16 - Fermin Lopez

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 3739
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 226 gange
Blevet takket: 601 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af Norbit »

Barca80 skrev:
ons aug 27, 2025 12:02 am
Hvis Chelsea kunne betale 120 mio. euro for dengang 22-årige Enzo Fernández, så kan de helt sikkert også betale langt over 50 mio. euro for supertalentet Fermin López.

Chelsea købte den dengang 22-årige, relativt ukendte ukrainske spiller Mudryk for over 70 mio. euro – og nu skulle Fermin López købes for kun 50?!

Hvis Manchester City kunne købe den daværende 22-årige Gvardiol for mere end 90 mio. euro, så er 50 mio. for Fermin simpelthen alt for lidt.

PSG købte den daværende 22-årige Kolo Muani fra Frankfurt for 95 mio. euro.

Det er markedet i dag, om man vil det eller ej.

Og man kan nævne flere eksempler på store summer for 21–22-årige spillere de seneste år – Kun 50 mio. euro er virkelig spotpris for et talent af Fermins kaliber :sørgelig:
Det er alt for svært at sammenligne på den måde jo.

Chelsea købte Enzo lige efter et meget stort VM fra Enzo's side. Der var vistnok kamp til stregen.
Mudryk var et KÆMPE talent og der blev set en KÆMPE potentiale i ham, Arsenal og Chelsea kæmpede om ham til det sidste.
Gvardiol var på det tidspunkt vel et af de største forsvarstalenter i verden.
PSG er bare syge.
Samlet set, så er det klubber med rigtig mange penge som køber spillere fra klubber som ikke mangler penge, det er forskellen. Chelsea køber jo ikke Fermin for at være en fast starter, han bliver købt som reserve til Palmer. Det er derfor de ikke byder mere. Han ses mere som et super sub end en fast starter - akkurat som Flick bruger ham.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Hristo
Indlæg: 1101
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 294 gange
Blevet takket: 451 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af Hristo »

Norbit skrev:
ons aug 27, 2025 8:32 am
Barca80 skrev:
ons aug 27, 2025 12:02 am
Hvis Chelsea kunne betale 120 mio. euro for dengang 22-årige Enzo Fernández, så kan de helt sikkert også betale langt over 50 mio. euro for supertalentet Fermin López.

Chelsea købte den dengang 22-årige, relativt ukendte ukrainske spiller Mudryk for over 70 mio. euro – og nu skulle Fermin López købes for kun 50?!

Hvis Manchester City kunne købe den daværende 22-årige Gvardiol for mere end 90 mio. euro, så er 50 mio. for Fermin simpelthen alt for lidt.

PSG købte den daværende 22-årige Kolo Muani fra Frankfurt for 95 mio. euro.

Det er markedet i dag, om man vil det eller ej.

Og man kan nævne flere eksempler på store summer for 21–22-årige spillere de seneste år – Kun 50 mio. euro er virkelig spotpris for et talent af Fermins kaliber :sørgelig:
Det er alt for svært at sammenligne på den måde jo.

Chelsea købte Enzo lige efter et meget stort VM fra Enzo's side. Der var vistnok kamp til stregen.
Mudryk var et KÆMPE talent og der blev set en KÆMPE potentiale i ham, Arsenal og Chelsea kæmpede om ham til det sidste.
Gvardiol var på det tidspunkt vel et af de største forsvarstalenter i verden.
PSG er bare syge.
Samlet set, så er det klubber med rigtig mange penge som køber spillere fra klubber som ikke mangler penge, det er forskellen. Chelsea køber jo ikke Fermin for at være en fast starter, han bliver købt som reserve til Palmer. Det er derfor de ikke byder mere. Han ses mere som et super sub end en fast starter - akkurat som Flick bruger ham.
Spot on

Dumle
Indlæg: 974
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af Dumle »

Problemet er jo netop han aldrig har været fast starter, så det er jo nærmest umuligt at prissætte ham som en stjerne og kræve 70+ mio, for hvis han er den her superstjerner til 70-100 mio, hvorfor bruger vi ham så ikke selv fast?

Barca har ingen argumenter for at kræve mere end 50 mio for en marginalspiller, for det er jo det han er her i Barca.

Har han potentialet i mine øjne, ja bestemt men vi hat ham bare ikke på video som andet end en backup, dygtig backup men backup.

Han er i mine øjne 70-80 mio værd, der er vare ikke bevis for at han kan være fast starter, for han har aldrig fået lov.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 3486
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 430 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af Barca80 »

Norbit skrev:
ons aug 27, 2025 8:32 am
Barca80 skrev:
ons aug 27, 2025 12:02 am
Hvis Chelsea kunne betale 120 mio. euro for dengang 22-årige Enzo Fernández, så kan de helt sikkert også betale langt over 50 mio. euro for supertalentet Fermin López.

Chelsea købte den dengang 22-årige, relativt ukendte ukrainske spiller Mudryk for over 70 mio. euro – og nu skulle Fermin López købes for kun 50?!

Hvis Manchester City kunne købe den daværende 22-årige Gvardiol for mere end 90 mio. euro, så er 50 mio. for Fermin simpelthen alt for lidt.

PSG købte den daværende 22-årige Kolo Muani fra Frankfurt for 95 mio. euro.

Det er markedet i dag, om man vil det eller ej.

Og man kan nævne flere eksempler på store summer for 21–22-årige spillere de seneste år – Kun 50 mio. euro er virkelig spotpris for et talent af Fermins kaliber :sørgelig:
Det er alt for svært at sammenligne på den måde jo.

Chelsea købte Enzo lige efter et meget stort VM fra Enzo's side. Der var vistnok kamp til stregen.
Mudryk var et KÆMPE talent og der blev set en KÆMPE potentiale i ham, Arsenal og Chelsea kæmpede om ham til det sidste.
Gvardiol var på det tidspunkt vel et af de største forsvarstalenter i verden.
PSG er bare syge.
Samlet set, så er det klubber med rigtig mange penge som køber spillere fra klubber som ikke mangler penge, det er forskellen. Chelsea køber jo ikke Fermin for at være en fast starter, han bliver købt som reserve til Palmer. Det er derfor de ikke byder mere. Han ses mere som et super sub end en fast starter - akkurat som Flick bruger ham.
Uanset om Enzo kom fra et VM, Mudryk havde hype-krig, eller Gvardiol var et såkaldt forsvarsfænomen, så er det faktum, at prisen på unge spillere med dokumenteret topniveau er eksploderet de seneste 3–4 år. Det er et strukturelt markedsskifte – ikke enkeltstående undtagelser.

At kalde ham 'super sub' ændrer ikke markedets virkelighed – Enzo, Mudryk og andre blev heller ikke købt for småpenge, fordi de kun var tænkt til rotation i starten. Markedsprisen bestemmes ikke af, om han starter hver kamp i køberklubben, men af hans kvalitet, potentiale, alder, kontraktlængde og efterspørgsel. Og alle fem parametre skriger langt over 50 mio.

Fermin López er blot 22 år, måske snart fast mand i en topklubstrup, præsterer i La Liga og Champions League, samt været inde over "verdens bedste landshold på kloden" og har kontrakt til 2029. Han spiller i en klub med et globalt brand og kommer fra La Masia som er et verdensmærke. I enhver anden situation ville det alene sætte startprisen over 70 mio. (som minimum).

Hvis vi accepterer 50 mio., svarer det til at sige, at en Ferrari skal koste som en brugt Skoda, bare fordi køberen (Chelsea) kun vil køre i den om søndagen. Sådan fungerer det bare ikke i fodboldens transferøkonomi anno 2025.

Hristo
Indlæg: 1101
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 294 gange
Blevet takket: 451 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af Hristo »

Barca80 skrev:
ons aug 27, 2025 9:49 am
Norbit skrev:
ons aug 27, 2025 8:32 am
Barca80 skrev:
ons aug 27, 2025 12:02 am
Hvis Chelsea kunne betale 120 mio. euro for dengang 22-årige Enzo Fernández, så kan de helt sikkert også betale langt over 50 mio. euro for supertalentet Fermin López.

Chelsea købte den dengang 22-årige, relativt ukendte ukrainske spiller Mudryk for over 70 mio. euro – og nu skulle Fermin López købes for kun 50?!

Hvis Manchester City kunne købe den daværende 22-årige Gvardiol for mere end 90 mio. euro, så er 50 mio. for Fermin simpelthen alt for lidt.

PSG købte den daværende 22-årige Kolo Muani fra Frankfurt for 95 mio. euro.

Det er markedet i dag, om man vil det eller ej.

Og man kan nævne flere eksempler på store summer for 21–22-årige spillere de seneste år – Kun 50 mio. euro er virkelig spotpris for et talent af Fermins kaliber :sørgelig:
Det er alt for svært at sammenligne på den måde jo.

Chelsea købte Enzo lige efter et meget stort VM fra Enzo's side. Der var vistnok kamp til stregen.
Mudryk var et KÆMPE talent og der blev set en KÆMPE potentiale i ham, Arsenal og Chelsea kæmpede om ham til det sidste.
Gvardiol var på det tidspunkt vel et af de største forsvarstalenter i verden.
PSG er bare syge.
Samlet set, så er det klubber med rigtig mange penge som køber spillere fra klubber som ikke mangler penge, det er forskellen. Chelsea køber jo ikke Fermin for at være en fast starter, han bliver købt som reserve til Palmer. Det er derfor de ikke byder mere. Han ses mere som et super sub end en fast starter - akkurat som Flick bruger ham.
Uanset om Enzo kom fra et VM, Mudryk havde hype-krig, eller Gvardiol var et såkaldt forsvarsfænomen, så er det faktum, at prisen på unge spillere med dokumenteret topniveau er eksploderet de seneste 3–4 år. Det er et strukturelt markedsskifte – ikke enkeltstående undtagelser.

At kalde ham 'super sub' ændrer ikke markedets virkelighed – Enzo, Mudryk og andre blev heller ikke købt for småpenge, fordi de kun var tænkt til rotation i starten. Markedsprisen bestemmes ikke af, om han starter hver kamp i køberklubben, men af hans kvalitet, potentiale, alder, kontraktlængde og efterspørgsel. Og alle fem parametre skriger langt over 50 mio.

Fermin López er blot 22 år, måske snart fast mand i en topklubstrup, præsterer i La Liga og Champions League, samt været inde over "verdens bedste landshold på kloden" og har kontrakt til 2029. Han spiller i en klub med et globalt brand og kommer fra La Masia som er et verdensmærke. I enhver anden situation ville det alene sætte startprisen over 70 mio. (som minimum).

Hvis vi accepterer 50 mio., svarer det til at sige, at en Ferrari skal koste som en brugt Skoda, bare fordi køberen (Chelsea) kun vil køre i den om søndagen. Sådan fungerer det bare ikke i fodboldens transferøkonomi anno 2025.
2 ting:
1) Ifølge MD er det intern beslutning i Barca at vi kun sælger for minimum 70 mio og Fermin selv anmoder. Man må håbe de har ret. Det ændrer bare ikke på at vi står i svag forhandlingsposition så længe vi mangler at indskrive tre spillere til en i øvrigt relativt set lav løn.
https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... ermin.html

2) Trenden i rigtig mange af de store salg er spillere som er deres holds bedste, har haft vedvarende interesse blandt storklubberne og som oftest spiller i lidt mindre klubber der har råd til ikke sælge før prisen er rigtig. Det presser prisen op og gør at de kan sælge når den rigtige køber står klar. Den slags salg kan vi ikke sammenligne med en breddespiller i Barca som i øvrigt er økonomisk på røven. Heller ikke selvom hans potentiale er stort og han statistisk set er den mest målfarlige midtbanespiller i klubben. Btw købte Atlético i øvrigt Baena for ca samme pris. Godt nok via frikøbsklasul, men jeg vil vove den påstand at han som minimum bør være lige så meget værd som Fermin.

Men om vi får 50 eller 70 ændrer det ikke på, at jeg personligt håber vi beholder Fermin. At sælge en spiller af nød er bare ikke god skik for en storklub. Der er begrundet håb om at dette cirkus slutter når vi får Camp Nou tilbage og stabilitet ift indtægter og udgifter. Indtil det sker håber jeg at klubben ikke tisser i bukserne for at holde varmen.

DeanCassady
Indlæg: 2106
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 134 gange
Blevet takket: 352 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af DeanCassady »

Jeg stemmer for, at vi sælger Fermín, og investerer pengene i Chris Wood. Mere Wood i Barça, tak.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Ikigai
Indlæg: 409
Tilmeldt: tors feb 16, 2023 8:43 pm
Har takket: 74 gange
Blevet takket: 75 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af Ikigai »

Synes nu alligevel det lige til den grove side at kalde Fermin en bredde spiller .

Roberto , F.kessie , braithwaite, Alonso etc er/var bredde spillere - min definition.

Fermin har spillet 40+ kampe i de 2 sæsoner han har haft - som 22 årig ! … nu vel ikke som starter i de fleste kampe med uden jeg ved det tænker jeg fermin har bedre stats en ineista som 22 årig .

Han er et talent i udvikling som meget nemt kunne blandt de bedste på midten . Selvfølgelig er han da 80 mio € euro værd . Det kun fordi Barca er på røven at man må sælge ud af arvesølvet .

Real Madrid kan snildt få 100 mio + for rodrygo og han er da mindst lige så meget “breddespiller” som fermin imo

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 25594
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 511 gange
Blevet takket: 1870 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Dumle
Indlæg: 974
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af Dumle »

Ikigai skrev:
ons aug 27, 2025 1:31 pm
Synes nu alligevel det lige til den grove side at kalde Fermin en bredde spiller .

Roberto , F.kessie , braithwaite, Alonso etc er/var bredde spillere - min definition.

Fermin har spillet 40+ kampe i de 2 sæsoner han har haft - som 22 årig ! … nu vel ikke som starter i de fleste kampe med uden jeg ved det tænker jeg fermin har bedre stats en ineista som 22 årig .

Han er et talent i udvikling som meget nemt kunne blandt de bedste på midten . Selvfølgelig er han da 80 mio € euro værd . Det kun fordi Barca er på røven at man må sælge ud af arvesølvet .

Real Madrid kan snildt få 100 mio + for rodrygo og han er da mindst lige så meget “breddespiller” som fermin imo
Du rammer hovedet på sømmet, vi er økonomisk på røven og har brug for penge, og kan derfor presses, og der går no 3-4 år endnu før det bliver godt. Real kan vente på pengene for rodrygo eller lade han sidde på bænken.

Hristo
Indlæg: 1101
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 294 gange
Blevet takket: 451 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af Hristo »

Dumle skrev:
ons aug 27, 2025 2:18 pm
Ikigai skrev:
ons aug 27, 2025 1:31 pm
Synes nu alligevel det lige til den grove side at kalde Fermin en bredde spiller .

Roberto , F.kessie , braithwaite, Alonso etc er/var bredde spillere - min definition.

Fermin har spillet 40+ kampe i de 2 sæsoner han har haft - som 22 årig ! … nu vel ikke som starter i de fleste kampe med uden jeg ved det tænker jeg fermin har bedre stats en ineista som 22 årig .

Han er et talent i udvikling som meget nemt kunne blandt de bedste på midten . Selvfølgelig er han da 80 mio € euro værd . Det kun fordi Barca er på røven at man må sælge ud af arvesølvet .

Real Madrid kan snildt få 100 mio + for rodrygo og han er da mindst lige så meget “breddespiller” som fermin imo
Du rammer hovedet på sømmet, vi er økonomisk på røven og har brug for penge, og kan derfor presses, og der går no 3-4 år endnu før det bliver godt. Real kan vente på pengene for rodrygo eller lade han sidde på bænken.
Enig det er det som er det centrale. Og så om vores ledelse reelt ikke sælger ham eller ej til en pris vi alle synes er for lav. Om jeg kalder Fermin breddespiller eller fast mand i kamptruppen ændrer ikke på det faktum at han bliver svær at sælge meget dyrere med udgangspunkt i ovenstående. Han er ikke vores stjerne og andre klubber vil forsøge at presse os så længe vi er svage økonomisk. Jeg er enig i at Fermin er fed. Jeg tror bare ikke han er efterspurgt på et niveau hvor der kommer langt over 50 mio ind. Men Chelsea kan byde 75 i morgen og så tager jeg fejl.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 25594
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 511 gange
Blevet takket: 1870 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af FCBarcelonaChr »

En ting er lønnen, men at garantere ham en startplads? Det tror jeg sgu ikke de kan.


Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 3739
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 226 gange
Blevet takket: 601 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af Norbit »

FCBarcelonaChr skrev:
ons aug 27, 2025 5:56 pm
En ting er lønnen, men at garantere ham en startplads? Det tror jeg sgu ikke de kan.

+1. Det tror jeg sku heller ikke.

Hvis han vil have ødelagt sin karriere, så skal han da til Chelsea. Hvor mange spillere har de ikke købt de seneste år som alle er endt ude i kulden.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af Dytrax »

🚨 Helena Condis (COPE):

🗣️ Today Flick told Fermín: “Barça wants you.”

🔹 Chelsea are offering him more than double his current salary, and he is still thinking about it.
🔹 The decision won’t take long: THURSDAY or FRIDAY at the latest.
🔹 People close to Fermín and his family prefer that he stays at Barcelona.
🔹 The decision is entirely up to the player.
🔹 As for Barcelona: “We don’t want to sell Fermín. If the player wants to leave, he must make it clear, but it’s impossible for him to go for less than €60–70M.”

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af Dytrax »

🚨 Newcastle and Tottenham are interested in Fermín.

🚨 Newcastle are ready to offer €100M.

[El Chiringuito TV]

BarcaForever
Indlæg: 107
Tilmeldt: tirs sep 24, 2024 11:30 am
Har takket: 36 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 16 - Fermin Lopez

Indlæg af BarcaForever »

Dytrax skrev:
tors aug 28, 2025 8:12 pm
🚨 Newcastle and Tottenham are interested in Fermín.

🚨 Newcastle are ready to offer €100M.

[El Chiringuito TV]
€100M - Vildt!

Alligevel synes jeg ikke, at det er rigtigt at sælge ham .

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster