31/8 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hristo
Har takket: 282 gange
Blevet takket: 428 gange

Re: 31/8 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Hristo »

DeanCassady skrev:
man sep 01, 2025 12:39 pm
Forfærdelig kamp. Til gengæld skinnede Joan som eneste lyspunkt, og jeg føler mig allerede mere tryg ved ham, end jeg har gjort ved ter Stegen i årevis. Det er helt vildt så adræt, han er. Jeg har ikke set noget lignende siden Casillas.
Han er god. Han forener meget godt Ter Stegen (god med fødderne, gode reflekser) med Szcznesny (god i luften, rolig).
Og så er han kun 24 år gammel.
Han ligner en fast mand mange år frem.

Kluivert
Har takket: 217 gange
Blevet takket: 78 gange

Indlæg af Kluivert »

Hristo skrev:
man sep 01, 2025 1:51 pm
DeanCassady skrev:
man sep 01, 2025 12:39 pm
Forfærdelig kamp. Til gengæld skinnede Joan som eneste lyspunkt, og jeg føler mig allerede mere tryg ved ham, end jeg har gjort ved ter Stegen i årevis. Det er helt vildt så adræt, han er. Jeg har ikke set noget lignende siden Casillas.
Han er god. Han forener meget godt Ter Stegen (god med fødderne, gode reflekser) med Szcznesny (god i luften, rolig).
Og så er han kun 24 år gammel.
Han ligner en fast mand mange år frem.
Derudover var han utrolig god til at komme ud i feltet og forudse de farlige situationer

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 74 gange
Blevet takket: 75 gange

Indlæg af Ikigai »

Status efter de 3 første kampe er vel egentlig at Garcia har været bedste mand - hvilket er mega godt ! Sindssygt godt gået af ham.

Men ellers er ingen andre kommet i helt i gear - selvom Yamal har været ganske god. Ganske enkelt en wonderboy

Alt Madrid har næsten allerede spillet sig ud af mesterskabet

Real har ( trods klub VM ) startet brutalt godt - så deltagelse i klub VM har ikke den negative effekt som mange har argumenteret for . Klub VM er et rigtig godt tiltag som jeg tror kun vokser sig større. Nu står Chelsea med en pind ligesom Uruguay tilbage i 30’erne

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 665 gange
Blevet takket: 862 gange

Indlæg af PuyolErGud »

Brutalt godt vil jeg næppe sige, jo selvfølgelig resultatmæssigt, hvilket jo i bund og grund også er det vigtigste, men spillet har ikke været super brutalt godt.

Det sagt, så skal vi selvfølgelig oppe os gevaldigt.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2807 gange
Blevet takket: 1627 gange

Indlæg af Dytrax »

What happened in Vallecas is a concern for the coach as well as the fans. A team like Rayo, which is not known for its strong attacking power, caused so many problems for Barça’s defense that the goalkeeper ended up being the best player on the pitch. That is not what is expected from Barça.

But this doubt leads to the logical question: what happened to Flick’s attacking force? Just one goal, and from a penalty. For the team’s attacking trio to have only three shots on target compared to the opponent’s six is not normal. Or for the team to settle for four corner kicks compared to the opponent’s nine, that is also unacceptable.

It is good for the dressing room that they feel more secure with a reliable goalkeeper, as Joan García is proving. But the clear conclusion after the last-minute win against Levante and the draw in Vallecas is that this Barça still needs a lot of improvement.

[Mundo Deportivo]

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 665 gange
Blevet takket: 862 gange

Indlæg af PuyolErGud »

Altså, det her
A team like Rayo, which is not known for its strong attacking power,
, er da umiddelbart en værre omgang vås. Rayo har da netop været gode til netop det de praktiserede mod os.

Antimadridista
Har takket: 1816 gange
Blevet takket: 1194 gange

Indlæg af Antimadridista »

Ikigai skrev:
tirs sep 02, 2025 1:50 pm
Status efter de 3 første kampe er vel egentlig at Garcia har været bedste mand - hvilket er mega godt ! Sindssygt godt gået af ham.

Men ellers er ingen andre kommet i helt i gear - selvom Yamal har været ganske god. Ganske enkelt en wonderboy

Alt Madrid har næsten allerede spillet sig ud af mesterskabet

Real har ( trods klub VM ) startet brutalt godt - så deltagelse i klub VM har ikke den negative effekt som mange har argumenteret for . Klub VM er et rigtig godt tiltag som jeg tror kun vokser sig større. Nu står Chelsea med en pind ligesom Uruguay tilbage i 30’erne
Vil mene du ikke nødvendigvis ser effekten af Klub VM nu, men senere på sæsonen….

DeanCassady
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 337 gange

Indlæg af DeanCassady »

Jeg tænker også, at vi først ser effekten i slutningen af sæsonen. Og lur mig om det ikke ender med at komme os til gode.
Robert Zimmerman

EasyBuddhist
Har takket: 1082 gange
Blevet takket: 1324 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Endnu en lortekamp, som denne gang endte med pointtab. Eneste gode præstation vat Joan Garcia, som lige fik vist niveauet i barca trøjen. Nå ja, også skulle Frenkie eftersigende have spillet en god kamp, som så endnu en gang kommer, når vi spiller værst. Meget symptomatisk

Isoleret set, er et point på Vallecas ikke nødvendigvis dårligt og det kan i udstrakt grad accepteres denne gang også. Det er et helvede at spille på det stadion. Det er altid en intens stemning og Rayo spiller ligeledes intenst med et solidt fuldbanepres, god organisation og yderst kompetent fremad. Kredit til dem, bestemt

Der er dog grund til stigende bekymring, ikke mindst på grund af det meget usammenhængende spil, der er leveret i de første tre kampe. Man skal til at finde melodien igen. Sammenspillet og sammenhængskraften især. Dertil har vi mistet rigtig meget bredde sammenlignet med sidste år. Det bliver en hård sæson
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 74 gange
Blevet takket: 75 gange

Indlæg af Ikigai »

DeanCassady skrev:
tirs sep 02, 2025 6:09 pm
Jeg tænker også, at vi først ser effekten i slutningen af sæsonen. Og lur mig om det ikke ender med at komme os til gode.
Vi må se om der viser sig en “tendens” senere på sæsonen på de klubber som deltog ved klub VM . Om de bliver ramt mere af skader , træthed etc , smider flere point

Personligt tror jeg ikke. Klubberne har fået en hvile periode , hvor Barca rejse Asien rundt for at trimme taktikken til sæson start . Den forberedelse har Real Madrid ikke haft men det er de kommet overbevisende igennem - må man sige

Real Madrid var rigtig hurtige til at få Alonso. , huijsen og TAA på plads og det tror jeg hjælper dem nu . Man kommer langt med god planlægning - men kun tiden vil vise det. Men som altid bliver det en hård dyst mellem Barca og Real . 50/50

DeanCassady
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 337 gange

Indlæg af DeanCassady »

EasyBuddhist skrev:
tirs sep 02, 2025 8:57 pm
Endnu en lortekamp, som denne gang endte med pointtab. Eneste gode præstation vat Joan Garcia, som lige fik vist niveauet i barca trøjen. Nå ja, også skulle Frenkie eftersigende have spillet en god kamp, som så endnu en gang kommer, når vi spiller værst. Meget symptomatisk
Nu skal jeg lige forstå, så du selv kampen?
Robert Zimmerman

EasyBuddhist
Har takket: 1082 gange
Blevet takket: 1324 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

DeanCassady skrev:
ons sep 03, 2025 11:46 am
EasyBuddhist skrev:
tirs sep 02, 2025 8:57 pm
Nu skal jeg lige forstå, så du selv kampen?
Haha, ja desværre. Det var pinefuldt

Jeg siger eftersigende ang Frenkie, fordi mange synes det, men det var ikke, hvad jeg selv så

Frenkie er mere synlig i kampe, hvor vi ingen kontrol har og folk har en tendens til at se det værdifulde i det, fremfor at at fokusere på, hvorfor vi ingen kontrol har

Dette skal ikke forstås ,som at Frenkie alene er grunden til en dårlig spillet kamp, men at han har tildens til at trives i kaos gamestate. Han tilføjer dermed mere værdi, når vi ikke spiller godt. Igen, dette er ikke nødvendigvis en dårlig ting, da sådanne profiler er nødvendige på et ethvert fodbold hold.

Problemet er dog, Frenkie får stjerneløn, men har ikke en stjerneprofil. Casado kunne gøre det lige så godt eller bedre og får 40 gange mindre i løn
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar