Altså. Vi kan sagtens snakke nye spiller og truppens kvalitet, men vi har helt sikkert en trup, der er markant bedre end Sevillas.
Selv i vores nuværende skades situation bør vi self vinde over det her Sevilla mandskab.
Enig. Vores formdyk har intet med truppens generelle kvalitet at gøre.
Må jeg også minde om, at vi både mangler Raphinha og Yamal i kampen – to nøglespillere, som kunne have løftet niveauet markant.
Kvaliteten i truppen fejler intet: vi har mange spillere, som spiller på landshold, der tilhører toppen af verdensfodbold – Spanien, Frankrig, Holland osv. – altså klart blandt de bedste landshold globalt. Det er ikke spillere fra middelmådige landshold som fx Østrig, Paraguay, Australien eller Rumænien bare for at sætte det i perspektiv.
Alligevel fungerer det ikke på banen. Afleveringerne mangler sammenhæng, tempoet er lavt, og bevægelsesmønstret er begrænset.
Alt tyder på, at det mentale svigter: selvtillid, vilje, drivkraft og tro på egne evner. Formen efter nederlaget mod PSG har åbenbart sat sine spor, og det kollektive mindset virker ikke helt på plads.
Vi mangler at spille som det kollektive hold, vi var sidste sæson – den sammenhæng og samspil, som gjorde os farlige, er næsten ikke til stede lige nu.
Vi møder Real Madrid på udebane om cirka tre uger - hvor vi i princippet spiller om "6 point". Forhåbentlig har vi fået løst de nuværende problemer, inden den kamp.
For mig at se, så virkede det til at den der balance vi normalt har mellem angreb og forsvar/midtbane var ikke-eksisterende.
Jeg gad ikke se anden halvleg, så kan ikke udtale mig om hvad der foregik der, men første halvleg var under al kritik. Havde jeg været Flick, var Lewandowski, Martin, Kounde og Olmo blevet pillet ud allerede efter 30 minutter. Ind var kommet AC, Garcia, Dro og Casado. Det må ALDRIG nogensinde ske at man på den måde er så fraværende som de var. Kounde havde den dårligste kamp jeg længe har set fra ham. Martin sejler rundt og er overhovedet ikke god nok, længere er den ikke.
Holdet ville efter 30 minutter se ud som følgende:
Araujo - AC - Cubarsi - Garcia
FdJ - Casado - Pedri
Dro - Ferran - Rashford
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
Altså. Vi kan sagtens snakke nye spiller og truppens kvalitet, men vi har helt sikkert en trup, der er markant bedre end Sevillas.
Selv i vores nuværende skades situation bør vi self vinde over det her Sevilla mandskab.
Flick bør i mine øjne lære af tidligere kampe. Flere herinde skrev at PSG kampen kunne man lære af. Det valgte man så ikke at gøre. Ellers havde Olmo aldrig spillet den 10’er.
Der er også blevet snakket fysik og boldbesiddelse.
Jeg er af den overbevisning, at mere besiddelse er nøglen til et fysisk overskud i kampene. Det er jo reelt kun Pedri, der konsekvent kan finde en medspiller. Vi skal altså kunne spille fodbold her i FC Barcelona. Ellers er det self rigtigt, at vi skal skifte boldspillerne ud med nogen, der bare kan løbe fra felt til felt.
Tænker selvsamme Pedri er næste mand, der ender på skades listen. Der er kørt rovdrift ipå enkelte spillere.
I dag bliver der godtnok af nød skiftet ud i pausen, og det giver egentlig momentum, men udskiftninger, har været en mangelvare, som slidder på den lange bane, og gør vi ikke kan følge med fysisk som vi så mod PSG, og det var vel også tydeligt sidste år.
Tror ikke der er nogen der har sagt at vores trup ikke overgår Sevillas i niveau…
Ift boldspillere, så kan jeg af de der spillede i går, nævne Kounde, Araujo, Martin, Eric, Ferran og Lewan, som ikke har det tekniske niveau som deres primære force.
Ja vi skal spille bold i Barca, men ovennævnte fremmer ikke stor spildominans eller evne til at finde vej ud af et godt pres fra modstanderen.
Når man kigger på vores trup….så var det altså vildt at vi næsten nåede CL finalen i foråret!!
Synes vi mangler ægte kvalitet rigtig mange steder.
Jeg sætter forventningerne ned til i år.
Feks Raphina, Yamal og Garcia.
Jooe….men stadig med fuldt hold, synes jeg vi mangler på adskillige positioner.
Hverken på vb eller cb har vi absolut topklasse. På hb er Kounde top i sine gode perioder, men jo ikke top 2-3 i verden, synes jeg.
Vores bedste midt, som vel er: Jong, Pedri og Olmo/Fermin. Her er det kun Pedri som PSG, City, Real ville ønske de havde.
Fremme har vi selvfølgelig Yamal og hvis Raphinha kan finde sit 24/25 niveau, også ham. Men på 9’eren er vi lost! Ferran er vel bedste bud efterhånden og ingen top10 klub i Europa ville ønske de havde ham..!
Og bredden halter også
Vi sku nok sætte forventningerne lidt ned!
Edit: Det jeg mener er at i perioder, kan vi være med og præstere helt i top, men med det samlede generelle niveau vi har, vil der være udfald der gør at CL semi/finale og liga titel ikke på nogen måde er en selvfølge…
Kan du nævne 10 i hele verden eller for den sags skyld bare 5 LB der er bedre end Balde er allerede som 21 årig ? Jeg kan kun komme i tanke om Nuno
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola
Når man kigger på vores trup….så var det altså vildt at vi næsten nåede CL finalen i foråret!!
Synes vi mangler ægte kvalitet rigtig mange steder.
Jeg sætter forventningerne ned til i år.
Feks Raphina, Yamal og Garcia.
Jooe….men stadig med fuldt hold, synes jeg vi mangler på adskillige positioner.
Hverken på vb eller cb har vi absolut topklasse. På hb er Kounde top i sine gode perioder, men jo ikke top 2-3 i verden, synes jeg.
Vores bedste midt, som vel er: Jong, Pedri og Olmo/Fermin. Her er det kun Pedri som PSG, City, Real ville ønske de havde.
Fremme har vi selvfølgelig Yamal og hvis Raphinha kan finde sit 24/25 niveau, også ham. Men på 9’eren er vi lost! Ferran er vel bedste bud efterhånden og ingen top10 klub i Europa ville ønske de havde ham..!
Og bredden halter også
Vi sku nok sætte forventningerne lidt ned!
Edit: Det jeg mener er at i perioder, kan vi være med og præstere helt i top, men med det samlede generelle niveau vi har, vil der være udfald der gør at CL semi/finale og liga titel ikke på nogen måde er en selvfølge…
Kan du nævne 10 i hele verden eller for den sags skyld bare 5 LB der er bedre end Balde er allerede som 21 årig ? Jeg kan kun komme i tanke om Nuno
Det har jeg simpelthen ikke overhovedet overblik over. Så meget følger jeg ikke med rundt omkring.
Men jeg synes han mangler i det defensive og i det offensive er det primært hans fart der er en force….ik spilintelligens eller driblinger…
Jeg håber da bestemt der er flere end Mendes, ellers ser det skidt ud!!
Men der er nok bare også lidt skuffelse over at han ikke rigtig udvikler sig. Nu er det 4. sæson som fast vb og det er lidt den samme Balde som i 22….
Fik set kampen på et sent tidspunkt i går og blev trist.
Da vi tabte til Inter var lærdommen bla. at man skulle være mere pragmatisk ang. pres og høj linje, at man ikke kunne forvente, at holdet kan presse effektivt over 90 minutter kamp efter kamp - også selvom det er stærkeste opstilling - og når vi ikke kan det, så har alle hold efterhånden læst os og spiller bagom forsvarslinjen og scorer på et kontra, igen og igen.
Jeg ved godt man kæmper med skader og et tyndt forsvar, siden Martinez forlod os og jeg ved godt, at Flick er nød til at prøve sig frem, indtil det fungerer i hans optik, altså med den høje linje og det høje pres, det er også derfor, jeg ikke forstår, at man ikke bruger AC. som LCB, han er erfaren og langt mere sikker på placering end Cubarsi, Garcia og Araujo, som jo i går kostede 2 mål. Det første pga. hans evindelige klodsede adfærd og det andet, fordi han lader sig falde i stedet for at træde frem. Han kan ikke spille i Flicks system. At spille med AC. giver også den indlysende fordel, at Cubarsi kan spille på den position, hvor han er bedst, nemlig som RCB.
Hvis det skal give mening at spille på Flicks måde, så er man nødt til at tage dagsformen på holdet i betragtning og også modstanderen - også tilføje en mere pragmatisk tilgang til presset - og lade sig falde tilbage i perioder af kampen. Det er simpelthen naivt, at give sit hold besked på at presse højt igennem alle 90 minutter, hvis modstanderen enten er for dygtig med bolden, som PSG var det eller, hvis man ikke har kræfterne til det, som vi så i går og til dels i onsdags.
Kampene i den forgangne uge viste også, at vi har mistet en del skarphed på bolden på de fleste positioner. I sidste sæson var vi dygtige til at spille os igennem modstanderens høje pres - PSG vandt bla. fordi de var bedre på bolden end os og gang på gang udmanøvrerede vores høje pres, vi var til gengæld virkeligt dårlige til det og blev konstant udstillet. Det samme mod Sevilla.
Det er svært at forudsige, hvordan formen kommer til at se ud til marts/april, hvor mange der er skadesfri og hvor godt mekanismerne fungerer, men man er nødt til at prøve AC. af, problemet er nok bare, at han ikke har helt de samme styrmandsegenskaber som Martinez havde - og forsvaret har i den grad brug for en organisator. Samtidigt har man også det problem, at man bliver mere og mere afhængig af Pedri, som stort set spiller alle minutter. Hvis den tendens fortsætter, så har vi en zombie Pedri, når vi når foråret, altså en Pedri, som løber og løber, men ikke har det mentale overskud til at spille fodbold på det niveau, hvor han er kampafgørende. Dette har man set før, bla. i Pedris 2 sæson, hvor han spillede alle kampe i første og derefter spillede EM. I starten af 2 sæson løb han rundt som en hovedløs høne - og så blev han skadet. Yamals lyskenskade, er også en skade, som dels er svær at blive kvit - vi husker alle Messis gentagne lyskenproblemer - og samtidigt en skade som kommer af slid eller overbelastning, nu betaler vi og han prisen for de alt for mange minutter sidste sæson, trods hans endnu ikke helt færdigudviklede krop.
Vi vil gerne spille som et mesterhold, der kæmper med om alle titler, men vi har pt. ikke bredden til det og forsvaret er en rodebutik. Hvis man på nogen måde har midlerne i vinterens transfervindue, så skal der opgradering af forsvaret til.
Eneste lyspunkt lige nu er Rashford, som trods sine begrænsninger med boldkontrollen og de ofte alt for lange driblinger gør det overraskende godt - og så Rooney, som har fået spilletid og som gør det rigtigt godt med de midler, han har, han er i alle kampe kommet til afslutninger og indgår fint i kombinationerne, han er hurtig og har et rigtig godt skud og når og hvis, der går hul på bylden, så skal vi nok få glæde af ham. Han er også en skudtrussel udefra ligesom Rashford og Raphinha. Dog er det et minus og et stort minus ved hans spillestil, at han ikke rigtigt kan modtage bolden i tætte områder i og omkring feltet, det virker som om, at hans spil er lagt an på, at modtage bolden bredt, for så at udfordre. Hvis han bliver spillet i kombinationer i og omkring feltet, så virker det som om, at hans eneste mulighed er at hakke til den, hvilket selvfølgelig kan være godt i nogle situationer, men virkeligt skidt i andre, hvor man gerne vil spille chancen større.
Det er vildt nok, at folk allerede er ved at afskrive sæsonen. Har i glemt hvordan det gik for os i november og december i sidste sæson, hvor vi endte med at vinde mesterskab, pokal og supercup, og hvor folk var helt ellevilde over holdet?
10/11: Taber 1-0 til Real Sociedad
23/11: 2-2 mod Celta
30/11: Taber hjemme 1-2 til Las Palmas
7/12: 2-2 ude mod Betis
15/12: Taber 0-1 hjemme mod Leganes
21/12: Taber 1-2 hjemme mod Atlético
18/1: 1-1 ude mod Getafe
RO PÅ! Ja, to skuffende kampe, men vi mangler Joan Garcia, Yamal, Raphinha, Fermin og Gavi, mens Balde også har været ude. Vi skal nok komme tilbage.
Antimadridista- det kan godt være det så ser skidt ud... Men google verdens bedste LB og balde er top ti i samtlige lister.
Nosslo- helt enig med at AC ville give mest mening og at have ham som LCB og Joan på mål ville gøre en kæmpe forskel når hold presser os højt !
Rashfords offensive egenskaber er også virkelig positive bl.a. også hans virkelig gode hjørnespark!
MEN... Flicks system virker kun med godt pres og Rashford er væsentligt værre end uduelig, han er ugidelig!
Whidgee jeg er helt enig i man ikke skal male fanden på væggen med kun 3 kampe man ikke har vundet !
Men igennem hele sidste sæson virkede vi til at være et team der kæmpede for hinanden, det har vi meget sjældent vist denne sæson og vores pres har været forfærdeligt sammenlignet med sidste sæson! Det er generelt en hold ting der skal gøres bedre, men Raphinha og Fermin der bliver klar kommer jo nok til at gøre en kæmpe forskel på det punkt!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola
Antimadridista- det kan godt være det så ser skidt ud... Men google verdens bedste LB og balde er top ti i samtlige lister.
Nosslo- helt enig med at AC ville give mest mening og at have ham som LCB og Joan på mål ville gøre en kæmpe forskel når hold presser os højt !
Rashfords offensive egenskaber er også virkelig positive bl.a. også hans virkelig gode hjørnespark!
MEN... Flicks system virker kun med godt pres og Rashford er væsentligt værre end uduelig, han er ugidelig!
Whidgee jeg er helt enig i man ikke skal male fanden på væggen med kun 3 kampe man ikke har vundet !
Men igennem hele sidste sæson virkede vi til at være et team der kæmpede for hinanden, det har vi meget sjældent vist denne sæson og vores pres har været forfærdeligt sammenlignet med sidste sæson! Det er generelt en hold ting der skal gøres bedre, men Raphinha og Fermin der bliver klar kommer jo nok til at gøre en kæmpe forskel på det punkt!
Ja, du har helt ret ang. Rashford, han er ikke god i det høje pres og det var også i hans side, de fleste farlige situationer mod PSG opstod. Jeg troede egentlig, at Flick kunne motivere ham til at deltage, men der er stadig lang vej. Men mod velspillende hold kræver det kun et enkelt udfald, når baglinjen står så højt og modstanderen allerede fra start ved, hvad vi kommer med.
Med Gavi langtidsskadet og Martinez væk, mangler der indpiskere, når også Fermin og Raphinha er ude.
Uanset hvad, er Flick er simpelthen nød til at bøje af, ellers kan det godt blive en grim sæson.
Synes ikke nødvendigvis man ud fra en Google søgning kan konkludere noget entydigt. Han får helt sikkert ekstra point på sådan en rangering, ved netop at være Barca spiller.
Men altså, jeg synes han har mangler og er et stykke fra hvad vi tidligere har været begunstiget af på den position. Og så udvikler han sig ikke. En spiller som Cucurella synes jeg har udviklet sig gevaldigt, bare i sin tid i PL.
Men havde vi et mere solidt centerforsvar, så ville han sikkert også se bedre ud, fordi defensiven vil være knap så skrøbelig og Baldes blundere ikke så afgørende…