkeligt pres) løber Cubarsi ned i forsvaret til sin postion som CB, i det moment at Balde og Cubarsi skal bytte plads har Hakimi stået alene i et par sekunder - så længe giver man ikke PSG. Det bliver som bekendt et mål. Imo gør Balde det rigtige, han går ind i banen for at dække Cubarsis position, men bliver selv fanget ude af position.

Spol frem til 89:35 - og eventuelt gense de sidste 10 minutter og se hvor ofte han gør det. Total latterligt i en kamp der bare skal køres hjem. Cubarsis manglende erfaring kommer til kort her.

Bernals manglende pres på Vitinha tænker jeg også er en kæmpe faktor ift. At Hakimi i det hele taget får bolden, han står bare 10 meter væk og afventer !

Jeg er dog ikke enig i det er en kamp der bare skal køres hjem på uafgjort, Barça går efter at vinde og det er en af mange grunde til jeg elsker Flick ball!

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 117 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Har været fraværende herinde i et stykke tid nu, og havde egentlig besluttet mig for at vende tilbage i søndags, men var simpelthen i for dårligt humør efter den kamp. Ville lige give mit besyv med, for syntes kampen på mange måder var symptomatisk for vores sæson indtil videre.

Sådan som jeg ser det er roden til vores defensive problemer i denne sæson ikke de individuelle præstationer fra vores forsvarsspillere eller at modstanderne har læst os. I hvert fald ikke primært. Nogle forsvarsspillere har ganske givet underpræsteret indtil videre: Kounde fortsætter hans slatne start på sæsonen, Cubarsí, som ganske givet stadig er vigtig for vores opspil, har været alt andet end overbevisende i hans defensive indgreb indtil videre i denne sæson, og man kan heller ikke komme uden om at fraværet af Iñigos lederskab i forsvaret er til at mærke. Araújo spiller en skidt kamp igår, men ellers synes jeg egentlig ham og García har været vores to bedste CB indtil videre i denne sæson. Der er sikkert også et gran af sandhed i at modstanderne har læst os, jeg har i hvert fald lagt mærke til at flere hold enten forsøger at overloade kanterne når de angriber, eller lader centrale spillere i dybere positioner angribe dybden når deres 9'er aktiverer vores offsidefælde. Det er til gengæld ikke en ny tendens i denne sæson. Vi så det allerede i sidste sæson, men vores genpres fungerede langt bedre dengang, og selvom det unægteligt er en svaghed i vores system, så gav det ikke problemer i lige så stort omfang som vi ser det nu.

Sådan som jeg ser det, så er vores største problem i denne sæson med afstand, hvis vi ser bort fra alle skaderne til nøglespillere, at vores genpres i mange kampe slet ikke har fungeret. Der er alt for langt fra særligt de forreste fire til deres direkte modstandere, og der bliver hoppet alt for sent og med alt for lav intensitet. Vi så det igen i søndags, hvor vi smed kampen væk i første halvleg. Der blev spillet med alt for lav intensitet, både med og uden bolden. Individuelle fejl kan ske, men det er simpelthen uacceptabelt at spille med så lav intensitet som vi gjorde i første halvleg, særligt så tidligt på sæsonen efter en sommerpause hvor vi ikke deltog i CWC. Albert Blaya Sensat pointerede på Twitter, at vi i kampen mod Sevilla havde det laveste antal pres i nogen officiel kamp under Flick. I La Liga har vi snittet 143 pres per kamp under Flick. Mod Sevilla pressede vi kun 62 gange i hele kampen! Det er en opskrift på katastrofe når vi spiller med en høj forsvarslinje og lader vores backs gå med frem i genpresset. Det er underordnet at vi stadig har den laveste PPDA i La Liga hvis vi tillader modstanderne så meget plads og så lang tid på bolden, at deres bagkæde helt ugeneret kan komme til at slå den ene præcise lange aflevering efter den anden. I nogle kampe har Flick forsøgt at løse problemet ved at droppe forsvarslinjen lavere og lade en af backsene blive længere tilbage for at forsvare mod lange bolde (Kounde), men det er symptombehandling på et kollektiv problem. Hvis vi skal have vendt det bliver holdet simpelthen nødt til at presse som en enhed igen.

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2178 gange
Blevet takket: 1336 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

nosslo15 skrev:
man okt 06, 2025 11:55 pm
Lopezzz skrev:
Kvoller skrev:
Lopezzz skrev:
Dytrax skrev:
Fik ikke set kampen...

Hey Lopez, er der en særlig måde du klipper hæk på, siden du både skal bruge kran og havetraktor? :eh:
Jeg tager kranen i den ene hånd og havetraktor i den anden og så jonglerer jeg :lol:
MDCCCXCIX

Antimadridista

Norbit skrev:
man okt 06, 2025 11:16 pm
Antimadridista skrev:
Magnus Frost skrev:

Men jeg er heller ikke så tosset med Cubarsi :grin: Altså, jeg mener han har et stykke endnu til at være en top cb.

Ift Balde, så er det naturligvis ikke blot pga PSG kampen, eller nogen anden enkeltstående kamp, at jeg er, lad os sige, lidt kritisk.

Men som jeg også nævner. En Balde, med sine mangler og en uerfaren Cubarsi samtidig, det VIL give problemer mod de store hold!

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

Lopezzz skrev:
tirs okt 07, 2025 1:54 pm
nosslo15 skrev:
man okt 06, 2025 11:55 pm
Lopezzz skrev:
Kvoller skrev:
Lopezzz skrev:
Dytrax skrev:
Fik ikke set kampen...

Jeg tager kranen i den ene hånd og havetraktor i den anden og så jonglerer jeg :lol:
Det lyder virkelig imponerende, du må jo den rene mester i havearbejde. :lol:

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

Puyols_garn skrev:
tirs okt 07, 2025 1:09 pm
Har været fraværende herinde i et stykke tid nu, og havde egentlig besluttet mig for at vende tilbage i søndags, men var simpelthen i for dårligt humør efter den kamp. Ville lige give mit besyv med, for syntes kampen på mange måder var symptomatisk for vores sæson indtil videre.

Sådan som jeg ser det er roden til vores defensive problemer i denne sæson ikke de individuelle præstationer fra vores forsvarsspillere eller at modstanderne har læst os. I hvert fald ikke primært. Nogle forsvarsspillere har ganske givet underpræsteret indtil videre: Kounde fortsætter hans slatne start på sæsonen, Cubarsí, som ganske givet stadig er vigtig for vores opspil, har været alt andet end overbevisende i hans defensive indgreb indtil videre i denne sæson, og man kan heller ikke komme uden om at fraværet af Iñigos lederskab i forsvaret er til at mærke. Araújo spiller en skidt kamp igår, men ellers synes jeg egentlig ham og García har været vores to bedste CB indtil videre i denne sæson. Der er sikkert også et gran af sandhed i at modstanderne har læst os, jeg har i hvert fald lagt mærke til at flere hold enten forsøger at overloade kanterne når de angriber, eller lader centrale spillere i dybere positioner angribe dybden når deres 9'er aktiverer vores offsidefælde. Det er til gengæld ikke en ny tendens i denne sæson. Vi så det allerede i sidste sæson, men vores genpres fungerede langt bedre dengang, og selvom det unægteligt er en svaghed i vores system, så gav det ikke problemer i lige så stort omfang som vi ser det nu.

Sådan som jeg ser det, så er vores største problem i denne sæson med afstand, hvis vi ser bort fra alle skaderne til nøglespillere, at vores genpres i mange kampe slet ikke har fungeret. Der er alt for langt fra særligt de forreste fire til deres direkte modstandere, og der bliver hoppet alt for sent og med alt for lav intensitet. Vi så det igen i søndags, hvor vi smed kampen væk i første halvleg. Der blev spillet med alt for lav intensitet, både med og uden bolden. Individuelle fejl kan ske, men det er simpelthen uacceptabelt at spille med så lav intensitet som vi gjorde i første halvleg, særligt så tidligt på sæsonen efter en sommerpause hvor vi ikke deltog i CWC. Albert Blaya Sensat pointerede på Twitter, at vi i kampen mod Sevilla havde det laveste antal pres i nogen officiel kamp under Flick. I La Liga har vi snittet 143 pres per kamp under Flick. Mod Sevilla pressede vi kun 62 gange i hele kampen! Det er en opskrift på katastrofe når vi spiller med en høj forsvarslinje og lader vores backs gå med frem i genpresset. Det er underordnet at vi stadig har den laveste PPDA i La Liga hvis vi tillader modstanderne så meget plads og så lang tid på bolden, at deres bagkæde helt ugeneret kan komme til at slå den ene præcise lange aflevering efter den anden. I nogle kampe har Flick forsøgt at løse problemet ved at droppe forsvarslinjen lavere og lade en af backsene blive længere tilbage for at forsvare mod lange bolde (Kounde), men det er symptombehandling på et kollektiv problem. Hvis vi skal have vendt det bliver holdet simpelthen nødt til at presse som en enhed igen.
Som jeg så PSG kampen, så var vores pres godt den første halve time, derefter......

Jeg tror at PSG var/blev for gode på bolden, til at presset kunne lykkes rigtigt efter 30-35 minutter. Gang på gang udmanøvrerede de vores høje pres med fremragende pasningsspil og individuelle aktioner, som f.eks. Nuno Mendes.

Det var tydeligt, særligt i 2 halvleg, at der var længere afstand mellem kæderne og dette, tror jeg, skyldtes den tvivl på egen gameplan, som PSG`s brilliante boldomgang må have affødt. Altså at det ikke nyttede noget at presse dem højt, når de spiller for spiller, med få undtagelser, var bedre på bolden end vi var. Til gengæld er vi blevet markant dårligere til at spille os ud af højt pres, når vores modstander gør det.

Men generelt synes jeg du har ret i, at holdet ikke har været ligeså skarpt i presset som sidste sæson, det er bla. kommet pga. Rashford, som ikke deltager på samme måde som Raphinha, Olmo har været helt væk og forsvaret er nyt for hver kamp. Man har på det seneste manglet indpiskere: Martinez er væk, Gavi er langtidsskadet og Fermin og Raphinha har været og er skadede.

Magnus Frost

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg synes du nævner mange forskellige spillere der er grunden til presset ikke virker ( og er meget enig især ift. Rashford og Raphinha)

Men... selvom Pedri, Yamal og Raphinha var fantastiske sidste sæson ! Var der EN mand der var hovedansvarlig for at vi spillede som vi gjorde sidste sæson ! Flick !
Han er vel også hovedansvarlig for at vi spiller som vi gør nu ..?

Besvar